Dilan93 schreef:Frummels, 1 kg per maand is heel netjes toch?
Jawel hoor! Ik ben gewoon ongeduldig.
maar t ligt aan mezelf hoor, dat het op dit tempo gaat. Ik wil er niet teveel voor laten namelijk, haha. Keuzes keuzes. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Frummels schreef:Dilan93 schreef:Frummels, 1 kg per maand is heel netjes toch?
Jawel hoor! Ik ben gewoon ongeduldig.maar t ligt aan mezelf hoor, dat het op dit tempo gaat. Ik wil er niet teveel voor laten namelijk, haha. Keuzes keuzes.

plus langdurig kcal tekort is ook niet echt goed natuurlijk.
. Blij mee! En vandaag de bruiloft van mijn zus, dus geen lijstje voor mij vandaag haha. Vera96 schreef:@Dreamy, jij zal met een goed gevoel de zomer ingaan, knap!
@Imandra, omdat ik een keer nuchter op stap ben geweest en dat gewoon 3 keer niks was. Je zit toch in een hele ander sfeer. En keuzes maken heb je helemaal gelijk in, kan me daarom ook oprecht niet herinneren wanneer ik voor het laatst op stap ben geweest. Maar als student is stappen, terrassen en uiteten zegmaar wel een groot deel van mijn sociale leven. Ik laat het allemaal wel, maar neemt niet weg dat ik het jammer vind natuurlijk. Vooral als het dan voelt alsof je het voor niks doet.
Maar vanmorgen nog een keer gewogen, en gister vocht oid denk ik. Er is iig weer een halve kilo af. Blij mee! En vandaag de bruiloft van mijn zus, dus geen lijstje voor mij vandaag haha.
Vera96 schreef:Ja dat klopt, maar bij het stappen helaas niet. En terrassen zijn vaak ook wijntjes, maar tegenwoordig zit ik al braaf aan mn spa rood. Ik doe het allemaal wel, maar betekent niet dat ik er soms niet van baal.
Dat kan ik dan weer niet helemaal begrijpen, je liegt vooral tegen jezelf en niet tegen die app.
.
) is om en om een wijntje en dan weer een spa rood/cola light nemen. Dan bespaar je wel een hoop kcal, maar heb je toch gewoon gezellig je drankje.

__Sannne schreef:Vera, stap anders over op wodka met een zero variant frisdrank (of bijvoorbeeld crystal clear). Lang niet zoveel kcal als wijn of bier! Hier ook student, en op het terrasje ga ik meestal aan de cola zero (niet light, daar zit alsnog best veel suiker in) en af en toe een cidertje. Veel liever voor de portemonnee ook
(niet dat ik nou zo'n heilige Henkie ben, heb natuurlijk wel eens wat gedronken, maar vind het ook echt totaal geen probleem als dat niet kan).
Daarna naar huis gegaan, twee boterhammen gegeten en in slaap gevallen. 's avonds nog naar een concert van Rondé gegaan, ontzettend leuke band! Daar een halve ice tea en een halve cola light op (de munten daar zijn zo duur, dat ik de drankjes allebei met een vriendin heb gedeeld). Maar toch geprobeerd om dus tijdens lunch enzo wel normaal te eten, maar vandaag ga ik proberen weer back to normal te gaan. Eulogy schreef:__Sannne schreef:Vera, stap anders over op wodka met een zero variant frisdrank (of bijvoorbeeld crystal clear). Lang niet zoveel kcal als wijn of bier! Hier ook student, en op het terrasje ga ik meestal aan de cola zero (niet light, daar zit alsnog best veel suiker in) en af en toe een cidertje. Veel liever voor de portemonnee ook
Huh in light zitten geen calorieen toch?
Maar blijkbaar toch net andere verhoudingen ofzo...
Maar uiteindelijk viel de "schade" heel erg mee, omdat ik het broodje kroket al gerekend had. En lekker dat het was!
Eulogy schreef:__Sannne schreef:Vera, stap anders over op wodka met een zero variant frisdrank (of bijvoorbeeld crystal clear). Lang niet zoveel kcal als wijn of bier! Hier ook student, en op het terrasje ga ik meestal aan de cola zero (niet light, daar zit alsnog best veel suiker in) en af en toe een cidertje. Veel liever voor de portemonnee ook
Huh in light zitten geen calorieen toch?
Erg fijn, want soms heb ik na een maaltijd nog steeds "trek" en dan vaak in zoetigheid. Blikje erin (en dan met een rietje langzaam drinken, lang over doen) en het is dan gewoon fijn weg. Ik neem dan max. 1 blikje per dag en dat misschien 2x in de week 
Al zullen daar ook gezonde snackjes staan en zal ik me daar aan proberen te houden.
Ik vind niet drinken helemaal geen probleem. De rest van onze vrienden, inclusief mijn man, willen niet stappen als ze niet kunnen zuipen. Vind ik heel jammer en eigenlijk ook een beetje stom. Ik krijg ook altijd de reactie "oh wauw, jij bent helemaal niet saai als je niet drinkt, wat tof!" en dan breekt mijn klomp altijd.
Ik ben het wel met imandra eens dat niet drinken echt totaal niet hoeft te betekenen dat je een saaie avond hebt. Dat ligt echt 100% aan jezelf en hoe je erin staat en je mindset. Als je met een lang gezicht zit omdat je niet "mag" drinken dan kan ik je op voorhand al vertellen dat je geen leuke avond hebt.
Zero vind ik wel weer lekker gek genoeg.
Daarbij zit ik ook niet op een mega tekort, zo rond de 1700/1800 afhankelijk van of ik sport of niet.
En ben met een paar vriendinnen bezig met onze fitgirl-goals, willen dan lekker strak in 't velletje zitten
Ik zat eerder op 1800kcal en elke dag sporten, maar had geen progressie (ivm geen rust
). Toen hulp gevraagd en teruggeschroefd naar 4x per week trainen (ook ivm vermoeidheid) en zit daarom nu sindsdien op 1550kcal.
Maar nu moet ik eerlijk zeggen dat ik me de laatste tijd sowieso wat eenzaam voel. Dat is ook een van de redenen dat ik niet zo goed in mijn vel zit de laatste tijd. Mis het heel erg om een vriendin te hebben waar ik alles mee kan bespreken en over onzin kan praten enzo. Misschien dat ik me daarom nu zo graag op het trainen stort en extra blij ben dat ik weer mag van de fysio.