[Info] Tattoo's 13

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_karin_

Re: [Info] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 11:50

Bij mij ging hij er ook af zonder problemen of pijn, bijzonder dat dat zo verschilt

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 12:13

Poeh ja drama die second skin... Ik had hem op mijn ribben, ook niet echt comfi houding bij eraf halen :')
Heb geloof ik een halfuur onder de douche gezetten en bijna knockie gegaan doordat ik ongeveer dubbelgevouwen zat :=

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 13:32

Mijn afspraak staat vast.
Super spannend weer

Tortilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 13:42

Oei, klinkt alsof het interessant wordt met er af halen maandag.

Spannend Nessa, wanneer mag je?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 13:50

Maandag 20 mei :)

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 17:05

Wat een prachtige uil komt er voorbij!
Ook die kat is mooi gedaan!

De woestijnvos is cute!!

Geen ervaring met second skin...en ik vind dat precies niet erg :+

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 18:26

Die uil :wow: Die is echt waanzinnig gaaf!

Hier ook second skin gehad, ging er zonder problemen af. Niks geen pijn.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 01:46

Welke artiesten zetten echt mooie subtiele bloemen.Lavendel bij voorkeur.
Mandy Denise en dan...

Saleisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 11:20

Gillbo schreef:
Welke artiesten zetten echt mooie subtiele bloemen.Lavendel bij voorkeur.
Mandy Denise en dan...

66onions van stacks, en Roald vd broek!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 14:33

Max van Artcastle :j

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 14:55

Is er iemand bekend met 108 studios?

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 22:05

Ik vind second skin ook heel erg. Duurde 10 minuten voordat ik dat eraf had. Ik folie wel. Veel gemakkelijker. ;)

Vandaag echt weer tof dingetje:

Mijn oma heeft mij getatoeëerd. *\o/*

Afbeelding

Ze is nu 83, en heeft nog nooit eerder getatoeëerd of überhaupt een tattoomachine in dr handen gehad.

En ja, samen drinken we wel eens een wijntje. :P

Ze staat ook op mijn Facebook en instagram, en vind al die reacties echt geweldig!
Oma gaat viral! Haha!
Hier de linkjes:

Insta: https://www.instagram.com/jolijn.keers/p/BwhTRnxBBHm/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=1nm90ywhte0oh

Facebook: https://m.facebook.com/jolijn.keers/photos/a.439508669917863/492609287941134/?type=3&source=48

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 22:06

Wat een stoere oma! Het staat haar niet slecht. Heb je gelijk een apprentice gevonden. :P

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 22:26

Hiraeth schreef:
Wat een stoere oma! Het staat haar niet slecht. Heb je gelijk een apprentice gevonden. :P

Oudste apprentice van Nederland :')

Ze vond het geweldig trouwens. Dus ik mag wel oppassen voordat ze Mn machines inpikt, haha!

Tortilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 22:34

njiloj wat lachen! Ze kijkt er heel wijs bij.

Ik zit nu in de jeukfase :7
Morgen mag ik van mezelf de second skin eraf halen. Ik vind het mooi spul, maar ik begin het goed zat te raken. Heel benieuwd hoe het eraf halen gaat, na die paar horrorverhalen hier ;) :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 21:18

Stoere oma!

Dat second skin klinkt niet echt als een aanrader..

Ik ga ook orienteren qua shops. Beslissing genomen.. m'n kuiten zijn aan de beurt :+

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 21:39

Jaaa ik heb het topic weer gevonden! Ga weer braaf meelezen :D

@ Njiloj (ha, ik las je naam en dacht: hee, dat lijkt op mijn naam achterstevoren. Vroeger zei ik soms voor de grap dat ik Neiloj heette :') ), wat gaaf dat je oma hem heeft gezet! Mocht je hem ook bij haar zetten? ;) Ze heeft hem strak gezet zeg, tof.

Ik heb twee kleine tattoos. Maar oooohhh, het kriebelt verschrikkelijk om voor een nr. 3 te gaan. Nu eerst maar eens nadenken over WAT + WAAR :')

Afbeelding

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 22:00

xJolien schreef:
Jaaa ik heb het topic weer gevonden! Ga weer braaf meelezen :D

@ Njiloj (ha, ik las je naam en dacht: hee, dat lijkt op mijn naam achterstevoren. Vroeger zei ik soms voor de grap dat ik Neiloj heette :), wat gaaf dat je oma hem heeft gezet! Mocht je hem ook bij haar zetten? ;) Ze heeft hem strak gezet zeg, tof.

Ik heb twee kleine tattoos. Maar oooohhh, het kriebelt verschrikkelijk om voor een nr. 3 te gaan. Nu eerst maar eens nadenken over WAT + WAAR :')

[ [url=m/9m5W5D.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha! Ja, het is inderdaad Jolijn achterstevoren.
Mijn oma heeft echt een hele dunne huid. Het lijkt wel perkament. 2 jaar terug liep ze langs een Fatboy (zon zitzak) en heel dr scheenbeen lag open. Dus ik heb besloten haar niet te tattooeren. Al was ze daar niet erg rouwig om geloof ik, haha!
De tattoo is niet erg strak, maar dat geeft niks. Zij heeft hem gezet, en op deze manier heb ik altijd iets van haar bij me, en dat vind ik geweldig!

Ik mag woensdag een Japanse bloesem gaan afmaken. Ik heb vorige maand de outlines gezet en nu gaan we hem inkleuren met zacht roze en wit. Zin in! En zaterdag een realistische leeuwenkop.

Sorry voor de spam! I just love my job!

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 22:10

Ik wil toch nog even wat meer zeggen over second skin! Ik hoop niet dat jullie het beu worden, maar het lijkt me fijn om die ervaringen ook eventueel mee te pakken. Dan weet iedereen een beetje wat ermee bedoeld wordt als je het ineens op je tattoo geplakt krijgt!

Ik kreeg mee dat ik het na vijf dagen onder de douche oid moest afhalen, maar vanwege m'n friemelinstinct waren de randjes al redelijk losgekomen. Na een paar Google zoektochten kwam ik er achter dat vaak zelfs 3-4 dagen aangehouden wordt, dus besloot ik m'n handen te wassen en me er maar gewoon aan te wagen. Ik dacht: als het écht moeilijk gaat kan ik altijd nog even snel onder warm water stappen.

Hoedanook: de pijn viel mee! Er zaten plekken tussen die voelden als een pleister die goed vast zat, maar ook stukken die met één ruk loslieten.

Daarnaast kan ik me nog herinneren dat ik zo veel last had van m'n zwarte letters op m'n armen dat het voelde als een flinke blauwe plek. In dat geval had ik enorm graag second skin gehad. Het is zo fijn dat je eigenlijk de eerste dagen niet hoeft op te letten op wat je doet en waar je bent.

Hier nog een foto van m'n 'work in progress'. Ik snap nu dat mensen bang waren dat hun tattoo losliet. :')

Afbeelding

Volgende keer mogen ze het er zeker weer op plakken hoor!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 22:56

Beu worden? Joh, geef mij maar liever 100 posts over eigen ervaring met second skin dan nog 1 "doet deze plek pijn?" vraag :')

Jij mag ook flink doorspammen Njiloj. Leuk die verhalen van een tattoo artist zelf!

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 23:09

Plaatjes kijken is zó leuk!! Heb al meer dan 10 blz teruggelezen :')

Hiraeth, jouw tattoo vind ik echt verschrikkelijk gaaf. Wauw.

Njiloj, mag je ook foto's van ontwerpen hier plaatsen of kan dat niet ivm privacy? Zal je morgen even op IG opzoeken, leuk zeg :) Hoe kwam je erop om je oma een tattoo te laten zetten? :')

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 07:28

Ach strak of niet strak ik vind hem geweldig!! Dat pakt Niemand van je af!

Second skin vond ik fijn eigenlijk. Bijna geen jeuk gehad of korstjes. Eraf gehaald onder de douche. Deed pijn maar niet super veel pijn. En t was op mijn onderbuik dus redelijk gevoelig plekje.

Ik heb nu 1 tattoo maar wil er nog meer!! Iig op mijn bovenbeen of enkel/onderbeen en op mijn arm....eerst daar maar eens keuzes in maken

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 08:29

Wat een stoere oma zeg!

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:06

@xJolien:
Ik liep oma al vanaf het eerste moment een beetje te pesten met : wil jij geen tattoo?
Mn oma en ik zijn vrij close, en zien elkaar zo’n 2x per week, en aangezien het antwoord op mijn vraag steeds nee was, stelde ik dit voor. Ze zei meteen ja. :') (sadist, haha!) mijn oma kan goed tekenen en schilderen en dankzij haar ben ik hier zelf ook weer mee begonnen. Als zij mij niet had gepushed om weer te gaan tekenen, was ik nooit in de tattooshop terecht gekomen.

Ontwerpen en eindresultaten plaatsen is geen probleem hoor. Ik vraag het altijd aan mijn klanten of het mag, en bijna niemand wilt dit niet. Hele persoonlijke tattoos zet ik vaak niet online, ookal mag het wel van de klant. Soms voelt het gewoon te intiem om dit te doen.

@Nessa:
Ja hè? Oma rules! Ik weet nog dat ik met mijn eerste tattoo aankwam en ze zoiets had van: kind toch! Wat grooot! Je gaat er toch niet nog meer nemen hè? :D

@djoopie:
Pakt idd niemand mij meer af! Love it!
Second skin heeft inderdaad wel het voordeel dat je geen korstjes krijgt en je weet zeker dat er geen viezigheid in komt.

@Sanne:
Dank u! Ik ga Mn best doen!

@hiraeth:
Second skin is voor sommige mensen echt een uitkomst! Ik gebruik het ongeveer bij 50% van mijn klanten. Sommige vragen er zelf om, en bij anderen schat ik in of zij dit niet prettiger vinden.
Ik kreeg er zelf uitslag van, maar dat krijg ik van folie ook, dus ik volg Mn eigen regels niet wat betreft nazorg. (Niet verder vertellen hoor)
Alleen geef ik mijn klanten altijd een stuk second skin mee. Het eerste mogen ze er na 24 uur afhalen, even schoonmaken en dan opnieuw second skin erop. Dit mag 3 tot 6 dagen blijven zitten.

Lap tekst. :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:23

Behalve het verwijderen vond ik second skin ook echt top, hoor! Heerlijk om mijn tattoo tijdens de pijnlijkste dagen bedekt te hebben. Het deed zo minder pijn, ik moest niet voorzichtig zijn met lakens en kledij, en voor iemand zo lomp als ik die de hele dag lang overal tegenaan loopt, is het ideaal :)) Het was gewoon het verwijderen waar ik bijna van kon janken :+