[HK] Make-up topic: deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 12:26

Ik heb ook altijd die van sigma, bij sigma zelf zijn ze nu wel weer op voorraad.
Maar inderdaad vaak uitverkocht. Ze waren een keer in de aanbieding bij sephora was dat toen volgens mij. Heb meteen 4 van de kleur ignite gekocht :+
Want die is echt altijd op.
Elf putty eyeprimer is ook best goed trouwens.

Voor paars heb ik de lunar beauty moon spell vol 2 palette. Die is echt kwijlbaar :Y)

Cer

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 12:32

Ik ben echt goed te spreken over Essencee.. het kleine nude pallet gebruik ik dagelijks. Iets luxer is Anastasia BH, Meer uitgesproken of festival is het pallete van Nikki,
Qua shimmer pak ik altijd weer terug naar de Ultimate Chrome van Catrice. Ik heb highliters van allerlei merken, en deze van catrice werkt toch het beste voor mij
In de winter heb ik een klein nude pallet van Urban Decay.
(en het is echt niet normaal hoeveel oogschaduw palletten en singles ik heb liggen... :+ )

Cream of stick kan ik niet zo goed mee werken, net als at ik altijd spijt heb van glitters :')

Die RBK x Colorpop heb ik wel naar gekeken, colopop krijgt sowieso goede reviews.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 13:58

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de laatste tijd alleen mijn zelf samengestelde MAC palette gebruik, dus niet erg budgetproof.
Wel in combincatie met een DA drogist bruin oogpotloodje :Y) .

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 14:29

Nee klopt, grappige is nog dat ik naast feestjes etc meestal niet eens veel oogschaduw gebruik :')
Maar wil wel veel opties hebben :+

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 14:52

c_alsemgeest schreef:
Nee klopt, grappige is nog dat ik naast feestjes etc meestal niet eens veel oogschaduw gebruik :')
Maar wil wel veel opties hebben :+

Same :D :+

En soms vind ik het gewoon leuk om make up op te doen.. daarna douche ik het er gewoon weer af… :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 14:55

Ik ben echt gek op colourpop. Daar kunnen de drogistmerken hier niet tegenop, vind ik. Elf als 2e daarna. Maar ik heb dan ook het geld niet voor de a merken haha. Vroeger wel Mac gehad en ja, heel fijn. Ook de poeders, lipproducten eb noem maar op.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 22:30

Ja maar eerlijk, veel van Elf en colourpop is gewoon beter dan de high end merken.

Bv de gel eyeliners van colourpop, geen enkele eyeliner kan daar tegen op.

Nikitaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 08:24

Mijn lievelings oogschaduw was altijd Mac en Urban decay, maar sinds een paar maanden helemaal verslaafd aan Loye cosmetics. Enorm veel kleuren en je kan verschillende formaten paletten samenstellen.
Van 4 kleurtjes tot 50 per palette en de prijzen gaan van €8,95 tot €12,50 per stuk. Groter per stuk dan de losse van Mac

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 12:22

Wie gebruikt hier wimperserum? Ik gebruik het al járen maar mijn revitalash is op, hier heb ik vroeger 70/75 euro voor betaald maar nu is hij dus ruim 96 euro, iets met inflatie... en dat vind ik écht te gek, die 75 euro was al te gek maar vroeger waren er niet zoveel opties als nu... Ik zie heel veel varianten nu zoals nanolash enzo maar twijfel enorm, ik vertrouw die reviews niet zo... Iemand ervaring en zo ja welk merk?

edit, daarvoor gebruikte ik die van de kruidvat die echt werkte, totdat hij uit de handel werd gehaald, ik kreeg er ook bultjes van op mijn ooglid dus ben iets voorzichtiger met proberen..

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 13:28

_Friemel schreef:
Wie gebruikt hier wimperserum? Ik gebruik het al járen maar mijn revitalash is op, hier heb ik vroeger 70/75 euro voor betaald maar nu is hij dus ruim 96 euro, iets met inflatie... en dat vind ik écht te gek, die 75 euro was al te gek maar vroeger waren er niet zoveel opties als nu... Ik zie heel veel varianten nu zoals nanolash enzo maar twijfel enorm, ik vertrouw die reviews niet zo... Iemand ervaring en zo ja welk merk?

edit, daarvoor gebruikte ik die van de kruidvat die echt werkte, totdat hij uit de handel werd gehaald, ik kreeg er ook bultjes van op mijn ooglid dus ben iets voorzichtiger met proberen..

Ik heb Miralash en die werkt super .

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-25 16:35

Ik heb die van de Ordinary. Ik vergeet t elke keer maar heb die gekocht vanwege de prijs en goede resultaten die ik er van hoorde...

Contemplate

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 19:51

Heeft iemand ervaring met foundation die aanpast aan je huid? Ik zie ineens allerlei advertenties voorbij komen van May en Meroda. Hoe dekt het? Welke kleur geeft het af, als het afgeeft? :P Is het fijner dan reguliere foundation?
Heb zelf een hele lichte huid trouwens.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 20:25

Het past zich nooit aan aan de huid. Er zitten gewoon pigmentdeeltjes in die barsten zodra je gaat smeren. Dan moet je dus vreselijk veel geluk hebben dat het bij jouw huidskleur past. Voor lichte huiden zijn ze vaak te geel. Ik heb er echt nog geen 1 gezien die mooi werd en zou altijd gewoon naar een normale gaan waarbij je dus ook jouw kleur kan kiezen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 21:49

_Friemel schreef:

€96 is nu een goede prijs, vaak vind je hem duurder. Waar heb je deze gevonden? Op bol adverteert het soms goedkoper maar lees ik wel slechte dingen over niet origineel/al geopend.

Ik heb eens andere merken geprobeerd, gekozen op basis van overeenkomende ingrediënten en waar positieve recensies over waren, maar niks werkt bij mij behalve revitalash, dus houd het daar nu maar bij.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-25 22:54

MyWishMax schreef:
Het past zich nooit aan aan de huid. Er zitten gewoon pigmentdeeltjes in die barsten zodra je gaat smeren. Dan moet je dus vreselijk veel geluk hebben dat het bij jouw huidskleur past. Voor lichte huiden zijn ze vaak te geel. Ik heb er echt nog geen 1 gezien die mooi werd en zou altijd gewoon naar een normale gaan waarbij je dus ook jouw kleur kan kiezen.

Mee eens.
Het zijn inderdaad gewoon foundation bolletjes in crème met een beperkt aantal kleuren.
Ook zien ze er niet eens zo heel best uit qua kleur of structuur, ze zijn eigenlijk allemaal te geel. En de dekking is licht tot medium maar ziet er wel make up achtig uit.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 00:17

F_Orumster schreef:
_Friemel schreef:

€96 is nu een goede prijs, vaak vind je hem duurder. Waar heb je deze gevonden? Op bol adverteert het soms goedkoper maar lees ik wel slechte dingen over niet origineel/al geopend.

Ik heb eens andere merken geprobeerd, gekozen op basis van overeenkomende ingrediënten en waar positieve recensies over waren, maar niks werkt bij mij behalve revitalash, dus houd het daar nu maar bij.

Ik heb nu een alternatief van 30,- en ben erg tevreden, de mensen in de reviews kwamen ook allemaal van revitalash af dus ik vond het een poging waard. erg blij mee. Wimpers zijn lekker fluffy. Ik hoef geen 6 weken te "wachten" omdat ik geen dag gemist heb met mijn switch van RL naar deze.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 08:16

Ik heb het wimperserum van Ku2, ben ik ook erg tevreden over.

Maar sinds kort gebruik ik ook de serum/mascara in 1 van tarte, en ik moet zeggen dat nu na een paar weken gebruiken mijn wimpers nog langer zijn.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 08:34

Is dat de lights, camera, lashes Platinum uitvoering? die witte?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 10:07

Cer schreef:
Is dat de lights, camera, lashes Platinum uitvoering? die witte?

Ja klopt, hij is zilver trouwens, op veel foto's lijkt de verpakking wit.

Hele fijne mascara, maar ik heb wel echt maar 1 laagje nodig anders wordt het te heftig :+

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 21:47

_Friemel schreef:
Ik heb nu een alternatief van 30,- en ben erg tevreden, de mensen in de reviews kwamen ook allemaal van revitalash af dus ik vond het een poging waard. erg blij mee. Wimpers zijn lekker fluffy. Ik hoef geen 6 weken te "wachten" omdat ik geen dag gemist heb met mijn switch van RL naar deze.

Maar je vroeg toch net naar alternatieven? Nu zeg je al eentje te hebben waar je tevreden over bent. Welke is het trouwens?

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 10:41

F_Orumster schreef:
_Friemel schreef:

Maar je vroeg toch net naar alternatieven? Nu zeg je al eentje te hebben waar je tevreden over bent. Welke is het trouwens?

Mijn revitalash was volledig op, als ik het niet bijhoudt zit ik zo met gaten in mijn wimpers :') Dus ipv via influencers en youtube te kijken heb ik allerlei serums gepakt en alle ingrediënten vergeleken in een word document en degene gekocht die er het dichts bij zit. Ik gebruik deze nu dus iets meer dan 2 weken en heb geen rode bultjes en geen gaten, wat hij voor de toekomst doet weet ik nog niet. Wimpers zijn in ieder geval fluffy en geen uitslag dus dat is al een win *\o/* dus "net" is het ook weer niet, is alweer bijna 3 weekjes geleden :D

ben benieuwd wat hij doet qua groei/op lange termijn

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 11:45

Kan geen edit helaas maar current state, even in spoiler want groot oog :')

Spoiler:
Afbeelding

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 12:31

@friemel welke wimper serum is het dan?

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 13:12

Moest even terug zoeken maar Catona heet ie!

ierr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-25 14:10

Ik gebruikte voor mijn wimpers de ; GrandeBrow Wenkbrauwserum, maar zie de prijzen nu, vraag me af wat ik er toen voor had betaald. Het werkt wel echt super goed.

Als je nog mooie glitters zoekt; Patrick Ta, heeft echt héle mooie, Bobbie brown ook, gebruik ik veel voor mijn bruiden. Blijven de hele dag & avond zitten. <3

Kwa foundation gebruik ik altijd CT, alleen mijn meest favoriete de light wonder zijn er helaas allemaal uit, nu Laura Mercier gehaald, echt super natuurlijk en mooi. Aanrader, voor mensen met een moeilijke huid, wel wat duurder, maar je hebt maar een heel klein beetje nodig. Nooit klachten gehad over deze 2 foundations van mensen die dan in de salon komen, en zeggen dat ze tegen veel producten niet kunnen. :)