Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Schuur_

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 20:27

Hola, even wat nuanceren. Er komen 2 kinderen, eentje 4 en de ander een baby van een paar maanden + de tuin waar ze in komen zitten is van mijn ouders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 10:32

Mijn honden neem ik nergens mee op visite. Zijn niet alle honden even sociaal.

Maar zo stuur ik visite ook weg als ze een hond meenemen. Want in eigen territorium kunnen mijn honden nog minder goed overweg met andere honden.

Laatst had iemand wel gevraagd of ze pup mee mocht nemen. Daar had ik geen problemen mee. Want die van mij hebben geen problemen met pups.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 11:37

Hier zijn ook maar weinig honden van een ander welkom idd
Heb er zelf twee die relatief terretoriaal zijn
Geen goed plan

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 12:25

Echt kan iemand me uitleggen waarom het nodig is dat kinderen op rijdend speelgoed door de supermarkt crossen? Vandaag weer zo'n joch op een stepje. Kind was 5 of 6 schat ik zo, dus het stepje had een bijpassende grootte. Waarom!?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 13:20

Ze moeten wel kind kunnen zijn :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 13:39

Sonja_vR schreef:
Ze moeten wel kind kunnen zijn :')

*triggered* -:(-

:') :') Misschien moet ik supermarkten maar gaan mijden op zaterdagen

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 16:47

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 16:48

Dat is sowieso een goed idee
Zaterdag in de supermarkt ... de 7de cirkel van de hel zul je bedoelen -O-

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 16:55

Marjoow schreef:
En daar is de moederbrigade weer. Blijkbaar moet je het maar normaal vinden dat kinderen de hele vliegreis krijsen en door het gangpad rennen en niet opgevoed worden of in toom gehouden worden.

https://www.facebook.com/rtlnieuws/post ... &ref=notif

Ja leuk is dat :')
Gelukkig reageert eronder ook iemand met dat hij het zelf niet eens leuk had gevonden om met kleine kinderen in het vliegtuig te gaan :') (En geef hem eens ongelijk)
Ik heb tot mijn 10-12 jaar ongeveer ook alleen maar Nederland en directe buurlanden gezien, toen gingen we voor het eerst met het vliegtuig. Was heel erg leuk hoor. In Nederland op vakantie is zeker voor kleine kinderen nog handiger ook want je maakt makkelijker vriendjes :D

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 17:28

Ik kan het niet eens lezen, wat onwijs frusterend dat mensen zo over hun prinsjes en prinsesje denken. Las ook iemand die zei 'Het is best onbeschoft om in een vliegtuig te gaan als je weet dat je kind daarvan overstuur raakt' Ben het daar wel mee eens, niet zo zeer voor de andere mensen maar ook voor het kind.

Hypericum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 17:43

Was gisteren op afstand getuige van een kinderfeest.
Leeftijd van de kinderen was zo tussen de 10-12 jaar, wellicht een aantal nog jonger.
Afgezien van het feit dat de muziek echt knetterhard stond en er een mededeling kwam dat er 'nu écht niet meer met eten gegooid' mocht worden, verbaasde het mij ook ten zeerste dat die kinderen allemaal luidkeels liedjes over bitches, spliffs, jointjes, en wine pon di cocky mee konden zingen. :? 8)7
Echt, time changes.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 18:08

Hypericum schreef:
Leeftijd van de kinderen was zo tussen de 10-12 jaar, wellicht een aantal nog jonger.
Afgezien van het feit dat de muziek echt knetterhard stond en er een mededeling kwam dat er 'nu écht niet meer met eten gegooid' mocht worden, verbaasde het mij ook ten zeerste dat die kinderen allemaal luidkeels liedjes over bitches, spliffs, jointjes, en wine pon di cocky mee konden zingen. :? 8)7
Echt, time changes.

Ik zeg alleen maar: "Sex on the beach", van T-Spoon, of "Boom, boom, boom, boom" van de Vengaboys.
Waarschijnlijk werd toen hetzelfde gezegd over degenen die eind jaren '90 luidkeels meezongen op kinderfeestjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 18:11

Hahahaha ja inderdaad.
Wisten wij veel...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 18:33

Doet me denken aan deze reclame :')

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 18:59

Oh ik ben niet van mening dat kinderen niet in een vliegtuig mogen, maar hou het de eerste tijd bij een korte afstand zodat als het blijkt niet zo best te gaan, het maar een uurtje ofzo duurt..

Ik ben direct van baby af aan overal mee naartoe gesleept en ik denk dat ik met een half jaar al in een vliegtuig zat. Maar ik was echt een slaap baby, als je mij in een maxicosi had en rennend een trein probeerde te halen werd ik niet eens wakker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 20:59

Die K3 liedjes zijn ook niet echt geschikt vaak .. altijd al over verbaasd :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 22:32

Kinderen in vliegtuig: prima. Dat ze eens huilen en geluid maken: hoort erbij. Maar laten krijsen, rennen, mensen ergeren of krijssessies van 6 uur: meh.

Hypericum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 22:33

Oomens, dat zou goed kunnen, was toen de kinderfeestjes leeftijd ook ontgroeid, is me nooit opgevallen ;)

En van engelstalige nummers snap ik het ergens nog, maar dit waren voornamelijk Nederlandse nummers (rappers) met her en der wat engels.
En die teksten zijn tegenwoordig in het Nederlands ook vrij expliciet :')
Ook dit zongen ze vrolijk mee

Maar wie weet, als ik me in een meer kinderrijke sociale omgeving had bevonden, had ik vast vaker gehoord en het misschien normaal gevonden ;) :D

ElsieC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 22:49

Stiekem kan ik niet wachten om mijn brutale mond open te trekken wanneer ik de typische reacties krijg. Maar ik ben nog maar 21 dus dat zal nog wel een poosje duren. :o

Livion

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 23:21

oomens schreef:
Hypericum schreef:
Echt, time changes.

Ik zeg alleen maar: "Sex on the beach", van T-Spoon, of "Boom, boom, boom, boom" van de Vengaboys.
Waarschijnlijk werd toen hetzelfde gezegd over degenen die eind jaren '90 luidkeels meezongen op kinderfeestjes.

Ja, dit. Hoe vaak ik het liedje 'Freak Me' van Another Level wel niet meegezongen heb :')

Ik verbaas me net zo hoor, maar vrees dat ik gewoon 'oud' word :P

Mars schreef:
Kinderen in vliegtuig: prima. Dat ze eens huilen en geluid maken: hoort erbij. Maar laten krijsen, rennen, mensen ergeren of krijssessies van 6 uur: meh.

Mee eens. Prima dat ze er zijn, maar houd ze in toom.

Hebben jullie Ricky Gervais gezien op Netflix, Humanity? Ik kan er geen fragment van vinden, maar dat stukje over die baby :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 23:32

Meest omstreden nummer uit mijn jeugd:
Don‘t stop moving baby...wiggle wiggle.
Ook bekend Boom boom boom boom I want you in my room.
:D
Was toen niet meer 12, maar toen waren er vast ook al beschamende songtexten.

De paar jaar jongere generatie:
Chocolate salted balls (stick ‘m in your mouth and suck ‘m).
:')

Ik geloof niet in: vroeger waren we braver O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 23:45

Ik ook niet. Alleen hadden we geen idee. We verstonden er tenslotte geen zak van.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 23:47

Precies :D
Mijn Engels was not-existing at that time

Op de basisschool was er altijd een hoop gegiegel over het woord ‚sperma‘.
Ik wist niet wat het was en onderweg naar zwemles vroeg ik het een klasgenootje die als antwoord geheimzinnig haar vinger in haar hand op en neer bewoog....en toen begreep ik er nog steeds niets van :')
Ik was een beetje traag zullen we maar zeggen :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 23:57

RoosG schreef:
Ik kan het niet eens lezen, wat onwijs frusterend dat mensen zo over hun prinsjes en prinsesje denken. Las ook iemand die zei 'Het is best onbeschoft om in een vliegtuig te gaan als je weet dat je kind daarvan overstuur raakt' Ben het daar wel mee eens, niet zo zeer voor de andere mensen maar ook voor het kind.

Maar mensen zijn gewoon verwend. Ik zei er wat over op die FB post en mensen zitten toch vast in een soort denkstijl van "ja maar ik heb recht op mijn zonnige vakantie".
Eh, ik weet niet hoor maar ik vind het echt prima weer hier, tenzij je vindt dat het pas goed zomerweer is als het consistent +30 graden is... Maar ook dan vind ik je verwend :')
Citaat:
Iedereen maakt vast de keuze waar hij/zij zich prettig bij voelt.
Mijn kind krijst ook in de auto.. dus ben ik met 2/3 uur vliegen al dan niet sneller op plaats van bestemming dan met de auto.
Ik heb als kind ook gecampeerd en vond het fantastich ja. Maar toen waren de zomers toch wel vaak heel goed in NL.
Wij gaan nu nog buiten het hoogseizoen met onze dochter omdat ze nog niet naar school gaat. En voor wat meer mooi-weer-garantie kiezen wij nu voor vakanties op max 3uur vliegen ;)
En met kort transfer.

Ten eerste, op 2-3 uur rijden zit je al (afhankelijk van waar je gaat) in Frankrijk, waar het toch behoorlijk mooi weer is meestal.
Enneh, als je meer dan dat geen acceptabele reistijd vind, waarom dan wel 3u vliegen? Van en naar het vliegveld enzo kost ook allemaal tijd :o?
Man man man zo egoïstisch. En iedereen voelt zich gelijk aangesproken en denkt dat "wij" "dus" willen dat mensen met kinderen zich opsluiten :o?
Nee, ik heb gewoon geen zin in een krijsend kind in een cabine waar ik niet even weg kan lopen... Alsof je acuut sterft van een paar jaar in een kindvriendelijk bungalowpark of camping tot je kinderen oud genoeg zijn voor het vliegtuig :\

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 00:37

2-3uur rijden zijn we net NL uit hoor :) en dan is het vanaf hier nog bijna een uur rijden naar het noordelijkste puntje Friesland. Of we moeten naar Noord Duitsland..
Dat terzijde vind ik dat je helemaal een punt hebt!

Gelukkig gaan wij niet vaak op vakantie en dus daar geen last van :)