Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 21:18

MarlindeRooz schreef:
Wel jammer dat ze facisme verkeerd gespeld hebben. Even googelen is niet zo lastig toch. :=

Moet je zelf ook nog even doorgoogelen :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 21:25

Fitzroy schreef:
MarlindeRooz schreef:
Wel jammer dat ze facisme verkeerd gespeld hebben. Even googelen is niet zo lastig toch. :=

Moet je zelf ook nog even doorgoogelen :+

Waarom doet mijn autocorrect dat. _O-

Exitium

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 21:27

Jaja, geef je autocorrect maar de schuld :+

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 15:54

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 15:54

Echwel schreef:
YouTube gaat video's met misinformatie over vaccins verwijderen - https://nos.nl/l/2399692

Zo dan

MaAr DaT iS cEnSuUr !1!!1

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 16:35

IMANDRA schreef:
Echwel schreef:
YouTube gaat video's met misinformatie over vaccins verwijderen - https://nos.nl/l/2399692

Zo dan

Facisme! Discremmenazi ook!

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 17:07

IMANDRA schreef:
Echwel schreef:

Zo dan

Problemen met je toetsenbord? LOL _O- _O- _O-

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 17:15

Mijn dochter heeft een licht verstandelijke beperking en ze gaat op vakantie met haar verloofde, zijn moeder en zijn opa en oma.vorige week stond de afspraak voor de vaccinatie omdat haar verloofde vond dat ze het moest doen.
Na veel stress en huilbuien tot paniek aan toe besloot ze de afspraak af te zeggen. Iets wat haar vriend niet waardeerde en hij gaat nu met zijn moeder over leggen of ze wel mee mag op vakantie. Dus net weer een huilende dochter aan de telefoon.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 17:18

marleen_usar schreef:
Mijn dochter heeft een licht verstandelijke beperking en ze gaat op vakantie met haar verloofde, zijn moeder en zijn opa en oma.vorige week stond de afspraak voor de vaccinatie omdat haar verloofde vond dat ze het moest doen.
Na veel stress en huilbuien tot paniek aan toe besloot ze de afspraak af te zeggen. Iets wat haar vriend niet waardeerde en hij gaat nu met zijn moeder over leggen of ze wel mee mag op vakantie. Dus net weer een huilende dochter aan de telefoon.

Mag hopen dat haar ogen open gaan wat betreft vriend.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 17:23

Ik kan me eigenlijk best goed voorstellen dat je het risico niet wilt lopen in het buitenland? Keuzes hebben consequenties...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 17:26

Ze blijven in Nederland.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 17:26

Ergens snap ik de reactie van de familie wel. Je dochter zal steeds moeten testen als ze ergens heen wil. Misschien het hotel als ze daar heen gaan ook wel. Iedere dag laten testen als ze pech heeft. Dat maakt een vakantie toch minder ontspannen. En als ze een keer positief test is dat voor haar en de rest met grote gevolgen.

Niet leuk om te horen misschien, maar dit is een van de gevolgen van haar keuze niet te willen enten. :(:)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 17:36

marleen_usar schreef:

Hoe sta jij zelf tegenover vaccineren?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 17:42

karuna schreef:
Ergens snap ik de reactie van de familie wel. Je dochter zal steeds moeten testen als ze ergens heen wil. Misschien het hotel als ze daar heen gaan ook wel. Iedere dag laten testen als ze pech heeft. Dat maakt een vakantie toch minder ontspannen. En als ze een keer positief test is dat voor haar en de rest met grote gevolgen.

Niet leuk om te horen misschien, maar dit is een van de gevolgen van haar keuze niet te willen enten. :(:)

Vergeet ook niet dat, omdat ze niet gevaccineerd is en toch een week in een hotel/huisje gaat met schoonfamilie, de moeder opa en oma toch meer risico lopen. Zeker als opa en oma wat ouder zijn kan ik me goed voorstellen dat de vriend zijn ouders meer bescherming wil geven en daarom vraagt om vaccinatie.

Zoals Shadow al zegt, keuzes hebben consequenties.

Wel jammer voor haar. Kan er niet gekeken worden naar begeleiding vanuit de HA voor de angst? Of waardoor kwam de stress en huilbuien?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 17:49

Wij als gezin laten ons niet vaccineren, en ze gaat naar een vakantie park. De stress is gewoon vanwege alle corona toestanden.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 17:54

marleen_usar schreef:
Wij als gezin laten ons niet vaccineren, en ze gaat naar een vakantie park. De stress is gewoon vanwege alle corona toestanden.

Dat is helemaal prima toch! Alleen zal je je dan steeds moeten laten testen als je iets wilt ondernemen. En je (of je dochter) kan in een situatie zoals hierboven belanden. In principe mag ze er gewoon heen als ze maar test. Maar ik neem aan dat ze het huisje deelt met de familie en veel met de familie op zal trekken. Als de familie aangeeft dat ze niet willen dat ze meegaat zonder gevaccineerd te zijn is dat hun goed recht.
Ik kan me voorstellen dat ze geen enkel risico willen lopen met opa en oma. Dat zal ze moeten accepteren en dan dus niet mee kunnen. Bepaalde vrije keuzes hebben ook gevolgen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 18:01

In het weekend als ze bij hem is komen opa en oma ook langs dan is het blijkbaar niet erg. Maar als dit een dwangmiddel is om zich toch te laten vaccineren dan 8s dat best erg.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 18:13

Het is geen dwangmiddel maar een consequentie. En misschien is het wel degelijk erg voor opa en oma, maar heeft men geprobeerd er juist zo lang mogelijk geen druk op te zetten.

Want als je zegt dat 'wij als gezin' het niet doen, dan denk ik dat ze ook vanuit jullie kant druk ervaart. Misschien niet op dezelfde manier als van de familie van haar vriend - maar het kan zeker bijdragen aan de stress die ze ervaart. Misschien vindt ze de vaccinatie geen probleem maar is ze erg bang om jou teleur te stellen. Is daar genoeg ruimte voor?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 18:40

Nee ze wil zich 100% niet laten vaccineren omdat ze bang is voor bijwerkingen. Wij zeggen je moet zelf weten wat je doet.

Plantje15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 19:00

marleen_usar schreef:
Nee ze wil zich 100% niet laten vaccineren omdat ze bang is voor bijwerkingen. Wij zeggen je moet zelf weten wat je doet.

Nou ja, dan moet ze ook accepteren dat oma en opa even goed bang zijn voor het virus en haar er daarom liever niet bij hebben. Ik vind er niks onlogisch aan.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 19:15

marleen_usar schreef:

En is ze bang door bijwerkingen omdat jij haar allerlei misinformatie vertelt (gezien je andere reacties in allerlei Corona topics)? Dat kan net zo goed als druk ervaren worden. Voor kinderen zijn ouders bijna alwetend, dus als jij haar vertelt dat vaccinaties veel bijwerkingen hebben…

En een dagje op bezoek is imo ook wat anders dan een week vakantie. Als de familie van je dochter haar vriend haar alleen meeneemt als ze gevaccineerd is zodat ze het risico minimaliseren, dan is dat hun goed recht. En geen dwang hoor, je dochter kan ook kiezen om niet te vaccineren en dus niet mee te gaan.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 19:17

Plantje15 schreef:
marleen_usar schreef:

Nou ja, dan moet ze ook accepteren dat oma en opa even goed bang zijn voor het virus en haar er daarom liever niet bij hebben. Ik vind er niks onlogisch aan.

Leg mij eens uit.

Opa en oma zijn gevaccineerd.
Waarom bang zijn voor een ongevaccineerde?
Opa en oma worden toch beschermd door het vaccin?
Laatst bijgewerkt door loriene op 01-10-21 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 19:19

marleen_usar schreef:

Maar ze zal nergens mee in mogen want je moet overal QR laten zien. Of gaat ze elke dag testen?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 19:23

loriene schreef:
Plantje15 schreef:

Leg mij eens uit.

Leg mij eens uit.

Wat begrijp je niet aan alle eerdere uitleggen die hierover gegeven zijn? Heb je moeite met de Nederlandse taal of begrijpend lezen?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 19:24

loriene schreef:
Leg mij eens uit.

Ok, ik ga het proberen uit te leggen.

Ik rij met cap, want die beschermt hopelijk mijn hoofd.
Maar (en dit is cruciaal), ik stap TOCH niet met mijn hoofd naar beneden af!

Je kunt er best voor willen kiezen om het risico kleiner te maken. Maar het kan dus ook gewoon zijn dat men niet wil dat de vakantie ingewikkeld wordt. Eigenlijk doet het er niet toe. Wees als liefhebber van eigen keuzes maar wat respectvoller naar de keuzes die anderen maken. Het gaat niet allemaal 1 kant op he?