Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Puera schreef:Vraagje: ik wil ik Garmin Connect een training aanmaken met 5 keer een herhaling van 4 minuten rustig, 2 minuten vlot en 2 minuten hard. Maar ik kan in de herhalingen alleen maar 2 stappen invullen. Mis ik iets? Van Google word ik ook niet veel wijzer.
JoyenUnory schreef:Je bent geweldig, dank je wel!Stille meelezer komt even het topic binnen vallen. Je kan heel makkelijk extra stappen aan een herhaling toevoegen. Als je een toegevoegde stap vast houdt / ingedrukt houdt, kan je deze verslepen en zo aan de herhaling toevoegen. Succes!
Dat ik daar zelf niet opgekomen ben om dat te proberen. 
Hopelijk is je knie snel weer helemaal in orde.
Ze woont in Zwitserland. Mijn moeder komt daarvandaan, dus de rest van de familie woont daar gelukkig ook en dus wat dichterbij. JoyenUnory schreef:Puera schreef:Vraagje: ik wil ik Garmin Connect een training aanmaken met 5 keer een herhaling van 4 minuten rustig, 2 minuten vlot en 2 minuten hard. Maar ik kan in de herhalingen alleen maar 2 stappen invullen. Mis ik iets? Van Google word ik ook niet veel wijzer.
Stille meelezer komt even het topic binnen vallen. Je kan heel makkelijk extra stappen aan een herhaling toevoegen. Als je een toegevoegde stap vast houdt / ingedrukt houdt, kan je deze verslepen en zo aan de herhaling toevoegen. Succes!

Zo’n moment moet je meepakken, wat heerlijk!

Echt heel gaaf. Ziet er gewoon uit als een heel andere wereld bijna haha. Wel balen dat je 2 x gevallen bent maar gelukkig valt alles mee. Puera schreef:Is je knie ook nog dik, Leonie? Kan me voorstellen dat het je te lang duurt.
Supervixen schreef:Leonie wat balen van je knie, hoe voelt hij nu? Zo moeilijk om net niet over je grens te gaan dan. Koel je ook nog na het lopen/sporten?
En daarna gaat de echte marathon training ook in gevaar komen.
Inmiddels weet ik niet meer hoeveel halve marathons ik heb gelopen dit jaar
. Wel liep ik 5x een 30km+ afstand terwijl ik dat echt ondenkbaar vond een jaar geleden! 
Dus mega bijleespost, prestatiepost en terugblik-op-het-jaar-post incoming.
Het valt me op dat ze me nu pas gedag zeggen op mijn mooie gravelbike, deden ze nooit als ik op mijn tour koga zat te fietsen, zijn gewoon een beetje snobjes ofzo.
Geweldig stoere afsluiter van het jaar. Prachtig loopjaar, ondanks de fysieke tegenslagen en werkstress die je ook hebt gehad. Altijd bewondering voor hoe je zo consistent veel loopt en er zoveel plezier aan beleeft, doe je goed.
De afgelopen maanden zat ik met mijn cyclus te klungelen, vooral de week voor mijn menstruatie: extreme vermoeidheid, HRV van het een op het andere moment dubbel zo laag en zwaar in rood, hoge rusthartslag en ook hoge hartslag tijdens het sporten, veel ongemakjes en rare klachten, mentaal behoorlijk labiel en enorme zelftwijfel. Als ik die week te veel doe en stress heb, komt mijn menstruatie opeens dagen/weken later en blijf ik in die vreselijke luteale fase hangen. Eenmaal ongesteld verdwijnen de klachten in één keer, echt bizar. Dus ik ben nu aan het experimenteren met piekweken en deloadweken te plannen op basis van mijn cyclus, jeuj voor het hebben van een baarmoeder.
Maar goed, naast het ongemak zie ik het ook als een goede graadmeter of ik niet te veel doe.
Hivernaltrail met Leonie, 30 km en 900 hoogtemeters en een gedeelde derde plek!
). Heel veel bekende plekken, maar ook verrassende nieuwe paadjes en gebieden ontdekt. Het weer was fantastisch, de zon scheen en we hebben alle uren daglicht meegenomen, omringd door een bevroren landschap. In mijn hoofd was het beste scenario als ik tussen de 5:50-6:10 gemiddeld zou lopen, maar ik was verder niet bezig met een eindtijd en wilde gewoon lekker lopen. Voor de zekerheid hadden we hoofdlampjes mee voor als de zon onder zou gaan. Bij pauzeren om te plassen of water te vullen viel me wel op dat ik de hele tijd op een gemiddelde van 5:40 zat als tempo, dat verbaasde me enorm, ik was er volledig van overtuigd dat ik zou terugvallen in tempo.
Maar opeens zaten we op 60 kilometer en had ik nog steeds 5:40 als gemiddeld tempo, zo snel had ik nog niet eens een 50 km gelopen?
De laatste 10 kilometer slingerde vanaf Odijk langs de Kromme Rijn, ook een heerlijk stuk. Ik begon wel echt moe te worden, aanhechtingen in mijn heup en rond mijn knie begon ik ook wel te voelen en het werd kouder met de lage zon, maar het einde was in zicht! En nu wilde mijn eigenwijze hoofd natuurlijk ook de 5:40 volhouden als gemiddelde. Vlak voor we landgoed Amelisweerd uit waren, tikte ik de 70 kilometer aan, wow, ik was gewoon helemaal van Arnhem naar Utrecht gerend! Dat voelde zo leip! Het laatste stukje nog naar station Lunetten waar de auto stond. Moe, maar met nog verrassend soepele benen kwamen we daar aan en ik had zelfs nog 1 sec van mijn gemiddelde tijd afgesnoept.
Kan nog steeds niet helemaal geloven dat ik zo vlot en steady gelopen heb, van begin tot eind.

De volgende keer maar op hartslag proberen. Desalniettemin best tevreden. 

tot zover een flitsend begin!!Wdj schreef:Hoe doen jullie dat trouwens met die teruglees- posts? Als ik terug wil lezen op de vorige bladzijde dan raak ik mijn al getypte tekst kwijt. Ik doe vast iets niet goed...Dat is ook de reden dat ik nu mogelijk niet op iedereens post reageer, sorry daarvoor!!!!

. We hebben elkaar natuurlijk al uitgebreid gesproken maar zoveel respect voor jou. Jou progressie, je jaar volume en nu weer die 70km. Zo knap. Die 100 ga jij gewoon echt nailen.