[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PeerAppel

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 11:31

Hadden jullie ook zo'n pijn na het zetten van de Kyleena/Mirena? Het zetten zelf was echt maar 30 seconden pijnlijk, maar een uur na het zetten begonnen de steken en de constante zeurende pijn in mijn rechterbovenbeen. Met ibuprofen en paracetamol krijg ik het wel weg/verminderd, maar had gewoon niet verwacht dat ik het zo pijnlijk zou vinden (had altijd al behoorlijk pijnlijke menstruaties, maar die zijn niks vergeleken met dit).

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 12:20

PeerAppel schreef:
Hadden jullie ook zo'n pijn na het zetten van de Kyleena/Mirena? Het zetten zelf was echt maar 30 seconden pijnlijk, maar een uur na het zetten begonnen de steken en de constante zeurende pijn in mijn rechterbovenbeen. Met ibuprofen en paracetamol krijg ik het wel weg/verminderd, maar had gewoon niet verwacht dat ik het zo pijnlijk zou vinden (had altijd al behoorlijk pijnlijke menstruaties, maar die zijn niks vergeleken met dit).

Had ik ook, de eerste 2 dagen heb ik ook op bed gelegen met paracetamol en een kruik op m'n buik, maar vanaf daarna heel af en toe wel wat krampen maar echt niet noemenswaardig

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 13:46

Ik gebruik de nuvaring en wilde een keer doorringen, maar ik werd gewoon ongesteld. Is dat een teken dat de ring niet werkt of is het normaal?

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 04:25

Ik meld me ook met een vraag. Ik vlieg vanavond vanuit Azië terug naar Nederland. Ik neem altijd de pil om 20:00 uur, die tijd heb ik hier gewoon overgenomen. Maar ik vlieg dus nu terug en komen er 7 uren bij. Ik begrijp internet niet helemaal. Begrijp ik het goed dat ik morgen een extra pil moet nemen. Een om 20:00 Aziatische tijd (13:00 uur Nederlandse tijd). Dan om 20:00 uur Nederlandse tijd weer en dan aanhouden?

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 06:09

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 18-02-22 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 06:52

Ik had hetzelfde, ik verschuif de pil met een uur per dag. Dus 20:00 Aziatische tijd (3:00 nl) dag 1. 2:00 dag 2, 1:00 dag 3 net tot je weer op 20:00 nl tijd zit.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 11:09

Okee bedankt! :)

NNikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 16:35

Ik slik de pil nu al zo'n twee tot drie maanden door, maar had gisteren een doorbraakbloeding en heb nu veel buikpijn.
Kan ik ook midden in mijn strip nu stoppen zodat ik even ongesteld word, en dan daarna weer opnieuw beginnen?
Of word ik niet ongesteld als ik nu stop?

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 16:37

Ja dat kan gewoon, zolang je maar minimaal één hele strip hebt geslikt voor je stopt en niet langer
dan zeven dagen stopt ben je gewoon beschermd. :)

NNikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 18:06

Bedankt voor je antwoord! :)

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 18:52

FatCat schreef:
Wellicht al ettelijke keren in dit topic gevraagd...

Zijn er bokkers die het minder goed deden op de pil, en zijn overgestapt op hormoonspiraal? Wat zijn jullie ervaringen?

Ik heb jaren lang de pil geslikt. Gestopt, en paar maanden na het stoppen is het duidelijk geworden dat het wel degelijk een invloed had op mijn mentale staat. Niet dat ik extreem reageerde, maar toch...

Ben aan het twijfelen tussen koper en hormoon spiraal.

Zelfde vraag! Hebben er nog meer mensen persoonlijke ervaringen? De pil bevalt opzich prima, maar ik slik hem al te lang om echt duidelijk aan te wijzen wat de effecten zijn. Ik lees zoveel positieve ervaringen over deze overstap, ook in dit topic. Toch vraag ik me af of mensen die geen grote problemen met de pil hadden ook veel verschil merken?

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 00:37

Ik had vandaag de besligging genomen om voor koper spiraal te gaan.

Maar nu lees ik dat ''verandering in afscheiding'' ook een bijwerking is. -O-

Wat moet ik mij daarbij voorstellen? Iemand die wil delen?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 00:39

Ik heb anderhalf jaar een koperspiraal gehad en verandering van afscheiding heb ik niet gemerkt.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 00:55

Ik had er met een koperspiraal juist minder "last" van dan met de pil. :j

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 12:37

FatCat schreef:
Ik had vandaag de besligging genomen om voor koper spiraal te gaan.

Maar nu lees ik dat ''verandering in afscheiding'' ook een bijwerking is. -O-

Wat moet ik mij daarbij voorstellen? Iemand die wil delen?

Ik heb de koperspiraal nu twee a drie maanden.
Voordat ik ongesteld moet worden, een paar dagen ervoor, inderdaad wat meer witte afscheiding. :7
Niet vies/ geen rare geur of iets dergelijks.
Voor mij is het geen reden om niet voor de koperspiraal te gaan :o

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 12:46

Ik denk dat dat eerder een bijwerking is van het afstappen van hormonen en je lichaam dat terug helemaal op zichzelf werkt.
Ik heb altijd meer afscheiding gehad, geen verschil gemerkt met een koper spiraal. Als je van hormonen komt, kan het zijn dat je lichaam even wat gek doet om je hormoonhuishouding terug in balans te brengen. Maar normaal stabiliseert dat ook weer. En als je van nature meer afscheiding hebt zal dat met een koperspiraal gewoon ook zo zijn.
Heel zeker ben ik niet, maar lijkt me logisch.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 22:46

Ik kom even binnenvallen, als dat mag. Ik gebruik sinds mijn dertiende ongeveer de pil (ik ben nu 25), initieel mee begonnen omdat ik zonder de pil een erg heftige menstruatie heb: hevig bloeden voor minstens 7 dagen. Met de pil is dat zeker wel verbeterd. Ik bloed nu in de stopweek zo'n 4-5 dagen waarvan 2-3 wat heviger, maar lang niet zo hevig als zonder de pil. In de tussentijd heb ik ook de prikpil gehad en een Mirena spiraal (daarmee had ik bijna altijd buikpijn en veel vaker blaasontstekingen, dus die is er na 2 jaar weer uit gegaan). Inmiddels slik ik de pil ook om niet zwanger te raken :7

Nu denk ik dat ik toch last heb van een hormonenpiek met de orale pil of misschien zelfs wel van de hormonen over het algemeen. Ik heb stemmingswisselingen, ben erg prikkelbaar, voel me snel futloos en down en mijn libido is steeds minder. Ik zit er dus al een tijdje over na te denken om een andere manier van anticonceptie te gebruiken. Hormoonloos gaat hem denk ik niet worden, omdat je daarmee weer in je normale cyclus terecht komt. Buiten dat ik dan dus heel hevig bloed voor lange tijd, heb ik ook last van migraine en ik ben bang dat dat tijdens de menstruatie helemaal de pan uit rijst zonder hormonen (maar dat is wel een beetje dubbel, want van de hormonen zelf kan je ook hoofdpijn krijgen). Ik wil niet weer de prikpil, ik wil ook geen Mirena spiraal meer en de koperspiraal is dus zonder hormonen.

Na een hoop gegoogle kwam ik uit bij de Nuvaring, maar ik draag geen tampons omdat ik die altijd voel zitten. Zijn hier mensen die ook de tampon altijd voelen zitten, maar met de Nuvaring nergens last van hebben? Of is dat ook een verloren zaak? :') En in het geval van "verloren zaak", hebben jullie nog andere ideeën?

Overigens hebben mijn vriend en ik beide een kinderwens. Niet nu, want dat is niet handig met zijn opleiding, maar als zijn opleiding/carrière wat stabieler is, wil ik wel makkelijk kunnen stoppen met de anticonceptie. Dat is misschien ook nog wel handig om in de overweging mee te nemen.

Nandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 20:33

Ik heb geen ervaring met de nuvaring, heb wel gehoord dat toen de Diana pil in t nieuws was, men ook niet zo positief was over de nuvaring..

Heeft iemand hier ervaring met de site mijnpil.nu ?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 16:30

Mag ik je een hele andere tip geven?

Ik had een beetje hetzelfde, last van de hormoonpiek. Heftige bloedingen en spiraaltje verzakte bij me.
Ik ben echt heel happy met de evra pleister. Die plak je 1 keer per week een nieuwe op, geen piek, minder hormoon

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 16:55

smurffie schreef:
Mag ik je een hele andere tip geven?

Ik had een beetje hetzelfde, last van de hormoonpiek. Heftige bloedingen en spiraaltje verzakte bij me.
Ik ben echt heel happy met de evra pleister. Die plak je 1 keer per week een nieuwe op, geen piek, minder hormoon

Vind je dat niet eng? Misschien een domme vraag omdat de pil net zo goed gevoelig is voor niet nemen e.d, maar ik zou doodsbang zijn dat ik dat ding ergens kwijt zou raken en dat ik zou vergeten dat hij er zat bv.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 19:46

Het is een pleister van 4 bij 4 cm. Hij is ontworpen om minimaal een week te blijven zitten. Ik g
Draag m nu 1.5 jaar en heb m 1 keer verloren inclusief de huid waar hij vast zat. Lompe actie van mezelf.
Nee de pil vergeten is 100x makkelijker dan deze ongemerkt verliezen.
Enige is de gewichtsgrens.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 20:47

Pleister ben ik te zwaar voor, als ik dat zo lees.

Linde99

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 10:01

Wie heeft er ervaring met het anticonceptiestaafje?

Ik ben nu 4 jaar lang aan de pil, maar ik heb mentaal nogal last van de hormoonpieken. Daarom ben ik opzoek naar een ander conceptiemiddel en kwam uit bij het anticonceptiestaafje. Nu ken ik eigenlijk niemand die hier ervaring mee heeft dus ben benieuwd :)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 10:21

Ik heb een koperspiraal, maar slik sinds een paar maanden weer de (standaard) pil vanwege pms. Nu slikte ik vroeger altijd maanden door en dat heb ik nu ook weer gedaan echter kreeg ik veel last van donkerbruine afscheiding. Ik dacht wellicht een doorbraakbloeding dus toen heb ik een stopweek ingelast. Nu heb ik al vier dagen veel last van buikpijn en ook redelijk veel bloedverlies voor mijn doen. Naar het toilet gaan geeft ook een gemene pijn. Normaal met de koperspiraal had ik slechts 1 dag buikpijn en was na drie dagen mijn ongesteldheid wel over.. Kan het zijn dat door de pil mijn menstruatie nu in een keer zoveel heftiger is?

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 10:24

smurffie schreef:
Het is een pleister van 4 bij 4 cm. Hij is ontworpen om minimaal een week te blijven zitten. Ik g
Draag m nu 1.5 jaar en heb m 1 keer verloren inclusief de huid waar hij vast zat. Lompe actie van mezelf.
Nee de pil vergeten is 100x makkelijker dan deze ongemerkt verliezen.
Enige is de gewichtsgrens.

Moet je je ook aan die stopweek houden, of kun je deze ook doorgebruiken met als de pil?