Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 16:48

Ik vind dat alsnog raar om te doen, slecht of niet..

Denk dat je gewoon moet doen wat je persoonlijk het fijnste vind :D

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 16:48

vanochtend begonnen met een shake en drie droge crackers
smiddags een halve komkommer en een reep met een opkikker
tussrndoor een appel
vanavond hutspot

Hele dag geen honger gehad, voel me fit.

Wat ontbijten betreft, ik snap de verwarring wel. Mij os destijds door de dieeetiste ook gezegd dat je moet ontbijten. Ik denk dat je moet doen waar je je goed bijvoelt

Zerena

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 17:06

@callum nee ik sport momenteel niet.
Volgens mij een beetje levensmoe ofzo.

Ik kan ook echt niet zonder mijn ontbijt, sta soms echt met honger op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 17:12

IsaCalixa schreef:
Ik vind dat alsnog raar om te doen, slecht of niet..

Waarom zo veroordelend?

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 17:13

Je moet zeker doen waar je jezelf het beste bij voelt, zegt hier ook niemand dat je dat niet moet doen.
Maar om het dan 'raar om te doen' te noemen hoeft imo ook niet :')

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 17:18

Sorry, was niet aanvallend bedoeld voor jullie. Gewoon mijn mening :)

Edit: Meer als in, dat zou voor mij zelf raar zijn om te doen. Kan me er niks bij voorstellen zegmaar.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 17:49

Ik heb ook altijd geleerd dat het ontbijt de belangrijkste maaltijd van de dag is, omdat dan je motortje weer gaat branden.

Maargoed als ik 's avonds tot laat werk, sta ik vaak tegen 10/half 11 op en ik moet altijd even wakker worden voordat ik kan eten. Tegen de tijd dat ik dan eet is het half 12 en is mijn ontbijt ook direct mijn lunch.
Op mijn vrije dagen wil ik nog wel eens gaan paardrijden eerst en daarna pas gaan eten, maar of dat zo verstandig is..

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 18:04

Ontbijt en ook meteen middageten: pasteitje met sla salade.

Avondeten: frietjes, niet teveel met een beetje mayo.

Dagje slecht gedaan dus.... Morgen een poging tot weer gezond eten.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 18:18

M'n MacBook is dood dus moet een nieuwe kopen, m'n 3-jarige hond heeft artrose+heupdysplasie & de fokker zit me keihard te negeren en de rechtsbijstandverzekering heeft een dikke fout gemaakt waardoor ze me dus niet kunnen/willen helpen.
prútzooi.

Zit er dus even doorheen, vanavond maak ik dus even een cheatmaaltijd, met frietjes ofzo. Pak morgen t strenge wel weer op...

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:27

Mag ik mij hier ook melden? :) Super dat jullie allemaal zo gemotiveerd bezig zijn! +:)+
Imandra: Begrijpelijk, wat een baaldag zeg! In jouw geval zou ik ook cheaten.

Ik wil ook graag wat afvallen, niet heel veel. Ongeveer 5 tot 7 kg.
Eerder sportte ik redelijk veel (overgangsklasse hockey, 4 keer in de week intensief sporten). Nu werk ik op een 24-uurs locatie voor jongeren die door omstandigheden niet langer thuis kunnen wonen. Intensief werk, maar fysiek niet heel uitputtend. Door mijn werktijden (altijd van 's middags tot 's avonds laat of tot de volgende dag) en weekenddiensten, kon ik meestal niet trainen of ook niet mee als we wedstrijd hadden. Daardoor de hockey moeten opgeven. Sindsdien sport ik eigenlijk bijna niet meer.
Gisteren weer eens wezen hardlopen en dat viel me nog wel vies tegen eerlijk gezegd. :')

Vanaf nu dus wat beter opletten op wat ik eet (minder snoepen/suiker) en meer bewegen. In ieder geval proberen.. Ben nog niet heel erg gemotiveerd. :o

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:40

IsaCalixa schreef:
Wat is eigenlijk de reden dat zo veel mensen hier (met regelmaat) niet ontbijten? Slapen jullie dan altijd tot 12 uur smiddags uit ofzo?

Ik kom echt de dag niet door zonder ontbijt :') Maar ik werk dan ook elke dag van 9 tot 5.

Was het maar waar! :D

Ik werk ook gewoon full-time (begin tussen acht en tien en ben tussen vier en acht klaar, beetje afhankelijk van hoe de dag loopt). Zoals eerder gezegd: het is gewoon mensafhankelijk. Ik heb ook heel lang in het 'je moet ontbijten' verhaal geloofd, maar de conclusie is: ik krijg het met tegenzin/moeite weg. Beetje jammer van die calorieën, die ik op een ander moment met veel smaak naar binnen kan werken :)

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:54

Dag dames, ik lees mee....mag nog wel een paar kilo kwijt en dat gaat wel lukken, maar op gewicht blijven kost me wel veel moeite, ik jojo altijd wel. M'n broeken zaten laatst ernstig strak, dus ik ben weer op m'n eten aan het letten. Ik heb een poosje met de my fitnesspal app gewerkt, maar hoe voor mij werkt het averechts: ik moet dan constant aan lekker vet eten denken.... :D
Dus ik focus me op minder suiker eten...en alles mag, maar met mate...

Lijstje van gister:
O 2x bruine boterham leverworst en pindakaas
L havermoutpap met banaan, kaneel en twee walnoten
T paar dropjes en 1 bastogne
A ovenfriet sperziebonen en een filetlapje met halfvolle mayo
T beetje griesmeelpudding en 1 bonbon

B drie kwartier fietsen, hele dag lopen en staan op t werk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 20:24

Hier ook iemand die haar eerste eetmoment vaak zo lang mogelijk uitstelt. Als ik eenmaal begin met eten dan komt mijn eetlust op gang, dus als ik niet ontbijt (hooguit een beker sinaasappelsap op school) blijft die eetlust ook weg. Soms val ik om 12 uur echt om van de honger, soms gebeurt dat pas om half 4. In de uitzonderlijke gevallen dat het echt pas zo laat is probeer ik tussendoor wel wat te eten. Voor mij is dit veruit de makkelijkste manier om mijn kcalintake onder controle te houden.

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 20:35

Dus een aantal van jullie doen hier ook echt bewust aan dat Intermittent Fasting? Ik heb er even wat over gelezen en het lijkt mij eigenlijk wel interessant om te proberen. Merken jullie ook dat het afvallen op die manier makkelijker gaat en wat eten jullie dan qua grote maaltijd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 20:49

Ik doe mijn eigen manier van vasten. Ik eet dus meestal om 10:30 mijn eerste maaltijd en na het avondeten eet ik niks meer. Dus mijn 'window' is ruim genomen van 10:30 tot 19:00. Daarbinnen eet ik geen hele grote of hele kleine maaltijden, binnen mijn window eet ik gewoon 1750 kcal waarvoor ik exacte macro's heb berekend. Als ik na het invoeren van alle maaltijden de juiste hoeveelheid kcal en juiste verhoudingen macro's binnen heb, ben ik blij :)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 20:53

Ik deed dat onbewust wel eens, maar na het lezen van dat fasting, ga ik er eens bewust mee bezig. Vind het wel interessant!

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 20:59

Lijstje vandaag

O: 1 speltboterham met ei
T: 1 appel
L: 3 boterhammen met runderrookvlees
T: 1 sprits koekje, was bij een vriendin en ze had heel lief thee gezet dat ik kwam
A: karbonade, +/- 75 gr rijst, +/- 200 gr aubergine
T: wat magere kwark met rozijntjes

B: 20 min fietsen, vandaag niet gereden :( moeders had ons paard opgeëist hihi

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 20:59

@Kayleigh ja ik denk dat je dan gewoon een 'window' moet nemen die voor jezelf het beste werkt en niet per se van 12:00-20:00. Val je er wel ook mee af? Ik lees namelijk veel dat mensen niet afvallen doordat ze vooral in spier aankomen. Ik hoef namelijk niet per se ontzettend veel spieren en ik krijg heel erg het gevoel dat, dat hierdoor wel gebeurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:00

Ik merk heel erg dat als ik eenmaal begin met eten, ik het moeilijk vind om weer te stoppen. Daarom stel ik mijn eerste eetmoment doorgaans zo lang mogelijk uit. Als ik een dag op school heb dan eet ik meestal rond 12 uur/half 1 een kop soep. Als ik voor de heldere versie ga (= alleen bouillon, soms met groente of stukjes kip) dan eet ik er een pistoletje bij, en als ik voor de gebonden soep ga (= meestal romig, veel meer kcal) dan eet ik alleen de soep. Welke ik kies ligt een beetje aan de keuze, ze hebben namelijk elke dag een andere soep en sommigen zijn echt niet te hachelen, en hoe veel trek ik begin te krijgen. Ik zorg in ieder geval wel dat ik een grote kom weg eet, dan zit ik er tenminste nog een tijdje vol van.

Meestal eet ik daarna rond 4 uur een tussendoortje, afhankelijk van de duur van mijn schooldag, en om een uurtje of 7 maak ik avondeten klaar. Als ik nog wat kcal over heb dan eet ik 's avonds nog een tussendoortje, als ik een grote kom rijke soep gehad heb dan skip ik de laatste.

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:03

Emmaa_ schreef:
Ik merk heel erg dat als ik eenmaal begin met eten, ik het moeilijk vind om weer te stoppen. Daarom stel ik mijn eerste eetmoment doorgaans zo lang mogelijk uit. Als ik een dag op school heb dan eet ik meestal rond 12 uur/half 1 een kop soep. Als ik voor de heldere versie ga (= alleen bouillon, soms met groente of stukjes kip) dan eet ik er een pistoletje bij, en als ik voor de gebonden soep ga (= meestal romig, veel meer kcal) dan eet ik alleen de soep. Welke ik kies ligt een beetje aan de keuze, ze hebben namelijk elke dag een andere soep en sommigen zijn echt niet te hachelen, en hoe veel trek ik begin te krijgen. Ik zorg in ieder geval wel dat ik een grote kom weg eet, dan zit ik er tenminste nog een tijdje vol van.

Meestal eet ik daarna rond 4 uur een tussendoortje, afhankelijk van de duur van mijn schooldag, en om een uurtje of 7 maak ik avondeten klaar. Als ik nog wat kcal over heb dan eet ik 's avonds nog een tussendoortje, als ik een grote kom rijke soep gehad heb dan skip ik de laatste.

Haha leuke woordkeuze! Dit zegt mijn oma ook altijd, is bij ons in een wijk in de stad een bepaald dialect :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:08

_xrose schreef:
@Kayleigh ja ik denk dat je dan gewoon een 'window' moet nemen die voor jezelf het beste werkt en niet per se van 12:00-20:00. Val je er wel ook mee af? Ik lees namelijk veel dat mensen niet afvallen doordat ze vooral in spier aankomen. Ik hoef namelijk niet per se ontzettend veel spieren en ik krijg heel erg het gevoel dat, dat hierdoor wel gebeurd.

Afvallen doe je alleen als je in een calorierestrictie leeft. Daar heeft het wel/niet vasten dus totaal geen invloed op. Ook ga je niet ineens aankomen in spier als jij niet de juiste training volgt. Als het allemaal zo makkelijk zou gaan dan zou elke zomer het strand vol liggen met mooi gespierde, slanke mensen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:11

Overigens heb ik vandaag m'n window iets te lang uitgerekt en kreeg ik halverwege de dag een giga migraine aanval, waardoor ik nu om alsnog aan m'n kcal te komen mijn guilty pleasure aan het eten ben :Y) De pasta die mijn vader altijd voor me maakt toen ik nog moest aankomen ipv afvallen. Tortellini met creme fraiche, een hele lading geraspte kaas (die samen met de creme fraiche een saus vormt) en daar overheen nog een flinke lading parmezaan. Ik mag dit echt maar eens in de zo veel tijd maar het is zo lekker <3

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:21

Ohhh Emma, dat klinkt ZO lekker :=

Ik zit vandaag maar rond de 1400 calorieën... Maar vind het wel prima zo, heb gisteravond een halve pizza op (zo'n grote Papa John's) dus zat toen zwaar over m'n calorieën heen. Vandaag een balansdagje dus, dat mag ook wel :=

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:23

Lijstje voor vandaag:

O: niks
L: bakje riz au lait
T: Quaker havermoutreep
A: kiploempia (uit de oven) met rijst (en te veel kroepoekjes)

Beweging: paardrijles die verdacht veel van zwemles weghad. De blubber zat in mijn oren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 21:24

Het is ook echt goddelijk, als ik niet uitkijk dan eet ik het 3 keer in de week _O- Maar het is echt een aanzetter, het is een bak koolhydraten + SUPER veel kaas + creme fraiche.. Niet echt bepaald verantwoord, zou me niks verbazen als er in 1 portie 1000 kcal zit. Minder dan 700 zal het niet zijn. Het is uiteindelijk wel heel effectief geweest toen ik moest aankomen, at het op een gegeven moment ergens tussen de 3 en de 5 keer per week en een paar maanden later waren er pardoes 10 kilo's bij, terwijl dat eerder nooit lukte