Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Suzanne F. schreef:Met een paar dagen strenge vorst ben je er inderdaad nog niet. Maar ik geef toe dat het wel heel zuur zou zijn als er in deze Corona winter een Elfstedentocht mogelijk zou zijn en niet plaats kan vinden. Dan wil Friesland zich afscheiden van Nederland denk ik.
SusanH schreef:Dat zat ik me pas te bedenken, dat zou idd wat zijn een Elfstedentochtmaar het gaat een kleine week vriezen, dat is niet lang genoeg.
Iemand die deze website kent http://herstel.nl/? Ik kende deze site niet, staan alternatieven om op een andere manier met deze crisis om te gaan. Of alles even haalbaar is kan ik niet beoordelen. Maar ik vind het positief dat er meer alternatieven komen
SusanH schreef:Dat zat ik me pas te bedenken, dat zou idd wat zijn een Elfstedentochtmaar het gaat een kleine week vriezen, dat is niet lang genoeg.
Iemand die deze website kent http://herstel.nl/? Ik kende deze site niet, staan alternatieven om op een andere manier met deze crisis om te gaan. Of alles even haalbaar is kan ik niet beoordelen. Maar ik vind het positief dat er meer alternatieven komen
Mindim schreef:SusanH schreef:Dat zat ik me pas te bedenken, dat zou idd wat zijn een Elfstedentochtmaar het gaat een kleine week vriezen, dat is niet lang genoeg.
Daar ben ik het al niet mee eens, volgens mij wordt er nog steeds gedoeld om het zorgsysteem niet te laten verzuipen. *leest verder
Bij aanvang van de Covid-19 pandemie was het coronabeleid van het kabinet gericht op het beschermen van kwetsbaren en het voorkomen van overbelasting van de zorg. Echter, de afgelopen maanden lijkt het beleid steeds meer gericht geraakt op het weren van het virus bij alle Nederlanders.
Ja, sluit alle covid vatbaren op, faciliteer dat maximaal.
Ik zou absoluut hier niet achter staan wat hier wordt gesteld in dit artikel.
Ze zijn tegen een tweedeling, maar stellen tegelijkertijd een voor.
secricible schreef:SusanH schreef:Dat zat ik me pas te bedenken, dat zou idd wat zijn een Elfstedentochtmaar het gaat een kleine week vriezen, dat is niet lang genoeg.
Vrij vertaald zeggen deze mensen eigenlijk dat we de `covid-vatbaren'(de risicogroep) voorlopig moeten opsluiten met financiële regelingen (niet werken, niet naar de winkels en OV of alleen op vaste tijden) zodat de rest weer kan doen wat ze willen.
Wat ze er niet bij zeggen, omdat dat in hun praatje net wat minder mooi staat is dat die 'covid-vatbaren' dan ook geen contact mogen hebben met 'minder-vatbaren' want anders raken ze alsog besmet. Volgens hun kunnen we dat wel oplossen door standaarde en sneltest te doen voor je naar een 'minder-vatbare' gaat, maar dat negatieve sneltesten maar een matige betrouwbaarheid hebben vergeten we dan even. En dat als we het virus meer ruimte geven de 'minder-vatbaren' op zichzelf al een complete zorgcrisis kunnen verzorgen, aangezien die groep extreem groot is (80% van NL meen ik gelezen te hebben) dus zelfs als maar 0.1% van die mensen zorg nodig heeft overstromen we alsnog.
Daarnaast vind ik het een egocentrisch en walgelijk systeem: jullie moeten je maar opsluiten en niet meer in de gemeenschap begeven, zodat wij gewoon ons eigen ding kunnen doen. En het staat zo in contrast met wat ze later zeggen "behandel alle levens gelijkwaardig" en "bescherm dat wat het leven waardevol maakt". Dat laatste geldt blijkbaar alleen voor 'minder-vatbaren', niet voor de mensen die zich maar moeten opsluiten zodat de rest kan doen wat ze zelf willen.
rien10 schreef:Mindim schreef:
Iemand die deze website kent http://herstel.nl/? Ik kende deze site niet, staan alternatieven om op een andere manier met deze crisis om te gaan. Of alles even haalbaar is kan ik niet beoordelen. Maar ik vind het positief dat
Daar ben ik het al niet mee eens, volgens mij wordt er nog steeds gedoeld om het zorgsysteem niet te laten verzuipen. *leest verder
Bij aanvang van de Covid-19 pandemie was het coronabeleid van het kabinet gericht op het beschermen van kwetsbaren en het voorkomen van overbelasting van de zorg. Echter, de afgelopen maanden lijkt het beleid steeds meer gericht geraakt op het weren van het virus bij alle Nederlanders.
Ja, sluit alle covid vatbaren op, faciliteer dat maximaal.
Ik zou absoluut hier niet achter staan wat hier wordt gesteld in dit artikel.
Ze zijn tegen een tweedeling, maar stellen tegelijkertijd een voor.
Iedereen is COVID vatbaar. Niet iedereen heeft er evenveel last van.
secricible schreef:SusanH schreef:Dat zat ik me pas te bedenken, dat zou idd wat zijn een Elfstedentochtmaar het gaat een kleine week vriezen, dat is niet lang genoeg.
Vrij vertaald zeggen deze mensen eigenlijk dat we de `covid-vatbaren'(de risicogroep) voorlopig moeten opsluiten met financiële regelingen (niet werken, niet naar de winkels en OV of alleen op vaste tijden) zodat de rest weer kan doen wat ze willen.
Wat ze er niet bij zeggen, omdat dat in hun praatje net wat minder mooi staat is dat die 'covid-vatbaren' dan ook geen contact mogen hebben met 'minder-vatbaren' want anders raken ze alsog besmet. Volgens hun kunnen we dat wel oplossen door standaarde en sneltest te doen voor je naar een 'minder-vatbare' gaat, maar dat negatieve sneltesten maar een matige betrouwbaarheid hebben vergeten we dan even. En dat als we het virus meer ruimte geven de 'minder-vatbaren' op zichzelf al een complete zorgcrisis kunnen verzorgen, aangezien die groep extreem groot is (80% van NL meen ik gelezen te hebben) dus zelfs als maar 0.1% van die mensen zorg nodig heeft overstromen we alsnog.
Daarnaast vind ik het een egocentrisch en walgelijk systeem: jullie moeten je maar opsluiten en niet meer in de gemeenschap begeven, zodat wij gewoon ons eigen ding kunnen doen. En het staat zo in contrast met wat ze later zeggen "behandel alle levens gelijkwaardig" en "bescherm dat wat het leven waardevol maakt". Dat laatste geldt blijkbaar alleen voor 'minder-vatbaren', niet voor de mensen die zich maar moeten opsluiten zodat de rest kan doen wat ze zelf willen.
Karl66 schreef:SusanH schreef:Dat zat ik me pas te bedenken, dat zou idd wat zijn een Elfstedentochtmaar het gaat een kleine week vriezen, dat is niet lang genoeg.
Wat ze zeggen is dat ze last van de maatregelen hebben en dat ze daar geen zin meer in hebben, dus moet het zo geregeld worden dat alleen anderen er last van hebben.
Maar helaas, pindakaas voor hun, dat is niet bepaald een bruikbare manier om een pandemie te bestrijden.
Mindim schreef:Plus dat heel vatbaren in een huis wonen met niet vatbaren.
Ik heb een longziekte, kind gaat naar de middelbare school, man op zee. Nou hoe dat dan allemaal moet worden opgelost inderdaad. Dan moet ik verscheept naar een safe zone, waar huisvesting wordt betaald en man moet zijn baan dan maar opgeven denk ik zo
SusanH schreef:Enige plek waar voor mij geen corona is is op mijn paard. Dat is de enige plek waar ik het helemaal los kan laten.
Suzanne F. schreef:Met een paar dagen strenge vorst ben je er inderdaad nog niet. Maar ik geef toe dat het wel heel zuur zou zijn als er in deze Corona winter een Elfstedentocht mogelijk zou zijn en niet plaats kan vinden. Dan wil Friesland zich afscheiden van Nederland denk ik.
Citaat:'GGD's verspillen noodgedwongen 15 procent van de coronavaccins'
In het AD beklagen vertegenwoordigers van de ziekenhuizen en de apothekers zich over de omgang van de GGD's met schaarse coronavaccins. Die halen zes doses uit een Pfizer-flacon en de rest verdwijnt in de prullenbak. Ernst Kuipers (Landelijk Netwerk Acute Zorg) en Noortje Swart (vaccincoördinator van de ziekenhuisapotheken) zeggen dat ze zelf dat restje wel benutten. Ze vullen het aan met vaccin uit een nieuw flacon, zodat meer mensen kunnen worden gevaccineerd.
Volgens Swart is dat een "volkomen veilige standaardhandeling" in ziekenhuizen. "Dat doen we bijvoorbeeld ook bij dure kankermedicijnen." De ziekenhuizen gebruiken daarvoor speciale zuinige spuitjes.
De GGD-koepel zegt tegen de krant dat de GGD's de handelwijze van de ziekenhuizen wel zouden willen overnemen, maar dat niet mogen van het RIVM en de Inspectie Gezondheidszorg. Het mengen mag alleen onder strikte voorwaarden en is voorbehouden aan de ziekenhuizen, laat de inspectie aan het AD weten. "Omdat daar mensen werken met een bepaalde opleiding en vaardigheden."
Swart en Kuipers nemen daar geen genoegen mee. Zij pleiten voor een nieuwe richtlijn voor de GGD en het inzetten van apothekersassistenten of geneeskundestudenten bij de GGD-priklocaties. Daarnaast moet er meer landelijke regie komen om overgebleven vaccindoses in ziekenhuizen en zorginstellingen snel in te zetten in de GGD-vaccinstraten.
Popstra schreef:SusanH schreef:Enige plek waar voor mij geen corona is is op mijn paard. Dat is de enige plek waar ik het helemaal los kan laten.
En voor Netflix. Lekker film of serie kijken. Dat negatieve gezwam op de tv in het nieuws en in al die praat programma’s word je helemaal naar van. Ik kan het woord C*rona niet meer horen...
Popstra schreef:SusanH schreef:Enige plek waar voor mij geen corona is is op mijn paard. Dat is de enige plek waar ik het helemaal los kan laten.
En voor Netflix. Lekker film of serie kijken. Dat negatieve gezwam op de tv in het nieuws en in al die praat programma’s word je helemaal naar van. Ik kan het woord C*rona niet meer horen...
Karl66 schreef:Wat ze zeggen is dat ze last van de maatregelen hebben en dat ze daar geen zin meer in hebben, dus moet het zo geregeld worden dat alleen anderen er last van hebben.
Maar helaas, pindakaas voor hun, dat is niet bepaald een bruikbare manier om een pandemie te bestrijden.
Sansevieria schreef:Karl66 schreef:Wat ze zeggen is dat ze last van de maatregelen hebben en dat ze daar geen zin meer in hebben, dus moet het zo geregeld worden dat alleen anderen er last van hebben.
Dat dus, dat vind ik echt het einde van een beschaving, waar je rekening houd met een zwakkere medemens.
Dan ook maar stoppen met belastingteruggave voor kinderopvang en kinderbijslag?