Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
PeerAppel schreef:Hadden jullie ook zo'n pijn na het zetten van de Kyleena/Mirena? Het zetten zelf was echt maar 30 seconden pijnlijk, maar een uur na het zetten begonnen de steken en de constante zeurende pijn in mijn rechterbovenbeen. Met ibuprofen en paracetamol krijg ik het wel weg/verminderd, maar had gewoon niet verwacht dat ik het zo pijnlijk zou vinden (had altijd al behoorlijk pijnlijke menstruaties, maar die zijn niks vergeleken met dit).
FatCat schreef:Wellicht al ettelijke keren in dit topic gevraagd...
Zijn er bokkers die het minder goed deden op de pil, en zijn overgestapt op hormoonspiraal? Wat zijn jullie ervaringen?
Ik heb jaren lang de pil geslikt. Gestopt, en paar maanden na het stoppen is het duidelijk geworden dat het wel degelijk een invloed had op mijn mentale staat. Niet dat ik extreem reageerde, maar toch...
Ben aan het twijfelen tussen koper en hormoon spiraal.
FatCat schreef:Ik had vandaag de besligging genomen om voor koper spiraal te gaan.
Maar nu lees ik dat ''verandering in afscheiding'' ook een bijwerking is.![]()
Wat moet ik mij daarbij voorstellen? Iemand die wil delen?
smurffie schreef:Mag ik je een hele andere tip geven?
Ik had een beetje hetzelfde, last van de hormoonpiek. Heftige bloedingen en spiraaltje verzakte bij me.
Ik ben echt heel happy met de evra pleister. Die plak je 1 keer per week een nieuwe op, geen piek, minder hormoon
smurffie schreef:Het is een pleister van 4 bij 4 cm. Hij is ontworpen om minimaal een week te blijven zitten. Ik g
Draag m nu 1.5 jaar en heb m 1 keer verloren inclusief de huid waar hij vast zat. Lompe actie van mezelf.
Nee de pil vergeten is 100x makkelijker dan deze ongemerkt verliezen.
Enige is de gewichtsgrens.