Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Tarzan

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 19:05

Begrijpelijk hoor, ik heb er nu ook een hekel aan als m’n nagels niet meer mooi zijn :')

Top dat je nog iets gevonden hebt!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 19:08

Ze zijn me vooral te lang en de uitgroei zit me in de weg. Ben bang dat ik mezelf verwond met die dingen. :')

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 21:37

Fijn dat het hopelijk alsnog is gelukt!

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 22:33

Ik kom even tussendoor fietsen.. hoe vind je een goede nagelsalon/styliste?

Ik heb voor het eerst semi permanente nagels laten zetten op vakantie. Ik dacht alles goed uitgezocht te hebben: gekeken naar een hoge reviewscore op google (wordt daar heel actief gebruikt) en legit ogende (recente) reviews, uitgezocht hoe je semi permanent verwijderd (wat ik vond was gewoon weken in warm water en evt met olie verwijderen), bij het maken van de afspraak voor de zekerheid nog eens gevraagd wat zij precies doen (semi permanent) maar toen ik tijdens het zetten met hun checkte of het klopt wat ik had gevonden voor het verwijderen, zeiden ze nee dat moet echt bij een salon (ondanks dat ze intussen wisten dat ik op vakantie was en dus sws niet bij hun terug zou komen). Nu weet ik dus niet wat ik moet geloven en wil ik voor de zekerheid alvast een goede salon thuis zoeken.

Voor CND Shellac heb je bijvoorbeeld via de officiele website een zoeker voor gecertificeerde salons. Is dat er misschien ook voor (semi) permanente nagels? Er zit o.a. iets van Luna rubber base op en ik dacht dat ik Kodi op het potje zag staan toen ze de top coat aanbracht, maar ik kan van Luna geen directe website vinden, van Kodi twee sites maar dat is echt alleen verkoop. Nu zegt zo'n certificatie vast ook niet alles (bij CND is dat volgens mij ook alleen om enigszins zeker te weten dat je niet bij een salon zit die er stiekem wat anders op smeert), alleen in Nederland wordt google niet zo actief gebruikt voor reviews volgens mij, maar wat dan wel. Is treatwell of nagelstudios .nl ok of zijn er betere websites?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 09:31

Dat zijn ook geen Nederlandse merken, die worden hier nog niet zo gek veel gebruikt.
Vanuit merken zal je geen gebruikerslijst kunnen vinden, alleen distributeurs. Maar nagelstyliste is ook geen erkend beroep, dus dat maakt het ook niet makkelijker.

Een goede stylist vinden doe je dus meer door idd reviews te lezen enz. En door foto’s van hun werk te beoordelen op IG etc

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 10:28

_Christina schreef:
Ik kom even tussendoor fietsen.. hoe vind je een goede nagelsalon/styliste?

Ik heb voor het eerst semi permanente nagels laten zetten op vakantie. Ik dacht alles goed uitgezocht te hebben: gekeken naar een hoge reviewscore op google (wordt daar heel actief gebruikt) en legit ogende (recente) reviews, uitgezocht hoe je semi permanent verwijderd (wat ik vond was gewoon weken in warm water en evt met olie verwijderen), bij het maken van de afspraak voor de zekerheid nog eens gevraagd wat zij precies doen (semi permanent) maar toen ik tijdens het zetten met hun checkte of het klopt wat ik had gevonden voor het verwijderen, zeiden ze nee dat moet echt bij een salon (ondanks dat ze intussen wisten dat ik op vakantie was en dus sws niet bij hun terug zou komen). Nu weet ik dus niet wat ik moet geloven en wil ik voor de zekerheid alvast een goede salon thuis zoeken.

Voor CND Shellac heb je bijvoorbeeld via de officiele website een zoeker voor gecertificeerde salons. Is dat er misschien ook voor (semi) permanente nagels? Er zit o.a. iets van Luna rubber base op en ik dacht dat ik Kodi op het potje zag staan toen ze de top coat aanbracht, maar ik kan van Luna geen directe website vinden, van Kodi twee sites maar dat is echt alleen verkoop. Nu zegt zo'n certificatie vast ook niet alles (bij CND is dat volgens mij ook alleen om enigszins zeker te weten dat je niet bij een salon zit die er stiekem wat anders op smeert), alleen in Nederland wordt google niet zo actief gebruikt voor reviews volgens mij, maar wat dan wel. Is treatwell of nagelstudios .nl ok of zijn er betere websites?

De meeste verwijderings methodes van gellak en aanverwanten, zullen vaak bestaan uit iets met aceton om de boel te verweken en eraf te krijgen

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 10:35

Britt schreef:
Een goede stylist vinden doe je dus meer door idd reviews te lezen enz. En door foto’s van hun werk te beoordelen op IG etc
En waar vind ik dan die reviews? Ik vind google hier niet actief genoeg voor een goed oordeel, ik heb dat treatwell en nagelstudios intussen bekeken, maar daar staan ook maar weinig reviews op en beide tonen zaken of zzp-ers die niet meer bestaan, geen nagels meer doen of slechts verkoper zijn.
Nu krijg ik van jullie wel al een beetje het idee dat eraf halen tzt misschien toch zelf wel lukt, maar ik zou dit misschien wel vaker willen laten doen, het bevalt tot dusver heel goed *\o/*

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 10:38

Ik ben toen ik op zoek ging naar een nagelstudio gewoon gaan googlen, heb op de pagina van Pink Gellac gekeken welke er hier in de buurt lagen en fijn geprijsd waren. Daarna was het gelijk een goeie match. :j de salon daarvoor was een goede en grotere salon maar daar zat ik op een gegeven moment steeds bij een bepaalde dame die nieuw was. Maar na een paar maand was het alsnog broddelwerk en zat er geen vooruitgang in. :o dus daar ben ik toen weggegaan.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 11:25

Als ik nagels had laten zetten en ze werden te lang of de uitgroei te erg, dan vijlde ik ze altijd korter/dunner/glad en gooide ik er gewoon weer iets overheen _O-

Ik krijg het gevoel dat dat misschien niet de beste manier was? :+

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 13:44

Je kan zelf ook het product er af vijlen met een kartonnen vijl (180 grit) ook wel verkrijgbaar bij het Kruidvat..
Hoeft niet perse te weken met aceton als je er weer wat nieuws over zet.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 09:36

Hoi dames! Mooie creaties weer voorbij zien komen. Was een tijdje offline van bokt

Paar weken geleden nieuwe basecoat van PG: Glowy pink en de kleur warm massala gehaald

Afbeelding
Glowy pink heeft een beetje een gouden glitter. Anders dan verwacht, maar heel mooi!

Warm massala was toch weer anders dan ik dacht. Beetje een taupe met paarse glitter. Kreeg het niet goed op de foto. Is het meest wild wat ik ooit zou gaan, maar blij mee!

Afbeelding

Emoreoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 11:05

Erg mooi die Glowy Pink!

Hier de Copper Gold, mooie kleur voor het najaar.
Afbeelding

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 08:54

Ik lees al een tijdje alleen mee en plaats niks meer. Misschien toch weer leuk om mee te kletsen ♡

Afbeelding

Mijn nagels nu. Ik had zin in meerdere kleurtjes. Vind het erg leuk geworden!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 16:46

Hai,

Ik kom hier even inbreken.
Is iemand van jullie bekend met nailart stempel dingen?

Bijvoorbeeld deze?
https://www.bol.com/nl/nl/p/konad-nagel ... 095336476/

De bol.com link heb ik gevonden met Google lens.
Ik ben een "hoesje " tegen gekomen in een tas waar een stuk of 10-15 van deze dingen in zitten.
Zijn er mensen die zoiets gebruiken? En wat zou het waard zijn?
Of is de waarde afhankelijk van welke stencils het zijn?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 20:13

Stempelen is leuk! Heb vandaag nog een setje met stempels gedaan:
Afbeelding

Konad is al een behoorlijk oud merk, ik hoor het eigenlijk nooit meer. Maar dat wil niet zeggen dat het niet goed is natuurlijk.
Moyra is een merk dat heel bekend is, Yours word ook steeds groter. Let wel op dat je goed kijkt met wat voor product je stempelt, met gewone gelpolish werkt het niet zo goed.

Als je het wil verkopen is het handig om te weten welk merk het is en vast ook wel welke platen het zijn. En het zijn enkel de platen? Geen bijbehorende accessoires?

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 21:07

Als ik naar de stempelset kijk vind ik het vooral veel geld voor weinig. De meeste stempelplaten hebben tegenwoordig meer dan 5 figuurtjes/patronen en kosten minder.
Verder heb ik liever een doorzichtige stempel zodat je beter kan zien waar je stempelt en geen metalen schraper omdat je daarmee op de stempelplaten krassen krijgt.
Stempellak heb ik van Moyra, lak wil ik geen risico mee nemen. Platen en stempel met schraperheb ik via Shein besteld. Scheelt enorm in de prijs. Ook een roller om de stempel schoon op te maken, maar daarvoor kan je ook zo’n plakkerige kledingroller voor gebruiken.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 21:15

Ik heb alleen de stempel platen.
Verder niks erbij.

Ik kan morgen nog eens kijken of ik er een merk op kan vinden of niet.
En eens tellen hoeveel het er echt zijn.
Maar realistisch gezien. Stel het zijn er een stuk of 10-15. Is 10 euro exclusief verzendkosten dan een bedrag wat ik ervoor kan vragen?
Of is dat wel erg laag, of kan ik het beter weggooien...

De kans dat ik het zelf ooit zou gebruiken is minimaal :')
Hier in huis gebruiken we alleen "kindernagellak". En de echte nagellak wordt alleen gebruikt voor het markeren van sleutels :+

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 09:11

Ik blijf me verbazen over hoe goed jullie kunnen lakken, ben nu zelf met Chique Red ( PG ) in de
weer geweest, is echt mijn favo, maar man man man, ik verlang weer naar Frosted Pink waar ik mezelf wel wat schoonheidsfoutjes kan veroorloven :D

Hoe doen jullie dat toch, ik durf met die donkere kleuren zo niet dicht bij de randen te komen, maar het is nu echt geen gezicht :o :=

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 09:40

Als newby kom ik ook even binnenvallen voor tips :j Het valt mij op hoe netjes het er bij iedereen op zit. Waarmee is het het handigste om kleine randjes bij te werken?
Ik kan nu een lamp krijgen, maar geen idee of die wat geschikt is, en waar ik dan op moet letten. Dus mochten jullie tips hebben, graag! En wat vinden jullie onmisbaar in een basisset? Bijna blackfriday en sinterklaas, goede tijd om wat essentials in te slaan dacht ik zo :j
Afbeelding

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 18:03

Hier nog steeds gelukkig met de soft gek Press ons van doonails.

Dit was net erop:
Afbeelding

Na 2 weken even gepimpt :') :Y)
Afbeelding

En ze zitten nog steeds als een huis! :D
Scheelt ook een hoop tijd moet ik zeggen!

Maar ik denk dat ik tussendoor toch nog eens zelf met gel ga werken.

fierefluiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 11:37

Dinsdag zag ik op het NOS een artikel voorbijkomen over het gevaar van gelnagellak (https://nos.nl/artikel/2542511-meer-vro ... -opleveren) en heb ik mij hier een klein beetje over ingelezen. Ik ben hier best van geschrokken want ik had geen idee dat een nagellakje zoveel kwaad kon doen. Eerder gebruikte ik mijn vingers vaak om randjes schoon te maken, dat wil ik nu absoluut niet meer doen en secuur te werk gaan. Wat zijn goede tips en zaken om op te letten als je zelf gelnagellak wil blijven gebruiken en tegelijkertijd de gevaren tot een minimum te beperken?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 11:44

Ik zag het artikel ook en ik liet het dus altijd ergens doen waar ze heel secuur waren. Toch kreeg ik daar opeens toch een reactie op. Toen een tijd niks gehad en nu zelf wat gaan proberen en dat gaat wel goed.
Zelf gebruik ik een extra opduwstokje om geknoei weg te halen, al knoei ik zelden tegenwoordig.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 12:41

Ik probeer er zelf rekening mee te houden door dun te lakken (zodat het zeker weten uithard), niet te lakken wanneer ik ergens een klein wondje heb bij nagelriem bijv., en ook beperk ik het opduwen en gefrunnik aan nagelriemen voorafgaand.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 20:57

Het is een tijdje terug ook uitgebreid in het nieuws geweest en in een programma zoiets als Radar, weet even niet meer welke.
Nagelstyliste is een ongebschermd beroep iedereen kan het doen, en als je kijkt hoevaak mensen in hun nagelriemen kleuren, ik zie het zo vaak voorbij komen in FB groepen.. Er wordt echt voor gewaarschuwd, je bouwt zo makkelijk een allergie op en een echte allergie kom je niet meer vanaf. Zo ook loslating van de nagelplaat en bacterie zie ik vaak voorbij komen bij thuisgebruik. Het is echt belangrijk dat je weet waar je mee bezig bent en waar op te letten.

Ik ben echt niet tegen thuisgebruik en ja, het gebeurd ook in salons bij gediplomeerde stylistes, maar het is wel belangrijk dat je weet waar je op moet letten, en tijdig herkennen en ingrijpen. Een gewaarschuwd mens telt voor twee :)

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 21:02

Ik gebruik heel bewust geen gel, omdat ik mijn lichaam een beetje ken, en heel gevoelig ben voor allergieën ontwikkelen. Ook als ik wel naar een salon ga wil ik geen gel, ik neem het risico niet :')

En ik ben in de halloween stemming :):)
mijn handen waren vandaag lekker aan het trillen, dus het is niet mijn mooiste set ooit, maar het vleermuisje was wel heel leuk om te doen
Afbeelding