Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 19:06

:wave: Ik kom ook weer eens om het hoekje kijken... Vorige week weer eens gelopen en vandaag ook een heerlijke 7 km {:} Na een tijdje niks door verbouwing en enorme scriptie stress heb ik de schoenen toch maar weer aangedaan, en het viel me alles mee! Niet gedacht dat ik zo 'gewoon' verder kon. Oke, mijn 'snel'heid hebben we het maar niet over want dat is echt enorm traag, beschamend bijna, maar goed, we doen weer wat en het was echt heerlijk.

Hier is iedereen ook lekker bezig zeg!

Gem weer aan het lopen *\o/* *\o/* *\o/*

SV blijft gewoon een beest. Met jaloersmakende foto's altijd.

Katharina ook weer voorzichtig bezig, doe niet te snel he!

Supervixen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 20:47

Mensen... dit geloof je gewoon niet.

Alles staat klaar om morgen de 2rivers marathon te lopen. Broodjes, drinken, gels, kleren, de hele rambam.
Vriendlief is op weg met de auto vanuit Friesland met een fietsendrager, zodat hij mee kan fietsen. Ik heb een trekhaak, hij niet.
Wat denk je? Belt de buurman aan met de vraag: weet je wel dat je een lekke voorband hebt?
WHAT THE F*CK!!!!
Hoe idioot is dit nou weer?!!
Geen idee hoe ik dit moet oplossen, ook met die avondklok.
Ik heb geen reserveband, nieuwe band lukt nu niet meer.
Ken niemand vlakbij met een trekhaak, waarvan ik de auto kan lenen.
We gaan straks kijken of we zijn fiets in zijn twingo gepropt krijgen...
Maar anders wordt het vanuit huis lopen. Dat mag ook, maar is niet leuk en ook niet iets waar ik naartoe heb geleefd, dus ik weet ook niet of ik dat tussen de oren trek.
Ik ben echt even van de leg en ga even huilen in een hoekje.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 23:33

Ach SV, wat balen, ik voel met je mee. Het is dat ik niet in je buurt woon anders had je mijn auto zo mogen lenen.

Hopelijk is er nog een oplossing voorhanden.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 09:09

Wat ontzettend balen, SV! Hebben jullie nog een oplossing kunnen vinden?

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 10:43

Oh SV balen! Heb je nog een oplossing kunnen vinden?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 15:54

Ik heb vanuit huis gelopen en de marathon gehaald!
De laatste 4km waren heel zwaar, maar ik ben dik tevreden.

Ik had geen zin in allerlei noodoplossingen, want ik wilde ook een beetje relaxed starten. Dus dan maar aanpassen. Nu kom ik niet in het klassement, maar dat boeit me niet. Het weer was echt perfect.

De boosdoener op foto 2. Ik ben nu aan het wachten op de wegenwacht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op naar het nieuwe doel.. the last man standing!

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 18:42

Respect SV.

Ik ben gewoon blij met deze temperaturen om in te lopen. Maakt kleden toch een stuk makkelijker dan vorige week.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 21:35

Ontherun wat fijn dat je er weer bent! Is je scriptie klaar nu? Dat klinkt als 7km genieten, heerlijk!

SV proficiat, goed gedaan!! En knap hoe je met de tegenslag omgaat!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 22:48

Wauw super knap SV! Balen van de auto, maar knap dat je hem nog zo gelopen hebt zeg. Band inmiddels gefixt?

Katharina die scriptie blijft als een blok beton aan mijn been |o maar lopen is een enorm fijne pauze die ik uit het oog was verloren, maar nu weer heb gevonden :')

Ik heb een nieuw schema gekregen, doel is toch echt die halve marathon lopen dit jaar. In een evenement of training, de afstand wil ik weer lopen. Sowieso ga ik gewoon lekker kilometers proberen te maken en tempo op een lager pitje zetten. Dat komt hopelijk vanzelf wel en anders kan ik gewoon langer genieten van het buiten zijn _O-

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 22:54

Ontherun, die halve gaat je vast lukken! Tempo op een lager pitje is prima toch?

Band was niet meer te redden, moest vanmiddag nog naar de bandenservice voor een nieuwe band à 130 euro. Maar ik kan weer lekker rijden nu :P

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 22:59

Kapotte band is gewoon zuur SV. Ik heb eens langs de A2 gestaan met een klapband. :roll: Dat tempo komt hopelijk vanzelf. Of niet. Ik loop in ieder geval en ik geniet.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 12:39

Wauw, wat knap gedaan SV, en wat zie je er nog goed uit na 42 km. Balen van je band, maar nu kan hij weer een tijdje mee.

On the run; HM moet te doen zijn binnen dit jaar, rustig aan beginnen en weer lekker opbouwen.

Het nieuwe type van mijn schoenen is nog steeds niet binnen. Ik twijfel of ik daarop moet wachten en voor aan ander soortgelijke schoen moet gaan. Woensdag 3 grote blaren opgelopen bij een gewone wandeling van 10 km. Ik kon geen schoenen meer aan dus de rest van de week niet gelopen. Tot vanmorgen, ik verheug me op het rondje wanneer mijn dochter op de manege is.

Vorige week een bos ontdekt en vandaag een groot stuk doorheen gelopen, heerlijke ondergrond om te lopen en nu geen klachten. Misschien dat ik het lopen ga beperken tot 2x pwk totdat ik mijn nieuwe schoenen heb. Di weer op de weg, eens kijken hoe dat gaat.

Vandaag 15 km gelopen in 1.30u volgens Samsung health en 12.65 volgens Strava.

Binnenkort nog een app koppelen, ik ben benieuwd welke de juiste km aangeeft. Al hou ik voor het gemak de SH aan, daar heb ik mijn eerste stappen mee gezet..

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 15:50

Hoihoi, ik lees niet echt mee, maar ik heb even kort een vraag.. :)

Vorige week had ik na het hardlopen erge kramp in mijn voet, waardoor ik de dagen erna nauwelijks kon lopen.. hebben jullie dit wel eens gehad?

Het kwam denk ik doordat ik in 1 keer te ver had gelopen na een pauze van +- 4 weken.

Momenteel is mijn voet iets beter maar het is nog niet helemaal weg. Ik twijfel of ik nu zal gaan proberen (met kans dat de kramp terugkomt) of nog een weekje wachten.. wat zouden jullie doen?

Ik mis het hardlopen dus ik wil graag weer :') pff

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 16:48

Dag IsaCalixa, denk dat je hiervoor beter en dokter of een fysio raadpleegt.

Mama3, weten ze wanneer ze gaan binnenkomen? Of eventueel de oude versie van deze schoenen opnieuw kopen, dat is ook vaak een pak goedkoper?
Goed bezig met lopen trouwens, nieuwe routes ontdekken is altijd leuk!

Ik zit hier nog een beetje met een runnershigh. Hopelijk is m'n paard seffes zo braaf als m'n benen vanochtend. Ik heb een pak sneller gelopen dan vorig jaar, ging echt goed. Op het einde de mannen wel een klein stukje moeten lossen, maar het was echt motiverend dat we het grootste stuk samen konden lopen. Wist niet dat die snelheid nog ergens in m'n benen zat.

Toen ik aankwam stond ik op de voorlopige eerste plaats (van de vrouwen). Er zouden daarnet 2 vrouwen nog een pak sneller hebben gelopen, maar volgens mij kloppen die tijden niet. Bij de ene staan er geen tussentijden en de andere zou tussen checkpunt 7,5 en 10,5 ineens meer dan 5 minuten sneller hebben gelopen. We zien wel. Er zijn geen prijzen te winnen en ben blij met m'n eigen prestatie, maar winst zou toch eens leuk zijn. Volgend weekend loopt de wedstrijd trouwens ook nog, er kunnen er nog veel snellere komen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 17:08

Katherinaa, wauw super joh! Lekker nagenieten nu.

SV ook al zo’n super prestatie!

Mama3, ik zou niet meer zoveel, ver lopen met die schoenen. Enig idee wanneer je nieuwe schoenen komen?

Ontherun, hoevaak per week loop jij? Ik ben wel benieuwd naar je schema.

Knap hoor dames,.....loop ik dan 5,5 km vandaag :) .
Maar ik heb heerlijk gelopen, fantastisch weer erbij. :j

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 17:20

Morris ik loop nu 3-4 keer per week. Ligt eraan hoeveel tijd ik straks ga hebben, dan wordt dat weer 4-5 keer per week. En het zijn ook altijd verschillende trainingen, loop eigenlijk nooit twee keer per week hetzelfde.

Super knap Katharina! Ik heb al moeite met een interval op dat tempo :=

Ik ga nu ook nog een rondje, onze badkamer is nu helemaal af, dus ik vind dat in het verdiend heb _O-

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 17:21

Katharinaa topper ben je!

Mama3 heerlijk hè dit weer.

Ik ben echt moe vandaag, de benen moesten echt op gang komen vanmorgen. Lekker 10km gewandeld, een stukje gefietst en even een dutje gedaan net.

Succes met je rondje ontherun.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 17:36

Fijn dat je toch nog kon lopen SV! Lekker bijkomen nu.

Isacalixa, bij twijfel zou ik even afwachten, mijn ervaring is dat als je doorloopt herstel ook langer duurt.

Mama3, ik dacht dat Strava op GPS meet en Samsung health niet dus die is minder precies.

Goed bezig Katharina!

Ik loop braaf 2x pw 3km in rustig tempo en doe 3x pw het programma uit de app versterk je enkel.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 18:28

Zo wat is iedereen hier goed bezig!!!

@ SV: ik zag je lekke band al voorbijkomen op insta, wat een gek**t. Maar toch super knap gelopen, ik doe het je niet na!

@ Katrien: ik val in herhalen maar zo super!!! Ben trots op je!!

@ ontherun: hoe ziet je schema er uit? Hoe vaak ga je trainen! Leuk doel!! Gaat je zeker lukken!

@ Mama3: vervelend die blaren, hopelijk zijn de schoenen er snel!

@ Morris: 't was idd ideaal weer hé!

Ik ging gisteren ook trailen, daar waar Katrien liep maar dan de 21km (die uiteindelijk 20,5 bleek). Was geen succes. Jullie geloven het nooit maar nu begint dus de linkerknie stom te doen.
Ik heb het écht even gehad :(

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 19:28

Oh nee Memuska dat meen je niet -O- . Ik hoop dat het meevalt en je je morgen beter voelt.
Zo ontzettend balen als je lijf niet meewerkt.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 19:59

Ik ben er ook weer eens :D januari lekker veel gelopen en in februari nauwelijks :’) maar over 5 weken staat toch echt mijn eerste halve in wedstrijd gepland dus ik moet echt weer beginnen :+ vandaag 7 km met wandelpauzes, wat een zalig weer!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 20:41

Ik heb er 6 gedaan vandaag, wel redelijk veel gewandeld want ik begon mijn scheenbeen af en toe te voelen. Dus dat eruit gewandeld en dan weer verder.

Lekker Poes! Ik vond het toch nog frisjes hoor, zeker met wandelen tussendoor. Welke HM loop je?

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 21:02

Wauw Katharinaa, pittig tempo zeg!

Memuska, het zit je precies niet mee.

Na mijn halve challenge en mijn lichte scheenbeenblessure heb ik een oud schema erbij genomen van een vroegere lactaattest, en zal die even weer opnemen. Vandaag 6 km gelopen in hartslagzone 1. Ik moet zeggen: moest behoorlijk doorlopen om mijn hartslag hoog genoeg te hebben, heb een gemiddelde van bijna 11 km/u. Ik vraag me af hoe het dan zal gaan met mijn intervallen, vermoedelijk zijn die zones niet helemaal meer correct. Maar ik vind het was te vroeg om nu een nieuwe test te doen, nu ik zo onregelmatig getraind heb het laatste jaar.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 07:33

Ik ga de soficorun in Gent lopen :j

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 12:26

Nou hier nog steeds een beetje in de lappenmand na de val. Er is geen pijl op te trekken wat nu wijsheid is..
Als ik hardloop voel ik het een beetje zeuren, maar dat is alles.
Met wandelen loop ik mank en doet "normaal" wandelen echt zeer.
Zitten is een kwartiertje pijnvrij en dan moet ik van houding verwisselen omdat de pijn opeens heel erg opkomt.
Staan ben ik op zich pijnvrij, maar is sta nooit heel lang stil dus weet niet of hier een tijdslimiet aan zit.
Liggen is op een of andere manier altijd dramatisch. Het liggen zelf doet pijn, snachts word ik wakker van de pijn en opstaan na het slapen is echt een hel..
Het beste moment is het uurtje na het hardlopen, dan ben ik pijnvrij, maar.. na dat uur is de pijn juist weer iets heviger.

Dus ik probeer actief en herstel maar met elkaar af te wisselen en het hardlopen op een rustig tempo te doen. Omdat het hardlopen juist even wat verlichting geeft heb ik vorige week wel 55km gelopen op rustig tempo. Iets met luisteren naar je lichaam en als liggen meer pijn doet dan hardlopen dan wil mijn lichaam gewoon hardlopen.. toch? :+

Vandaag ging alles in ieder geval iets beter. 12km, tempo rond de 6:00 per km, (ipv 7:30 vorige week := ) en pijnvrij gelopen.

Hopelijk 27 maart weer helemaal uit te lappenmand. :):)