Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Queelens

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 22:13

En dan wind tegen hebben op die startbaan _O-
Dan heeft hij dezelfde fiets :)

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 22:15

We hadden mazzel met een noord-Ooster wind *\o/*

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 09:07

@maaikemuis, Skeeleren is zeker fijn. Maar inderdaad op goed asfalt. Ik pak ook soms liever de stoep dan het fietspad als deze slecht is. Ik heb wel aardig kracht in de benen dus kan ik ook wel snelheid maken en is slecht asfalt echt storend.

@Cullaccino, Ik maak inderdaad wel aardig snelheid op de skeelers. Ik heb als kind veel geskeelerd en het is een tijdje mijn vervoersmiddel geweest. Naar mijn werk toe maakte het op een gegeven ogenblik maar 10 minuten verschil toen ik nog met mijn weg MTB reed. Ik ben mijn mijn skeelers wel sneller dan met mijn trike denk ik. Mits ik wind mee heb.

Ik heb het ook echt weer gezellig gehad dit weekend. Ze heeft mij nog een super lief bericht gestuurd toen ik al sliep. Het is dus dik aan. ;)

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 10:53

Skeeleren is ook leuk ja! Heb ik vroeger ook nog wel een tijdje gedaan.

Wie had hier ook alweer die goede tip van een bikefitter in Utrecht? Ik denk dat ik er ook aan moet gaan geloven. Heb flinke pijn in mijn knieholte en dat komt denk ik door verkeerd afgestelde schoenplaatjes.. beter toch maar even doen voordat ik straks mijn fysio strippenkaart eraan moet gaan verslijten.. :=

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 11:24

Leuk, Maaike fietste op de vliegbasis van Soest. Gaf het vleugels? :D

@ Gothico: je bent erg veelzijdig op wielen, nu met skeeleren. Leuke afwisseling.

@ Queelens: bijzonder stuur, heel gave fiets <3

Las iets over schoenplaatjes. Ik heb een racer met SPD (mountainbike) plaatjes en mountainbike schoenen, erg tevreden mee :) Hiervoor gekozen vanwege comfort en gemak. Ik woon in een appartement en nu kan ik bijv. zonder schoenwissel gewoon mijn fiets de trap op tillen. Met raceschoenen is dat niet relaxed.

culaccino schreef:
Ja die Liv <3 Vervelend van die pijn! Zit je wel een beetje ontspannen op je fiets? Ik was in het begin geneigd om met gestrekte armen in mijn schouders te hangen, als je begrijpt wat ik bedoel. Nu probeer ik erop te letten dat ik mijn schouders/armen meer ontspan. Geen idee wat juist is, ik heb nooit concreet les gehad in een juiste fietshouding. :o

Oeh ja, goed punt... dit in combinatie met gewenning zal het zomaar kunnen zijn. Ik heb een zittend beroep en zit hele dagen slecht achter de computer, in combinatie met langdurige stress --> heel hoge spierspanning en stijfheid in mijn schouders en bovenrug.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 11:29

Queelens schreef:
Skeeleren is ook leuk ja! Heb ik vroeger ook nog wel een tijdje gedaan.

Wie had hier ook alweer die goede tip van een bikefitter in Utrecht? Ik denk dat ik er ook aan moet gaan geloven. Heb flinke pijn in mijn knieholte en dat komt denk ik door verkeerd afgestelde schoenplaatjes.. beter toch maar even doen voordat ik straks mijn fysio strippenkaart eraan moet gaan verslijten.. :=

Ik heb je een pb gedaan. Het kan zelfs te maken hebben met de positie van je zadel. Net een stukje naar voor of achter geeft al een andere hoek van de knie. Soms is het millimeterwerk.

@ leeslampje. Vriendinnetje die was echt weg (maar die kan ook echt fietsen als een malle), maar ik heb ook wel even het gas er op gezet. Ik kwam op een topsnelheid van 41km per uur uit. Gelukkig was het maar heel kort en voor de wind want dat hou ik maar heel kort vol. Maar het gaf wel een surrealistisch beeld om hard te gaan op zo'n brede baan met van die lange strepen.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 21:18

Dat is lekker hard Maaike!
Thanks Leeslampje. Ik vind het ook een gaaf stuur maar veel wielrenners gaan er niet zo goed op haha.

Net weer even gestoeid met de afstelling en kon het met dit mooie weer niet laten om even op te stappen voor het donker. Gelukkig kan ik beter fietsen dan lopen met de knie := was wel echt puur genieten in ‘mijn achtertuin’.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 22:34

Wat een mooie foto, ook met die imposante hooglanders <3

Ik las eerder in dit topic veel enthousiasme over schijfremmen. Echt beter/fijner dan velgremmen?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 22:48

Mijn man gaat morgen m'n vermogensmeter monteren en dan gaan we woensdag samen een rondje doen! *\o/* zoonlief slaapt dan bij m'n schoonouders, dus hebben we eventjes quality time met z'n tweeën en de fietsen <3

Eerste km's op m'n eigen racefiets dit jaar :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 22:54

Ohhh heerlijk vooruitzicht, en ook nog eens perfect fietsweer! Veel plezier, ik miste je fotoskills met een losstaande racefiets al :P

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 07:26

Morguh ...

Skeeleren , schaatsen begin ik niet meer aan op mijn leeftijd _O-
Ik ben veel te bang dat ik val en wat breek ha ha

Mooi plaatje Queelens :j

MuSLi schreef:
Mijn man gaat morgen m'n vermogensmeter monteren en dan gaan we woensdag samen een rondje doen! *\o/*

+:)+ Ben benieuwd hoe het gaat bevallen ...

Gaaf op zo,n startbaan fietsen maaikemuis !

Vandaag een halve dag werken , en vanmiddag van de zon genieten {:} *\o/*

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 20:28

Het was heerlijk <3 eindelijk weer eens samen op de fiets. Dat was echt al lang geleden... We hebben genoten!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En kon gelijk m'n nieuwe schoenen testen. Net zo shiny als m'n Liv *\%/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 20:35

Ohhh die schoenen! :wow: Zitten ze fijn? Wat fijn dat dit eindelijk weer kon en mooie foto's. Ook voor volgende week zijn de voorspellingen goed; goede start van het fietsseizoen! *\%/*

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 20:56

De schoenen zijn nog eventjes wennen. Volgende keer misschien ietsjes losser en hopelijk iets warmer, want ik had stiekem toch best wel een beetje koude voeten :P

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 21:03

Zooo , dat zijn blitse schoenen <3

Ik heb vandaag mijn hardloop training in een 3/4 en t-shirt gedaan . Heerlijk .
Maar als de zon onder gaat koelt het snel af .
Van het weekend word het ook genieten :j {:}

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 21:04

Wauw, je schoenen matchen met fiets én met de zakkende avondzon <3

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 14:50

Ik sloopte gisteren trouwens nog wel even m'n ventiel voordat we weggingen. Was een beetje vastgerot en toen ik hem wilde losdraaien brak hij af :Y) Gelukkig had m'n man nog wel het één en ander liggen en was het snel gefixt. Maar was wel even een momentje: oliebol := -O-

Afbeelding

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 16:26

Wat was het lekker vanmorgen. Nog even snel een rondje gedaan voordat de late dienst begon. Heerlijk met mijn koppie in het zonnetje. Ik merk wel dat mijn fiets wat TLC nodig heeft. Zelfs na schoonmaken en vetten zit er een squeekje in mijn ketting. Ik denk dat een winter met natte wegen en strooisel hem niet zo goed bevielen. Ergens deze werken hem maar eens naar de fietsenmaker brengen.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 19:05

Lekker hoor , voor diegene die van de zon hebben kunnen genieten . Ik zal blij zijn als mijn intervaltraining weer buiten kan .
Voor vandaag … maar binnen kapot gaan -O-

Afbeelding

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 20:28

Het heeft even geduurd ( en een lange winterstop) maar vandaag was dan toch echt de dag dat ik weer op de mountainbike ben gestapt.

Rondje van 22 km , afwisselend singel track , brede zandpaden en asfalt. Heerlijk om weer mee te beginnen. De route die ik heb gefietst ligt er al een tijdje maar had nog geen tijd gehad om er ook daadwerkelijk over te gaan fietsen.

Route is 9 km , maar erg leuk en afwisselend gedaan. Kon een stuk helaas niet rijden nog door stormschade. Ook af en toe de mogelijkheid om te kiezen uit moeilijk of licht ( al was het moeilijke gedeelte niet zo heel spannend , maar wel heel leuk).

Viel mij niks tegen weer zo voor de eerste keer , ik kan alleen een week niet zitten denk ik :')

En het weer , jeetje wat kan een mens daar blij van worden ik wordt er helemaal vrolijk en gemotiveerd van.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 17:53

Hoppa , 65 km op de racefiets vandaag .
In de korte broek al was dat nog wel ietsje fris :=

Afbeelding

Jullie nog wat gedaan ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 18:05

Zomers kiekje! Ik heb een stukje gewandeld en nieuwe bestelde fietsshirts opgehaald. Toch de verkeerde maat Castelli besteld, valt toch ruimer dan ik dacht. Maar wel een mooie aanbieding van Gore Wear gevonden; die valt gelukkig goed! Ik moet echt nodig mijn fiets schoonmaken maar ik heb geen zin :o

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 18:06

Ik heb woensdag en gister het zelfde ritje gemaakt als soort van benchmark voor de komende weken, hartslag gemiddeld laag geprobeerd te houden en niet ontevreden met het startpunt. Nu de komende weken wat meer tempo en intervallen doen en dan met een week of 4 eens vergelijken of ik met dezelfde gemiddelde lage hartslag sneller geworden ben op dit specifieke rondje...

Afbeelding
Afbeelding

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 20:24

Ik ben vandaag een helm wezen shoppen. Na een klein incidentje vorige week waar een vriendinnetje heel banketstaaf in een kuiltje bleef steken bij een stijle afdaling en over het stuur ging en daarbij naar helm brak en een beschadigde oogzenuw opliep, moest ik wel concluderen dat wanneer dat met mijn helm gebeurd zou zijn ik er iets minder leuk bij zou lopen. Ik heb echt een ontzettend flimsy botsmutsje. Lange ochtend kort, ik pas alleen Abus (heel smal en klein hoofd, caps waren ook altijd een ramp) en uiteindelijk heb ik er eentje gevonden die mij wel wat lijkt. Nu wachten tot hij bezorgd wordt.

Net nog wel even een snel rondje gereden rond het Naardermeer. Nog even genieten van het mooie weer!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 01:12

maaikemuis schreef:
Ik ben vandaag een helm wezen shoppen. Na een klein incidentje vorige week waar een vriendinnetje heel banketstaaf in een kuiltje bleef steken bij een stijle afdaling en over het stuur ging en daarbij naar helm brak en een beschadigde oogzenuw opliep, moest ik wel concluderen dat wanneer dat met mijn helm gebeurd zou zijn ik er iets minder leuk bij zou lopen. Ik heb echt een ontzettend flimsy botsmutsje. Lange ochtend kort, ik pas alleen Abus (heel smal en klein hoofd, caps waren ook altijd een ramp) en uiteindelijk heb ik er eentje gevonden die mij wel wat lijkt. Nu wachten tot hij bezorgd wordt.

Net nog wel even een snel rondje gereden rond het Naardermeer. Nog even genieten van het mooie weer!

Och jeetje wat schrikken voor die vriendin! Een goede helm is altijd net als bij het paardrijden ook bij het fietsen erg belangrijk. Ik ken ook iemand die hersenletsel heeft door een val van de mountainbike. Je kan soms raar vallen hoeft dan niet een hard te gaan...

Ik kom ze vaak genoeg tegen die zonder helm fietsen. Denk wel altijd zelf weten maar vindt het zo niet verstandig.