Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:07

Linnie, lekker is dat he, in het bos? Dat te vroeg thuis komen had ik in mijn begin-periode ook heel erg, omdat ik toen nog niet zo goed in kon schatten hoe lang een training ging duren en hoe ver ik dan kon lopen. Na een tijdje begin je daar een beetje gevoel voor te krijgen en kan je makkelijker een route inplannen en mooi op tijd thuis komen. Wat mij ook hielp was dat mijn app mij vertelde als ik halverwege was! Ook als je steeds vaker in het bos gaat lopen, ga je daar de wegen en de paden kennen en kan je daardoor een stuk makkelijker nog een kleine extra lus maken als je toch te vroeg thuis blijkt te komen!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 15:22

Heerlijk zeg Linnie, zo in het bos!

Ik reken van tevoren uit hoeveel km een training is. Van de trainer krijg ik namelijk een tijd en snelheid door. Op afstandmeten.nl zet ik vervolgens een route uit. Maar als je wat vaker loopt krijg je daar ook wel handigheid in. En als ik geen zin heb om een route te bedenken dan is het immer geradeaus en halverwege omkeren :')

Mijn zwager heeft zojuist zijn eerste marathon in 3:08 gelopen :wow:

Djilna

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 23:27

Knap!

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:11

Heb echt respect voor mensen die de (halve)marathon lopen. :j

Ik ben vandaag naar de fysiotherapeut geweest (even tussendoor via m'n moeder) en hij ging kijken hoe ik liep en hoe ik liep op blote voeten op de loopband. En een paar oefeningen gedaan.

Ik moet woensdag even terugkomen, hij zei dat ik niet geschikt ben - op dit moment- om hard te lopen. Ik 'plof' neer en ben niet zo sterk in m'n onderbenen en hij adviseerde mij om eerst te beginnen lange stukken te wandelen op een aardig tempo.

Woensdag kijkt hoe verder wat ik het beste kan doen, want zit nu met 2 paar hardloopschoenen. :+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 06:35

Dan ga je daar toch mee wandelen? Zijn ze alvast lekker ingelopen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 07:51

Ja je kunt er ook gewoon mee wandelen toch? Gebruik ik de mijne ook wel es voor.

Hier gister een 6km van 0.8 km lopen en 0.4km wandelen. Gemiddeld tempo lag dus ook niet zo hoog, maar het was wel even lekker :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 09:38

Meliaforever: Mag ik zeggen dat ik het best een apart advies vind? Ik liep in het begin ook niet perfect maar door loopscholing etc is dat een stuk beter geworden.

Ik ben gisteren ook bij de fysio geweest, mag even niet hardlopen. Hij heeft dry needling gedaan, en dat was geen pretje. Ik hoop dat ik er snel vanaf ben, voel me een beetje dommig met mijn overbelastingsblessure.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 09:52

Ik kom me hier ook even melden, ga ook beginnen met lopen! Schema gekocht op men appje, zondag de eerste rondjes gedaan, een rustige 2km, en zo altijd lekker opbouwen. Het zou me een 10tal weken moeten duren volgens het appje om een 5 km te doen, en dan hoop ik hier de lokale kermiskoers te kunnen meedoen :D

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 09:57

Welkom The_Cat!

Meliaforever, wat vreemd... Heb je wel een fysio die veel doet met sporters/hardlopers? Mijn ervaring is ook dat er heel snel wordt gezegd "loop maar niet tot de klachten voorbij zijn" terwijl dat in mijn geval eerder averechts werkt.. Mijn loopmaatje heeft bijv ook moeten doorlopen met een hamstringblessure maar uiteraard wel met een aangepast schema.
Wat mij trouwens helpt is een sterke core, die train ik tegenwoordig apart. Sterke onderbenen komen toch vanzelf naarmate je grotere afstanden gaat lopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 10:43

Eens met Plien! Ik ben ook erg blij met mijn fysio. Soms moet ik helaas even wachten op een afspraak omdat hij nogal eens in het buitenland zit met de echt goede atleten, maar dat heb ik er graag voor over. Ik ben een aantal jaren geleden eens bij een fysio in ons dorp geweest en volgens die fysio zou ik ook niet mogen hardlopen omdat ik hypermobiliteit heb. Ik ben blij dat ik zo eigenwijs was om verder te kijken.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 14:29

Daar heb je een goede aan zo te horen Angela!

Nadat ik t weekend 4 dagen op citytrip ben geweest verwachtte ik weinig soeps, maar het ging juist boven verwachting! Zo goed zelfs dat mijn tempo 20sec hoger lag dan mijn laatste training. Bij de eerste interval merkte namelijk dat ik mijn ademhaling prima onder controle hield. De volgende interval stuk hoger in tempo gegaan. Wat meer buiten adem maar kon me in de 2 minuten wandelen wel weer herpakken dus dat vast gehouden :) Al met al dik tevreden!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 14:31

Waarom zou je na een citytrip weinig soeps rennen?

Heerlijk als het dan zo lekker gaat :D Zo voldaan voel je je dan. Ik ga morgen weer intervallen.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 14:36

Gisteren in een lichte regen gaan lopen, ging nog redelijk goed :) normaal ging ik morgen lopen, maar heb een zeer lange meeting op werk :( het zal dan vrijdag worden denk ik

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 15:17

Regen vind ik best fijn om in te lopen, mits het geen wolkbreuk is ofzo. Kan me 1 duurloop van 2 uur in de regen herinneren, de horror.

@ The Cat, balen is dat hè als je omwille van werk je sporten moet overslaan. Gelukkig is het nu langer licht en kan ik makkelijker een keer wat later op de avond of juist voor het werk aan.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 16:06

Een miezertje lijkt me best lekker maar heb verder echt een hekel aan regen haha :')

Djilna; Tot nu toe liep ik steeds om de dag, dus ik had na 4 dagen niet hardlopen verwacht dat het minder zou gaan :y) Maar al wandelend flink km's gemaakt dus dat compenseert misschien..

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 16:07

Ik houd er ook niet van om in de regen te gaan lopen hoor. Maar als het gaat regenen en ik ben al aan het lopen vind ik het weer minder erg.

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 16:44

Ik kom even binnenvallen met een vraagje, ik hoop dat jullie dat niet erg vinden. Ik wil graag weer wat conditie opbouwen en dus opnieuw starten met de start to run lessen van Evy. Ik kan ze helaas alleen nergens meer vinden -O- . Is er iemand die me een linkje door zou kunnen sturen of de lessen zou willen sturen via wetransfer oid? :o Alvast bedankt!

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 19:31

Angela en Plien, ik ben vandaag weer bij de fysio geweest. Stuk op de loopband moeten rennen. Heb wat advies gekregen hoe ik moet lopen en wat oefeningen.

Dus we gaan het rustig opbouwen en dan komt het goed. :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 20:59

Ik heb een probleempje met mijn runkeeper. Hoop dat iemand het herkent. Als ik met youtube of internetradio aan loop en runkeeper zegt om de 5 minuten wat mijn tempo is, stopt youtube of internetradio. Dit heb ik niet als ik gewoon muziek aanzet die op mijn telefoon staat.
Dit was niet vanaf het begin, maar sinds een week of vier. Hoe krijg ik dit weer goed?

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 21:06

Wat irritant Supervixen! Ik heb juist soms dat mn Runkeeper niet de volgende interval aankondigt waardoor ik per ongeluk te lang wandel :') Even googlen misschien?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 22:23

Ik ren alleen met Spotify en dat werkt goed.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 22:44

Ik heb ook spotify inderdaad. Gaat af en toe mis.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 22:47

Nou ren ik sinds een week alleen nog met de Garmin en die upload dan oa naar Runkeeper. Dus dan gaat het sowieso goed. Al ren ik niet altijd met muziek. Wel als ik langs de weg ren, maar niet als ik het bos in ga.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 23:03

djilna, even een vraagje. ik zag dat jij ook met garmin loopt, maar hoe upload jij jou gelopen resultaten? Ik heb ooit dingen geinstalleerd om dat op de laptop te doen maar die laptop is helaas overleden. ik had ook de app, dat heeft een tijdje prima gewerkt, maar die kan nu ineens geen verbinding meer vinden met mijn horloge (telefoon en horloge staan volgens mij beide goed ingesteld nog steeds). weet jij misschien waar ik alles kan vinden dat ik nodig heb om op mijn nieuwe laptop te zetten? de link die in de handleiding van het horloge staat bestaat niet eens...

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 23:22

Je moet naar de website van Garmin en dan Garmin express op je pc zetten. Kan jouw garmin rechtstreeks contact maken of heb je zo'n ant+ stick?
En anders contact opnemen met garmin helpdesk, die zijn aardig vlot met reageren :j

Mijn Garmin kan niet zelf oploaden naar de app, daar heb ik dus de ant stick voor nodig op mijn pc. En vandaar uit koppelt hij naar andere apps (zoals Runkeeper, Strava of Endomondo)