Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 18:16

Ik breek even in als dat mag... ik ben bezig met een programma wat in fases gaat, fase 1 tot en met 4. Een reset.
fase 1 is kort (2 dagen) en is juist veel calorieën binnenkrijgen, als ijkpunt voor je lichaam, het voorbereiden op het afvallen. Fase 2 is 3 weken, mag verlengd worden naar 40 dagen en dit is streng en de fase waarin je afvalt. Op een gegeven moment heb je echt geen zin meer om die beperkte voeding te eten en wordt het moeilijk. Ik heb 40 dagen volgehouden en ben in die 40 dagen 11,6 kg afgevallen.
Ik zit nu in fase 3, waarin je in 3 weken je calorie-inname weer opbouwt en dus weer veel gevarieerder mag eten. Dit is de fase waarin je stabiliseert, zodat je geen jojo-effect krijgt. Dat gaat hartstikke goed. Maar nu de moeilijke keuze, en ik heb een gigantische schop onder mijn kont nodig;

Na fase 3 mag je terug om 3 weken fase 2 te herhalen, als je nog meer af wilt vallen. En ja, er moet nog meer af. Dus eigenlijk moet ik wel terug. Maar oh... die stap om terug te gaan, net nu ik weer zo heerlijk gevarieerd aan het eten ben... terug naar 2x per dag mager rundergehakt of kipfilet, terug naar spinazie, bloemkool of broccoli. En dit alles steeds aangevuld met uien, champignons, prei, paprika. Terug naar 1 granny smith op een dag (en ik háát appels...). Meer eet ik niet, omdat ik de rest op de (redelijk korte) lijst niet lust.

Ik heb een schop (of 10) nodig!

SdaphneS

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 19:14

Beterschap Musli. Hopelijk snel weer beter en dan wat minder snoepjes. ;)

Gamblerscup: begrijp ik uit je verhaal nou goed dat je op een dag 1 appel at en wat groenen met vlees voor drie weken lang? Of begrijp ik je bericht niet goed. Wat voor methode is dit?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 19:34

Welkom weer Tumtummie! En die 0,8 is er netjes af!

MusLi, dikke knuffel!! Helaas hoort dat erbij.

Oei GamblesCup, dat vind ik echt ongezond klinken, 11 kilo in 40 dagen.

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 21:03

Gamblerscup, dat kan ik me voorstellen dat je daar geen zin in hebt. Vind dat ook wel een heftig dieet.

Het gaat hier heel langzaam. Maar kan de motivatie om extra te bewegen ook nog niet vinden. Paard is geblesseerd. Dus het rijden staat weer even stil. En m’n wenkbrauwen opnieuw laten zetten, daarbij mag ik 10 dagen niet zwemmen. Maandag kan ik het weer oppakken. Het eten gaat wel redelijk goed.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 21:38

Hi GC, welkom!
Mijn keuze zou het niet zijn, ik heb het idee dat dat bij mij niet blijvend zou zijn. Ik denk niet dat je die schop van mij krijgt maar wel een duwtje in een andere richting: wat let je om je inname en verbruik te berekenen qua kcal en daarop te anticiperen?

He Musli, die corona doet rare dingen met een mens. :(:)
Hopelijk snel beter!!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 22:17

Thanks ladies <3

Rose_Sonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 07:18

*klimt onder meeleessteen vandaan*

Hey GamblersCup,

Ik ken die reset, dat heeft een vriendin van mij ook gedaan. Die was ook over de 10 kilo daar mee afgevallen, maar inmiddels zit er al zeker weer 5 bij op. Zij heeft deze reset begin van de zomer gedaan.

Ik weet dat je hier kwam voor inspiratie, en als voor jou deze reset dé methode is, dan wens ik je heel veel motivatie en uithoudingsvermogen toe om het vol te kunnen houden!

Ik wil je alleen ook waarschuwen voor de jojo gevolgen van een dergelijk crash dieet. Omdat je niet je levensstijl verandert, maar in principe alleen van korte duur iets aan je patroon doet, is er altijd de kans dat je weer terug vervalt in oude gewoontes. Het afvallen is al vrij moeilijk, laten we eerlijk zijn, maar als je eenmaal je ritme hebt gevonden dan is dat vaak wel te doen. Het getal op de weegschaal gaat naar beneden, je spiegelbeeld verandert, je kleren gaan losser zitten etc. Dat geeft ontzettende motivatie en dan ga je zo lekker dat het bijna geen moeite kost. Maar er komt een moment dat je denkt, hmm het gaat niet meer zo snel. Of het gaat juist zo goed, dat 1 chocolaatje geen kwaad kan. (Hiermee zeg ik overigens niet dat dat niet zo is, want als het binnen je 'budget' past en je er van kunt genieten, is een chocolaatje echt niet slecht)
Maar na dat ene chocolaatje wil je lichaam er nog 1, en voor je het weet eet je weer een hele familie zak Maltesers in een kwartiertje op :=.
Ik wil alleen zeggen, dat ik denk dat op een bepaalde manier je levensstijl aanpassen voor meer blijvende resultaten zorgt, dan een crashdieet.

Het is aan jou om uit te vinden welke manier bij jou past. De meeste mensen in dit topic tellen calorieën, delen calorie arme snacks en zorgen daarbij voor voldoende beweging. Dat is iets wat je moet liggen en kost best veel discipline om te blijven doen. Maar er zijn al een aantal mensen rond hun streefgewicht in dit topic, dus het is zeker een goede manier.
Andere mensen die hebben een leidraad nodig van dingen die ze niet meer moeten eten, of in mindere mate. Voorbeelden hiervan zijn het keto dieet, hierover is een paar pagina's terug, ik dacht door MusLi, al veel beschreven. Hier staan vooral nadelen van genoemd, maar als het voor jou werkt, dan is het een goede manier. Zelf eet ik suikerbeperkt, poe wat is dat moeilijk! Er is suiker toegevoegd aan de gekste dingen (bijvoorbeeld vlees voor broodbeleg), maar op iedere verpakking staat hoe veel suiker een product bevat. In het begin is het heel erg veel uitzoeken, maar op een gegeven moment weet je welke producten je wel kunt eten en welke je beter kunt laten staan. Dit is iets wat momenteel voor mij goed werkt. Ik hoef geen calorieën te tellen, maar in principe door producten met veel suiker te laten staan, bereik je hetzelfde effect. Niet dat alleen producten met suiker hoge calorieën hebben, maar het draagt wel bij om dit zo veel mogelijk te laten staan.

Zo moet jij op zoek naar een methode die voor jou goed werkt. En hierbij moet je niet perse een methode hebben die snel werkt, maar vooral een methode die blijvend werkt. Succes!

*kruipt terug onder meeleessteen*

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 07:42

Ik sluit me erg bij jou aan Rose_Sonny :j

Zo, ik stap zo in de auto voor een weekendje hardlopen in Luxemburg.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 08:08

Goede post Rose_Sonny!

Veel plezier Gaucho! Ik ga zo sporten met de PT, wordt weer lekker afzien :')

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 08:11

gaucho schreef:
Ik sluit me erg bij jou aan Rose_Sonny :j

Zo, ik stap zo in de auto voor een weekendje hardlopen in Luxemburg.

Veel plezier *\o/*

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 08:25

Ik sluit me ook aan bij Rose_Sonny :j .
Als je geen blijvende veranderingen doorvoert zal je gewichtsverlies meestal ook niet blijvend zijn.

Gaucho: veel plezier! Gave omgeving voor trail running.

MuSLi: voel je je vandaag al weer wat beter?

Amanda: goed bezig!

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 10:46

MuSli: Wat vervelend dat je Corona hebt. Ook echt klachten ervan? Die zakken snoep zijn even jammer, maar dat komt vast wel weer goed als jij je weer beter voelt.

GamblersCup: Ik sluit mij volledig aan bij wat Rose_Sonny schreef. Mijn zusje heeft ooit ook heel veel gewicht verloren met zo'n methode. Zit er nu allemaal weer aan plus nog wat extra's.

Gewoonmarie: wat balen dat je paard geblesseerd is. Langdurig? Wel fijn dat het eten goed gaat.

Gaucho: Veel plezier in Luxemburg.

Amandavd: jij veel plezier bij de PT.

Ik heb gister avond een buffet gehad. Heb me keurig ingehouden en maar één keer langs het buffet gegaan. Om toch een beetje te compenseren vandaag maar weer even drie kwartier op de crosstrainer en mijn paard een dik half uur rijden.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 10:57

Gb, eens met bovenstaande reacties.
Nu heb je een aantal kilo's eraf, dan zou ik als de wiede weerga je eetstijl gaan aanpassen.
Bmr uitrekenen en a.d.h daarvan een kcal doel gaan bepalen.

Ik weet niet of je nog meer wilt afvallen of dat je nu stabiel wilt blijven?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 11:08

@Tumtummie & @Sharani: wel slechtere dagen gehad. Maar niet heel ernstig. Wel flink verkouden nu en dat is vooral heel vermoeiend. Hopelijk is dat ook gauw weer weg en kan ik weer lekker gewoon m'n ding doen. Zo'n gedwongen rustweek is niks voor mij :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 11:41

Wat een mooie post, rose_sunny!

Veel plezier in Luxemburg, gaucho!

Ik heb vanochtend een pre-borrel-workout gedaan zodat ik een potje kan breken. Half uur spinnen en een uur zumba. Ik ben wel benieuwd naar de weegschaal na het weekend want ik vind het niet zo motiverend dat ie zo stil blijft staan. :')

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 12:15

Goed bezig hoor @Roosch! Veel plezier alvast straks bij de borrel :)

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 14:11

Tumtummie, ik weet het niet zo goed, hij heeft een scheur in z’n hoef, maar van bovenaf en dan ik redelijk overdwars. Dat ging bloeden. Hij heeft nu speciaal beslag en moest een weekje rust. Daarna oppakken en hopen dat het goed blijft. Daarom geef ik hem nu extra rust. Want op hoop oppakken baart me wel wat zorgen. Volgende week is de smid er weer en gaat hij het weer bekijken.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 16:39

Heel mooi geschreven Rose_Sunny! Helemaal mee eens :j we hebben allemaal het beste met elkaar voor hier en een kritische noot komt uit eigen ervaringen, daadwerkelijk onderzoek en bovenal goede harten die iedereen een fantastisch en blijvend resultaat gunnen in een gezond lichaam met een blij brein :) voel je daarom alsjeblieft niet aangevallen GamblersCup!

Voor mij dagje Efteling vandaag. 20.000 stappen op de teller en niet zozeer iets geks gegeten. Bolletjes met beleg als lunch en dat eet ik normaal niet, maar kan natuurlijk prima! Vanmorgen thuis lekker aan de yoghurt met fruit en zaden en pitten en vanavond restjes uit de koelkast opmaken dus ik ben tevree!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 19:39

Ik voel me absoluut niet aangevallen :)
Ik zie wel dat dit programma niet bekend is bij de meeste mensen hier. Want je past wel degelijk je eet- en kookgewoontes aan. En je werkt met een app om je calorieën bij te houden. Met dit programma ben ik me eindelijk bewust van wat ik nou eigenlijk binnen kreeg/krijg. En ik heb nog nooit zoveel verse groentes en fruit in huis gehad! Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je weer in je oude (vr)eetgewoontes terugvalt, maar dat je gezond en bewust blijft inkopen/koken.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 20:52

Ah oké, het strenge lijnen die eerste 40 dagen is dan meer als een soort kickstart bedoeld? Maar krijg je dan niet dat je door die strenge periode zoveel zin krijgt in de lekkere en vaak calorie rijke dingen? Wel goed dat het er wel op gericht is je eetgewoontes blijvend te veranderen.

Persoonlijk vond ik het fijne van alleen in een beperkt calorie tekort eten, dat er ruimte bleef om eens pizza te eten of een taartje. Op die manier was het voor mij makkelijk vol te houden.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 20:56

Ja, of een goeie borrel zoals hier nu. :))
Zal maar geen foto plaatsen hier. Maar hij was wel lekker.

Gelukkig vanochtend duizend kcal verbrand. En nee. Niet in de oven. In de sportschool.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 21:07

Ik vind het bij mij nu ook heerlijk gaan.
Het avondeten is voor mij de grootste maaltijd van de dag.ik vind dat ook het lekkerste.

Als ontbijt en als lunch eet ik genoeg, maar ik zorg wel dat ik (als ik wil) ruim 1000kcal als avondeten kan eten.normaal is dat tussen de 500 en 600. Dus als ik dan bv uit eten ga, dan hoef ik niet veel aan te passen. En er is ook ruimte voor wat lekkers ofzo.

Mijn levensstijl psycholoog wil eigenlijk dat ik bv ook geen hagelslag meer eet. Maar daar begin ik niet aan. Ik eet het beperkt en weeg af en eet het toch omdat ik dat lekker vind.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 22:19

Gamblerscup, is dat dieet bedoelt om je maag in de eerste 40 dagen te laten wennen/krimpen voor minder eten?
Heel fijn als het goed bij je werkt en dat je genoeg groentes en fruit binnen krijgt.
Wil je aub wel oppassen met dit dieet? Als je in ene zo weinig gaat eten, kan je een mega over productie van gal krijgen en ontzettend ziek van worden... het kan ook een tijdje nadat je bezig er mee bent komen.

Verder hoop ik dat je het vol kan houden, je bent al heel veel kwijt geraakt in korte tijd zo te lezen.

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 07:11

Goeiemorgen, ik kruip ook weer onder m’n meelees steen vandaan na een weekje heel hard en veel werken en verder vooral slapen voor m’n gevoel.
Vandaag een rustig dagje met paardjes, wat in huis rommelen en vanavond bij m’n zusje eten. Helaas is m’n inwendige wekker ingesteld op de werkweek dus om 6 uur was het wel klaar met slapen %)

Gisteren voor het eerst sinds maanden met de auto naar m’n werk geweest. Hoewel ik van mezelf voor een dagje niet hoefde te bewegen voelde ik me de rest van de dag zo onrustig doordat ik niet meer gewend ben aan niet bewegen dat ik savonds toch nog maar een rondje ben gaan wandelen 8)7

Zag dat er een paar nieuwelingen zijn. Welkom.

Müsli hopelijk ben je snel van je Corona af en kun je weer lekker van alles doen

Gaucho veel plezier in Luxemburg

Snippergroen, leuk dagje Efteling. Misschien ben je m’n zusje nog tegen gekomen. Die was er ook met dr gezinnetje. Ik vind altijd frustrerend van die pretpark dagjes dat er wel stappen geteld worden door die smartwatches maar ze niet als bewegingstijd geregistreerd worden -O- waarschijnlijk doordat t toch ook veel slenteren is maar toch valt t tegen.

Rose_sunny wat een mooie en duidelijke post. Gamblerscup als je denkt dat dit voor jou de juiste en vooral voor lange termijn vol te houden weg is moet je dit doen. Ik ben bang dat ik ermee zou crashen wat ik al heel veel heb gedaan in t verleden :o

Roosch gewoon volhouden. Eens gaat die weegschaal echt weer in beweging komen. Meet je ook je omvang? Waarschijnlijk zit daar gewoon vooruitgang in.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 07:21

Roosch schreef:
Ja, of een goeie borrel zoals hier nu. :))
Zal maar geen foto plaatsen hier. Maar hij was wel lekker.

Gelukkig vanochtend duizend kcal verbrand. En nee. Niet in de oven. In de sportschool.

:') wel super zeg, beast mode on :D

Moi, wel goed dat je dan nog gaat bewegen!