SV met een hele marathon in de benen (zonde van je autopech
), Kat met een supermooie tijd in Westmalle met de mannen mee
Veel genieters en ook wat tobbers (Memus ..... oh oh, dat wil je echt niet! En 0091, moet je even teruglezen wat precies de klachten zijn, maar het klinkt te gevaarlijk om zo door te blijven lopen)
Welkom Isa, ben het eens met Kat: dokter of fysio erbij.
Ik heb vandaag een simpel loopje met een doel kunnen doen en daardoor weer helemaal in mijn element
. We lagen vanmorgen met het schip nog in de haven van Lobith en ik had gisteren een Too Good To Go brood-pakket gekocht via de app, bij de plaatselijke Coop - supermarkt. Vandaag tussen 8 en 10 ophalen. Dus vanmorgen een lege rugzak omgedaan, het hondje aan de hardloopriem (als ze die riem ziet en ik mijn Brooks aantrek, weet ze genoeg: funrun!
). Buitenom langs de promenade, door het natuurwandelgebiedje, over 4 kilometer naar Lobith centrum gerend. Bij de Coop kwam ik erachter dat ik een mondkapje vergeten was (standaard in mijn jaszakken, maar uiteraard nooit in mijn trainingsjas). Dus als een volleerd bankovervaller mijn buff over neus en mond en het brood opgehaald ..... vijf grote broden (waarvan drie luxe molenbroden), een zak krentenbollen, een zakje bruine bollen en een grote zak witte bollen .... voor 3 euro
. Kon niet allemaal in de rugzak, maar ik had een lichte boodschappentas bij me. Op de terugweg dus een heuse work-out, maar wel zo 'veilig' mogelijk: in een dribbel, dus zo langzaam mogelijk rennend, binnendoor over 2,5 km met 4 kilo brood in de rugzak en de lichtste broodzakken in de hand. Het voelde alsnog als een pittig stukje lopen, maar met een smile op mijn gezicht en een vrolijke hond aan de lijn .... heerlijke flauwekul-run, I love it
!Aan boord de fysio-oefeningen in tweeën gehakt en dus alleen de mobiliteits- en de corestability - oefeningen gedaan. Beenspieren hadden hun werk wel gehad vond ik
.
. En zodat ik even wat kon eten, naar de wc kon en even een schoon shirt kon aantrekken.
. Het herstel duurt tussen de 2-6 weken. Hangt ook een beetje van de ernst af maar om dat te bepalen moet je niet pas na 2 weken aan de bel trekken

. Eigenlijk best lekker gelopen. Benen zijn nog wel een beetje zwaar en traag, maar dat is ook niet gek na 3 weken langzaam lopen.. toch?