Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 12:14

Lupin heb ik gekeken, jammer dat het maar 5 afleveringen was. Dromen over corona doe ik gelukkig niet, ik droom corona vrij :j

En die 2 deling of deling in de maatschappij is al veel langer aan de gang. Dat zie je ook online. Mensen die voor de maatregelen zijn, of juist heel erg tegen. En van alles er tussen in. De discussie verhardt naarmate de crisis langer duurt. Maar goed, ook daarover zullen de meningen wel uiteen lopen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 12:29

Nu.nl bericht wat uitgebreider en dan wordt het al helemaal een ander verhaal

https://www.nu.nl/economie/6114300/bedr ... redirect=1
Titel er boven is ook weer de perfecte stemmingmakerij

Het Europese hof heeft trouwens discriminatie obv vaccinatie ook al verboden. Dat wordt nog wat voor Spanje...

purny

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 12:41

In het verleden ook mensen gesproken die zeiden dat je door een vaccinatieplicht geweigerd kon worden. Uiteindelijk ga ik er niet meer op in.
Geen zin en energie meer om in discussie te gaan

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 12:43

Misschien raar hoor.

Maar ik vind het gevoelsmatig nog wel verschil maken of je (in een grote groep gevaccineerden) iemand zonder vaccinatie weigert....of juist andersom: iedereen weigert tenzij ze al gevaccineerd zijn. Voor het laatste heb ik best begrip. Zodat op een gegeven moment de mensen die (waarschijnlijk....) beschermd zijn tegen Covid wel weer her en der naar binnen kunnen om de economie weer een beetje op gang te brengen :)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 12:47

SusanH schreef:
Lupin heb ik gekeken, jammer dat het maar 5 afleveringen was. Dromen over corona doe ik gelukkig niet, ik droom corona vrij :j

Ik ook. Droom al dagen over groepsvakanties met vriendinnen, drukke plaatsen of concerten en vannacht over de tour de France.
Volgens mij heb ik behoefte aan mensen om me heen :Y) .

Ik ben benieuwd in hoeverre bedrijven iets gaan verzinnen op een soort van "vaccinatieplicht".

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 12:48

Er is tot nu toe altijd gezegd dat mogelijk bepaalde groepen al eerder weer dingen kunnen. Het voorbeeld daarbij was het restaurant weer open in een verpleeghuis als iedereen daar vaccinaties heeft gehad en weer samen koffie drinken.
Dat is dus wat anders dan indirecte vaccinatieplicht.
Daarbij is wel altijd aangegeven dat particuliere organisaties zoals festivals eisen mogen stellen, zolang dat binnen de wetgeving valt.
De gezondheidsraad waarschuwt nu daar dus goed op te gaan letten zodat dit niet tot discriminatie of uitsluiting leidt. De invulling daarvan moet nog blijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 12:49

SusanH schreef:
Er wordt wel rekening gehouden met de zwakkere medemens. Alleen niet op een manier zoals veel mensen hier dat graag zouden zien. Wat ik wel een interessante vind is dat zij stellen dat immuniteit opbouwen sneller bescherming zou geven dan iedereen vaccineren. Ik heb altijd begrepen dat groepsimmuniteit een utopie was. Hoe komen zij dan tot die conclusie?

Door ze voor onbepaalde tijd compleet af te zonderen van de maatschappij?
Mensen met een longaandoening, probleem aan het hart, diabetes, mensen met overgewicht. Allemaal mensen die normaal deelnemen aan de maatschappij.En hoeveel mensen gaat het dan wel niet om.
Die moeten dan allemaal hun werk opzeggen, gescheiden leven van familie en maximaal in isolatie.
Hoe zie je dat dan helemaal voor je?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 12:54

Mindim schreef:
SusanH schreef:
Er wordt wel rekening gehouden met de zwakkere medemens. Alleen niet op een manier zoals veel mensen hier dat graag zouden zien. Wat ik wel een interessante vind is dat zij stellen dat immuniteit opbouwen sneller bescherming zou geven dan iedereen vaccineren. Ik heb altijd begrepen dat groepsimmuniteit een utopie was. Hoe komen zij dan tot die conclusie?

Mensen met een longaandoening, probleem aan het hart, diabetes, mensen met overgewicht. Allemaal mensen die normaal deelnemen aan de maatschappij.En hoeveel mensen gaat het dan wel niet om.
Die moeten dan allemaal hun werk opzeggen, gescheiden leven van familie en maximaal in isolatie.

En dat is niet schadelijk voor geestelijke gezondheid? Waar juist zo op gehamerd wordt door de mensen die de maatregelen te zwaar vinden? Of is het alleen schadelijk als je er zelf last van hebt en voor een ander niet?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 13:02

Mindim schreef:

Vanmorgen buurman overleden.
83, diabetes, overgewicht.
Volop sociaal actief en daarvan al behoorlijk terguggetrokken. Besmet door bezoek van familie.

Vriendin gaat dit weekeinde naar ouders. Vader is ook 83 met forse nierproblemen. Zij wil eigenlijk niet gaan doch ouders zeggen ´en wij dan?; we ´leven´ al op een geïsoleerde spaarstand! en dat aan het einde van onze levensdagen. Kom alsjeblieft.´

Isoleren is defacto afschrijven en veroordelen tot verbanning bínnnen de maatschappij.

Een triest voorbeeld van deze hele poep: Er zijn geen goede oplossingen. Er zijn slachtoffers, wát ook gekozen wordt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 13:12

Mindim schreef:
SusanH schreef:

Ik heb geen idee. Ik vind dat ook het meest zwakke punt aan hun plan en weinig uitgewerkt.

HC idd, alle oplossingen hebben fikse voor en tegens.

Ik deel het trouwens niet omdat ik het perse met alles eens ben op hun site. Maar puur om ook andere geluiden/inzichten te delen hier.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 13:28

Ik zou toch wel graag zien dat mensen waar de levensverwachting niet al te hoog meer is zelf zouden mogen bepalen of zij het risico willen nemen om zo toch nog een fijne laatste tijd te hebben met hun naasten.
Of dat uitvoerbaar is? geen idee.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 13:29

Als ze om vaccinatie bewijzen gaan vragen moet je ook naar Mazelen vragen, daar wordt ook niet iedereen voor gevaccineerd en is nog veel besmettelijker. Doe je dat niet dan is het voor mij pure hypocriete symboolpolitiek, dan ga ik maar niet naar de kroeg voorlopig, daar wil ik gewoon niet aan meewerken.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 13:37

Maar als je geënt bent tegen mazelen kan je het dan nog krijgen of niet?
Want bij Corona is dat nog niet bekend iig.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 13:41

Needje schreef:
Maar als je geënt bent tegen mazelen kan je het dan nog krijgen of niet?
Want bij Corona is dat nog niet bekend iig.

Je kunt in sommige gevallen heel kort besmettelijk zijn of een lichte versie krijgen, zoals bij eigenlijk ieder vaccin. Maar het gaat me niet om de mensen die wel ingeent zijn, maar de laksheid bij niet ingeente bij andere ziekten in tegenstelling tot de paranoide houding bij covid. In Frankrijk is de dekkingsgraad al onder 80% en dat geldt als een risico, toch kontrolleert niemand Franse toeristen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 13:43

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 13:48

Maar bij evenementen lijkt het mooi. Maar je staat wel eerst in de rij voor die test... En als er dan dus een besmet iemand tussen staat is het fijn dat ie niet binnenkomt, maar dan heeft ie al wel anderen kunnen besmetten....

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 13:50

SusanH schreef:
Iemand die deze website kent http://herstel.nl/? Ik kende deze site niet, staan alternatieven om op een andere manier met deze crisis om te gaan. Of alles even haalbaar is kan ik niet beoordelen. Maar ik vind het positief dat er meer alternatieven komen :j

Ik ken de website niet, maar wel de deelnemers, en die hebben niet zo'n goed begrip van de verspreiding en risico's van corona. Hun website ziet er gelikt uit maar in de media hebben ze al regelmatig onjuiste voorstelling van zaken gegeven en aangetoond dat ze geen kennis hebben van de situatie.

Hun manier om met de crisis om te gaan is dat iedereen die niet ziek wil worden zichzelf eindeloos moet afzonderen, en dat er geen woord wordt gezegd over het risico op langdurige / ernstige ziekte, noch over het muteren, noch over de onzekerheid van het ontwikkelen van immuniteit na besmetting (of langerdurende immuniteit na inenting.)

Het biedt dus niet echt een oplossing, uiteindelijk voor niemand. En steeds schuift de bereidheid om mensen dood te laten gaan een beetje op.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 13:53

Gecondoleerd met de buuf HC. Inderdaad echte verdrietige poep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 14:06

MyWishMax schreef:
Mindim schreef:

En dat is niet schadelijk voor geestelijke gezondheid? Waar juist zo op gehamerd wordt door de mensen die de maatregelen te zwaar vinden? Of is het alleen schadelijk als je er zelf last van hebt en voor een ander niet?

Ik snap je bericht naar mij toe niet, waarom zo verwijtend?

De website waar SusanH het over heeft suggereert alle mensen met onderliggend lijden, dus diabetes, astma, hart en vaatziekten, mensen met obesitas en noem het allemaal maar op, compleet te scheiden van andere mensen. In zogenaamde safeplaces, safezones en noem het maar. Maximale isolatie, dus maw nooit je huis meer uit, tot we allemaal gevaccineerd zijn of tot wanneer immuniteit is opgebouwd. Ik ben daar tegen, mag het?
Dat betekent dat families uit elkaar gehaald moeten worden, banen opgezegd, mensen verhuist, verplaatst.
Dat vind ik onmenselijk. Misschien moet je het artikel eens lezen en het dan nog weer vergelijken met de huidige maatregelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 14:07

Huertecilla schreef:
Mindim schreef:

Vanmorgen buurman overleden.
83, diabetes, overgewicht.
Volop sociaal actief en daarvan al behoorlijk terguggetrokken. Besmet door bezoek van familie.

Vriendin gaat dit weekeinde naar ouders. Vader is ook 83 met forse nierproblemen. Zij wil eigenlijk niet gaan doch ouders zeggen ´en wij dan?; we ´leven´ al op een geïsoleerde spaarstand! en dat aan het einde van onze levensdagen. Kom alsjeblieft.´

Isoleren is defacto afschrijven en veroordelen tot verbanning bínnnen de maatschappij.

Een triest voorbeeld van deze hele poep: Er zijn geen goede oplossingen. Er zijn slachtoffers, wát ook gekozen wordt.

Gecondoleerd HC, dat is verschrikkelijk.

En idd, complete isolatie is onmenselijk.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 14:17

purny schreef:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor draai eraan was gegeven als de luizenmoeder in coronatijd was geweest. Volgens mij zou dat geweldig zijn geweest :+

Dat was al 3 keer niks, misschien dat het dan uiteindelijk wel leuk was geworden? }>
Die hype van dat programma heb ik nooit begrepen. :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 14:23

Gecondoleerd HC

Needje schreef:
Ik zou toch wel graag zien dat mensen waar de levensverwachting niet al te hoog meer is zelf zouden mogen bepalen of zij het risico willen nemen om zo toch nog een fijne laatste tijd te hebben met hun naasten.
Of dat uitvoerbaar is? geen idee.

Met je eens.
Mijnschoonmoeder is 83, harstikke topfit en blanco voorgeschiedenis als wat atrose in de knie.
Maar zij beseft heel goed dat ze bij wijze van vandaag een hersenbloeding kan krijgen en kan overlijden, zoals haar topfitte moeder ook is overleden.

Zij wil dus ook haar kinderen en kleinkinderen zien, een knuffel geven
En dat begrijp ik maar wat goed.
Die ziet nu liever iedereen nog en is over een maand dood aan corona.
Dan dat ze nu alleen is en over een half jaar een hersenbloeding krijgt. En ja misschien krijgt ze die pas over 10 jaar, ja dat weet je niet. Maar nu zoveel alleen is echt verschrikkelijk voor de oudere.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 14:23

Las net dat mensen van 80 en ouder vandaag al een afspraak kunnen maken bij de regionale ggd . De brief komt dit weekend pas maar misschien een tip voor mensen hier met ouders, opa’s en oma’s .

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 14:24

Needje schreef:
Maar bij evenementen lijkt het mooi. Maar je staat wel eerst in de rij voor die test... En als er dan dus een besmet iemand tussen staat is het fijn dat ie niet binnenkomt, maar dan heeft ie al wel anderen kunnen besmetten....

Ook moet je dan denk ik heel lang in de rij staan. Uberhaupt al om binnen te komen (kaartjes check, tas controleren, fouilleren evt) sta je lang in de rij. Als er dan nog een test bij komt, dan sta je echt heel lang te wachten.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 14:25

DuoPenotti schreef:
purny schreef:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor draai eraan was gegeven als de luizenmoeder in coronatijd was geweest. Volgens mij zou dat geweldig zijn geweest :+

Dat was al 3 keer niks, misschien dat het dan uiteindelijk wel leuk was geworden? }>
Die hype van dat programma heb ik nooit begrepen. :D

Dat hoef jij ook niet te begrijpen. Ik heb ongelooflijk en onbedaarlijk moeten lachen om dat programma. Dus dat 3x niks vind jij. *D