Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
cursebreaker schreef:Chubby schreef:Het bericht wat ik plaatste, heb ik gecheckt en is niet fake. Die mevrouw is een collega van mijn broertje. Hij werkt daar op de ic als arts.
Ik heb helaas geen link naar het oorspronkelijke bericht
Ze zullen van het ziekenhuis uit gezien wel berichten als deze willen stoppen. Het is natuurlijk niet wenselijk als artsen enz naar buiten gaan brengen hoe de situatie echt is achter gesloten deuren.
Net als die Chinese wetenschapper die het virus ontdekte, politie aan de deur had staan nadat hij het nieuws verspreidde en zelfs een contract moest ondertekenen om het maar weer terug in de doofpot te stoppen (met alle gevolgen van dien)
brokjes schreef:Van 'paniekzaaien' wordt niemand slechter, van te makkelijk denken wel.
brokjes schreef:Van 'paniekzaaien' wordt niemand slechter, van te makkelijk denken wel.
Citaat:Amphia-ziekenhuis waarschuwt voor nepnieuws
Het Amphia-ziekenhuis in Breda waarschuwt voor een nepbericht dat rondgaat op sociale media. In dit bericht zou een van de artsen de noodklok luiden en spreken over een crisis in het ziekenhuis. Het ziekenhuis spreekt het bericht met klem tegen. Hieronder de reactie van het Amphia:
"Wij willen u er graag op wijzen dat dit een nep-bericht is en niet strookt met de werkelijkheid in het ziekenhuis.
De afgelopen week heeft Amphia verschillende maatregelen genomen om goed te kunnen blijven zorgen voor haar patiënten en haar personeel. Die hebben tot nu toe goed effect gehad. Hierdoor is het nog steeds mogelijk om voor alle patiënten de noodzakelijke zorg te bieden, ondanks de moeilijke omstandigheden. De situatie is voor nu onder controle. Het zijn en blijven natuurlijk enorm intense tijden voor getroffen patiënten en hun naasten.
We realiseren ons dat de ontwikkelingen rondom het coronavirus zich snel opvolgen, waardoor de situatie van dag tot dag verandert. We bekijken dus ook elke dag wat nodig is om die goede zorg te kunnen blijven bieden. Dit gebeurt niet vanzelf, dit vraagt een enorme inspanning van al onze medewerkers en om begrip en flexibiliteit van onze patiënten."
Citaat:Ze zullen van het ziekenhuis uit gezien wel berichten als deze willen stoppen. Het is natuurlijk niet wenselijk als artsen enz naar buiten gaan brengen hoe de situatie echt is achter gesloten deuren.
Shae schreef:Als je met massaal paniekzaaien de economie direct de nek omdraait wel. Zelf zit ik relatief veilig met een vaste baan die echt heel fijn verdient, maar er zijn ook ondernemers die snoeihard werken om de vaste lasten te kunnen betalen. Voor zo'n rijk land hebben we aardig wat mensen onder de armoedegrens zitten en dat wordt echt niet beter van een crisis.
Shae schreef:Als je met massaal paniekzaaien de economie direct de nek omdraait wel. Zelf zit ik relatief veilig met een vaste baan die echt heel fijn verdient, maar er zijn ook ondernemers die snoeihard werken om de vaste lasten te kunnen betalen. Voor zo'n rijk land hebben we aardig wat mensen onder de armoedegrens zitten en dat wordt echt niet beter van een crisis.
Tieneke schreef:Net de bevestiging op de Belgische tv dat de bestelde mondmaskers niet geleverd zijn. Dit is echt een heel groot probleem voor de mensen in de zorg...
dakplaat schreef:Shae schreef:Als je met massaal paniekzaaien de economie direct de nek omdraait wel. Zelf zit ik relatief veilig met een vaste baan die echt heel fijn verdient, maar er zijn ook ondernemers die snoeihard werken om de vaste lasten te kunnen betalen. Voor zo'n rijk land hebben we aardig wat mensen onder de armoedegrens zitten en dat wordt echt niet beter van een crisis.
Dit inderdaad.
Corona heeft op mijn werk (zzp'er) ook vrijwel geen invloed en mijn bedrijf blijft wel bestaan (helaas voor een bepaalde forummer) maar als ik hier in dit topic lees dat er bij 1 bedrijf al 1500 ontslagen zijn gevallen.. Dat is echt niet niks.
En natuurlijk gaat gezondheid boven alles, maar de economische crisis die hierop gaat volgen beangstigd mij wel. Niet voor mijzelf, wel voor alle anderen die geraakt gaan worden.
Djali schreef:@imandra.
Het gros van bokt weet niet hoe wetenschappelijk onderzoek werkt, maar schreeuwt wel om elke post naar een bronvermelding. Vervolgens kan eender welke internetlink geplaatst worden van eender welk onderzoek en je hoort niemand wat zeggen.
Bokt, het grootste paardenforum van NL, denkt inmiddels het grootste wetenschapsforum van NL te zijn.
Sinds deze trend zich heeft ingezet weiger ik nog op vraag van een andere bokker een link te plaatsen.
Wil jij een zogenaamde bron? Zoek ze zelf. Ik zal je een hint geven:
Google: verspreiding covid-19 tijdens incubatietijd en knock yourself out.
Je zal vast zelf wel slim genoeg zijn om het kaf van het koren te scheiden.
Google schreef:Geen resultaten gevonden voor "verspreiding covid-19 tijdens incubatietijd".
Shae schreef:LadyMadonna schreef:Ik zit zó ontzettend in tweestrijd met mijn salon
Logisch... is het je grootste inkomstenbron? Is er een mogelijkheid om wat meer veiligheidsmaatregelen te nemen, maar wel klanten te ontvangen?