Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maaikemuis

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 23:05

Ssssst, don’t spoil the moment (yet). _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 00:52

Goed bezig! Hebben jullie nog goeie tips om je cassette goed schoon te krijgen?

Ik spuit hem in met (vaak verdunde) ontvetter van Cyclon Bionet, dan haal ik een borstel door de casette, derailleur, ketting, etc; dan spoel ik alles af met een emmer water, laat hem even drogen en spuit hem vervolgens in met zo'n waxgoedje. Maar vind het lastig om de cassette en het derailleur etc goed schoon te krijgen zonder alles uit elkaar te halen. Jullie nog tips?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 08:38

Cyclon vind ik het fijnste werken. Ik gebruik een verfkwast waarmee ik de cassette goed insop (cyclon in een jampotje), en ik heb een kettingpoetsapparaatje (dirty little scrubber heet hij) dat ik vul met cyclon. Die bevestig ik aan de ketting en dan lekker rondjes draaien! Met een kettingborsteltje maak ik de derailleur en cassette verder schoon. Gisteren heb ik dit proces 2 keer moeten herhalen. Maar, ze glimmen weer! Dan even laten drogen en ieder schakeltje van mijn ketting heb ik een drupje lubricant gegeven. De fietsen heb ik daarna lekker gesopt.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 09:01

Om hem echt goed schoon te maken zul je hem eraf moeten halen @culaccino. Anders is volgens mij hoe jij/maaikemuis het nu doen de beste manier :j

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 09:30

Daarvoor breng ik de fietsen een keer per jaar voor een APK bij de fietsenmaker. Dat zijn zaken waar ik niet aanga beginnen, ik heb een ontzettend talent in dingen uit elkaar krijgen. In elkaar daarentegen… :roll:

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 17:34

Dit is hem *\o/* <3
Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 17:52

Heel erg mooi @T2T <3
Hopelijk bevalt hij je net zo goed als je eerdere Garmin!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 17:56

Heel mooi! <3

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 18:43

Prachtig T2T, heeft wel wat looks van de Polar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 19:24

MuSLi schreef:
Om hem echt goed schoon te maken zul je hem eraf moeten halen @culaccino. Anders is volgens mij hoe jij/maaikemuis het nu doen de beste manier :j

Ja he. Het is vast geen rocket science, maar ik ben ook bang dat ik hem niet meer in elkaar krijg :o

Mooi ding, T2T! En je krijgt nog complimenten van dat ding ook :D

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 19:58

Thanks allemaal , hij is vet gaaf .
Het S model is groot genoeg voor mijn smalle polsen.

Van het weekend eens met de instellingen aan de gang .

culaccino schreef:
Mooi ding, T2T! En je krijgt nog complimenten van dat ding ook :D

En dat al na twee uur dragen _O-

Zo , weekend .
De boodschappen in huis , nu lekker chill op de bank.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 10:22

Jullie ook zo genoten van het weer gisteren ?

Hier lekker 60 km op de fiets , voor vandaag staat een duurloop
op de planning .

Afbeelding

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 10:41

Ik had vrijdag al een stukje gefietst, dus gisteren even niet. Maar ik duik zo het bos in met een vriendinnetje. Er staat 70km op de planning :x . Zij moest volgens haar training 3 uur fietsen op zondag, dus heb ik een leuke route uitgekozen en met mijn tempo krijgt zij gratis een rustige duurtraining. Gezellig!

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 10:54

Heb even niet meer actief gepost, wel meegelezen. Ik zag een schone velomobiel bij Gothico, lekker fris het voorjaar in!

En een prachtig sporthorloge van T2T <3 Ik doe het met een oude Polar M400 maar dat is voor mij genoeg. Ik moet hartslag kunnen monitoren bij hardlopen en dat doet ie prima.

Verder zag ik wat ritjes voorbij komen, het weer is er ook fantastisch voor…

Ik ben gisteren ook op pad geweest, bijna 60km :D Fietste de eerste 40km heerlijk, daarna begon mijn bovenrug (schouderbladen) te zeuren. Aan het eind van het rondje deed het fors pijn. De bikefitter zei dat ik bij pijntjes terug moest komen dus even in de gaten houden of dit blijft of gewoon gewenning is...

Afbeelding

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 11:40

Klinkt gezellig @Maaike :j

@leeslampje ; Idd even in de gaten houden en anders terug gaan .
Je fiets glimt mooi in de zon <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 12:45

Ja die Liv <3 Vervelend van die pijn! Zit je wel een beetje ontspannen op je fiets? Ik was in het begin geneigd om met gestrekte armen in mijn schouders te hangen, als je begrijpt wat ik bedoel. Nu probeer ik erop te letten dat ik mijn schouders/armen meer ontspan. Geen idee wat juist is, ik heb nooit concreet les gehad in een juiste fietshouding. :o

Zonnige foto, T2T!

Leuk, maaike! Zal wel druk zijn in het bos vandaag, dus dan kun je toch niet keihard raggen :P Ik heb gisteren niet gefietst, maar wil vanmiddag nog even toeren. Mijn lijf moet ook weer even wennen :j

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 16:22

Mooi Livje weer van Leeslampje! Is misschien ook een beetje wennen?
T2t altijd leuk een nieuwe horloge! Fijn weer goed spul voor de triatlon.
Maaike veel plezier vandaag rondje gnr?

Ik kom net terug uit het gnr gravel hardpack rondje met collega. Voor mij een beetje bikkelen voor hem een rustig rondje uitrijden _O-
Maar wel heerlijk weer en de drukte viel me alles mee. Het kan hier namelijk nog wel eens druk zijn op de hei.

Inmiddels ook een beetje aan het oriënteren op een wegsetje voor de gravel. Omdat ik een mini maatje heb kwam mijn gravel met 27,5 banden. Maar doorgaans wordt er natuurlijk 28 verkocht. Net even gepast maar dat kan prima qua ruimte en schijfremmen dus de zoektocht kan beginnen :)

Het is een baggerslechte foto, maar voor het idee

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 17:26

Ah, dat kan dus wel, he? Gravelbanden en wegbanden, zolang het maar past met de schijfremmen. Dat is tof! Doet je fiets het weer goed? Je hebt er SPD-pedalen op, he? Of lijkt dat zo? Is dat handiger dan SPD-SL met gravelen?

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 17:31

Zeker ik denk dat het anyhow wel goed is om dezelfde schijven straks op het wiel te zetten voor de zekerheid maar het gaat prima. Vind het ook nog niet zo gek staan. Dan heb ik voor een gravel nog wel een relatief smalle voorvork want ik heb 40mm gravelbanden. 45mm 28 past er niet in haha en dat zit denk ik op de meeste gravels.

Ik heb SPD inderdaad. Durf niet zo goed te zeggen of het ook echt fijner is hoor. Het wordt vooral voor mtb gebruikt en veel gravellers gaan ook voor spd. Ik heb het op aanraden van een collega gedaan. Maar moet wel zeggen dat ik het ook fijn vind dat ik niet van die enorme blokken onder mijn voeten heb zitten. En het komt nog wel eens voor dat je even een stukje af moet stappen. Vandaag ook de fiets over een paar bomen moeten liften :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 17:39

Haha ja he, bomen zijn iets te hoog voor een bunnyhop := En dat stuur, bevalt dat? Ziet er fijn uit, zeker als je lang op de fiets zit!

Ik had de gravelbike al een beetje uit mijn hoofd gezet, maar het lijkt me toch wel tof :D

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 18:21

culaccino schreef:
En dat stuur, bevalt dat? Ziet er fijn uit, zeker als je lang op de fiets zit!
Ik had de gravelbike al een beetje uit mijn hoofd gezet, maar het lijkt me toch wel tof :D

@Queelens ;Een apart stuur , nog nooit eerder gezien .

Als er ooit nog eens een derde fiets bijkomt , dan zal het ook eerder een
gravel bike worden .
Maar voor nu , nog andere prioriteiten .

Zo , vanmorgen mijn Garmin Forerunner op Ebay gezet en die had ik
drie keer kunnen verkopen .
Verkocht aan iemand uit de buurt , en dus opgehaald .

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 18:26

Dat kan wel kloppen T2T dit is zover ik weet ook de enigste fiets met zo’n stuur. Er zit een soort flexi stuk op waardoor je demping hebt als je hem bovenop vast pakt. Dus voor wat ruigere paden is dat wel fijn :j

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 20:30

Ik ben van het weekend weer bij mijn vriendin geweest.

Maar nu even iets geks. Ik heb mijn fietsen omgeruild voor mijn skeelers dit weekend.
Na ik denk anderhalf jaar niet meer mijn skeelers te hebben gebruikt viel het mij tegen om met een zware rugzak zo'n 5km te skeeleren. Dit ga ik ook weer willen opbouwen. Maar mijn snelheid is er nog niet uit ben ik achter. De e-bike kan ik nog bijhouden. Zo grappig om dan even via de stoep een e-bike in te halen om er vervolgens voor te gaan en te versnellen voor een klein stukje.

Ik hoop de volgende keer wel naar Den Bosch te fietsen en terug. Is ongeveer 80km vanuit mij.
Dus hopen op mooi weer en niet te koud. En een paar mooie routes maken. En dan dus fietsen.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 21:54

@gothico, leuk dat skeeleren. Althans, als je fijn asfalt hebt…

@queleens, ik ben een kleine uitzondering. Ik rijd met SPd-SL pedalen op de gravel. Het nadeel is dat je vrij snel het halve bos verzameld in je plaatjes en dat je dan vast komt te zitten. SPD is handiger in het bos. Ik zit alleen met een fors beenlengteverschil waardoor ik een blok van 1cm onder mijn rechter pedaal heb en dat is niet compatibel met SPD.

En vanmiddag tijdens de tocht bleek wel dat ik daar een nadeel heb. Het eerste deel van de route was ‘hike and bike’. Er lagen zoveel omgevallen bomen dat we meer door het struikgewas gingen dan fietsen. Niet handig… Wel een leuke route verder. Veel asfalt, dat wel, maar ook ruwe gravel en flinke delen mtb paden. Geen tempo te rijden daar, maar het was zo leuk. Ik ging echt met een enorme grijns de bochten door. En we gingen over de landingsbaan, te grappig!

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 22:00

Oh cool! Dat nodigt wel uit voor een sprint :))

Flink tempo met je skeelers, Gothico! En leuk, zo met je vriendin.

Ik had het stuur van Queelens ook gezien bij een vriend, denk dat hij ook een gravelbike van Canyon heeft. Het lijkt wel fijn, ook om wat te wisselen in zithouding!