Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 19:35

Ze hoort net dat ze mee mag op vakantie, en nee het is haar eigen keus zich niet te laten vaccineren.Niet om hoe Ik er over denk want dat weet zij niet. Ze heeft erge angst voor de dood en wil ook daarom geen stoffen in haar lichaam die je niet nodig hebt.

mick75

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 19:40

Erge angst voor de dood maar geen coronavaccin willen. Vind ik lachwekkend. Corona is bepaald geen fijne dood en eenvoudig te voorkomen. Ja, ook jongeren kunnen er dood aan gaan. Vandaag nog bij mensen geweest die hun kerngezonde, sportieve, 20 jarige dochter eraan verloren hebben. Hun verhaal zou genoeg moeten zijn om a la minute naar een vaccinatielocatie te rennen.

Helaas durven ze er niet mee in de openbaarheid te treden omdat ze bedreigd waren door wappies die zeggen dat hun dochter zelfmoord heeft gepleegd. Te zot voor woorden!!!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 19:43

mick75 schreef:
Erge angst voor de dood maar geen coronavaccin willen. Vind ik lachwekkend. Corona is bepaald geen fijne dood en eenvoudig te voorkomen. Ja, ook jongeren kunnen er dood aan gaan. Vandaag nog bij mensen geweest die hun kerngezonde, sportieve, 20 jarige dochter eraan verloren hebben. Hun verhaal zou genoeg moeten zijn om a la minute naar een vaccinatielocatie te rennen.

Helaas durven ze er niet mee in de openbaarheid te treden omdat ze bedreigd waren door wappies die zeggen dat hun dochter zelfmoord heeft gepleegd. Te zot voor woorden!!!

Zou de dochter niet te hard veroordelen. Zo te lezen had ze een beperking.

Jammer dat de ouders in dit geval niet de verantwoordelijkheid nemen om haar goed en correct te informeren en begeleiden :n

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 20:06

Shadow0 schreef:
loriene schreef:
Leg mij eens uit.

Opa en oma zijn gevaccineerd.
Waarom bang zijn voor een ongevaccineerde?
Opa en oma worden toch beschermd door het vaccin?

Ok, ik ga het proberen uit te leggen.

Ik rij met cap, want die beschermt hopelijk mijn hoofd.
Maar (en dit is cruciaal), ik stap TOCH niet met mijn hoofd naar beneden af!

Je kunt er best voor willen kiezen om het risico kleiner te maken. Maar het kan dus ook gewoon zijn dat men niet wil dat de vakantie ingewikkeld wordt. Eigenlijk doet het er niet toe. Wees als liefhebber van eigen keuzes maar wat respectvoller naar de keuzes die anderen maken. Het gaat niet allemaal 1 kant op he?

Ik vraag niet om een vergelijking.
De vraag lijkt mij toch heel duidelijk?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 20:08

Het antwoord is ook heel duidelijk :j

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 20:09

Mijn vader van 81 laat mijn ongevaccineerde neef van 21 ook niet binnen, behalve als hij een test heeft gedaan :D
Dus ik begrijp die opa en oma wel.
Je wordt beperkt om in de vakantie met zijn allen leuke dingen te doen, omdat zij niet gevaccineerd is.

https://twitter.com/zo_volwassen/status ... 68865?s=19

Karin is wat mij betreft de grootste wappie en aandachtstrekker van Nederland.
Maakt vergelijking met het wegvoeren van Joden in treinwagons -:(-

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 20:11

Voor mij heel simpel
Ik ga niet bij ongevaccineerde mensen zitten enz, stel dat ik ze ziek maaar en een gezin komt zonder ouder, ouders die een kind verliezen puur omdat ik niet ziek ben maar wel het kan meedragen..

Aan de andere kant zoals jij reageert ben jij iemand waar ik dus best bij wil komen hoor...ook met corona mocht ik besmet zijn..
Worst het mooi rustig hier

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 20:11

Electra63 schreef:
Mijn vader van 81 laat mijn ongevaccineerde neef van 21 ook niet binnen, behalve als hij een test heeft gedaan :D
Je wordt beperkt om in de vakantie met zijn allen leuke dingen te doen, omdat zij niet gevaccineerd is.

Maar opa en oma hebben het vaccin toch om hun te beschermen genomen?
Je kunt toch hoogstens een klein beetje ziek worden?
Geen ziekenhuis opname?
Dus waarom dan zo bang?

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 20:14

Echwel schreef:
Voor mij heel simpel
Ik ga niet bij ongevaccineerde mensen zitten enz, stel dat ik ze ziek maaar en een gezin komt zonder ouder, ouders die een kind verliezen puur omdat ik niet ziek ben maar wel het kan meedragen..

Aan de andere kant zoals jij reageert ben jij iemand waar ik dus best bij wil komen hoor...ook met corona mocht ik besmet zijn..

Hoe weet jij nou wanneer iemand is gevaccineerd?
Je mag gerust hier langs komen hoor.
Wij hebben allemaal corona gehad dus zou zeggen kom maar :D

En wat bedoel je precies met wordt het mooi rustig hier??
Laatst bijgewerkt door loriene op 01-10-21 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 20:14

marleen_usar schreef:
Ze hoort net dat ze mee mag op vakantie, en nee het is haar eigen keus zich niet te laten vaccineren.Niet om hoe Ik er over denk want dat weet zij niet. Ze heeft erge angst voor de dood en wil ook daarom geen stoffen in haar lichaam die je niet nodig hebt.

Juist veel mensen die angst hebben voor de dood of om ernstig ziek te worden zien de stoffen van het vaccin als hulpstoffen. Ze helpen je immuunsysteem het virus te herkennen als je ermee in aanraking komt. Het helpt er voor te zorgen dat de kans dat je ernstig ziek wordt of sterft juist enorm verlaagd wordt.
Daarnaast is het zo dat als bijna iedereen gevaccineerd is, het virus steeds minder de kans krijgt. Je beschermt daarmee ook mensen die het vaccin niet mogen vanwege medische redenen én ook erg bang zijn voor de dood. Maar alsnog is het haar eigen keuze natuurlijk.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 20:16

loriene schreef:
Echwel schreef:
Voor mij heel simpel

En jij bent getest? Of denk je dat je het gehad hebt?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 20:16

loriene schreef:
Echwel schreef:
Voor mij heel simpel

Nou meeste zeggen dat echt wel
Ben daardoor ook niet naar verjaardag geweest omdat ik weet dat er niet vaxxers zitten..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 20:18

Hoi Loriene, ik heb net een poging gedaan om uit te leggen dat je soms risico's kunt willen verkleinen, maar ik wil nu graag ook dat andere even onder de aandacht brengen: bemoei je anders lekker niet met andermans keuze!
Als jij respect wilt voor jouw keuze, ongeacht alle argumenten die er zijn, geef dat dan zelf ook aan anderen!

(En hou op met dat stomme gezeur over 'bang zijn' want dat wordt een beetje een grijsgedraaide plaat.)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 20:19

loriene schreef:
Electra63 schreef:

Geen ziekenhuis opname?
Dus waarom dan zo bang?

Aangezien bij zo’n 5 % vaccinaties niet of nauwelijks werken en dat vaak oudere mensen met een behoorlijk inactief immuunsysteem zijn lijkt het me logisch dat je die mensen niet in gevaar brengt.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 20:19

loriene schreef:
Electra63 schreef:

Geen ziekenhuis opname?
Dus waarom dan zo bang?

Er is 1 persoon die het woord ‘bang’ gebruikt heeft. Daar spring jij uiteraard bovenop want dat past in jouw straatje.

Marleen (en we hebben het over haar dochter) geeft aan dat schoonopa en -oma er blijkbaar geen problemen mee hebben als Marleen’s dochter ongevaccineerd over de vloer komt maar haar niet ongevaccineerd mee willen nemen op vakantie.

En dat zou ik ook niet doen. Niet vanwege angst, maar omdat ik -zoals een aantal anderen ook al aangaven- geen zin heb in de (mogelijke) beperkingen die het meenemen van een ongevaccineerde met zich meebrengt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 20:22

Shadow0 schreef:
Hoi Loriene, ik heb net een poging gedaan om uit te leggen dat je soms risico's kunt willen verkleinen, maar ik wil nu graag ook dat andere even onder de aandacht brengen: bemoei je anders lekker niet met andermans keuze!
Als jij respect wilt voor jouw keuze, ongeacht alle argumenten die er zijn, geef dat dan zelf ook aan anderen!

(En hou op met dat stomme gezeur over 'bang zijn' want dat wordt een beetje een grijsgedraaide plaat.)

Je praat tegen een betonnen plaat, het is Loriene.

Ik kan me echt vermaken op Twitter met de filmpjes van wappies :D

https://videre.fail/ook-wappie-frank-en ... g-ontdaan/

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 20:26

Maar beste mensen waar is het vaccin dan eigenlijk voor?
De overheid beweerd dat het voor 96 procent beschermd.
En dan nog bang zijn voor ongevaccineerden?
Wel raar toch?

Of wij getest zijn of niet is prive dus geef ik geen antwoord op.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 20:35

loriene schreef:
Wel raar toch?

Ik ben nergens bang voor.
Ik heb al Corona gehad en andere ernstige aandoeningen overleefd.

Maar ik wil dat de zorg niet verder belast wordt. En ik wil dat gemeenschapsgeld in andere zaken wordt gestoken dan bedrijven redden.
Gewoon prikkie halen en dan alles weer open. Scheelt een hoop steunpakketten en dat geld in andere zaken als zorg en onderwijs en milieu stoppen.

Die beroepswappies die overal maar demonstreren moeten eens aan het werk gaan, bijvoorbeeld in de horeca, daar is een groot tekort en is geen jarenlange studie voor nodig.
Al doen ze maar de tafels afruimen en dekken. :D

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 20:38

Citaat:

Nee.
Het precieze percentage wisselt, en het zijn de wetenschappers die het percentage hebben vastgesteld.
Citaat:

Ik ben niet bang, maar ik ben dan ook gezond.
Er zijn ook mensen met bijvoorbeeld een donornier, bij wie de injectie nauwelijks werkt.
Die mensen hebben te vrezen van ongevaccineerden (tenzij ze zelf ook geloven dat het maar een klein griepje is).

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 20:38

Nou ja, raar verhaal maar is dus een restaurant dat graag open wil maar niet kan omdat er steeds demonstranten voor de deur staan... Leve de vrijheid van sommigen en f*ck de rest! :Y)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 20:39

loriene schreef:
Wel raar toch?

Nou ja, ik ben gevaccineerd en niet bang voor niet gevaccineerden. Maar ik ben jong en gezond. Wanneer je ouder bent, al kwetsbaar bent en/of risico loopt dat het vaccin niet goed aanslaat, dan begrijp ik zeer goed dat je alle risico´s wilt vermijden en dus ook ongevaccineerden. En natuurlijk kunnen gevaccineerden ook nog corona oplopen en verspreiden, alleen is die kans een stuk kleiner.

Het zal dan continue een afweging zijn tussen voorzichtig zijn, maar toch ook kwaliteit van leven willen. Keuzes maken en hierin de grootste risico´s vermijden. Dat kan dus ook betekenen dat iemand ervoor kiest niet in de buurt van ongevaccineerden te willen komen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 20:43

Dat hele verhaal over 'waarom ben je bang' is ook maar gewoon een holle vraag om te beschamen he? Bedoeld om een negatief beeld op te roepen, een heel standaard tactiek.
Maar mensen hoeven het niet uit te leggen, en zeker niet aan Loriene, die het toch niets interesseert.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 20:46

Vriendin is 59, heel voorzichtig zei ze tegen me dat ze niet gevaccineerd was tijdens de vriendendag. Ik heb geantwoord dat het haar probleem was, zij liep het risico. Als reden? Ze wilde nog twee jaar wachten tot de proeftijd geweest was, mag hopen dat ze in die twee jaar geen Corona oploopt. Zwaar chronische bronchitis, 30 kilo te zwaar.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 20:46

Shadow0 schreef:
Dat hele verhaal over 'waarom ben je bang' is ook maar gewoon een holle vraag om te beschamen he? Bedoeld om een negatief beeld op te roepen, een heel standaard tactiek.
Maar mensen hoeven het niet uit te leggen, en zeker niet aan Loriene, die het toch niets interesseert.

Je hebt gelijk. Bigone’s verhaal over de ezel, tijger en de leeuw.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 20:49

Cowboy? Leg uit, drukke dag gehad dus vat hem niet meteen :D