Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 11:59

bigone schreef:
Gewoon duidelijk aangeven bij de intake en bij de prikker.

dat was ik sowieso al van plan (en water mee, dextro...) maar ik ben wel benieuwd of er ervaringen zijn. Bij voorkeur word ik namelijk ook liggend geprikt, maar ik weet niet of dat kan bijvoorbeeld

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 12:06

Winged schreef:
bigone schreef:
Gewoon duidelijk aangeven bij de intake en bij de prikker.

dat was ik sowieso al van plan (en water mee, dextro...) maar ik ben wel benieuwd of er ervaringen zijn. Bij voorkeur word ik namelijk ook liggend geprikt, maar ik weet niet of dat kan bijvoorbeeld

Bij Karuna kon het wel en als het goed is staat er een ehbo bed op de prikplek. Wanneer jij aangeeft dat je zeker out gaat na een prik dan is er zeker iets te regelen. Ter geruststelling, heel veel mensen hebben de prik nauwelijks gevoelt, zal je spanning niet wegnemen maar toch.

Oscar
Forumcoördinator

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 12:10

Nadat ik me aangemeld had bij de balie werd ik doorverwezen naar een arts (dat doen ze op basis van je medische geschiedenis / aantekeningen op het formulier) en daar mocht ik ook nog vragen aan stellen. Misschien is dat voor jou ook een optie? Dat je even een gesprekje krijgt en dat je misschien wat gerust wordt gesteld?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 12:18

Gisteren ook geprikt met pfizer
Top geregeld allemaal
Er loopt echt heel veel "personeel " rond
Ik kon overal nee op antwoorden dus ging heel vlot maar ik denk dat ze echt heel behulpzaam zijn :j
Echtgenoot moest vrijdag tweede pfizer krijgen maar omdat ie met mij toch heen moest heeft ie gevraagd of hij hem al kon krijgen zodat hij niet nog een keer hoefde te rijden en het kon gewoon gisteren al ..er waren 5 pfizers op overschot

Kunnen jullie in Nl dan wel kiezen welk vaccin je krijgt ?
Omdat ik hier lees van bellen naar locaties waar ze bvb alleen pfizer prikken en dan daar willen gaan ?

We hebben beide geen last gehad ..voel enkel nog een beetje waar ze geprikt hebben

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 12:18

Ik heb geen prikangst, maar ik ga behoorlijk snel van mijn stokje. Ook al bij een normale gezondheidscheck van mijn werk. Het zal me benieuwen. :+ Nog een paar jaar en dan kan ik ook een afspraak inplannen!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 12:22

besita schreef:
Gisteren ook geprikt met pfizer
Top geregeld allemaal
Er loopt echt heel veel "personeel " rond
Ik kon overal nee op antwoorden dus ging heel vlot maar ik denk dat ze echt heel behulpzaam zijn :j
Echtgenoot moest vrijdag tweede pfizer krijgen maar omdat ie met mij toch heen moest heeft ie gevraagd of hij hem al kon krijgen zodat hij niet nog een keer hoefde te rijden en het kon gewoon gisteren al ..er waren 5 pfizers op overschot

Kunnen jullie in Nl dan wel kiezen welk vaccin je krijgt ?
Omdat ik hier lees van bellen naar locaties waar ze bvb alleen pfizer prikken en dan daar willen gaan ?

We hebben beide geen last gehad ..voel enkel nog een beetje waar ze geprikt hebben

Je kan niet kiezen, maar je krijgt of moderna of Pfizer. Meestal de laatste en er zijn wat locaties die door de mindere voorraad geen moderna hebben. Maar het wil niet altijd wat zeggen, want soms verandert er wel eens wat qua voorraad.

De enige die mogen of mochten kiezen zijn degene die janssen zouden krijgen geloof ik. Of die voor een ander willen gaan of niet.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 12:23

Bij mijn tweede prik heb ik wederom aangegeven dat ik prikangst heb en toen zeiden ze ook je mag in de EHBO tent gaan liggen dat we je dan prikken, dan ben je ook in een aparte ruimte. Voor mij hoeft dat gelukkig niet maar die optie bestaat dus wel :-) Ze denken enorm met je mee!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 12:25

Gewoon aangeven dat je risico loopt op flauwvallen. Dan wordt je langs de arts gestuurd en dan kan die op het briefje zetten dat je liggend geprikt moet worden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 12:28

Klopt ik ben liggend geprikt. :j Wel te ver naar voren in mijn arm maar de mogelijkheid was er tenminste waar ik geprikt ben wel. Hier soms meteen na enting, infuusnaalden een bloeddrukdaling en boem ik ga omver, naalden zijn niet mijn favoriet maar inmiddels ben ik er door zelf prikken wel aardig doorheen. Bij bloed afname en zelf prikken blijf ik inmiddels netjes rechtop. :+ Maar andere dingen met naalden en ik ga soms wel maar soms ook niet onderuit.

Ze zijn dat liever voor door liggend te prikken. Nadat ik dacht ik kan wel rechtop hebben ze me na 5 minuten toch maar weer neergelegd omdat ik aardig grijs wegtrok en me goed naar voelde. Kan hooguit zijn dat ze je een half uur vasthouden ipv 15 minuten als je echt naar wordt.

Toen ik onderweg naar de tent was werd er een mevrouw door stress achteraf aardig beroerd en dreigde flauw te vallen omdat ze niet had aangegeven dat dat kon gebeuren. Ze was bang een aansteller gevonden te worden en had dus haar mond gehouden. Die schoof van de stoel af met aardig even hectiek daardoor bij de hulpverleners.

Er werd toen echt met nadruk aan haar gezegd geef het vooraf door dat voorkomt een hoop ellende mogelijk achteraf

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 12:31

Winged schreef:
Klopt het dat je op de vragenlijst voor het aanmelden voor een prik ook een vraag hebt 'kans op flauwvallen'?

Ik ben van '88 en heb een enorme prikangst (met flauwvallen). Ben eigenlijk benieuwd of er meer hematofooben zijn hier die al geprikt zijn en wat hun ervaring is :)

Ja die vraag staat er inderdaad op

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 12:31

_Lorette_ schreef:
Ik heb geen prikangst, maar ik ga behoorlijk snel van mijn stokje. Ook al bij een normale gezondheidscheck van mijn werk. Het zal me benieuwen. :+ Nog een paar jaar en dan kan ik ook een afspraak inplannen!

heel goed om aan te geven, want als je dat niet doet en je valt flauw dan is er onmiddelijk groot alarm

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 12:34

Vayo schreef:
Sheran, ik zou gewoon bellen. Desnoods eerlijk uitleggen. Echt vervelend en die spanning kun je er dan niet bij gebruiken.

Ik heb het met testen. Onze vriendengroep gaat 25 juli naar een evenement. Geen maatregelen en 1,5 m enz. maar je moet je wel laten testen vooraf. Ik heb inmiddels een kaartje, maar kan wel janken bij het idee getest te moeten worden.

Ik ben één keer getest en dat vond ik zo vreselijk dat ik eigenlijk niet meer durf te testen. Het klinkt ook enorm irrationeel maar ik beval bijna liever hahaha. Infusen, bloedprikken, hechten ed geen probleem, maar mijn neus is zo gevoelig. Direct een bloedneus en 2 weken lang met regelmaat vanuit dat neusgat een bloedneus. Ik voel me echt een aansteller en net een klein kind. Ik heb nu neusspray met lidocaine besteld hahaha. Misschien dat ik het dan minder voel. Ik had me voorgenomen nooit meer te laten testen in mijn neus, maar ik heb zo’n zin in een feestje.

Ik ben getest via de GGD toen ik besmet was. Ik vond het toen wel te doen, maar wel vervelend.
Van de week ben ik bij zo'n Health Center geweest ivm testen voor vakantie, stelde echt helemaal niets voor.
Ze gingen lang niet zo ver, als toen bij de GGD.
Dit zou ik bij wijze van spreken, wel dagelijks kunnen ondergaan, als het nodig zou zijn.
Ik hoefde niet eens te kokhalzen, terwijl ik dat soms al heb als mijn tandenborstel te ver gaat :D

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 12:46

Je kan op het formulier de gezondheidscheck aangeven dat je flauwvalt en dan mag je zoals rockwitch zegt eerst langs de arts en daarna stond er bij het prikhokje een bed waar je op kan geprikt worden. Goed aangeven en dan komt het goed.

Ik mag vrijdag weer voor de 2de en voel helaas nu al wat spanning. maar het aardbeien gebak is in de aanbieding bij de ah dus als ik vrijdag middag weer thuis ben heb ik feest in mijn eentje.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 12:47

Electra63 schreef:
Vayo schreef:
Sheran, ik zou gewoon bellen. Desnoods eerlijk uitleggen. Echt vervelend en die spanning kun je er dan niet bij gebruiken.

Ik heb het met testen. Onze vriendengroep gaat 25 juli naar een evenement. Geen maatregelen en 1,5 m enz. maar je moet je wel laten testen vooraf. Ik heb inmiddels een kaartje, maar kan wel janken bij het idee getest te moeten worden.

Ik ben één keer getest en dat vond ik zo vreselijk dat ik eigenlijk niet meer durf te testen. Het klinkt ook enorm irrationeel maar ik beval bijna liever hahaha. Infusen, bloedprikken, hechten ed geen probleem, maar mijn neus is zo gevoelig. Direct een bloedneus en 2 weken lang met regelmaat vanuit dat neusgat een bloedneus. Ik voel me echt een aansteller en net een klein kind. Ik heb nu neusspray met lidocaine besteld hahaha. Misschien dat ik het dan minder voel. Ik had me voorgenomen nooit meer te laten testen in mijn neus, maar ik heb zo’n zin in een feestje.

Ik ben getest via de GGD toen ik besmet was. Ik vond het toen wel te doen, maar wel vervelend.
Van de week ben ik bij zo'n Health Center geweest ivm testen voor vakantie, stelde echt helemaal niets voor.
Ze gingen lang niet zo ver, als toen bij de GGD.
Dit zou ik bij wijze van spreken, wel dagelijks kunnen ondergaan, als het nodig zou zijn.
Ik hoefde niet eens te kokhalzen, terwijl ik dat soms al heb als mijn tandenborstel te ver gaat :D

Hmmm dit stelt me wel wat gerust. Nu vroeg hier eerder ook al iemand aan mij of ik mijn ogen dicht geknepen had. En dat had ik. Schijnbaar is het minder vervelend als je je ogen goed open houdt?

Ik zou velen malen liever bloed laten prikken om een besmetting uit te sluiten, maar dat kan en mag helaas niet.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 13:11

Bedankt voor alle antwoorden. Dat stelt in ieder geval al een hoop gerust en geeft ook de mogelijkheden voor mij weer. Ik hoop uiteraard niet flauw te vallen, maar beter alle mogelijkheden die helpen wel aan te pakken. En ik val liever 2x flauw dan dat ik niet geënt ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 13:20

Ik mag ook eind juni en begin augustus. Op fietsafstand (20 minuutjes) en op dinsdagen. Maar ik heb gewoon de eerste mogelijkheid die ik kreeg gekozen. Collega zei gister dat toen hij belde die veel eerder kon dan op de site werd aangegeven. Alleen had ik geen zin om evt een hele tijd in de wacht te staan :')

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 13:52

rockwitch schreef:
Gewoon aangeven dat je risico loopt op flauwvallen. Dan wordt je langs de arts gestuurd en dan kan die op het briefje zetten dat je liggend geprikt moet worden.

Ga jij eens snel werken :D

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 13:55

Storm schreef:
rockwitch schreef:

Ga jij eens snel werken :D

Hahaha ga jij eens Janssen mensen helpen

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 14:01

Vayo, ik zeg gewoon dat de vorige ontzettend lomp was die mij getest had en dat hielp, dan doen ze extra voorzichtig :P

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 14:12

Vayo schreef:
Hmmm dit stelt me wel wat gerust. Nu vroeg hier eerder ook al iemand aan mij of ik mijn ogen dicht geknepen had. En dat had ik. Schijnbaar is het minder vervelend als je je ogen goed open houdt?

Ik zou velen malen liever bloed laten prikken om een besmetting uit te sluiten, maar dat kan en mag helaas niet.

Ja dat was ik was de tip bij de GGD, Ogen ontspannen want als je knijpt , knijp je ook je neus dicht.
Sindsdien is het een stuk minder erg, al had ik laats een keer pech van een wel heel ijverige tester ... man ... die was wel even pittig.
Maar bijna alle keren gaat het best relaxt.

Oefenen met een paar keer een zelftest is misschien ook een idee ?
Dat vind ik minder erg ( zoon op middelbare school en dochter is lerares dus we hebben ladingen zelftests in huis )

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 15:21

Bedankt voor jullie berichtjes aan mij, mensen! Ook degenen die zeiden dat sommigen 2 dagen kotsen van Pfizer :'). Want dan maakt het minder uit :') en degenen die juist voor mij opkwamen en proberen te helpen. Bokkers <3

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 15:38

Liggend prikken kan inderdaad en als je wel flauw valt dan is er een arts die je komt controleren! Weet ik uit eerste hand. :P

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 15:48

Sheran schreef:
Bedankt voor jullie berichtjes aan mij, mensen! Ook degenen die zeiden dat sommigen 2 dagen kotsen van Pfizer :'). Want dan maakt het minder uit :') en degenen die juist voor mij opkwamen en proberen te helpen. Bokkers <3

Lieverd, ik krijg dagelijk meer dan 100 mensen aan mijn prikbalie en hoor nagenoeg nooit dat mensen staan te spugen na hun eerste vaccin. Het is echt enorm overdreven van de persoon die dat hier schreef en ik denk bijna dat het onmogelijk is.
Niet druk maken. Van de 100 man die ik per dag inschrijf, heeft 99 procent nauwelijks klachten op een stijve arm en wat moeheid na.
Laatst bijgewerkt door Storm op 08-06-21 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 16:11

MarlindeRooz schreef:
Liggend prikken kan inderdaad en als je wel flauw valt dan is er een arts die je komt controleren! Weet ik uit eerste hand. :P

Jij bent onderuit gegaan begrijp ik? :(:)

Wel heel fijn dat er een arts aanwezig is :j

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 16:14

Sheran schreef:

Dat bedoelde ik
Ik wilde je niet bang maken
Maar je een zoektocht besparen want de meeste mensen met moderna en pfizer gaan niet braken