Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amethyst_

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 19:49

Wat fijn dat dat de oplossing is!

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:41

TrIjNiE__ schreef:
Ik loop voornamelijk door het veld en in het bos dus dan is het niet zo handig :) Ik loop wel kleine stukken op de weg en dan is het geen enkel probleem inderdaad.

Zijn er mensen hier die mee gaan doen aan de Wings for Life Run op 8 mei? Het lijkt me zo gaaf en je steunt ook ineens een goed doel!

Ja ik heb mij ingeschreven. Hoop tot zo'n 30km te komen.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 21:58

Wow wat een afstand!

Fijn dat de veters losser hielp, andere pijntjes kwamen niet van je schoenen?

Ik heb vandaag lekker gelopen met een vriendin, 5 km en de berg bij wageningen opgelopen en wat trappen daar meegepakt.
Pittig maar wel leuk! gemiddeld tempo was 6:13.
Volgende week is de bergrace by night (5,6 km) dan willen we 6:00 proberen te lopen.
Het is allemaal vlak, alleen het laatste stuk loop je de berg omhoog richting ouwehands dierenpark.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 22:02

kim345 schreef:
Wow wat een afstand!

Fijn dat de veters losser hielp, andere pijntjes kwamen niet van je schoenen?

Ik heb vandaag lekker gelopen met een vriendin, 5 km en de berg bij wageningen opgelopen en wat trappen daar meegepakt.
Pittig maar wel leuk! gemiddeld tempo was 6:13.
Volgende week is de bergrace by night (5,6 km) dan willen we 6:00 proberen te lopen.
Het is allemaal vlak, alleen het laatste stuk loop je de berg omhoog richting ouwehands dierenpark.

Leuke afwisseling dus :)

Ik denk dat die pijntjes komen omdat ik net begin met hardlopen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 22:36

Wat voor pijntjes waren het? Doe je wel een warming-up?

Vanavond voor het eerst weer een lange duurloop gedaan, 15km. Volgende week zondag is de 10EM van de cascaderun dus het was ook wel weer goed om eens verder dan 10km te lopen!

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 22:43

Ja moeilijk te omschrijven. Sowieso in mijn onderbenen, voelt beetje als spierpijn (ook in kuiten/scheenbeen), benen worden zwaarder. :+

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 22:52

hafjelinger schreef:
TrIjNiE__ schreef:
Hafjelinger hoe ver is jouw vriend vorig jaar geraakt en hoever trainde hij thuis? :) Ik zit nu rond de 8,5 km als ik mijn tempo niet te hoog leg maar ik ben bang dat het niet de moeite is om mee te doen en het is wel ver rijden.

Mijn vriend heeft vorig jaar 17 km gelopen. hoe hij thuis exact trainde weet ik niet precies, maar hij had thuis al meerdere malen 10 km en meer gelopen :)
Als je kijkt op de site van de Wings for Life Run kun je zien wat andere mensen vorig jaar gelopen hebben (op de ranking list). Er zijn heel veel mensen onder de 10 km, dus het is helemaal geen schande om 'weinig' km's te lopen! Daarbij loop je tijdens zo'n run misschien ook wel meer, door de sfeer, adrenaline etc.
Ik heb zelf gezegd dat ik 10 km wil lopen. Ik zit nu met trainen op 6 km, dus of ik dat ga halen weet ik niet. Maar ik ga gewoon kijken hoever ik kom :)

Dat is een mooie afstand van je vriend :j Ik ga ook voor rond de 10 km, maar ik vind het wel erg ver rijden voor mijn ouders om dan 'maar' 10 km te lopen. Maar het lijkt me echt superleuk!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 08:55

Goed bezig meliaforever!
Alle begin is moeilijk.
Beter rustig aan opbouwen dan straks blessures.

Ik merk zelf dat ik wat minder gemotiveerd raak.
Nu ik langer kan lopen denk ik pfff waarom zover lopen ipv dat ik trots ben en meer gemotiveerd raak.
Erg he, lui iemand ben ik ook.

Gisteren wel weer naar de cursus geweest en dat ging goed. Wat zware benen nu.
We hebben warming up en cooling down gedaan en
6 min lopen
1 min wandelen
8 min lopen
1 min wandelen
10 minuten lopen
1 minuut wandelen
8 minuten lopen.

Ik heb rustig aan gelopen.
steken in mijn zij worden wel minder gisteren maar 1x gehad en het ging tijdens het lopen vanzelf weg!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 09:39

Melia fijn dat je door je lossere veters al van je zere voeten af was! Vermoeide/zware benen is imo heel normaal als je net begint bij het hardlopen, je vraagt nl toch wel wat van je lichaam.
De Wings for Life klinkt als een ontzettend tof idee en ik had geloof ik vorig jaar ook al overwogen om mee te doen. Helaas is dit jaar Cambridge aan de andere kant vh land, en dat is dus wel een stukje rijden..
Gister met eerste track training ooit gehad, afzien zeg!

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 13:00

Hier 6 weken out door beginnende stressfractuur. Ik zal wel core stability volgen, en ga nu geregeld fietsen. Ik weet niet of er nog andere manieren zijn om in vorm te blijven?

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 13:22

Het parcours van wings for life is nu bekend. Zie dat als ik tot een km of 30 kom ik vrij gemakkelijk gelijk door naar huis kan lopen. Lekker gemakkelijk , laat ik mij wel bij de start afzetten.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 15:12

hwn schreef:
Hier 6 weken out door beginnende stressfractuur. Ik zal wel core stability volgen, en ga nu geregeld fietsen. Ik weet niet of er nog andere manieren zijn om in vorm te blijven?

Zwemmen?

Ostra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 21:39

Succes voor alle lopers, ik merkte vandaag in Rotterdam dat daar de ren gekte een beetje was losgeslagen. Zelf eindelijk trailschoenen gekocht en deze vanavond gelijk getest.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 21:55

Ik heb vanavond heerlijk gelopen, hoewel het laatste stuk zwaar was. 7.4 km in 43.4 minuten. Het was zo lekker fris buiten na al die buien.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 22:44

Welke heb je gekocht? En bevielen ze?
Ik heb de kans nog niet gehad om het bos in te gaan. Zelfs vandaag weer voor het eerst gerend sinds vorige week woensdag :\ Maar goed, we zijn weer bezig, hopelijk zondag het bos in nadat ik mijn paard heb getraind.
Iig 5,3km gedaan vandaag. Weekend hoop ik trailrondje van 8-10km.

En ja Rotterdam hoor en zie je overal momenteel!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 23:09

Wat is er aan de hand in Rotterdam dan?
Zo, vandaag m'n eerste trail run met de running club. En jeetje wát een heuvels zeg! Ik vond het op de Posbank altijd al wel heuvelig maar dat is dus echt niks vergeleken met de heuvels hier in Cheddar. Zwaar ploeteren om omhoog te komen, maar dan is het uitzicht ook wel echt fenomenaal als je over de hele omgeving kan kijken! Kan al niet wachten om er zondag weer op uit te gaan :):)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 23:15

Marathon van Rotterdam as zondag.

Klinkt heerlijk Piekosjj!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 23:20

Ah dat verklaart een hoop ja.
Ja echt genieten hoor! Vind 't trail lopen zo enorm leuk & fijn, dat is echt waar ik 't voor doe! De track training van afgelopen dinsdag was ook wel erg rewarding maar zo'n trail run als vandaag, dat zou ik wel elke dag kunnen doen!

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 23:34

Piekosjj woon jij in de buurt van cheddar :D WoW het is zo prachtig daar, jaloers! Ik ben stiekem een beetje verliefd op de uk. Vorig jaar nog in cheddar geweest, schoonvader woont in het zuiden van Cornwall. In feb nog daar geweest, heftige heuvels om te hardlopen hoor!
Oké, terug ontopic: ik doe lekker even rustig aan deze week verder, beentjes iets langer rust gunnen. Heb sinds deze week wat last van mijn andere onderbeen, gaat lekker hier.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 00:16

Ik zit op dit moment inderdaad zo'n 10mi van Cheddar vandaan, en ja het is hier adembenemend prachtig!

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 07:57

Piekosjj ik ben ook jaloers. Daar wil ik ook wel lopen.

Intussen ben ik al heel gelukkig dat ik gisteren op de baan een pijnvrije training heb kunnen afwerken. En nu dus nog steeds geen napijn lijk te hebben. Dinsdag ging de training ook goed maar toen had ik op woensdag toch nog wel wat last van mijn knie.
Maar inmiddels is de marathon zonder dat ik er specifiek voor heb kunnen trainen wel heel dicht bij gekomen. Gisteren viel het startnummer in de bus. En nee ik heb hem nog niet uit mijn hoofd gezet. Even zien hoe ik dan de komende 8 dagen nog nuttig kan besteden en dan begin ik maar eens met een rustdag na de intensieve interval training van gisterenavond. Dus dat worden maar een drietal echte trainingen meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 09:29

Balen van je blessure Greetje, ik hoop dat je alsnog kan starten!

Piekosjj: ik ben ook een beetje jaloers op je woonplaats. Gelukkig kom ik meerdere malen per jaar in de UK en kan ik daar toch mijn rondjes lopen. Ik werk bij een Engels bedrijf, wat enorm landelijk gelegen is in de buurt van Shrewsbury.

Leuk om te lezen dat hier zoveel startende lopers zijn, zo zie je maar weer dat hardlopen erg populair is!

Ik heb zelf afgelopen dinsdag mijn baantraining ook moeten staken. Warming up op de trailbaan was goed te doen, de loopscholing ook, maar toen ik aan mijn programma begon voelde het niet zo fijn als anders. Ik kreeg een zeurende pijn in heup met scheuten richting de binnenkant van mijn bovenbeen. Trainster zag dat het niet lekker ging en vroeg of het goed ging, ik besloot me groot te houden en zei ja hoor en buffelde door. Helaas zakte mijn tempo behoorlijk in en liep ik ineens nog 4:50min/km. Toen mijn 2 versnelling begon stak de pijn weer op en trainster besloot me van de baan te halen. Dikke tranen prikte in mijn ogen en tijdens het uitlopen liep ik gewoon kreupel. :( Nog voordat ik onder de douche sprong heb ik de masseur en de fysio een appje gestuurd. Masseur heeft het redelijk los gekregen, maar gaf aan dat mijn abductor flink opgezet was. Bij de fysio kan ik maandag terecht want die komt morgen pas terug van trainingstage in Colorado. :(

Gisteren wel gaan crossfitten (beestje kan niet stilzitten) en bij de squat knoepte mijn heup gruwelijk maar daarna was de pijn wel minder. Met gewoon wandelen, krachttraining etc heb ik er geen last van, het is vooral met de kniehef tijdens het hardlopen. :(

Eind deze maand loop ik de koning van spanje trail 22 km en ik hoop zo dat ik deze gewoon kan lopen. Afgelopen maand is mijn halve marathon ook al in het water gevallen door de griep. Ik heb wel gelopen, en ook een dikke PR (15 minuten eraf)maar omdat ik zo beroerd was heb ik om de 5 km moeten wandelen en hoesten. Er had dus veel meer ingezeten en daar baal ik nog steeds een beetje om.

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 10:04

Aii balen Angela. Rustig aan doen en hopen dat het snel hersteld.
Greetje ook spannend. Gelukkig heb jij al vaker zo'n afstand gelopen, hoop voor je dat je het gaat redden. En dat t niet alleen maar erger wordt.
Even iets anders in kader van herstel. Slikken jullie ook iets/ passen jullie je voeding ook aan? Volgens mijn fysio zijn eiwitten heel erg belangrijk voor herstel (logisch) en kan je bij een blessure bijna niet genoeg binnenkrijgen. Ik kan helaas geen melkeiwit verdragen en neem dus regelmatig een (ranzige) vegan eiwitshake en (als ik er aan denk) extra aminozuren. Fysio is bij een gezond mens overigens niet heel groot fan van shakes, vriendje wel.
Daarnaast vaak voor m'n rondje lopen een shake. Lekker makkelijk en daar krijg ik geen Zijsteken van. Ook eet ik relatief veel eiwit, mijn vriend doet heel serieus aan krachttraining en dat merk je wel in ons eetpatroon.
Meer van jullie die op zon manier met voeding bezig zijn?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 10:07

Ik moet bewuster zijn wbt mn eten, maar ik hou er gewoon teveel van dus t lukt nog niet zo best haha.

Ik probeer de suikers en vetten te matigen, daar kan ik bij teveel ook echt last van krijgen maar verder doe ik weinig bijzonders.

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 10:13

Suiker heb ik gelukkig al heel erg gematigd. Wil niet weten hoe veel zwaarder ik zou zijn als ik wel frisdranken zou drinken :D
Vetten vind ik ook lastig hoor, hou wel van een broodje hamburger op z'n tijd of pasta met hollandaise saus :o al probeer ik het wel te beperken naar 1 x per week 'slecht'. Er mogen namelijk wel nog een paar kilootjes af bij mij. Mijn vriend is kok, ik houd van lekker eten....
Overigens is niet alle vet slecht natuurlijk. Avocado bijv eet ik met regelmaat