Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 00:44

Sanet schreef:
2-3uur rijden zijn we net NL uit hoor :) en dan is het vanaf hier nog bijna een uur rijden naar het noordelijkste puntje Friesland. Of we moeten naar Noord Duitsland..
Dat terzijde vind ik dat je helemaal een punt hebt!

Gelukkig gaan wij niet vaak op vakantie en dus daar geen last van :)

Ok, ik heb even op Maps gekeken: wij reden van Rotterdam naar een dorpje in Drenthe (geen idee hoe het heette daar) en dat was ca. 3u rijden. Ik denk dat als je ineens door kunt rijden je qua afstand dan ook zeker wel in Frankrijk zit hoor.
Maar goed, als je niet vanuit de stad rijdt zit daar al snel flink wat reistijd bij, dat is wel weer logisch. :)

Hoe dan ook vond ik het toch een stuk minder leuk in het vliegtuig als kind hoor := In de auto mocht ik tenminste alles meenemen wat ik wilde. Zo kon ik de eerste keer in het vliegtuig niet scoubidou-en want je mocht geen schaar meenemen in de cabine -O- Kei stom was dat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 08:30

Hypericum schreef:
Oomens, dat zou goed kunnen, was toen de kinderfeestjes leeftijd ook ontgroeid, is me nooit opgevallen ;)

En van engelstalige nummers snap ik het ergens nog, maar dit waren voornamelijk Nederlandse nummers (rappers) met her en der wat engels.
En die teksten zijn tegenwoordig in het Nederlands ook vrij expliciet :')
Ook dit zongen ze vrolijk mee [ Video ]

Maar wie weet, als ik me in een meer kinderrijke sociale omgeving had bevonden, had ik vast vaker gehoord en het misschien normaal gevonden ;) :D

Even tussendoor maar jeetje wat een vreselijk nummer :=

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 11:16

Sanet schreef:
2-3uur rijden zijn we net NL uit hoor :) en dan is het vanaf hier nog bijna een uur rijden naar het noordelijkste puntje Friesland. Of we moeten naar Noord Duitsland..
Dat terzijde vind ik dat je helemaal een punt hebt!

Gelukkig gaan wij niet vaak op vakantie en dus daar geen last van :)

Ligt er aan waar je woont natuurlijk. Vanuit hier (Midden-Limburg) ben je echt wel binnen drie uur over de Franse grens.

Sonja_vR

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 11:24

met Een beetje gas geven sta je van bij ons op het vliegveld voor parijs (maar das zonder vakantie of overdag Verkeer ;) )

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 12:00

Lig met mn man op t strand, man man man wat een ellende als je kinderen hebt... De ouders om ons heen zijn alleen maar bezig met opletten, corrigeren, pakjes drinken, smeren, zee in, zee uit, speelgoed, troosten etc Terwijl man en ik languit met onze ereader liggen te chillen.
En dan beweerde van de week nog een moeder dat ze nog net zo genoot van uitjes met haar kinderen als zonder, ja hoor := Das dus écht geen quality time meer :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 12:07

Ho ho mars.
Je krijgt er zoveel voor terug!!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 12:13

Ja een hoop gezeik en migraine :D

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 12:17

Omg die reacties op dat facebookbericht := Volgens mij veleert het gros begrijpend lezen zodra ze kids krijgen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 12:19

Mars schreef:
Ja een hoop gezeik en migraine :D

:D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 12:46

capopjekop schreef:
Omg die reacties op dat facebookbericht := Volgens mij veleert het gros begrijpend lezen zodra ze kids krijgen

Een groot deel van de voortplantende mensheid perst Met de nageboorte een deel van de hersencapaciteit mee naar buiten heb ik het idee

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 13:02

Mars schreef:
Lig met mn man op t strand, man man man wat een ellende als je kinderen hebt... De ouders om ons heen zijn alleen maar bezig met opletten, corrigeren, pakjes drinken, smeren, zee in, zee uit, speelgoed, troosten etc Terwijl man en ik languit met onze ereader liggen te chillen.
En dan beweerde van de week nog een moeder dat ze nog net zo genoot van uitjes met haar kinderen als zonder, ja hoor := Das dus écht geen quality time meer :')

Leedvermaak is dat he :))

Ik wenste een collega vorige week een fijne vakantie waarop ze me vermoeid aan keek en zei: 'Een vakantie met kinderen is geen vakantie hoor. Dat is een 24/7 durende bootcamp.' :') Zulke ouders zijn het leukst, die er gewoon eerlijk over zijn.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 13:25

Idd leedvermaak :)) Waren twee stellen ouders met 5 kinderen tussen ik denk 2-10 jaar oud. Heb die ouders werkelijk geen minuut zien chillen :')

Daarom dat ik altijd zo’n ‘ja hoorr’ gedachte heb als ouders beweren dat je ook met kinderen écht wel leuke dingen kunt gaan doen. Ja, leuk voor die kinderen waarschijnlijk :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 13:26

Ik ga straks naar de lokale plas... Ben benieuwd. Het is wel net vakantie hier. Aan de andere kant, die mensen zijn misschien ook stante pede naar het zuiden vertrokken. De prognoses zijn goed := Ik hoorde dat het rustig is

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 13:42

Leuk voor de kinderen inderdaad.. Mijn collega’s gaan standaard naar de camping in zeeland en als ze dan eens gek doen, gaan ze naar Duitsland of Frankrijk naar een Centerparcs of Landal park.. ‘Want de kinderen vinden dat leuk en als ze te lang in de auto zitten, gaan ze jengelen’... Of ‘de jongste slaapt bij mama in bed, omdat ze dat zo leuk vindt en papa slaapt dan apart..’

Enige wat ik dan denk is, nou lekker dan.. met zo’n koter ben je dus meteen de regie over je eigen leven kwijt :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 14:08

Mijn ouders deden ook wel uitjes los van elkaar op vakantie. Zo gaat mijn vader rustig een hele dag oldtimers kijken terwijl je mijn moeder (of ons) daar echt geen plezier mee doet, dus dan gingen wij naar een nabijgelegen meertje. Heel leuk, ik kan goed zwemmen en haalde meestal niks geks uit dus mijn moeder liet mij rustig een paar uur zandkastelen bouwen terwijl zij een boek las :j
Maar goed tegenwoordig kunnen Stormpje en Vlindertje het niet meer aan dat ouders een eigen leven hebben dus dan snap ik wel dat je niks leuks meer doet _O-

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 14:30

Nee Storm en Vlinder zijn het centrum van ieders bestaan. Eén van de moeders klaagde over rugpijn omdat ze vannacht in bed van zoontje had geslapen :') No way dat mijn ouders aan dat soort fratsen begonnen, slapen doe je in je eigen bed, punt.

En van die Landalvakanties, tja... ziet er idd vooral uit als hard werken voor ouders.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 15:24

Net 3 dagen zon, strand en tapas achter de rug, het meegenomen kind (niet de mijne, die was thuis) heeft zichzelf prima vermaakt met zandscheppen en klimrek. Geen kind aan gehad, ook niet in het restaurant savonds.

Ik geloof ook dat erg veel ouders het gevoel gewoon niet los kunnen laten dat hun kroost continue vermaak nodig heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 17:11

Of het gevoel "wie niet horen wil moet voelen" en dat het soms beter is om ze eens op hun bek te laten gaan ipv er constant achteraan hollen.

Al doe je dat best wel als ukkepuk in het diepe zwembad wil springen zonder bandjes en zwemervaring. Laten verzuipen is wat te drastisch.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 17:17

Varekaj schreef:
Of het gevoel "wie niet horen wil moet voelen" en dat het soms beter is om ze eens op hun bek te laten gaan ipv er constant achteraan hollen.

Al doe je dat best wel als ukkepuk in het diepe zwembad wil springen zonder bandjes en zwemervaring. Laten verzuipen is wat te drastisch.

Oh man, dat dacht ik ook eens hee. Was op Cyprus aan het strand een boek aan het lezen, en in mijn ooghoek zie ik zo'n heel klein meisje recht de zee in lopen. Hop, zo het koppie onder water en er stond nog wat stroming ook. Ik dus warm van mn stoel erachteraan gegaan (KOUD!) in het rond gegraaid waar ze was verdwenen en haar aan haar arm het water uit getrokken. Zij hoesten en janken natuurlijk.
Ik moest even zoeken maar toen zag ik een vrouw naar ons kijken, die alleen aan de bar cocktails aan het drinken was. Dus ik erheen, kind afgeleverd.. Kreeg ik een grote bek, want ik had haar prinsesje niet aardig behandeld >;)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 17:20

Ik had het prinsesje terug naar de zee gebracht denk ik... succes ermee... en proost

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 17:31

Mijn ouders wonen aan het water en hebben ooit een jongen gered/geholpen die door het ijs waa gezakt. De ouders hadden hem nog niet gemist en dankjewel kon er ook niet af. Zo bizar.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 17:34

Nou het prinsesje kwam wel vrij snel weer terug (weer in haar eentje), maar bleef toen in het ondiepe gelukkig. Les geleerd :D
En het is natuurlijk ook niet de vriendelijkste manier om iemand op te tillen, aan een arm. Ik had haar net zo goed aan een been of dr haar eruit getrokken hoor als ik dat tegen was gekomen want ze was niet te zien zo op de bodem. Het was puur geluk dat ik haar nog vond. En het zal haar ook wel pijn hebben gedaan. Maar het was toch echt beter dan niks doen en laten verzuipen zoals dr moeder had gedaan.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 17:54

Sommige mensen. Alsof je daar aan denkt als je een kind van verdrinking redt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 18:05

Dat niet los kunnen laten is het denk ik meer. (Al zien we hier dus ook dat sommige ouders dat juist heel goed kunnen :o )
In eerder genoemd bungalowpark werd ik geïnstrueerd om uit te kijken voor auto's en niet van het terrein af te gaan en voor de rest mocht ik doen wat ik wilde. Buiten uitjes om ging ik gewoon naar de speeltuin, de geitjes aaien, hut bouwen met andere kinderen... Daar had ik echt mijn ouders niet bij nodig hoor. En een animatieteam was er ook niet. We zijn wel eens in parken geweest waar dat wel was maar dat vond ik heel snel maar kinderachtig :o

Vandaag bij de plas gezeten. Naast ons een stel plus baby plus vriendin/zus van de moeder ofzoiets. Op een gegeven moment deden ze het kind de luier af en lieten ze die zo rondkruipen... En dan keek je dus recht in dat kind zijn klokkenspel :o Ik was dus echt steeds met gruwelen aan het bedenken dat dat kind elk moment kon gaan schijten of plassen :r Ik snap dat niet, waarom is het nodig om zo'n kind (half)naakt te laten rondwurmen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 19:57

Magrathea schreef:
Dat niet los kunnen laten is het denk ik meer. (Al zien we hier dus ook dat sommige ouders dat juist heel goed kunnen :o )
In eerder genoemd bungalowpark werd ik geïnstrueerd om uit te kijken voor auto's en niet van het terrein af te gaan en voor de rest mocht ik doen wat ik wilde. Buiten uitjes om ging ik gewoon naar de speeltuin, de geitjes aaien, hut bouwen met andere kinderen... Daar had ik echt mijn ouders niet bij nodig hoor. En een animatieteam was er ook niet. We zijn wel eens in parken geweest waar dat wel was maar dat vond ik heel snel maar kinderachtig :o

Vandaag bij de plas gezeten. Naast ons een stel plus baby plus vriendin/zus van de moeder ofzoiets. Op een gegeven moment deden ze het kind de luier af en lieten ze die zo rondkruipen... En dan keek je dus recht in dat kind zijn klokkenspel :o Ik was dus echt steeds met gruwelen aan het bedenken dat dat kind elk moment kon gaan schijten of plassen :r Ik snap dat niet, waarom is het nodig om zo'n kind (half)naakt te laten rondwurmen?

Dat is typisch Nederlands denk ik, als het 1 dag mooi weer is halfnaakt naar buiten gaan enzo. Dus als je dan ook nog verband heb je ook meteen lekker veel verband. (leuk ook als kindlief z'n klokkenspel verbrand :') )