[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 21:54

Nou ik was na 1x prikpil gestopt, 2 maanden normale menstruatie toen een maand niet daarna 20 dagen lang met 2x een dag niks en nu 2 week later alweer 2 dagen ongesteld word er helemaal gek van maar mijn huisarts zei dat mijn lichaam gewoon moeite heeft met de hormonen en dat ik moet wachten tot dat weer op orde is. Als ik echt te lang bloed verlies krijg ik een kuur en moet ik er om denken dat ik geen ijzer tekort heb. Bah best wel spijt van de prikpil maar ben achteraf ook helemaal niet goed geïnformeerd. :(

Sunrise19

Re: [Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 08:48

Ik ben 7 maanden lang ongesteld geweest met de prikpil. Ik vind het echt troep.

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 10:40

Sunrise19 schreef:
Ik ben 7 maanden lang ongesteld geweest met de prikpil. Ik vind het echt troep.

Er is bij mij echt geen pijl op te trekken... -O- wel niet wel niet

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 10:59

Ik heb af en toe naar het einde van de 3 maand een kleine bloeding, maar dat is zeker niet ongesteld te noemen. Voor de rest absoluut geen klachten.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 11:26

Ik kom toch ook even binnenvallen...ik ben sinds mijn 16e aan de pil, (Microgynon 0,015/0,30) en nu met de schaarste wilde ik eigenlijk kijken naar iets anders. Zowel met het idee om te kijken of het invloed heeft op mijn libido, als gewoon geen gezeik meer willen rond de pil.

Kom net terug van een gesprek met de huisarts, waar we eigenlijk samen tot de conclusie kwamen dat een mirena voor mij wellicht een goede optie zou zijn. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Heb natuurlijk al wel wat gegoogled, maar dan krijg je toch automatisch de nare berichten te lezen. Graag zou ik dus ook de goede verhalen horen!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 11:47

Ik heb inmiddels even contact gehad met de HA assistente. Ze overlegt met de HA, en ik wordt teruggebeld er over. Ik wil graag op de prikpil blijven, bloedingen neem ik dan maar voor lief in die laatste paar weken _O-

TamaartJje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 16:45

Hoi,

Ik heb een groot gedeelte in dit onderwerp teruggelezen.
Maar ben niet tegen gekomen wat ik zoek.

Ik ben nu net 4,5 week gestopt met de pil. (3fasepil) Ik heb altijd trinordiol geslikt. Deze was van de zomer niet meer leverbaar en ben overgestapt op Trigynon. De hoofdstoffen zijn hetzelfde. Helaas kreeg ik van deze pil ongelooflijke bijwerkingen. Ontzettend misselijk, hoofdpijn, dizzy, niet jezelf voelen enz.
Na 1 strip te hebben geprobeerd, toch met een nieuwe strip gestart. Hier werden de bijwerkingen alleen maar heftiger helaas. Na een week gestopt met de pil. De eerste paar weken voelde ik me een stuk beter. Geen last meer van misselijkheid enz.
Nu heb ik sinds 1,5 week weer last van misselijkheidsklachten, dizzy, ontzettend emotioneel, opvliegers, opgejaagd gevoel icm hartkloppingen. Ik ben vorige week ongesteld geweest en dacht dat het daarna zou stoppen.
Iemand anders ook deze ervaringen na het stoppen met de pil??
Ik weet dat mijn lichaam helemaal van slag is en opnieuw alles moet inregelen. Maar soms is het fijn om medestanders te vinden. :o

Sorry voor mijn lange verhaal.. :o

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 09:24

Vraagje? Ik slik nu de microgynon 50 en moet op aanraden van de arts deze doorslikken. Ik slik hem nu 4 weken en ik word gewoon ongesteld door de pil heen? Stoppen is geen optie omdat ik dan teveel last krijg van mijn pmdd. Het ging eigenlijk heel erg goed. Wat kan je eventueel doen om de bloeding te stoppen? Ik ga maandag de huisarts weer bellen. Maar vind dit wel erg vervelend. Had gehoopt dat het met een dag wel over zou zijn echter zit ik nu op dag 3 en lijkt nog steeds geen eind aan te komen. Aangezien ik al de zwaarste pil slik is er ook geen optie om over te stappen en blijft voor mij alleen nog de koperspiraal over. Echter is dit natuurlijk helemaal geen optie als daardoor de bloedingen heftiger kunnen worden.

andere opties ook besproken met de gynaecoloog, echter staan mijn man en ik daar samen nog niet achter. Hoelang duurt zon bloeding normaal en moet ik stoppen? Want dit wil ik niet. Ben juist enorm blij dat ik stabiel ben in mijn hormonen.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 09:41

Hmm ik zou zeggen een stopweek maar dat gaat dus niet? Een koperspiraal is ook geen oplossing als je last hebt van pmdd lijkt me.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 09:47

Nee dat word lastig. Ben bang dat ik dan echt de pan uit Flip. Koperspiraal zou dan weer helpen omdat het helemaal geen hormonen bevat. Maar goed, zonder hormonen ben ik ook 3 weken een kreng dus dat valt ook af. Ging nu juist zo lekker. Merk wel dat ik wat opgefokter nu ben. Maar dat komt vooral door dit gezeik denk ik.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 10:00

Urbiezira schreef:
Ik kom toch ook even binnenvallen...ik ben sinds mijn 16e aan de pil, (Microgynon 0,015/0,30) en nu met de schaarste wilde ik eigenlijk kijken naar iets anders. Zowel met het idee om te kijken of het invloed heeft op mijn libido, als gewoon geen gezeik meer willen rond de pil.

Kom net terug van een gesprek met de huisarts, waar we eigenlijk samen tot de conclusie kwamen dat een mirena voor mij wellicht een goede optie zou zijn. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Heb natuurlijk al wel wat gegoogled, maar dan krijg je toch automatisch de nare berichten te lezen. Graag zou ik dus ook de goede verhalen horen!

Ik ben helemaal blij met m'n mirena! Heb 'm nu 2,5 jaar en denk dat ik nu sinds een jaar ofzo helemaal niet meer ongesteld ben. Libido is niet echt veranderd maar ik moet zeggen dat ik in die 2,5 jaar ook geen vaste bedpartner heb gehad ofzo dus dat is ook wat moeilijk te peilen. Heb wel weer meer last van puistjes maar dat is ook nog wel te doen. Maar ik ben er erg blij mee dus :))

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 10:45

Ik zou zeggen, vul eens Mirena in hieronder bij het balkje 'doorzoek dit onderwerp'.

Denk dat je dan best een groot aantal ervaringen krijgt.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 21:23

Het is alweer een tijdje geleden dat in dit topic was maar heb even advies nodig.
Heb nu aantal jaar mijn mirena. Bevalt super alleen nu 1 probleem. Aankomende week ga ik op vakantie en daar wil ik graag zwemmen. Maar mijn lichaam is nu bezig van je gaat ongesteld worden, ik ben alleen zo weinig ongesteld dat ik geen tampon zou kunnen dragen, zelfs de kleinste niet. Wat kan ik doen om eventueel toch te kunnen zwemmen?

Even een aanvulling, heb de vorige keer dat dit had de sponsjes proberen te vinden maar niet gevonden. Nu helaas te laat om te bestellen en ga maandag al weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 13:48

Een donkere bikini aan en even schijt hebben? Als het maar zo weinig is dat je geen tampon kan gebruiken denk ik niet dat er tijdens het zwemmen een hele bloedplas om je heen komt, en dan zal het ook niet op je handdoek lekken oid als je even gaat liggen.

Edit: die sponsjes zijn overigens ook niet alles hoor. Ik heb relatief lange acrylnagels en ik snijd mezelf helemaal rauw als ik ze eruit probeer te halen. Als ik ze überhaupt te pakken krijg want die krengen gaan soms verrekte diep zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 23:48

Hoi jongens,

Ik heb al 2,5 jaar een mirena. Ongeveer een maand geleden heb ik een keer seks gehad, ben daarna wel anderhalve week "ongesteld" geweest. Echter heb ik nu hele pijnlijke, grotere borsten.

Kans op zwangerschap is echt heel klein, maar ik ben toch een beetje huiverig... iemand ervaring met deze symptomen?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 08:30

Valerie93 schreef:
Het is alweer een tijdje geleden dat in dit topic was maar heb even advies nodig.
Heb nu aantal jaar mijn mirena. Bevalt super alleen nu 1 probleem. Aankomende week ga ik op vakantie en daar wil ik graag zwemmen. Maar mijn lichaam is nu bezig van je gaat ongesteld worden, ik ben alleen zo weinig ongesteld dat ik geen tampon zou kunnen dragen, zelfs de kleinste niet. Wat kan ik doen om eventueel toch te kunnen zwemmen?

Even een aanvulling, heb de vorige keer dat dit had de sponsjes proberen te vinden maar niet gevonden. Nu helaas te laat om te bestellen en ga maandag al weg.

Gewoon zwemmen? Ik weet nooit wanneer ik ongesteld word en als ik daar achter kom is het afveegbloed bij naar de wc gaan.

Wipher

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 10:32

Hier ook mirena en ook met regelmaat gevoelige borsten. Niet perse na seks, maar meer periodiek. Dus zal toch wel een soort van mijn hormooncyclus zijn. Heb je het nooit eerder gehad in die 2.5 jaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 11:25

Ik kan me niet herinneren dat het zo erg was. Ik ben echt eens in de zoveel maanden een soort van ongesteld, dat ben ik wel net geweest opzich.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 17:58

Iemand?

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 17:59

Geen ervaring met de spiraal, maar... zwangerschapstest? Ben je van alle onzekerheid af!

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 21:55

Hey, weet iemand of het erg is als je de pil een paar keer niet hebt gehad en eerder bloedingen krijgt?

Ik heb wegens voedselvergiftiging 2 a 3 dagen de pil niet goed binnen gehouden :( nou lees ik dat je de strip toch moet afmaken, maar ik ben al wel ongesteld grworden. Ik heb hem na die dagen wel gewoon nog doorgeslikt. Zit nu in de laatste week, de pillen die gemist waren zijn van de 2e week.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 22:23

Strip afmaken als je niet doorslikt.
Als je wel doorslikt mag je stoppen.
Je mag je stopweek altijd uitstellen maar nooit vervroegen.

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 22:45

Indien dat je eerste strip was, gewoon doorslikken tot hij op is (let op! in dit geval ben je al sinds het niet binnenhouden NIET beschermt tegen zwangerschap!). 2de of latere strip (zonder stopweek tussen de strippen) mag je eventueel een stopweek houden.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 23:20

Oké duidelijk, dank jullie! :)

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 01:28

Resistance schreef:
Iemand?

Ik heb ook al 2,5 jaar m'n mirena en heb daar ook wel een last van hoor. Voeding, stress, allemaal dingen die invloed hebben op je hormonen. Maar ik herken je gevoel, heb ook wel eens 7 kleuren gescheten terwijl spiraal + condoom toch echt wel genoeg zijn _O- Zou gewoon even een testje doen voor de zekerheid inderdaad.