Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Schuur_

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 16:00

Vorige keer dat we samen kwamen had ik alleen de Chi en werd er gezegd op mijn bevestiging dat ik kwam om hem thuis te laten. Was zo overdonderd dat ik dat heb gedaan.

De Chi is ook het probleem niet maar wel een Vizsla van 2 jaar die dol is op nieuwe mensen ontmoeten en dat worden er veel ineens. Dus eerst tuin in om rustig te worden en dan met beleid naar binnen. Ga ook bewust wat vroeger dat er niet ineens een volle woonkamer is

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 18:47

Kinderbowling _O-
Woord van de dag! *\o/*

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 23:27

Cayenne schreef:
Kinderbowling _O-
Woord van de dag! *\o/*

Ik had dat op de middelbare school al uitgevonden. Toen had ik al een hekel aan jongere koters :+ Alleen noemden wij dat bruggerbowlen

De aula van klas 4 en hoger zat aan de ene kant van de school en soms moest je na de pauze naar de andere kant. Dan kwam je dus een kudde bruggers tegen. Mooi niet dat ik aan de kant ging... Heb er eens eentje bijna omver gelopen, f die keek net op tijd omhoog, zei Ohoh en sprong opzij.

Brave brugger *D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 23:37

Ik wil later ook een hond en die gaat ook overal lekker mee naar toe. Allergische kinderen en mensen wachten maar buiten. Gooi ik wel af en toe een blokje kaas naar buiten. O:)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 09:27

Hier blijven de honden gewoon Thuis
De oudste is veel te Adhd en te reactief , meeslepen Doe ik mezelf, maar zeker ook de hond niet aan .

Edit: is ook ideaal om te hem te kunnen smeren als je iets beu bent
“We gaan naar huis voor de hondjes +:)+

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 10:15

Ik gebruik mijn paarden als excuus. "Sorry maar ik de paarden nog voeren".

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 10:19

petraaken schreef:

Dat dus :j

Honden overal mee naartoe, op zich vind ik het prima, maar dan moeten ze wel goed opgevoed zijn (ik zie een parallel met kinderen :')).
Maar ik vind net zo goed dat niet iedereen zich hoeft aan te passen omdat iemand per se een hond wil meenemen.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 10:39

Onze Rossi (poesje) is ook niet altijd blij als er honden mee komen. En kinderen al helemaal niet...

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 10:52

Wendy schreef:
petraaken schreef:

Dat dus :j

Honden overal mee naartoe, op zich vind ik het prima, maar dan moeten ze wel goed opgevoed zijn (ik zie een parallel met kinderen :')).
Maar ik vind net zo goed dat niet iedereen zich hoeft aan te passen omdat iemand per se een hond wil meenemen.

Helemaal gelijk in ;) daarom honden in de tuin en toeziend oog. Het is een uur rijden dus als ik ze thuis maat wordt het wat krap van tijd en nu kan ik al eerder gaan om oma te helpen met klaarzetten enzo. Dat was anders niet mogelijk (en de rest doet het niet)

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 11:55

Ik vind het persoonlijk wel een beetje hypocriet om je hond mee te nemen naar feestjes/verjaardagen en eist dat iedereen zich daar maar bij neerlegt en er mee dealt, maar het ondertussen zelf wel vervelend vinden als iemand op dezelfde manier zijn kinderen meeneemt, ongeacht of kind/hond goed is opgevoed of niet.
Ik hou niet van honden en wil ze ook echt niet in huis hebben en als het even kan ook liever niet in de tuin. (uitzonderingen daargelaten)
Als je niet wil komen zonder je hond kom je maar lekker niet. Zelfde geld voor ouders die hun kinderen niet thuis willen laten, mocht ik daar om vragen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 11:56

Laurora schreef:
Ik vind het persoonlijk wel een beetje hypocriet om je hond mee te nemen naar feestjes/verjaardagen en eist dat iedereen zich daar maar bij neerlegt en er mee dealt, maar het ondertussen zelf wel vervelend vinden als iemand op dezelfde manier zijn kinderen meeneemt, ongeacht of kind/hond goed is opgevoed of niet.
Ik hou niet van honden en wil ze ook echt niet in huis hebben en als het even kan ook liever niet in de tuin. (uitzonderingen daargelaten)
Als je niet wil komen zonder je hond kom je maar lekker niet. Zelfde geld voor ouders die hun kinderen niet thuis willen laten, mocht ik daar om vragen.

Eens.

Verbeter de wereld, begin bij jezelf

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 11:58

Laurora schreef:

Ja daar ben ik het ook mee eens.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 12:15

Mijn hondje gaat ook overal mee naartoe maar als iemand aangeeft dat hij niet welkom is overweeg ik even hoe lang zo'n bezoekje/afspraak ong duurt en als dat mij te lang duurt zeg ik af.
Toevallig volgende week een langer durende afspraak waar ik niet onderuit kom maar sinds gisteren ook een logeerhondje over de vloer, die blijft dus samen met mijn eigen hondje thuis en ik ga met een iets relaxter gevoel van huis af omdat mijn eigen hondje makkelijker alleen thuis blijft met een vriendje erbij.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 13:07

Ik ben gek op honden maar waardeer het ook niet als mensen ze zomaar meenemen naar mijn huis. Mn vogels en konijnen zitten altijd los dus schrikken zich te barsten als er ineens een hond binnen dendert

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 13:19

Laurora schreef:

Helemaal mee eens! Groot dierenvriend en gek op honden maar net zo gek op mijn katten die zich wel prettig moeten voelen in hun eigen huis en tuin. Dus een hond meenemen kan hier simpelweg niet.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 13:35

Ik vraag het ook altijd of het oké is als de hond mee gaat. Zou het zelf echt nie tof vinden als mensen hun hond zouden meenemen.

Maar ik zou voor bezoek nooit de hond vast doen of in de gang doen oid. Dat hoor ik wel eens bij andere maar dat gaat me te ver.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 13:37

Ik neem aan dat je wel weet of het wel of niet kan als je je hond meeneemt :)
En meenemen kan ook in gradaties... Zoals eerder genoemd in de tuin bijvoorbeeld. Ken mensen die de hond (wanneer het weer het toeliet) in de auto lieten, die hond ging rustig een paar uur slapen.

Denk dat het allemaal niet zo kwaad bedoeld was :)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 13:40

Op een vriendin na, die bijna smeekt of ik de honden meeneem, gaan mijn honden niet mee op bezoek. Vooral de grote is erg enthousiast en dan gaan er nog wel eens dingen mis.
Uiteraard zijn de honden bij mijn partner ook welkom, anders zou het mijn partner niet zijn. ;)

Verder blijven ze gewoon thuis. En ik sluit ze ook niet op voor bezoek, behalve met goede reden. Dat was de laatste keer toen het bezoek een kettingzaag bij zich had om een boom om te halen. ;)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 13:44

Dat is best een goede reden _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 14:09

Ik vind honden niet erg, Klaaz wel :') Die pest ze echt weg :P

Een kennis van mij noemde haar moeder altijd mamma Sannie, dat vond ik altijd heel leuk. Op den duur noemde iedereen haar zo :P

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 14:12

Hier gaan ze sowieso apart bij binnen komen van bezoek (traphekjes in keuken en bijkeuken)
In enthousiasme lig je zo om Met 2 keer 45 kg en madam kan ontzettend pinnen tegen onze reu als ze denkt dat ze wat te kort komt qua aandacht van het binnen komende bezoek (en dat denkt ze nogal snel)

Bange en onzekere mensen laat ik de reu sowieso niet bij los , dat trekt ie gewoon niet

(En familie is prima op de hoogte dat de kinderen echt niet perse mee hoeven van ons als ze op bezoek komen O:) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 14:42

Iemand met hond mag hier niet op visite komen zonder hond :+

Gezellig.. kinderen die de glijbaan als drumstel gebruiken.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 16:58

Onze jonge hond neem ik echt niet mee naar een kinderfeestje. Daar doe ik de hond echt geen plezier mee. Bovendien goede reden om het niet te lang te laten duren: Ah zielig, hond doordeweeks al veel alleen als wij werken en dan nu in het weekend ook zielugh alleen. Dus gauw weer naar huis :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 18:30

Ik neem mijn hond altijd mee naar mijn ouders, behalve tijdens verjaardageb.
Het huis zit dan stampvol, ze krijgt van iedereen van alkes wat ze niet mag... wat heeft t beest eraan?

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 19:12

Ik ben juist altijd zo blij met onze hond als er kinderen zijn, hij houdt ze lekker zoet.
Het is bizar hoe goed hij met kinderen om kan gaan. Hoe vaak er wel niet kinderen komen die doodsbang zouden zijn van honden, en al binnen 5 minuten ballen voor m gooien :D En als ze gaan janken komt hij ze troosten, en weer van een bal voorzien.. Ideaal