Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Miran schreef:Ik denk dat als je alle kwetsbaren opsluit en de maatregelen loslaat, de zorg alsnog overbelast wordt met 40+ en er over een jaar er een hoop kwetsbaren bij zijn
SusanH schreef:Er wordt wel rekening gehouden met de zwakkere medemens. Alleen niet op een manier zoals veel mensen hier dat graag zouden zien. Wat ik wel een interessante vind is dat zij stellen dat immuniteit opbouwen sneller bescherming zou geven dan iedereen vaccineren. Ik heb altijd begrepen dat groepsimmuniteit een utopie was. Hoe komen zij dan tot die conclusie?
SusanH schreef:Ja Netflix is ook heerlijk escapismeenige lastige is wel dat je nu veel sneller er doorheen gaat (omdat we meer kijken) dus is het steeds weer zoeken naar iets wat we allebei leuk vinden. Hadden de laatste weken 1 serie gekeken die echt heel leuk was (vonden wij) die is helaas afgelopen en dan is het echt even inkomen bij de volgende.
nynke55 schreef:Popstra schreef:
Maar dit is niet nieuw, he? Het is niet zo dat dat nu ivm corona ingevoerd is, dat stond al in de wet. Maar tot nu toe was er weinig ophef over omdat er geen reden was om dit toe te passen, behalve bij KDV"s in verband met mazelen.
Sansevieria schreef:Er waren in het verleden toch al KDV die niet gevaccineerde kinderen geweigerd hadden?
DuoPenotti schreef:Ja zat gisteren station 19 nog te kijken van afgelopen week, daar heb ik zo echt geen zin in.
Wil bij tv ontsnappen van de werkelijkheid, gaan we daar tegen die mondkappen aan gapen. Heb het ook niet af gekeken.
secricible schreef:maar je geeft aan dat het al in de wet stond dat het mocht, maar dat is niet zo. Hier moet nog wetgeving voor gemaakt worden.
Overigens heb ik nog wel heel veel vragen over dit artikel. Ze mogen een bewijs vragen, maar mogen ze ook mensen weigeren zonder vaccin? Wat voor gevolgen heeft dit? Ik vind het best een heftige stap. Ben er niet specifiek op tegen in de fase waarin we nog aan het vaccineren zijn (daarna, als de groepsimmuniteit bereikt is vind ik het echt heel ver gaan), maar ik ben wel nog heel benieuwd wat dit gaat betekenen.
Jessix schreef:DuoPenotti schreef:Ja zat gisteren station 19 nog te kijken van afgelopen week, daar heb ik zo echt geen zin in.
Wil bij tv ontsnappen van de werkelijkheid, gaan we daar tegen die mondkappen aan gapen. Heb het ook niet af gekeken.
Ja ik kijk Grey's Anatomy vanaf november en ook daar is het pandamie... Vind het eigenlijk niet zo leuk.
purny schreef:Jessix schreef:Ja ik kijk Grey's Anatomy vanaf november en ook daar is het pandamie... Vind het eigenlijk niet zo leuk.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor draai eraan was gegeven als de luizenmoeder in coronatijd was geweest. Volgens mij zou dat geweldig zijn geweest
Mindim schreef:pmarena schreef:Dat mondkapjes laten dragen bij afhalen op school lijkt me zeker wel zinvol
Ik doe mijn best om minimaal die anderhalve meter afstand te bewaren, maar er zijn vrij veel mensen die constant binnen je cirkeltje stappen en je kan die ook niet blijven ontwijken terwijl je je kind ophaalt... en dan heb ik het echt niet over Corona-ontkenners ofzo maar ook als je een keer afspreekt om te spelen, dat een andere vader of moeder steeds weer dicht op je komt staan als je een stap aan de kant gaat om wat meer ruimte te krijgen.... ze hebben het gewoon niet in de gaten lijkt het wel.
Op een gegeven moment loop je de hele speeltuin rond omdat ze maar steeds bovenop je willen staan om te kwebbelen
Kleine kinderen niet willen laten testen hebben we het ook eerder over gehad. Ik wil dat ook niet. Wij blijven wel wat langer thuis hoor.
Is het het einde van de wereld? Nee. Is het echt per-sé nodig? Ook nee. Dus waarom je kind iets vervelends laten ondergaan dat niet nodig is. Zo simpel is het
Maar als je dan kiest voor thuisblijven of in quarantaine, dan verwacht je nog wel van de leraar dat ze lijfelijk zowel als op afstand les geeft?