Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

X_Michelle_X

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 14:10

@cheetahfan, hoe lang ben je?

Mijnn dag begon ook vreemd:

O: breaker vanille high proteins
T: croissantje jam (hij riep mij |o )
L: 3 kleine geklutste eitjes
T: fruit (keuze uit mango, banaan, groene appel, aardbeitjes of druiven
A: all you can eat sushi/grill :x paps is morgen jarig en viert t enkel zo.

B: 2 paarden rijden, 1x hardlopen/wandelen met paard (ongeveer een uurtje) en ik denk dat ik nu een training ga starten via een app met allerlei soorten idiote oefeningen (hardlopen, sprinten, weg aan tikken, opdrukken, hinkelen, etc. Heel zwaar!).

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 15:09

Gister heb ik niet bijgehouden, rare dag en veel in de auto gezeten. En ook nog een feest gehad.

Vandaag:
O/L (was om 11 uur wakker na een feestje :') ): 3 volkoren boterhammen, 2 met 1 gebakken ei+boter en 1 met 2 plakken kipfilet+boter
T: 2 handjes chips, rijstewafel met pindakaas
A: Macaroni met saus
T: 2 rijstewafels met jam

D: water en thee
B: een uur fietsen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 15:16

Ik heb vandaag een beetje een vreemd dagje, maar heb me de afgelopen dagen weer volledig laten gaan. Gister had ik een kater en moest terug vanuit Utrecht dus heb ontbeten met een burger van de BK, daarna tussen de middag visfriet en kipnuggets gaan eten en 's avonds rendang en ossenhaassaté bij een Indisch restaurant. Vanaf vandaag dus weer even netjes terug in het gareel want het begint nu een beetje de spuigaten uit te lopen :=

O: 1 croissantje met hagelslag en een glas sinaasappelsap (298)
L: Beker all you need van B&F (385)
A: Zelfgemaakte falafel met 2x een wrap (715). Misschien maak ik er nog een yoghurt/knoflooksausje bij.
T: Brownie crunch protein bar van Think Thin (230)

Zit nu in totaal op 1628 en met het yoghurtsausje erbij rond de 1700. Stukje onder m'n doel maar heb voor nu nog totaal geen honger dus laat het hier voorlopig even bij. Macro's zijn wat minder netjes maar niet dramatisch.
Khd: 182g (46%), vet: 52g (31%), eiwitten: 87g (23%)

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 15:43

Michelle: 1,80 :) Lekker genieten van het uit eten gaan! Sushi :9
Kim: Nee dat snap ik, maar er gebeurd dus niets als ik rond de 1700 kcal zit. :')

Emma: waar haal jij je Think Thin producten? Ik kan ze nergens vinden in Nederland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 15:57

Ik heb alleen de eiwitrepen, die verkopen ze gewoon bij B&F :) Vind die brownie crunch eigenlijk echt idioot lekker vooral.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 16:54

Cheetahfan schreef:
Michelle: 1,80 :) Lekker genieten van het uit eten gaan! Sushi :9
Kim: Nee dat snap ik, maar er gebeurd dus niets als ik rond de 1700 kcal zit. :')

Er gebeurt dus wel wat? Je viel 1,5 kg af met 1700 kcal. Nu zit je dan op een plateau met een BMI van 22,5.

Ik heb geen idee hoe je er uit ziet oid hoor. Maar is 70 kg bij een lengte van 1,80 niet gewoon te licht voor jouw bouw?

Ik denk dat 'snel' afvallen niet meer realistisch is in dit stadium voor jou. Je hoeft nog maar 3 kg, de laatste kilo's zijn altijd het traagste. Dus ga jezelf nu niet uithongeren, dat werkt niet.

Misschien een ander sport schema?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 16:56

Ik zou ook eerder anders gaan trainen dan heel weinig gaan eten cheetahfan. Voor jouw lengte lijkt dit me echt te weinig en niet vol te houden ook.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 16:57

Ik ben zelf ook 1.81m... 70kg is best licht met die lengte. Met 73 kg zou ik al heel tevreden zijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 17:01

Ik ga mee met m'n voorgangers. 1200 is gewoon te veel onder je onderhoud om lange tijd vol te houden, je maakt je lichaam daar echt kapot mee. Hoe strikt ben je met het tellen van je kcal? Als je op 1700 zit, zit je dan ook echt op 1700 of is het een beetje nattevingerwerk? Ik zou eerder meer gaan sporten om strakker te worden en het vet weg te werken dan nog minder gaan eten, 1700 is al erg weinig als je zo dichtbij je doel zit..

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 18:03

Ik heb ook weer 4 breakers High Protein ingeslagen, heb gekozen voor mango passievrucht :). Vind het een top ontbijt en raak er goed vol van. Vooral als ik er ook een goede roggecracker bij eet.

Lijstje van vandaag:
O: gebakken ei zonder vet
T: mandarijntje
L: kommetje zelfgemaakte prei-spinaziesoep (was super lekker geworden!), twee witte bolletjes met runderrookvlees en roomkaas
T: paar handjes Bugles
A: Riso ratatouille ovenschotel (huh alweer? Nee, gister heb ik uiteindelijk gerookte zalm wraps gegeten.)
T: 2 paaseitjes

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 18:12

Zijn die breakers wel gezond dan? Want er zitten toch wel aardig wat suikers in.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 18:19

Die High Protein niet zo veel. Als je bijvoorbeeld de High Protein banaan bosbes vergelijkt met de gewone Breaker banaan, dan zit er in de High Protein per 100 gram 4,5 gram suiker in, en bij de gewone banaan 13 gram.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 18:52

Lekker lijstje maanlicht! Hoe bak je een eitje zonder vet?

Mijn lijstje van vandaag. Ik heb geprobeerd gezonder te eten en meer te bewegen dan normaal.
O: een bruin cadetje met zalm en chocolate crème, een wit cadetje met speculoos en vruchtenhagel en een kop thee.
L: een boterham met tonijn, twee rijstwafels met pindakaas en een beker melk.
T: kop thee met honing en een zelfgemaakt bitterkoekje.
T: een banaan.
A: pasta met pesto met champignons en aubergine, zalm, tomaatjes uit de oven en een glas water.
T: kop thee en een zelfgemaakt bitterkoekje.
B: 10 minuten fietsen, paard poetsen, 15 minuten oefeningen voor rug, 30 minuten yoga op de wii fit :')

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:01

Maanlocht, heb je een recept van die riso ratatouille ovenschotel? Klinkt lekker!

Ok, ik zit blijkbaar toch sneller vol dan eerst, moest na een paar stukjes pizza echt stoppen, nog nooit eerder gehad :') helemaal buikpijn omdat ik toch nog mn laatste stukje op wilde eten :+

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:03

Maanlicht schreef:
Ik heb ook weer 4 breakers High Protein ingeslagen, heb gekozen voor mango passievrucht :). Vind het een top ontbijt en raak er goed vol van. Vooral als ik er ook een goede roggecracker bij eet.

Lijstje van vandaag:
O: gebakken ei zonder vet
T: mandarijntje
L: kommetje zelfgemaakte prei-spinaziesoep (was super lekker geworden!), twee witte bolletjes met runderrookvlees en roomkaas
T: paar handjes Bugles
A: Riso ratatouille ovenschotel (huh alweer? Nee, gister heb ik uiteindelijk gerookte zalm wraps gegeten.)
T: 2 paaseitjes

Oh hebben ze ook mango passievrucht?! Bij onze appie hebben ze maar twee smaken.. -O-

@kimmie: Als je bijv een goeie tefalpan hebt dan lukt het best zonder vet denk ik :) Vooral als je een roerei maakt.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:05

Of met zo'n zero calorie bakspray :D

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:36

Bedankt meiden voor jullie advies :) Ik was zeker niet van plan om constant op de 1200 kcal te zitten hoor! Liefst niet onder de 1400, maar wel gewoon strenger met mijn macro's / meer khd arm. Ben zo bang dat als ik weer boven de 1700 kcal ga zitten dat ik die 1,5 kilo zo weer bij heb. :')

Emma: Ooh, thanks! Ga ik daar eens kijken. Nee, zeker geen nattevingerwerk. :P Ik weeg (woog) alles af en in MFP invoeren met scannen van de artikelen.
Meer sporten gaat niet lukken denk ik :Y) Sport nu al rond de 5 keer per week en elke dag gaat met mijn studie echt niet lukken. :n

Sannens: de laatste die ik maakte staat een eindje terug in mijn berichten, maar wel in gunstig licht en 's ochtends vroeg. :+ Ik heb echt nog wel wat vet op mijn heupen en buik. De eerste 1,5 kg waren omdat ik een switch maakte van 'normaal' eten (suikers, koekjes etc) naar bewust gezond eten zoals nu. Hield toen nog geen kcal bij en ben eigenlijk alleen maar gezonder gaan eten en meer gaan sporten sinds toen.
Ik weet het niet, ik ben 64 kg geweest maar daar wil ik niet meer naar terug want dat was niet te doen. :n Dus denk dat 70 zeker wel haalbaar is. Een vriendin van mij is even lang en weegt 67, vindt haar een prachtig figuur hebben. :)
Ik denk dat ik idd eens wat andere oefeningen ga doen, kijken of er dan wat gebeurd.

Maanlicht: Mooi lijstje hoor! Prei-spinazie soep klinkt heerlijk :9

Kimmie: Ook een net lijstje! Ik moest even goed lezen in het begin, dacht even dat je zalm en choco bij elkaar had. :')
Laatst bijgewerkt door Cheetahfan op 26-03-17 20:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:43

Oke, ik sprokkelde een beetje, wrijf alle koekenpannen altijd in met een mini drupje olie.
Had zin in een gebakken eitje, alleen normaal doe ik altijd super veel olie in de pan, en nu dus "zonder".

Recept voor de ovenschotel, hij is echt fantastisch!
https://vegetarischeteniseenfeest.wordp ... n-oregano/

Er staat in het recept om 100 ml olijfolie te gebruiken, maar dat doe ik niet, ik doe gewoon een klein beetje en voeg meer toe als ik dat nodig vind.

Voor de preisoep (3 personen):
- 2 preien
- 1/1,5 liter water
- ongeveer 6 blokjes diepvries spinazie
- creme fraiche (light)
- groentebouillon blokjes (1,5/2)

Snij de prei in ringen en roerbak een aantal minuten.
Voeg het water toe, de creme fraiche, bouillonblokjes en spinazie.
Laat even koken en pureer dan met een staafmixer.
Klaar! :Y)

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:49

Je hebt bij body&fit ook van die zero calorie bakspray idd! :) Ik heb de coconut versie, erg fijn. :j Vind olijfolie op zijn tijd ook wel lekker maar ik lust geen boter haha.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:50

Klinkt goed :9

Cheetahfan, ik denk dat voor jou de winst vooral te behalen is uit (kracht)sport. Je lichaam heeft wel gewoon voldoende voeding nodig. Je bent al prachtig slank, het is natuurlijk prima om er nog wat af te willen, maar dan wel zo gezond mogelijk. Ik denk dat je niet teveel op het getal moet focussen maar op de spiegel/centimeters.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:13

Dankje :) Ja af en toe heb ik even die herinnering nodig denk ik. Ik denk dat ik inderdaad eens mijn oefeningen compleet om ga gooien. Heb wel wat vrienden die echt zware krachttraining doen, zal eens vragen of ze mij wat oefeningen kunnen voordoen. En misschien een schema vragen bij een van de fitnessdocenten. Ik weet namelijk echt niet wat ik qua eten kan veranderen.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 07:42

Zeker mee eens! Voeding omhoog gooien en dan echt krachttraining gaan doen :j
Als je er wat dieper op in wil kan je altijd even PB doen.

Na ik ben doodziek geweest vannacht haha eigen schuld dikke bult... wat een buikpijn vreselijk :=
Zometeen even uurtje goed stevig door wandelen op de loopband met zware helling. Dan lekker (weer) naar de sauna <3
En dan vanavond me krachttraining. En met me coach even een nieuw plan opstellen tot me volgende meeting :j
Vandaag lijstje;

Ontbijt: appel plus wat druiven
Lunch: 2 sneetjes brood met kip
Tussendoor: snelle Jelle zero
Avond: bloemkool met tartaar 2 stuks
Tussendoor: bak havermout met een stroopwafel :9

Ik zit vandaag even flink onder me kcal klein beetje compenseren morgen weer netjes 1700

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 08:51

Sauna <3 ik is jaloers!!

Vandaag vrij maar genoeg te doen, zo even tuincentrum en supermarkt (met kinderen genoeg beweging :+ ) dan nog even naar de speeltuin, en vanavond sporten.

O: campina magere kwark met ongebrande noten
T: appel
L: 2 vk boterhammen met huttekase, pesto en tomaat
A: boerenkool met worst :+ ligt nog in de vriezer, moet op. Past niet helemaal bij het weer :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 09:37

Oehh die soep!!

Vanochtend gekeken, geen schade van mijn wilde weekend. Misschien ook vanwege gisteren weinig, maar slecht :')

Gisteravond concours gehad, wat een tijd :') Maar goed, dan eet je weinig.

Vandaag weer 'back to normal', maar aangezien de krentenbollen in de vriezer hebben gelegen en weer ontdooid zijn gisteren, moet ik ze toch maar opmaken. :+

Dus vandaag...

O: Overnight oats met cacao en een glas jus d'orange
T: Stroopwafel (als ik honger krijg, heb ik nog niet)
L: Krentenbol + boterham met pindakaas
T: Twee appels
A: Restje soep, vlees, andijvie met aardappels en yoghurt na.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 10:58

Die breakers lijken mij ook wel wat! Vandaag even halen denk ik :)

Maanlicht, die soep klinkt lekker en simpel! Ik ga hem denk ik een keer uitproberen :)
Is ie erg gebonden?

Dit weekend was echt zo slecht voor mij :') Zaterdag ging nog wel maar vrijdag en gister echt veel kcal binnen gekregen. Vrijdag op stap geweest en gister in de bioscoop erg veel gesnackt en hebben we chinees gegeten.

Ik was trouwens vorige week begonnen met Insanity maar ik heb 5 dagen volgehouden := Ik vind het toch echt niet mijn ding. Ik wil liever gewoon kunnen sporten op muziek. Ik heb het eerder een maand volgehouden en ik ken dus alles uit mijn hoofd wat hij gaat zeggen en dat vind ik erg irritant.
Vandaag ga ik beginnen met Kayla Itsines workout. Ik ben benieuwd.

O: 2 spelt boterhammen met pindapasta
T: niets ivm grote lunch
L: omelet van 2 eiwitten en 2 eieren met bosui en kruiden. Op 2 spelt boterhammen met plak kaas en avocado
T: restje chinese tomatensoep(100 ml )
D: Wraps met gehakt uit de oven
T: yoghurt met fruit

B: paardrijden
Kayla Itsines workout

Dit is het avondeten: https://www.lekkerensimpel.com/wraps-me ... it-de-oven
Zit wel veel roomkaas in maar ik ga het met light roomkaas maken en ik heb light crème fraîche. Hopelijk valt het dan mee :))