Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 22:08

MarijeR schreef:
tienus63, ik denk dat ze mensen niet zomaar binnenlaten voor de stempels.
Je krijgt ze aan het einde van de volledige looproute incl. prikkamer dus je kan niet even zo binnenstappen voor alleen de stempel.
Ik had die hele route dus gelopen incl. vaccinatie en dan doen ze blijkbaar niet moeilijk. Vanmorgen om 9 uur tenminste, kan zomaar weer veranderd zijn :+

Heel eerlijk terecht ook. Wat een gedoe voor een stempel in een boekje wat verder ook geen rechtsgeldigheid kent

Anoniem

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 22:11

In Hoogeveen moet je ook naar de TESTlocatie en niet naar de vaccinatie locatie.. Want dan moet je idd de hele route door.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 22:12

@marijeR, dat denk ik ook.
Mensen die al volledig gevaccineerd zijn moeten dan achteraf naar elders.

Nou ja , als je naar land kunt waar je veel boekje voor nodig hebt, kun je waarschijnlijk ook nog wel autorijden om naar een drive through locatie te kunnen rijden.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 22:14

tienus63 schreef:

Nou ja , als je naar land kunt waar je veel boekje voor nodig hebt, kun je waarschijnlijk ook nog wel autorijden om naar een drive through locatie te kunnen rijden.

Als nog is het nogal belachelijk dat je er voor van Emmen naar Assen moet. Gezien het feit dat Emmen echt geen klein dorpje is.
Zelfde met het testen in Assen zoals het artikel inderdaad schetst.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 22:16

Van iedereen die ik ken dje gevaccineerd is hadden maar 2 een bijwerking. Eentje kreeg haar arm na een tijdje niet meer omhoog en de andere had iets hoofdpijn. Ik geloof dat de meeste Pfizer hebben gehad eentje astrazeneca en eentje janssen. Niemand gehoord over misselijk of overgeven. Mocht dat je nog meer geruststellen.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 22:53

tienus63 schreef:

Klopt, zeiden we hier ook. Had ook niet verwacht dat ze het boekje van mijn vader zouden stempelen en ze hadden de vraag ook nog niet eerder gehad. Maar er stond niemand achter mij te wachten en ze vond het geen probleem om te doen aangezien ik alle papieren mee had.

Mijn vader had anders ook naar een andere locatie gereden. Maar vanuit Onstwedde is alles een eind en volgens mij moet je bij de GGD Drenthe laten stempelen als je daar gevaccineerd bent en kan het niet bij een andere provincie.
Wij moesten steeds al 40/45 minuten rijden naar Emmen terwijl er inmiddels wel een vaccinatie straat in Stadskanaal geopend is. Maar ja, afspraken stonden al...

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 09:28

Weet iemand overigens hoelang nadat je covid hebt gehad de serologische test nog werkt?

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 09:39

Zijn er hier mensen die nog hun tweede AZ moeten krijgen en er nu over na denken om te kijken of je een Pfizer kan krijgen als tweede prik. Ik ben geprikt met AZ, maar nu alle weigeraars plots konden kiezen zou ik dat nu ook graag willen. Zeker nu bekend is dat een Pfizer prik na AZ een veel betere bescherming geeft.
Ik vond het toch een heftige 3 weken na de AZ enting. Elk pijntje en blauwe plek was toch even schrikken.
En ben er toch wel 3 weken erg mee bezig geweest.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 09:50

Soepblik schreef:
Weet iemand overigens hoelang nadat je covid hebt gehad de serologische test nog werkt?

Mijn moeder had meer dan 11 maanden nog antistoffen in haar bloed. April ‘20 lichte covid besmetting doorgemaakt. Amper klachten. Mijn vader is er helaas aan overleden. Mijn moeder had afgelopen maart bloed laten testen op antistoffen.
Ik weet niet of ik het ook gehad heb in april ‘20, in december laten testen op antistoffen, niets.
Na vaccinatie voelde ik wel zelfde zeurende pijn bij longtop als ik in april voelde toen mijn ouders ziek waren.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 10:23

Ik ken ook heel veel mensen die geënt zijn ( Met alle vaccins). allerlei bijwerkingen van koorts tot doodmoe, tot vreselijke spierpijn in arm. Maar niemand overgegeven, hoogstens niet echt zin om te eten.

( ik: pfizer kon er een nacht niet op mn arm liggen en was zo moe dat ik moest slapen, gewoon van m'n bureau weggelopen en gaan liggen en ik was weg )

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 10:26

Hier ook twee keer Moderna, vrouw 33 en man 31 allebei geen overgeef klachten :)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 11:01

In Waalwijk hebben we buiten bij de uitgang een medewerker neergezet die de stempels geeft. Iedereen die een stempel wil, hoeft dus niet de hele locatie door maar verwijzen we meteen naar de uitgang waar je buitenlangs naartoe kan lopen. De stempel zelf hebben we pas sinds zaterdag of zondag op de locatie. Hiervoor hadden we er geen en plakten we alleen de batchcodes in het boekje met een paraaf erbij.
De mensen die al eerder geprikt zijn en toch het boekje in willen laten vullen krijgen geen batchsticker meer maar het wordt met de hand in het boekje geschreven met een stempel erbij.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 11:38

Ik kan gewoon as vrijdag al terecht :oo #help

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 11:38

1988 vandaag, morgen 1989. En weer een decennium voorbij! :-)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 11:44

88 was gister toch al bekend ?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 11:49

88 is zojuist open gegaan. 20 minuten geleden.Wel al een lekkere beginnende paniekaanval, nog 4,5 uur en dan kan ik naar huis en even janken. Even mijzelf moed inspreken :=

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 11:50

Winged schreef:
Ik kan gewoon as vrijdag al terecht :oo #help

das snel

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 12:39

bigone schreef:
88 was gister toch al bekend ?

Dat het vandaag open zou gaan

@winged fijn!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 12:53

Heb nog steeds bijna geen last, wat een feest! Mijn arm doet wat pijn, heb een beetje onrustig geslapen... dat is echt allemaal heel weinig.

Verder wel een tip voor de wat onbevangen mensen die ook gaan. De Jaarbeurs is dus heel erg groot. Ik had een beetje het idee zoals het ook met testen ging (waarbij ik niet in de Jaarbeurs was): je laat je identiteitsbewijs zien en overige papieren waar nodig, injectie erin en klaar.
Dat was het niet helemaal.... De ervaring is meer een soort cross van Efteling-wachtrij met Schiphol, en dan minus de vlucht of Droomvlucht daarna.
Heel veel lopen en wachten en loketten en pijltjes volgen. Dat kost behoorlijk wat tijd. Als je een grote locatie kiest is het goed om daar bedacht op te zijn.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 13:44

Precies shadow. Ik woon bij de ndsm in Amsterdam daar was het ook zo'n ervaring.
Alsof je bij de douane staat precies hetzelfde hokje als op schiphol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 14:09

Citaat:
Heel eerlijk terecht ook. Wat een gedoe voor een stempel in een boekje wat verder ook geen rechtsgeldigheid kent

Het gele boekje is door het WHO aanbevolen en goedgekeurd door het RIVM en ministerie van VWS. Toch best handig om daarmee internationaal te laten zien welke entingen je hebt. Ik snap niet zo goed waarom ze nu zo neuzelen over een app voor de coronavaccinatie, terwijl het gele boekje al bestaat en bekend is in de wereld. Waarom dan nu het wiel weer opnieuw gaan uitvinden :?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 14:35

idinn schreef:
Het gele boekje is door het WHO aanbevolen en goedgekeurd door het RIVM en ministerie van VWS. Toch best handig om daarmee internationaal te laten zien welke entingen je hebt. Ik snap niet zo goed waarom ze nu zo neuzelen over een app voor de coronavaccinatie, terwijl het gele boekje al bestaat en bekend is in de wereld. Waarom dan nu het wiel weer opnieuw gaan uitvinden :?

Euh, omdat het hartstikke fraudegevoelig is?
Omdat mensen het kwijtraken?
Omdat alles tegenwoordig gedigitaliseerd wordt?
Je wil niet weten hoeveel boekjes ik onder mijn neus krijg waar niet eens een naam in staat.
En het is geen geldig reisbewijs, enkele landen staan het toe maar de meeste niet.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 14:52

Storm schreef:
idinn schreef:

Je wil niet weten hoeveel boekjes ik onder mijn neus krijg waar niet eens een naam in staat.
En het is geen geldig reisbewijs, enkele landen staan het toe maar de meeste niet.

Dan schrijf je die naam er toch in? Voor vaccin moet die persoon ook ID bewijs meenemen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 14:53

Storm schreef:
idinn schreef:

Nou dit… m’n vriend heeft zo’n boekje. Inderdaad geen naam, stempel voor hepatitis. Volgens mij kan ik met gemak dat boekje van hem laten afstempelen.
Ga ik natuurlijk niet doen.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 16:03

Winged kunnen we samen zenuwachtig zijn voor vrijdag.

En mijn 2de uitnodiging zat in mijn brievenbus. Zou die automatisch verstuurd worden want ik had aangegeven dat ze alles mochten delen en online stond dat ik de eerste al heb gehad.