[HK] Make-up topic: deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 17:36

Ja laura mercier en moeder bedrijf shiseido hebben hele mooie producten, maar niet cruelty free (ondanks hoe ze het cryptisch onschreven hebben zodat het wel zo lijkt :P ) dus ik gebruik het niet meer.

ierr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 14:06

Ja, dat weet ik eigenlijk niet.

Zocht nieuwe foundations, dus heb bij de bijenkorf me halve gezicht bij meerdere laten doen, dat ik gelijk kon zien hoe de foundation zat. Wilde eerst naar Nars gaan, maar deze lag heel erg op m'n gezicht, en dat is iets wat ik niet wil. Bij de laura mercier, en CT had ik daar geen last van.

Heb wel de Nars concealers gehaald, die zijn prima.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 14:22

ierr schreef:
Ik gebruikte voor mijn wimpers de ; GrandeBrow Wenkbrauwserum, maar zie de prijzen nu, vraag me af wat ik er toen voor had betaald. Het werkt wel echt super goed.

Als je nog mooie glitters zoekt; Patrick Ta, heeft echt héle mooie, Bobbie brown ook, gebruik ik veel voor mijn bruiden. Blijven de hele dag & avond zitten. <3

Kwa foundation gebruik ik altijd CT, alleen mijn meest favoriete de light wonder zijn er helaas allemaal uit, nu Laura Mercier gehaald, echt super natuurlijk en mooi. Aanrader, voor mensen met een moeilijke huid, wel wat duurder, maar je hebt maar een heel klein beetje nodig. Nooit klachten gehad over deze 2 foundations van mensen die dan in de salon komen, en zeggen dat ze tegen veel producten niet kunnen. :)

Hoe zit die foundation voor mensen met vlekjes en puistjes? Ik zoek een foundation die camoufleert maar niet zwaar is en ook heel licht uit te smeren. Periodes in de maand dat ik meer coverage wil en periodes dat ik heel weinig nodig heb

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 14:52

Ik zou dan een foundation kiezen die wat lichter qua dekking is, maar die je wel goed kan opbouwen.
Of juist een die goed dekt maar heel goed licht op te brengen is.

Voor de laatste categorie is die van haus labs echt perfect.
Zitten ook veel verzorgende ingrediënten in voor een wat onrustige huid. Bv gefermenteerde arnica.
Hij is prijzig, maar je doet er heel lang mee door de goede dekking.

ierr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 15:01

Aight schreef:
ierr schreef:
Ik gebruikte voor mijn wimpers de ; GrandeBrow Wenkbrauwserum, maar zie de prijzen nu, vraag me af wat ik er toen voor had betaald. Het werkt wel echt super goed.

Als je nog mooie glitters zoekt; Patrick Ta, heeft echt héle mooie, Bobbie brown ook, gebruik ik veel voor mijn bruiden. Blijven de hele dag & avond zitten. <3

Kwa foundation gebruik ik altijd CT, alleen mijn meest favoriete de light wonder zijn er helaas allemaal uit, nu Laura Mercier gehaald, echt super natuurlijk en mooi. Aanrader, voor mensen met een moeilijke huid, wel wat duurder, maar je hebt maar een heel klein beetje nodig. Nooit klachten gehad over deze 2 foundations van mensen die dan in de salon komen, en zeggen dat ze tegen veel producten niet kunnen. :)

Hoe zit die foundation voor mensen met vlekjes en puistjes? Ik zoek een foundation die camoufleert maar niet zwaar is en ook heel licht uit te smeren. Periodes in de maand dat ik meer coverage wil en periodes dat ik heel weinig nodig heb

Dat ligt er een beetje aan of dat hele lichte vlekjes zijn of donkere. Met puistjes doe ik vaak eerst iets groene concealer voor m'n foundation, maar dat hoeft niet bij iedereen. Bij sommige doe ik vooraf concealer, en daarna foundation, en bij andere eerst foundation en dan concealer.. ligt er maar net aan hoe je huid er uit ziet. Mac radiance is ook heel mooi & natuurlijk, valt ook niet zwaar.

van CT heb ik nu de ; charlotte tilbury beautiful skin foundation vind ik zelf wel fijn, heel natuurlijk. Als je die vergelijkt met de Airbrush Flawless Foundation van CT, die is echt mega dekkend. Veel mensen die bij mij komen vinden die veel te zwaar.

Ben zelf weg van de Laura mercier de Tinted Moisturizer Oil Free SPF 20, natuurlijke mooie dekking, en je kan ze altjid dekkender maken door er iets meer op te doen, maar je hebt heel weinig nodig van deze foundations.

Zou gewoon naar de winkel gaan, en verschillende merken proberen, kijken wat het doet met je gezicht.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 18:58

Dankje allebei! Ik heb nu clinique anti-blemish waar ik redelijk tevreden over ben. Maar die vind ik wat vettig blijven op mijn huid

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-25 22:13

Die CT beautiful skin is inderdaad ook een hele fijne foundation, die gebruikte ik en de Nars light reflecting foundation voordat ik over gestapt ben op de Haus.

ierr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-25 11:39

Aight schreef:
Dankje allebei! Ik heb nu clinique anti-blemish waar ik redelijk tevreden over ben. Maar die vind ik wat vettig blijven op mijn huid

Ik gebruik deze als primer; Bioderma sebium pore refiner

matteert heel erg, werkt perfect voor een vette huid, en je kan als het weer gaat glimmen in de loop van de dag, iets er over heen smeren, matteert het weer. Maar een klein beetje van nodig.

https://www.newpharma.nl/bioderma/20193 ... PjEALw_wcB

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 15:56

Ik gooi er even een vraag in, jullie kunnen mij vast wel helpen.
Ik wil beginnen met een oogschaduw en een mascara. Deze heb ik al in huis.
Maar wat doe je op je gezicht voordat je de make up opbrengt? Welke doekjes gebruik je om je gezicht te reinigen?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 21:34

Ik gebruik geen doekjes.

Zelf gebruik ik een cleanser van the ordinary en daarna moisturizer en zonnebrand. Daarna pas doe ik mijn makeup op.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 22:10

purny schreef:
Ik gooi er even een vraag in, jullie kunnen mij vast wel helpen.
Ik wil beginnen met een oogschaduw en een mascara. Deze heb ik al in huis.
Maar wat doe je op je gezicht voordat je de make up opbrengt? Welke doekjes gebruik je om je gezicht te reinigen?

Geen... doekjes zijn ellende voor je huid en het milieu :P

Ik gebruik een goede olie cleanser (haruharu black rice) en wasbare grote cottonpads.
En voor waterproof make up clinique take the day of for lashes and lips.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 22:21

Oeps… net gisteren doekjes gekocht. Excuus…

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 22:26

Hema heeft fijne wasbare make up verwijder doekjes.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 22:30

F_Orumster schreef:

De make-up verwijder doekjes heb ik, het gaat me om het reinigen van mijn gezicht voor ik mij ga trachten op te maken :')

Nooit van mijn leven op gemaakt, maar voor de 2.0 versie van mij wil ik het gaan proberen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 10:00

purny schreef:
F_Orumster schreef:

De make-up verwijder doekjes heb ik, het gaat me om het reinigen van mijn gezicht voor ik mij ga trachten op te maken :')

Nooit van mijn leven op gemaakt, maar voor de 2.0 versie van mij wil ik het gaan proberen.

Ik was mijn gezicht met een reiniger, dan toner, dan oogcreme gezichtscreme.
Je moet ook eigenlijk je gezicht met zonnebrand insmerem maar ik ben nog aan het zoeken wat ik fijn vind.

Dan prime ik de boel omdat ik ook foundation en concamealer gebruik.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 10:01

Peelie schreef:
Ik gebruik geen doekjes.

Zelf gebruik ik een cleanser van the ordinary en daarna moisturizer en zonnebrand. Daarna pas doe ik mijn makeup op.

Welke zonnebrand gebruik jij? En die doe je op voor je primer gebruikt?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 10:08

Hier alleen doekjes als nood, camping of bij sportwedstrijd haha!
Voor make up hier ook een cleanser, dan serum, oogcreme en dagcreme met spf. Afhankelijk van de dag soms ook nog primer.

Iemand hier toevallig tips voor fijne budget kwasten en een bruin oogpotlood?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 13:45

purny schreef:
F_Orumster schreef:

Gebruik eerst een olie voor reiniging, dan een was mousse, dan een toner, de gebruikelijke routine incl zonnebrand.
Voor make up (laat alles tussendoor even drogen) gebruik ik ook een goede prep natuurlijk van primer en setting spray.

Voor regulier neen ik ook altijd een zonnebrand spray mee zodat ik gedurende dag beschermd blijf. Alles tegen de rimpels :Y)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 08:15

Amandavd schreef:
Peelie schreef:
Ik gebruik geen doekjes.

Welke zonnebrand gebruik jij? En die doe je op voor je primer gebruikt?

Ik ben zelf ook nog aan het zoeken, maar atm vind ik de elf glow leuk. Want GLITTERS! Ze hebben ook zonder glitters hoor :')

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 19:19

Ik heb een vraag, wellicht heeft iemand hier een goede tip. Ik heb snel na het aanbrengen van mn makeup hele duidelijke lach lijntjes bij mn mond -O-
Als ik niks draag of gewoon dagcrème opheb zie je ze ook, dus ze 'zijn' er gewoon en het is niet van teveel makeup oid.

De vraag is; hoe kan ik dit wegwerken/minder zichtbaar maken?
Ik maak altijd eerst mn gezicht schoon met olie reiniger (Food for skin) en daarna volgt een dagcrème voor droge huid.
Als ik dit heb aangebracht zie ik ze al duidelijk zitten, dus mogelijk dat het daar misgaat?
Vervolgens gebruik een hydraterende primer en dan poeder foundation van Uoga Uoga en de rest van mn makeup.

Op tiktok zag ik een tip om Mac paint pot te gebruiken specifiek voor die lijntjes daar, zodat het opvult, maar dat werkt niet bij mij helaas :Y)

Iemand hier misschien een idee wat ik kan proberen?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 06:55

Eerlijk, lijntjes kan je niet wegwerken.
Ze komen altijd terug, ik zou wel van een poeder foundation overstappen naar een vloeibare. Zonder af te poederen op die plekken, dan kan je het wat wegdepeppen als de lijntjes weer te zien zijn.

Je kan ze hooguit minder zichtbaar maken op camera/foto's. Dat doen de meeste influencers ook, die doen er iets van mat overheen zodat het blurred en de camera ze niet op pikt. Maar irl zie je ze altijd.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 09:11

Tenzij fillers :)) Ik draag geen foundation maar ik laat mijn neus/lippenplooi die vrij diep is voor mijn leeftijd door gewichtsverlies heel subtiel vullen. Ik irriteerde me er zo vreselijk aan, blij dat ik het heb laten doen al duurde het ruim 2,5 jaar voordat ik overstag ging.

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 21:38

Toch jammer dat je er weinig aan kan doen :')
Voor fillers vind ik mezelf nog te jong :Y)
Ik ben ook wel afgevallen, niet bizar veel maar misschien dat het meespeelt.

Ik ga kijken of ik wat kan veranderen in m’n skincare, omdat het zonder make-up ook al gewoon zichtbaar is.
Ik ben nooit mega consistent geweest en heb een redelijk simpele routine nu.
Kijken of ik meer kan hydrateren en ik las dat retinol ook goed is.
Weten jullie een fijne voor een wat drogere huid? :)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 10:30

_Lois_ schreef:
Toch jammer dat je er weinig aan kan doen :')
Voor fillers vind ik mezelf nog te jong :Y)
Ik ben ook wel afgevallen, niet bizar veel maar misschien dat het meespeelt.

Ik ga kijken of ik wat kan veranderen in m’n skincare, omdat het zonder make-up ook al gewoon zichtbaar is.
Ik ben nooit mega consistent geweest en heb een redelijk simpele routine nu.
Kijken of ik meer kan hydrateren en ik las dat retinol ook goed is.
Weten jullie een fijne voor een wat drogere huid? :)

Fillers zou ik ook echt niet aanraden, fillers migreren nml (bijna) altijd.
Ten eerste zou ik opzoeken wat rimpels zijn. Ik heb niet de zwaarte hier veel over te kunnen vertellen maar YouTube heeft genoeg dermatologen die je hier veel dingen over kunnen leren. Naar mijn beste weten, is het een combinatie van verlies aan collageen en het feit dat sommige gezichtsspieren overactief zijn. Deze trekken dan plooien in het gezicht. Botox verhelpt dus 1 zijde van het probleem. Vond het wel heel nuttig bepaalde dingen af te leren. Ik fronste bijvoorbeeld veel. Nu doe ik het niet meer, zonder botox.
Het kan ook dat jouw make up niet goed zit omdat je iets niet optimaal doet in je routine. Als ik teveel prep rond mijn ogen, gaat het juist lelijk zitten. Wellicht kun je daar ook nog winst behalen. Er is op internet veel onzin te vinden over huidverzorging dus zou goed kijken waar je de informatie haalt.

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 16:38

Ik heb het alleen bij m'n mond, zijn echt de lach rimpels zegmaar.
Maar stoppen met lachen ga ik natuurlijk niet doen :D

Ik denk dat er wel nog winst te behalen is met mijn huidverzorging, omdat het dus ook al duidelijk zichtbaar is zonder makeup.
Draag bijvoorbeeld ook zelden zonnebrand op mn gezicht, dat zal niet mee helpen :=

Ik ga een hyaluron serum en retinol toevoegen en dat een aantal maanden consistent doen, kijken wat dat doet :)