IsaCalixa schreef:Ik wil toch nog eens terugkomen op dat vasten, ik veroordeel jullie echt niet dat jullie dat doen, maar ik zie de logica er niet van in. Je lichaam heeft toch energie nodig, om te bewegen? En ook al beweeg je niet, dan heb je nog energie nodig om na te denken? Dan krijg je dat toch niet als je bijv. een have dag niet eet. (en dan 's avonds weer volpropt). Dan heb je de hele ochtend/middag een gebrek aan energie en dit zou toch hoe dan ook een effect moeten hebben op je vermogen aan energie voor beweging, denkwerk etcetera?
Kan iemand mij dit uitleggen? Hoe je lichaam het aan kan om gewoon een heel dagdeel niet te eten en dat het dan wel oke is om je daarna vol te proppen?
Je lijkt het inderdaad helemaal niet te begrijpen 
Je lichaam is prima in staat om brandstof te halen uit je reserves. Mensen die af willen vallen, willen hun reserves aanspreken. Hoe denk je anders dat mensen hun vet verliezen? Door zich elke keer wanneer ze honger denken te hebben, gaan eten? Nee. Afvallen doe je door minder binnen te krijgen dan je verbruikt, of je nou 25 uur per week sport of je ligt altijd de hele dag in bed. Hoe mensen deze kcalrestrictie nastreven is niet van belang, als je maar elke dag voldoende bruikbare voedingsstoffen binnen krijgt en je aan je vitamines en mineralen komt.
Jierga is dus met haar 400 kcal niet goed bezig, foei!