Emmaa_ schreef:Ik plan zo dat ik ook echt alles van m'n lijstje eet ja. Hou meestal nog ongeveer 100 kcal over zodat ik nog iets extra kan pakken als ik tussendoor nog trek krijg. Vind het belangrijk om genoeg te eten en als ik rond de 1800 kcal blijf zit ik ook echt niet zo belachelijk vol dat ik er niks meer bij kan eten. Kan me ook echt niet voorstellen dat iemand onder zn BMR kan zitten zonder honger te hebben, voor mij is het echt het minimale wat ik moet eten als ik heel weinig doe op een dag..
Als je vaak genoeg weinig eet, zit je snel vol hoor... En heb je ook weinig trek. Maag wordt kleiner, dus sneller dat volgevoel. Maar soms gebeurt het ook sneller, of wanneer je onregelmatig eet. Als je lichaam geen vaste tijden heeft voor het eten, dan gaat het volgens mij ook wat weg, dat hongergevoel.
Gisteren heb ik bijvoorbeeld erg onregelmatig gegeten (en ongezond lol), dan heb ik ook niet zomaar weer honger.
Ontbeten met een paar stukjes koek, vervolgens geluncht, soepje, stukje vlees met champignons en saus en een klein toetje na. Daarna nog wat dropjes gehad, een stroopwafel en twee van die oreo witte chocola dingetjes. Niet heel gezond
Maar ik had concours en ik ging om half vijf naar stal, daar ben je bezig. Toen we op concours aan kwamen heb ik 1 krentenbol weggewerkt en daarna heb ik niets meer gegeten. Ik kan dat niet voor het rijden en na het rijden had ik ook geen trek meer.
Ik kwam om kwart over 10 thuis, had honger... Maar ging maar niet meer eten, wilde liever douchen en op bed. Met honger op bed gaan lukt mij prima, slokje water en gaan
Dan heb ik de hele ochtend geen honger hoor. Ik eet mijn ontbijt, maar niet omdat ik honger heb.