Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 12:43

Ik vind overnight oats met melk ook niet geweldig, met yoghurt vind ik het wel lekker.

Ik zou willen dat een treatday bij mij zo werkte :)) maar de keren dat ik die had en echt flink boven mn kcaldoel zat stopte het afvallen meteen voor een tijd. Betekent niet dat ik het nooit doe trouwens, het leven moet wel leuk blijven. Maar als ik het iedere week doe van ik geen gram af...

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 15:21

X_Michelle_X schreef:
Morgen wordt een zware dag voor mij. Ik breek altijd op zaterdagen qua gezond eten. Werk van 6 tot 16:30 bij de bakker...
Ik heb bedacht

O1: banaan
T: mueslibolletje
O2: tosti van pompoenpitten bolletje en cadetje kipfilet en sla
L: breaker high proteins
T: 4 paaseitjes
A: wat de pot schaft ik gok airfryer aardappeltjes en wok groente met kip. Gisteren gingen we toch op t laatste moment aan de pannenkoeken.

B: 10.5 uur staand werk (druk!) En daarna nog een uur hardlopen/wandelen met paardje :):) oh en ik ga touwtjespringen 10min. En buikspieroefeningen vanavond 5 min.

Als ik aan zoetigheid begin is mn rem weg.

Voor 6 uur ontbijt is erg vroeg dus daarom dan alleen banaan en bij de pauze rond 10 de broodjes.

Lijstje is iets anders... |o wel extra beweging toegevoegd :)

Dagelijks is bij mij ook 4 tot 7 stallen drollen scheppen. Ivm paardjes aan huis hebben staan :):)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 15:23

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 150 gram Skyr vanille
T: tosti kaas
L: spelttwister kaas met ossenworst
T: 2 mandarijnen
A: Riso rattatouille ovenschotel

B: 2,5 uur in de tuin gewerkt, stuk gefietst

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 16:22

MarlindeRooz schreef:
Lauura schreef:
WoW die overnight oats, vreselijk := doe ik nooit meer blehhh

Yes! Ik ben niet de enige die het niet weg krijgt. Ik vind het zo vies. :')

Ik krijg het ook echt niet weg _O- _O-

Zo... weer terug van de hondentraining met 11500 stappen. Morgen een 60 km endurance wedstrijd groomen dus dan kom ik ook wel aan mn beweging denk ik. 7 uur bij stal vertrekken, maar door die verrekte zomertijd dus eigenlijk om 6 uur :Z

Zometeen naar een foodtruck festival hier in de buurt. Vorig jaar hadden ze een kar waar ze crepes met dulce de leche maakten, ik hoop zo dat die er weer staat :):)

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 18:09

Afbeelding
Ingeslagen! Hij beviel super! Erg lekker en raar genoeg raakte ik er ook echt vol van!

jaimy10

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 18:30

Ze waren/ zijn in de aanbieding bij deka en appie :))
Ik vind de kokos ergggg lekker!
Vult bij mij alleen helaas voor geen meter :x

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 19:34

Misschien dat ik het volgend weekend eens probeer, zo'n treatday. Ik ben dan toch een weekendje weg met een vriendin van mij inclusief een dagje sauna, dus dan heb ik mooi de gelegenheid ervoor :))

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 20:16

Wat zit daar voor iets in, in die breakers? Iets van yoghurt ofzo?
Zeker doen Annikoe! Ik vind het zelf altijd wel fijn haha, alleen noem ik het meestal nooit zo.

Mijn lijstje van vandaag is best goed. Ik heb speciaal geen tussendoortjes gegeten, zodat ik wel lekker kon genieten van mijn avondeten en zelfgemaakte koekjes. Wel een beetje een grote lunch, maar had honger. 8-)
O: twee boterhammen met pindakaas american style en vruchtenhagel en een kop thee.
L: drie boterhammen met cervelaat, chocolat crème en speculoos, korstje met kokosbrood, rijstcracker met pindakaas en een beker melk.
A: broodje hamburger (helemaal aangekleed, met een bepaald soort saus, sla met die saus, hamburger met bacon en cheddar cheese, tomaat, augurk, ketchup, frietjes) en wat frietjes los met ketchup en mayonaise. Een half glas water.
T: kop thee met zelfgemaakt bitterkoekje (of meer :') )
B: 10 minuten fietsen, twee paarden poetsen, vrijheidsdressuur met de ene, uur groepsles op de andere.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 20:28

Ik vind de weekenden altijd lastig, met 3 sportende kinderen en weinig tijd tussendoor om te eten.
O; een banaan-ei pannenkoek gemaakt en 2 espresso met suiker gedronken
T; ham-kaas croissant
L; harde meergranen bol met 20+slankie kaas en komkommer
T; 60 gram haribo drop snoepjes
A; paddenstoelensoep en 2 broodjes knakworst
T; peer en 2 espresso met suiker

7,5 km gefietst en 5 koppen groene thee gedronken

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 21:29

Ik vind de weekends ook altijd lastig. Probeer door de week er netjes op te letten en dan als we uit gaan eten int weekend mag t eens wat meer zijn.
Maar bvb dit weekend heb ik gwn wedstrijd, dus zal juist heeeeel minimaal eten worden want dan eet ik bijna niet :=

Vandaag was het trouwens een hele lange, lastige en emotionele dag en toch een slaatje gemaakt ipv zak chips ofzo opengetrokken.
1/3 komkommer, 1 tomaat, tien radijsjes, 1/2 paprika, 1 lenteuitje, wat feta, afkruiden en scheutje olijfolie. Mmmmm. Ontbrak enkel nog olijfjes!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 22:31

Hier was het vanmiddag/avond een broodje pulled pork (lekker, maar ik maak hem toch echt lekkerder :9
een houtoven pizza margherita en een trdelnik (Tsjechisch broodje). Yum!

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 23:06

Eigenlijk zouden we moeten meeten en dan allemaal wat gezonds maken zodat we t kunnen proeven van elkaar :P

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 23:08

Jaaa goed idee haha! High tea :))

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 07:40

Whoeee weer afgevallen! Kan niet wachten tot me meting weer over 3 weken :=
Duurt nog even maar vol goede moed er tegen aan! Heb met mezelf afgesproken dat vandaag zo een echte echte cheatdag is, en dan tot en met me volgende meeting alleen cheatmeals als het past in me dagtotaal!

Dus ik ga vandaag lekker genieten lijstje wat al gepland staat;

Ontbijt; 2 pistoletjes met oude kaas en een eitje
Beweging; wel gewoon me training, ik plan de zwaarste altijd op me cheatday een soort van compensatie _O-
Tussendoor: denk iets van een donut ofzo dat vind ik zooo lekker en laat mama die speciaal gehaald hebben haha!
Lunch: gaan we ergens eten bij WK lounge Purmerend weet al precies wat k neem; warm brood met geitenkaas pesto kaas en zon gedroogde tomaten.
Avond: sushi <3 met andere lekkere dingen en onbeperkt drinken...

En wie vast nog wat tussendoor ik gok zo een 3/4000 kcal? Haha >;)

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 09:17

Goed bezig Jaimy! En lekker lijstje vandaag. :9

Optiwolk: Knap dat je de chips hebt weerstaan! :D

Gister toch wat anders gelopen, gezeur met NS dus uiteindelijk pas 20:00 thuis en toen geen tijd meer om te sporten en geen zin meer om eten te maken.

Cheetahfan schreef:
O: 200 gram alpro go on, bosbessen,chia en 3 el atkins muesli
T: appel
L: pannenkoekjes van 1 banaan, 2el havermout, 15 gram whey vanille, 1 ei en 100 ml magere melk
T: 150 gram protein quark, cappuccino en klein meergranenbroodje met ham, tomaat en komkommer (er was catering :))
A: sla melange, 1 kipfilet, tomaat, komkommer, feta light apetina en balsamico sinaasappel, clean protein bar, khd arme cracker met kaas

B: uur fitness (half cardio en half kracht)
D: Thee, water, 1 cappuccino

Lijstje vandaag. Toch maar een tijdje iets strenger zijn want er is sinds begin januari slechts 1,5 kg af en ben het echt zat nu. :( Kijken of dat iets doet.
O: 200 gram alpro soya kwark (Go on) met wat bosbessen en kokossnippers
T: gekookt ei
L: 3 el havermout, 100 ml magere melk, kaneel, chia zaad en een banaan
T: wortels en komkommer met houmous, handje druiven
A: tartaartje, halve courgette en cherrytomaatjes gewokt met wat feta (appetina light)
T: clean protein bar

B: anderhalf uur fitness (cardio en kracht gemengd)
D: Thee, water

86gr khd (29%), 48gr vet (38%) en 105gr eiwit (33%)

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 09:34

gisteren was voor mij ook echt een gekke dag

O: Banana pancake
L: Mie goreng met sprite
A: Spagetti

En die spagetti kwam echt te laat, hele avond/nacht en vanochtend last gehad van mn darmen en maag.
Vandaag een enorme vreetkick helaas het resultaat van gisteren...

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 09:43

Goed bezig Jaimy! Sushi is zo lekker, eetsmakelijk vast ;)

Wat is je kcal doel nu cheetahfan?

Mijn lijstje van gisteren
O: -
L: tosti met 30+kaas, salami en rucola met curry, halve granaatappel (420)
T: Boterham met filet americain ,sinaasappel, cracker smeerkaas (240)
T: Wat stukjes brood op mijn werk, zalmsalade, paar aardappeltjes, koffiekoekje (??)
A: noedels met roerbakgroenten (447)

Mijn avondeten was pas om 11 uur na het werk :+

Vandaag
O: afbakbroodje, half johma kaassalade, half mozzarella/tomaat (422)
L: havermout, appel, yoghurt en kaneel (300)
A: ?? Ik hoop dat er wat van het buffet op werk overblijft

In ieder geval nog genoeg over voor het avondeten! Het eten op mijn werk is wel heel erg lekker maar de sauzen en marinades zijn redelijk kcalrijk

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 10:05

Heerlijk jaimy, geniet ervan!!

Cheetahfan zet m op!

Vanmiddag komt een vriendin met haar gezin op bezoek, en ik heb bedacht dat we pizza gaan eten. Rest van de dag dus kalm aan qua eten.
O: magere kwark
L: 2 volk boterhammen met kipfilet
T: vast wel iets van een lekkere koek ofzo O:)
A: pizza *\o/*

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 10:14

Cheetahfan schreef:
Goed bezig Jaimy! En lekker lijstje vandaag. :9

Optiwolk: Knap dat je de chips hebt weerstaan! :D

Gister toch wat anders gelopen, gezeur met NS dus uiteindelijk pas 20:00 thuis en toen geen tijd meer om te sporten en geen zin meer om eten te maken.

Cheetahfan schreef:
O: 200 gram alpro go on, bosbessen,chia en 3 el atkins muesli
T: appel
L: pannenkoekjes van 1 banaan, 2el havermout, 15 gram whey vanille, 1 ei en 100 ml magere melk
T: 150 gram protein quark, cappuccino en klein meergranenbroodje met ham, tomaat en komkommer (er was catering :))
A: sla melange, 1 kipfilet, tomaat, komkommer, feta light apetina en balsamico sinaasappel, clean protein bar, khd arme cracker met kaas

B: uur fitness (half cardio en half kracht)
D: Thee, water, 1 cappuccino

Lijstje vandaag. Toch maar een tijdje iets strenger zijn want er is sinds begin januari slechts 1,5 kg af en ben het echt zat nu. :( Kijken of dat iets doet.
O: 200 gram alpro soya kwark (Go on) met wat bosbessen en kokossnippers
T: gekookt ei
L: 3 el havermout, 100 ml magere melk, kaneel, chia zaad en een banaan
T: wortels en komkommer met houmous, handje druiven
A: tartaartje, halve courgette en cherrytomaatjes gewokt met wat feta (appetina light)
T: clean protein bar

B: anderhalf uur fitness (cardio en kracht gemengd)
D: Thee, water

86gr khd (29%), 48gr vet (38%) en 105gr eiwit (33%)
Maar nu eet je dus amper 1200 calorieën met anderhalf uur beweging? Dat is toch veel te weinig?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 10:57

Oei, drukke dagen gehad... Ik heb niet bijgelezen :o Sorry!

En ook niet heel gezond gegeten :+

Gisteravond nog even weg geweest, stond daar een frietkraam en die rook toch lekker! Dus heb een frikandel speciaal gehaald, na een half uur dubben of ik dat wel of niet zou gaan doen. Staat die frik voor m'n neus, bedenk ik ineens dat er varkensvlees in zit :') Toch maar opgegeten bij wijze van test :')

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 12:03

kim345: Buffet is zo fijn :Y) mijn MFP staat rond de 1400 kcal en daar zat ik eigenlijk altijd wel op.
Laura: Geniet van de pizza!

Euology: Ja ik weet het anders ook niet meer... 2000 -> begon ik mee, gebeurde niets en ik kwam zelfs aan. Daarna rond de 1700 gaan zitten, toen ben ik ergens een keer een kilo afgevallen. Toen ben ik gaan bijhouden met MFP en het doel daarop was 1400. Daar zit ik nu zo'n maand of anderhalf op. Maar er gebeurd gewoon niets en ik heb geen idee wat ik fout doe. Ik heb khd altijd onder de 140, eiwit boven de 100 en vet verschilt een beetje. Ik eet clean, cheat bijna niet en sport 4/5 keer per week. Ik ben echt tegen te weinig eten en reageer ook altijd op anderen als het magere lijstjes zijn, maarja... Ik weet dat progress geleidelijk gaat maar dat is wel gek. :+ Ik zal nog wel wat bijpakken als ik trek krijg dus wsl wel rond de 1400 kcal, ga geen honger lijden. :n

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 12:17

1200 is wel weinig, je was ook niet heel klein toch?
Als je vooral strakker wilt worden kun je dan niet beter met meer gewicht gaan krachttrainen?
Wel onder begeleiding als het kan, zodat je de oefeningen goed uitvoert.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 13:01

Maar jij was al vrij slank toch cheetahfan? Dan zijn die 'laatste kilo's' altijd een stuk lastiger toch? En weet je ook wat je bmr is? Zodat je daar niet onder zit.
Ik heb gisteren besloten om er maar mijn treatday van te maken :o
Ik had als avondeten lasagne én een toetje op, daarna nog langs de mac gereden voor een mcflurry oreo. En savonds nog chips :=
Vandaag weer gewoon 'normaal' proberen te doen.

O: 140 gram skyr met 20 gram havermout
L: Tosti met mozzarella en rode pesto <3
A: Risotto

B: voor het eerst dit jaar weer geskeelerd, rondje van 14 km in net iets meer dan een uur :D

Ik zit nu ook pas aan de 1200 kcal, dus ik moet nog even kijken wat voor tussendoortjes ik kan nemen.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 13:14

Nee ik ben best lang idd. Ja ik ga binnenkort eens een half uur afspraak maken bij de fitness voor nieuwe (kracht) oefeningen. Strakker worden is idd voornamelijk mijn doel, maar ik heb toch nog wel wat vetjes op mijn heupen/buik en wil gewoon graag naar de 70 kg. :+ Ben nu 73 dus zo moeilijk moet dat niet zijn (dacht ik dus :') )

Annikoe: Ja dat denk ik. Mijn BMR is rond de 1650/1700 volgens mij. Maarja als ik dat eet dan gebeurd er dus niets.
Lekker hoor zo'n treatday. :D En je lunch klinkt heerlijk <3, skeeleren is een goed idee zeg! Heb ik ook lang niet gedaan.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 13:28

Maar je weet wat je bmr is toch?
Niet onder gaan zitten!