Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eulogy

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:33

Haha ja meer dan 1000 zou me niet eens verbazen, in kaas zitten altijd ziek veel calorieën :oo Maar het klinkt wel echt onwijs lekker!

Mijn definitieve lijstje:

O: /
T: 1 rijstwafel
L: salade met tomaatjes, komkommer, pecorino en balsamicodressing, 160 gr kip, 170gr Griekse yoghurt met 150gr frambozen en 2 theelepels honing
T: eat natural darker chocolate reep
A: 100gr pastaschelpjes met 50 gr gerookte zalm, boursin, philadelphia, courgette en asperge

Zit hiermee op 1390 calorieën, 101gr eiwit, 136gr koolhydraten en 44gr vet :)
En ik heb expres aan m'n vriend gevraagd of hij boodschappen mee kan nemen zodat ik niet alsnog extra dingen mee kan nemen :+

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:07

Ik volg dit topic al hele tijd, af en toe wat gepost, maar ik heb beetje 'gekke' vraag en daarna kruip ik weer in meeleesmodu :'D

Ik merk dat ik alsmaar met meer moeite 2 broodjes in de ochtend naar binnenkrijg. Nu heb ik een tijdje yoghurt geprobeerd, maar dit vond ik best wel 'koud' zo vroeg in de ochtend _O- En al helemaal in de winter :')
Dus ik vroeg me af of jullie nog ideeën hadden? Havermoutpap is geen optie, ik ga daar nog net niet over m'n nek van :')

Ik zie hier en daar wel goede lijstjes langskomen met goede middaghapjes etc :))

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:11

Joey schreef:
Ik volg dit topic al hele tijd, af en toe wat gepost, maar ik heb beetje 'gekke' vraag en daarna kruip ik weer in meeleesmodu :'D

Ik merk dat ik alsmaar met meer moeite 2 broodjes in de ochtend naar binnenkrijg. Nu heb ik een tijdje yoghurt geprobeerd, maar dit vond ik best wel 'koud' zo vroeg in de ochtend _O- En al helemaal in de winter :')
Dus ik vroeg me af of jullie nog ideeën hadden? Havermoutpap is geen optie, ik ga daar nog net niet over m'n nek van :')

Ik zie hier en daar wel goede lijstjes langskomen met goede middaghapjes etc :))

Mijn moeder ontbijt ook met yoghurt en muesli en doet je de yoghurt altijd even een paar seconden in de magnetron. Ook omdat ze dit te koud vindt en op die manier is de ergste kou ervanaf.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 22:13

Crackers met mager beleg misschien? Verder ben ik ook vrij inspiratieloos voor je :')

Mijn lijstje
O: 4 crackers met kipfilet, flesje yakult
T: pakje melba toastjes
L: appel, maaltijdreep
T: 3 smart protein cookies, doosje sundop rozijntjes
T: ( later eten) 3 crackers met kipfilet
A: bloemkool en 165 gram kalkoenfilet
T: (na het sporten) zakje b&f proteïne chips

B: 25 min cardio, 35 min krachttraining

Zit nu op 1400 cal ongeveer.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 23:36

Farjen schreef:
Hallo iedereen, lang geleden dat ik hier een lijstje heb geplaatst :o

ik ben nu echt volgens het principe van pascale naessens begonnen, je mag alles eten maar het is allemaal afhankelijk van de combinaties.
Ik weet dat er hier nog mensen waren die haar boeken hebben, nu heb ik er 2 maar niet degene die ik wil :+
In 1 van haar boeken staat meer uitleg over het ontbijt. Elke dag een fruitontbijt zie ik niet zitten, in een ander boek van haar staat er een alternatief namelijk quinoa met kokosmelk, valt mee qua smaak maar ook niet voor elke dag te eten :+

Is er iemand hier die nog alternatieven weet voor het ontbijt zonder koolhydraten?

Niemand een idee? :)

Linsey, wat zijn smart protein cookies?

Joey, droge volkoren cornflakes? Ik heb nu enkele keren een papieren van warme quinoa, kokosmelk en chocolade gemaakt maar is wel wat apart qua smaak :)

Oh Emma, ik krijg al honger, pasta + kaas is echt mijn verslaving

ik had met mijn lijstje maar 977 kcal :+
Genoeg ruimte om te snacken dus :P

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 00:22

ijssnuiver schreef:
Joey schreef:

Mijn moeder ontbijt ook met yoghurt en muesli en doet je de yoghurt altijd even een paar seconden in de magnetron. Ook omdat ze dit te koud vindt en op die manier is de ergste kou ervanaf.

Waarom kon ik hier niet gewoon op komen :') Das sowieso een goede! Crackers kan natuurlijk ook, moet ik alleen wel weer even aanschaffen want die gaan haaard in dit huis :')
Farjen, ik snap je niet helemaal. Dat ik puur die cornflakes eet? Of bedoel je met melk? Want melk kan natuurlijk ook nog, niet aangedacht :))

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 01:13

Ik dacht dat je melk ook te koud vond, bus kan je cornflakes ook droog opeten maar ik zie dat melk geen probleem is :)

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 01:22

Uhm farjen niet om het 1 of ander maar fruit is ook koolhydraten dus wat zie jij als een koolhydraat vrij ontbijt? Quinoa is ook niet koolhydraten vrij en kokosmelk ook niet.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 08:35

Hallo allemaal,

Ik wil vanaf nu toch weer proberen om hier dagelijks lijstjes te posten. Een beetje stok achter de deur, want de laatste tijd weer te weinig m'n best gedaan.

Gisteren:
O: mugcakeje (banaan, ei, havermout, lijnzaad en wat cacaopoeder)
T: mandarijn
L: maaltijdreep
T: cup a soup en mandarijn
A: volkorenpasta met courgette, paprika, boontjes, champignons, ui en pesto

Vandaag:
O: mugcakeje met Turkse yoghurt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 09:46

Farjen schreef:
Farjen schreef:
Hallo iedereen, lang geleden dat ik hier een lijstje heb geplaatst :o

ik ben nu echt volgens het principe van pascale naessens begonnen, je mag alles eten maar het is allemaal afhankelijk van de combinaties.
Ik weet dat er hier nog mensen waren die haar boeken hebben, nu heb ik er 2 maar niet degene die ik wil :+
In 1 van haar boeken staat meer uitleg over het ontbijt. Elke dag een fruitontbijt zie ik niet zitten, in een ander boek van haar staat er een alternatief namelijk quinoa met kokosmelk, valt mee qua smaak maar ook niet voor elke dag te eten :+

Is er iemand hier die nog alternatieven weet voor het ontbijt zonder koolhydraten?

Niemand een idee? :)

Het is een beetje lastig advies geven als we niet weten wat dit dieet inhoudt. Ook, zoals callum zegt, zijn de genoemde ontbijtjes absoluut niet koolhydraatvrij, eerder het tegenovergestelde.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 09:58

In alles zitten koolhydraten inderdaad, ook in fruit en groenten :j maar bedoelde zonder brood, koekjes, ...
Koolhydraten die ok zijn volgens de boeken: boekweit, quinoa, kikkererwten, linzen, bonen, Ilde en volkoren rijst, havermout (maar dat krijg ik niet binnen als papje :+ )

Zo'n mugcake klinkt bijvoorbeeld lekker maar zou niet mogen volgens de combinaties.
Maar ik zoek wel verder, want blijkbaar kennen er niet veel mensen de boeken :)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 10:10

Je kunt heel veel verschillende soorten mugcakes maken, is er daar geen bij die je wel als ontbijt mag? Iets met havermout bijvoorbeeld? :) Sorry, ik ken de boeken inderdaad niet dus het is een beetje lastig advies geven maar ik doe m'n best haha :D

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 10:11

Wat is het gezellig druk hier! Leuk!

Ik was gister bij Kensington in de Ziggo Dome, dus niet bepaald een goed lijstje, was een beetje een gestress uit mijn werk gelijk door.

O: 100 gram Skyr met Boekweit (Ben dit ontbijt eigenlijk behoorlijk zat haha! Vind het veel te machtig en te koud 's ochtends, merk dat ik mezelf moet dwingen het te eten).
T: 4 mandarijnen.
L: 2 boterhammen met tonijnsalade en 2 boterhammen met ossenworst.
A: Broodje kroket en foccacia met gerookte zalm.
En nog 6 biertjes bij Kensington ( :oo ).

Ben een beetje brak vandaag..
Lijstje van vandaag:
O: twee boterhammen met biologische schouderham.
T: 4 mandarijnen.
L: Ham kaas tosti.
T: Cup-a-soup, handje kroepoek.
A: Ik maak bloemkoolsoep, ik weet alleen nog niet wat erbij.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 10:47

Kayleigh_ schreef:
_xrose schreef:
@Kayleigh ja ik denk dat je dan gewoon een 'window' moet nemen die voor jezelf het beste werkt en niet per se van 12:00-20:00. Val je er wel ook mee af? Ik lees namelijk veel dat mensen niet afvallen doordat ze vooral in spier aankomen. Ik hoef namelijk niet per se ontzettend veel spieren en ik krijg heel erg het gevoel dat, dat hierdoor wel gebeurd.

Afvallen doe je alleen als je in een calorierestrictie leeft. Daar heeft het wel/niet vasten dus totaal geen invloed op. Ook ga je niet ineens aankomen in spier als jij niet de juiste training volgt. Als het allemaal zo makkelijk zou gaan dan zou elke zomer het strand vol liggen met mooi gespierde, slanke mensen :j

Spieren zijn juist mooi, en het is algemeen bekend toch dat als je traint je "zwaarder" wordt doordat je spieren krijgt.
Liever zwaarder door spieren - wat je overigens helemaal niet aan je lichaam hoeft te zien - dan zwaar door vet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 10:51

Ik vind spieren ook mooi! Helaas krijg je geen spiergroei door intermittent fasting, dan zou ik de sportschool lekker overslaan en gaan vasten, haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 11:59

Mijn lijstje voor vandaag trouwens:

O: 450 gram Skyr naturel
L: 200 gram komkommer, 200 gram hüttenkäse
T: Flesje whey drink
A: Gehaktballetjes in pittige tomatensaus met zilvervliesrijst
T: Mok warme chocomel met slagroom en amaretto :D

Dan kom ik op:

1705 kcal
166 gram koolhydraten
46 gram vet
146 gram eiwit

Ik vind het netjes :j Koolhyraten- en vettendoel is niet bereikt en ik zit een beetje over m'n eiwitdoel.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 12:02

Kayleigh_ schreef:
Ik vind spieren ook mooi! Helaas krijg je geen spiergroei door intermittent fasting, dan zou ik de sportschool lekker overslaan en gaan vasten, haha.

Haha zou toch fijn zijn als het eens zo lekker makkelijk ging he :P

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 12:46

O: 250ml whey perfection, 150gr griekse stijl yoghurt melkan, 1 banaan
L: 180gr zalm in blik
A: 300gr broccoli, 1 kipfilet en wok noodles met wat zoetzure saus gewokt

Beweging: uur cardio

Ik ben aan het denken om mijn 2 dagen per week in de sportschool cardio om te zetten naar 2 keer per week met paardlief te gaan rennen/lopen in het bos. Paardlief komt niet genoeg buiten helaas. Wat denken jullie?

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 12:51

Als ik vandaag precies eet wat ik voorspel dan krijg ik ongeveer 1680 calorieën binnen.
65 gram vet
215 gram koolhydraten
61,3 gram eiwit.

Weet iemand waar ik hier richtlijnen voor kan vinden?
Het zegt mij namelijk niet gigantisch veel hoeveel je ongeveer overal van binnen moet krijgen.

@Samblabla: Dat is een leuk idee! Heb ik ook een tijdje gedaan met mijn vroegere verzorgshet. Was heel leuk, al kreeg ik wel wat scheve gezichten haha!
Laatst bijgewerkt door Maanlicht op 26-11-15 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 12:53

Gisteren weer even lekker gesport. Eerst 3 kwartier bodypump en daarna 20 minuten crosstrainer. Normaal was ik na 10 minuten crosstrainer al moe, maar nu eigenlijk na 20 minuten nog niet eens. Heeft de spinning toch mijn conditie verbeterd!

Mijn gepland lijstje van vandaag:
O: / uitgeslapen
L: 250 gram volle yoghurt met 1 banaan en gebroken lijnzaad
T: cup a soup tomaat.
A: gebakken aardappeltjes, wat verse rauwkost en denk iets van gehaktballetjes in tomaten saus. Iniedergeval iets wat snel warmgemaakt kan worden.
T: glaasje roosvicee

@samblabla: qua cardio denk ik dat dat wel een goed idee is, maar dan heb je geen krachttraining meer. Of deed je dat al niet? :)

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 13:03

Ik ga van maandag tot vrijdag elke dag naar de sportschool. Ik doe 3 keer kracht training (ma/woe/vrij)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 13:08

Maanlicht schreef:
Als ik vandaag precies eet wat ik voorspel dan krijg ik ongeveer 1680 calorieën binnen.
65 gram vet
215 gram koolhydraten
61,3 gram eiwit.

Het zegt mij namelijk niet gigantisch veel hoeveel je ongeveer overal van binnen moet krijgen.

Ligt een beetje aan je doelen. Voor mij is het op dit moment:

45% koolhydraten
30% eiwit
25% vet

Maar dat hoeft voor jou niet te werken. Want jij hebt waarschijnlijk andere doelen dan ik en het heeft ook te maken met je bewegingspatroon e.d.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 13:43

Mijn lijstje:

O: /
L: shake + 2 gekookte eieren
T: 2 bakjes sherrytomaatjes, 50gr kipfilet, 1 paprika
A: ?

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 13:51

Kayleigh_ schreef:
Maanlicht schreef:
65 gram vet
215 gram koolhydraten
61,3 gram eiwit.

Ligt een beetje aan je doelen. Voor mij is het op dit moment:

45% koolhydraten
30% eiwit
25% vet

Maar dat hoeft voor jou niet te werken. Want jij hebt waarschijnlijk andere doelen dan ik en het heeft ook te maken met je bewegingspatroon e.d.

Oke dank je wel!
Ik wil graag wat kilo's kwijt, een stuk of 6.
Verder beweeg ik nu weinig/niet.
Ik ga mezelf morgenochtend wegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 13:57

6 kilo eraf?! Je bent 1.72m en weegt al tussen de 60-65 kilo? Word je dan niet belachelijk licht?