Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 13:58

Oh wat hebben jullie weer heerlijk gelopen!!

SV met een hele marathon in de benen (zonde van je autopech :(:) ),
Kat met een supermooie tijd in Westmalle met de mannen mee _/-\o_
Veel genieters en ook wat tobbers (Memus ..... oh oh, dat wil je echt niet! En 0091, moet je even teruglezen wat precies de klachten zijn, maar het klinkt te gevaarlijk om zo door te blijven lopen)

Welkom Isa, ben het eens met Kat: dokter of fysio erbij.

Ik heb vandaag een simpel loopje met een doel kunnen doen en daardoor weer helemaal in mijn element :D . We lagen vanmorgen met het schip nog in de haven van Lobith en ik had gisteren een Too Good To Go brood-pakket gekocht via de app, bij de plaatselijke Coop - supermarkt. Vandaag tussen 8 en 10 ophalen.
Dus vanmorgen een lege rugzak omgedaan, het hondje aan de hardloopriem (als ze die riem ziet en ik mijn Brooks aantrek, weet ze genoeg: funrun! *\o/* ). Buitenom langs de promenade, door het natuurwandelgebiedje, over 4 kilometer naar Lobith centrum gerend. Bij de Coop kwam ik erachter dat ik een mondkapje vergeten was (standaard in mijn jaszakken, maar uiteraard nooit in mijn trainingsjas). Dus als een volleerd bankovervaller mijn buff over neus en mond en het brood opgehaald ..... vijf grote broden (waarvan drie luxe molenbroden), een zak krentenbollen, een zakje bruine bollen en een grote zak witte bollen .... voor 3 euro :oo . Kon niet allemaal in de rugzak, maar ik had een lichte boodschappentas bij me.
Op de terugweg dus een heuse work-out, maar wel zo 'veilig' mogelijk: in een dribbel, dus zo langzaam mogelijk rennend, binnendoor over 2,5 km met 4 kilo brood in de rugzak en de lichtste broodzakken in de hand. Het voelde alsnog als een pittig stukje lopen, maar met een smile op mijn gezicht en een vrolijke hond aan de lijn .... heerlijke flauwekul-run, I love it <3 !

Aan boord de fysio-oefeningen in tweeën gehakt en dus alleen de mobiliteits- en de corestability - oefeningen gedaan. Beenspieren hadden hun werk wel gehad vond ik :D .

Luxorvalkje

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 14:55

Dat klinkt toch niet helemaal lekker @0091

MIsschien een second opinion laten doen?
Of naar een osteopaat gaan (het mag weer)
Die kijken naar het functioneren van je hele lichaam en niet enkel 'waar het pijn doet'.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 20:00

Idd voorzichtig zijn 0091. Klinkt toch heftig. Overdoe je niet e.

SV wat een tempo op je marathon. Echt heel knap.

Gem : fijn dat je weer kunt oppakken!

Hier ook een fijn rondje. 8 Km met stappen tussendoor. Had zin om gas te geven. Zondag echt een keertje in de lage hartslag blijven en beetje verder lopen. Nog 5 weken voor de halve, moet lukken.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 20:51

Poes is nog wel exclusief een pauze na 22km, toen gingen we langs huis omdat mijn vriend bevroren was :') . En zodat ik even wat kon eten, naar de wc kon en even een schoon shirt kon aantrekken.

Ik ben alweer aardig hersteld, alleen nog een kleine zere plek in mijn bovenbeen.

Gaat je lukken poes, heb je jezelf ook een doel gesteld op de halve? Of zie je wel waar het schip strandt?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 07:39

Gezien mijn voorbereiding is uitlopen wel prima :)

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 12:02

Dat klinkt heel goed Gem! Het klinkt alsof je met sprongen vooruit gaat!

Gaat je lukken poes! Go go go!!

Ik ben toch maar even naar een kennis gegaan (fysio). Hij vermoed dat vanwege mijn klachten dat het een scheurtje of kneuzing is aan de bovenkant van mijn bekken. Kan je eigenlijk niks aan doen om herstel te versnellen. Hij heeft aangeraden om de maximum dosis paracetamol te slikken en heeft gezegd dat ik erg mijn best moet doen om netjes te lopen en niet mank om de plek te ontlasten. Gecontroleerde bewegingen mogen zolang ik het volhoud. Dus wel fietsen, hardlopen *\o/* en wandelen, maar geen "gekke" bewegingen zoals voetbal, dansen of kickboksen. Uiteraard raadde hij paardrijden ook af maar daar heb ik de komende tijd sowieso niet heel veel behoefte aan :+ . Het herstel duurt tussen de 2-6 weken. Hangt ook een beetje van de ernst af maar om dat te bepalen moet je niet pas na 2 weken aan de bel trekken :o

Dus ik blijf gewoon hardlopen, al gaat het momenteel niet zo hard :+ . Stoppen wanneer het niet meer goed voelt en desnoods vaker kleine stukken lopen ipv de grote afstanden.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 12:19

Verstandig 0091! Een goede loophouding aanhouden is idd altijd een wijs advies, om compensatie (belasting op verkeerde plaatsen) te voorkomen. Ik durfde daarom dit jaar niet op sneeuw en bevroren ondergrond te rennen. Niet zozeer bang om te vallen, maar als het me weer in de rug schiet door een verkeerde houding ben ik weer helemaal terug bij af.

Ik heb wel een klein pijntje aan de rechts-bovenkant van mijn rechtervoet. Ik denk dat het door een bepaalde fysio-oefening is, dus die moet ik op de e.o.a. zien aan te passen om te kijken of dat scheelt.
Morgen mag ik weer rennen samen met mijn loopmaatje. Wel een druk programma: hardlopen, daarna meteen naar stal want de instructeur komt koetsen, op tijd klaar zijn want de paardentandarts en vet staan dan ook klaar voor de check en jaarlijkse vaccinaties. Vandaag dus maar een grote pan soep maken, dan hoef ik morgen niet te koken :+ .

SV, ik wou dat ik jouw sportlijf en conditie had. Lijkt me heerlijk! Jekunniealleshebbenie :D .

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 10:06

Hier de hele week nog geen meter mogen lopen, dikke ellende.

In de plaats dan maar laatste beslissingen voor de verbouwingen aan 't nemen. Zo... prijs van de keukentoestellen bij aanbieder 1 vs aanbieder 2 scheelt een luttele 6500 euro :? |o
Hoe kan dat zelfs?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 23:10

Ik vandaag weer 10K gelopen met hardloopvriendin. Ik loop momenteel zonder op het klokje te kijken, alleen voor de routeregistratie, de bevestiging en de 'kick' achteraf. Had het de laatste anderhalve kilometer zwaar. "Ja, vind je het gek?", zei vriendin. "Je loopt weer sneller dan vorige week, en met minder wandelen. Je mag tevreden zijn!" Ik had geen idee ... voor mijn gevoel liep ik met een plofbuik (niet zo gek, darmen lagen voor mijn gevoel alweer twee dagen in ruste dus ik had onderweg twee keer hoge nood :x

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 15:57

Super Gem, komt helemaal goed zo!

Memuska hoop dat je snel weer kan lopen, het leven is minder leuk zonder lopen. Nog vorderingen in de fietsplannen?

0091 hopelijk snel weer pijnvrij!

Die halve gaat je lukken Poes!

Hier is alles stilgevallen. 2 superdrukke en stressie werkweken en het cocid-vaccin gisteren hebben me genekt, lig al 3u in de zetel. Donderdag m'n recuperatietraining moeten overslaan en vandaag stond 30km om de planning. Maar het gaat niet. Ik moet inkopen gaan doen en de stallen uitmesten, maar ik geraak niet uit de zetel.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 18:03

Memuska wat een pech zeg, voel je je vandaag wat beter?

Oww Gem, hoge nood tijdens het lopen is supervervelend. Hopelijk de volgende keer beter. Maar toch maar weer mooi 10km!

Katharinaa ook balen zeg, dat je zo'n last hebt van de vaccinatie. Hopelijk voel je je snel beter.

Ik heb vanmorgen 22km getraild met mijn vriend en ik heb echt heerlijk gelopen. Voelde pas na 11km mijn bilspier en dat was lang geleden. Meestal voelde ik hem meteen. Voel me sowieso sterker worden. Mijn vriend kreeg last van zijn knie, anders had ik makkelijk verder kunnen gaan.

Morgen mijn rondje uitstippelen voor the last man standing. Die heb ik wel ongeveer in mijn hoofd, maar nog niet helemaal getest.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 19:40

Weer prachtige foto's SV! Ik voel me een beetje beter, hopelijk morgen lopen.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 20:03

Super mooie foto’s.

Van de week nog even uit elkaar getrokken door de chiropractor. Hij heeft wel een paar zeer pijnlijke punten weten te vinden.

Deze temperaturen vind ik wel fijn om te lopen. En vandaag voor het eerst sinds 2009 10 km aan één stuk gelopen. Dus dat is een (solo) feestje waard.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-21 23:27

Ooit opende ik in 2017 dit topic toen ik trainde voor een halve marathon. Evenement al ingeschreven en toen is het blessure leed begonnen.

Inmiddels een zwangerschap (en een prachtige zoon) verder en blessure vrij, dus ik ga vanaf morgen mijn hardloop carriere weer starten :D!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 23:41

Oh tof! Welkom terug!

Ik heb me net opgegeven voor een challenge van the conqueror: het doorkruisen van het Krugerpark. Virtueel dan. Ik ben er vier keer geweest en wilde dit jaar weer. Maar dat gaat door corona niet door. Nu zag ik deze challenge en die kon ik niet laten. Onderweg kun je door middel van de app precies zien waar je bent. De afstand is 412km. Echt heel leuk!

https://www.theconqueror.events/kruger/

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 00:54

O! Ik adem gewoon Afrika dus dit wil ik ook doen. Mijn redenen om te gaan lopen liggen ook beide in Afrika. Ik mis het zo.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 08:31

Ohh als ik dat weer zie krijg ik heimwee! Ik hoop zo dat ik volgend jaar weer kan. Botswana staat hoog op de verlanglijst, maar Zuid Afrika is ook prima.

Vanmiddag nog even een rondje hardlopen op de weg en dan zit ik alweer tegen de 55-60km deze week. En dat in de week na mijn marathon. Gaat lekker!

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 09:49

Wat een gave foto's!!! Damn. Krijg er ook helemaal de kriebels van terwijl ik nooit eerder de behoefte heb gedaan naar Afrika te gaan :p Gaaf hoor.

Ik ga vanavond mijn eerste rondje hardlopen sinds een week; had een oppashond die niet alleen thuis kon blijven dus ik kon simpelweg niet de deur uit. Vanmiddag gaat ze naar haar nieuwe baasjes dus vanavond eindelijk de schoenen weer aan. :)

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 17:53

Ik heb ooit overwogen om me in the schrijven voor de big 5 of de 2 oceans.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 18:24

Ik heb mijn rondje voor the last man standing getest. Ben nog niet helemaal tevreden, maar hij kwam wel mooi op 6,7km uit.
Kijken of ik hem van de week nog een keertje loop en wat ik er dan van vind.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 10:35

luxorvalkje, ik ben wat te laat voor dat feestje denk ik, maar proficiat met je eerste 10km!

Steffii veel succes met je opbouw!!

Supervixen, wat bevalt je er niet aan, te saai?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 12:49

Wow ... wat een foto's! En nu heb ik meteen zo verschrikkelijk veel zin om weer op vakantie te kunnen gaan. Heel graag weer twee weken Sicilië, of twee weken camper huren ... maar op dit (corona-)moment zou ik al heel blij zijn met de lange weekenden Müllerthal, Luxemburg :o . Wél met heerlijk kunnen dineren, anders gaan we niet.

Ik heb de smaak weer te pakken, vanmorgen een waterig zonnetje dus een uur na wassen en aankleden mijn comfi-joggingbroek snel verruild door hardlooptight om een klein Reundje met ut Hundje te doen, zoals ze hier in Limboland zeggen. Zo heerlijk gelopen <3 ..... toch op tijd gestopt want heb nog een volgeplande dag.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 13:05

Wauw wat een foto's Poes! Net als Gem wil ik ook meteen weer op vakantie! Liefste ergens met bergen en zon...

Gefeliciteerd met je 10km Luxorvalkje!

Gaat zo te horen best goed bij jou he Gem? Lekker aan het lopen. Hoeveel km per week zit je nu op? (en op hoeveel zat je?)

Hier gaat het ook steeds beter. Echte pijn voel ik alleen nog bij het opstaan na de nacht. Maar verder is mijn heup alleen zeurend aanwezig. Vandaag ook "gewoon" een interval gedaan. Grappige is dat de snelle stukken eigenlijk fijner voelen dan de rust tussendoor 8)7 . Eigenlijk best lekker gelopen. Benen zijn nog wel een beetje zwaar en traag, maar dat is ook niet gek na 3 weken langzaam lopen.. toch?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 13:06

Katharinaa schreef:
luxorvalkje, ik ben wat te laat voor dat feestje denk ik, maar proficiat met je eerste 10km!

Steffii veel succes met je opbouw!!

Supervixen, wat bevalt je er niet aan, te saai?

Saai is het sowieso, een rondje vanuit huis. Er is één weg waar ik een korter stuk van wil lopen, maar dat betekent dat ergens anders een stuk bij moet.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 14:28

Bij ons was er ook echt 1 stuk dat tegen stak, iets te lang en daar was er altijd veel wind op kop. Dus als je kan, zou k zeker rekening houden met de wind!