Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 19:01

Ooh ik ben fan van de oppo ijs <3

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 07:02

Iedereen het weekend weer wat overleefd?

Ik blijf maar stil staan/zelfs iets hoger op de weegschaal. Frustrerend, want ik doe het gewoon wel allemaal goed, al zeg ik het zelf.

Ik blijf stug doorgaan maar het wordt toch wel even tijd voor een daling voor de motivatie.

Ik ben onderweg naar Amsterdam voor een lange intensieve dag (2,5 uur enkele reis vandaag) dus eten wordt een uitdaging. Er is een lunch geregeld en ik heb ruim nog kcal over, en ik heb Optimel spul bij me. Voor avondeten ook al een verantwoorde wok to go gekozen dus qua goede keuzes is de planning vandaag al goed. Wel tof: bij dit bedrijf staat gewoon precies hoeveel voedingswaarde er in je bestelde maaltijd zit. Dus ook de kcal. Hoe fijn! :))

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 08:26

Roosch, frustrerend idd, maar als je gewoon volhoudt dan komt het wel weer. Hoort er helaas bij haha.
Wat fijn dat ze dat erbij hebben staan! Heel veel succes vandaag.

Hier een festival weekend gehad en eigenlijk bijna niks gegeten :'). Heb ook niet meer op de weegschaal gestaan.. vandaag en woensdag sporten met pt en dan vrijdag op vakantie, dus verwacht niet zoveel deze maand.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 08:58

Balen Roosch, stilstaan is zo lastig...
Gezellig, ik ben ook in Amsterdam vandaag. Gewoon op m'n werk, haha. Voor mij gelukkig maar 30 min reizen.

MoniekJ, bij een festival beweeg je vaak ook veel toch?
Lekker! Waar ga je heen op vakantie?

Hier gaat het wel redelijk.
Op m'n oficieele weegmoment had ik geen groote min, maar nog steeds een dalende lijn.
Best intressant om elke dag te wegen, schommel redelijk veel.
Duurt wel nog veel tot ik de 0 (streef gewicht) heb berijkt.
Afbeelding

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 09:06

@koseh, die lijn ziet er prima uit :)

Balen zeg Roosch..

Leuk Moniek! Welk festival ben je geweest?

Hier 2 dagen slecht gegeten, wle veel gelopen. Alleen nu last van m’n buik door al t eten…

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 09:08

kosseh schreef:
Balen Roosch, stilstaan is zo lastig...
Gezellig, ik ben ook in Amsterdam vandaag. Gewoon op m'n werk, haha. Voor mij gelukkig maar 30 min reizen.

MoniekJ, bij een festival beweeg je vaak ook veel toch?
Lekker! Waar ga je heen op vakantie?

Hier gaat het wel redelijk.
Op m'n oficieele weegmoment had ik geen groote min, maar nog steeds een dalende lijn.
Best intressant om elke dag te wegen, schommel redelijk veel.
Duurt wel nog veel tot ik de 0 (streef gewicht) heb berijkt.
[ [url=m/sUO70I.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie lijn hoor. Netjes dalend, niet te gek.

Hier helaas vanochtend een positieve zelftest -O- Dus dat wordt een beetje rustig aan doen de komende week. Hopelijk heb ik er niet al te veel last van.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 09:13

Roosch: Komt dat niet doordat je in spier aankomt? Dat je gewicht nu wat gelijk blijft maar je vetpercentage wel omlaag gaat? Lijkt me iig frustrerend!!

Kosseh: Wow wat een nette lijn zeg!!

Musli: Oh wat balen! Beterschap!!

Op jullie aanraden ook oppo gehaald, lekker spul inderdaad!
Hier gaat het best goed met het afvallen, ben nu 3,5 kilo kwijt sinds 7 augustus. Nog 6,5 te gaan :')

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 09:55

Roosch: balen van het stilstaan, maar het is wel iets wat er vaak bijhoort. Gewoon vol houden, dan komt de daling echt weer, jij kan dit!
Meet je ook je taille wel eens? Bij mij ging mijn taille omvang wel naar beneden toen de weegschaal dat even niet deed. Dat hielp mij wel met het volhouden.

Moniek: leuk vooruitzicht om op vakantie te gaan, waar ga je heen?

Kosseh: mooie dalende lijn, en zeker interessant om te zien dat het flink schommelt. Wat volgens mij helemaal normaal is. Die 0, kom je op deze manier zeker wel.

Esther: dat klinkt bekend, ik heb ook echt last van mijn buik als ik te veel, of te slecht heb gegeten.

MuSLi: balen van de positieve test, hopelijk wordt je niet zo ziek.

Liselot: goed bezig! Die overige kilo’s gaan je ook wel lukken. Leuk hè, dat we hier elkaar goede tips kunnen geven voor zulke dingen als Oppo en Isey Skyr. Kende ze beide niet, maar het zijn nu echt mijn favoriete snacks.

Ik had vanmorgen weer mijn weeg moment, en dat was een kleine min. Op zich had ik dat wel verwacht, omdat ik best netjes heb gegeten deze week. Maar dat wil natuurlijk lang niet altijd zeggen dat de weegschaal dat ook laat zien.

Ik merk wel dat het voor mij het beste werkt om er vooral op te letten dat ik voldoende eiwitten eet. Dan heb ik geen snaai buien, eet niet teveel koolhydraten en is mijn buik ook blij (heb best wel heftig PDS).

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 10:17

Eindelijk weer een batterij in de weegschaal en niks extra afgevallen.

Vrijdag nog een keertje wegen, ben benieuwd naar mn maandgemiddelde want gewicht fluctueert best wel.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 10:26

Weegschaal negeren bevalt mij goed, ik zie in de spiegel dat ik weer meer spieren krijg, met nog steeds vrouwelijke rondingen :D ik zal van de week wel weer een keer een meetlint pakken.

Verder moet ik vandaag ff verplicht rustig aan doen
Afbeelding volgend weekend heel weekend trailrunnen in Luxemburg.

En is mijn buik hier flink van slag van wat ander eten rondom hardlopen zaterdag -O-

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 10:28

Slim om even pas op de plaats te maken. Ik hoop zelf ook snel door Corona heen te gaan.
Komende zondag is de Dam tot Damloop en die wil ik gewoon heel graag doen :j

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 10:54

Ik heb wel een heleboel ontdekt over eten.

- Je kan ook 1 stroopwafel eten ipv gelijk 2, 3 of 4 en dan smaakt ie nog lekkerder ook.

- Een broodje of cracker kun je ook gewoon 1 van eten als je niet meer honger hebt, je kunt zelfs voor 1,5 gaan.

- Als je een schaaltje chips hebt gepakt(netjes afgewogen) en halverwege geen trek meer hebt kan het ook gewoon weer terug in de zak ipv het op de automatische piloot op te eten.

- Ik voel mij zoveel beter als ik elke dag 10.000 stappen zet, en dat doel halen voelt bijna nog beter dan afvallen zelf. Zie ook weer betere vorm in mijn core verschijnen.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 11:08

:wave: Ik kom nog eens zwaaien hier, degene die mij nog kennen, ik ben inmiddels de -20 gepasseerd :wow:
Daarmee wil ik jullie allemaal even zeggen dat de aanhouder écht uiteindelijk wint en als ík het kan dan kan echt iedereen het, want ik heb echt de discipline van een stoeptegel :')
Nu komt het moeilijkste deel, op gewicht blijven, dus als mij dat lukt kom ik over een paar maanden wel weer even zwaaien! :D

Ik ga nu weer onder m'n meeleessteen, want jullie gaan mij echt veel te snel :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 21:26

Helaas geen spiermassa, dat kan ik wel uitsluiten. Denk echt een plateau. Omtrek meten doe ik inderdaad niet. Ik denk gewoon stug doorgaan waar ik mee bezig ben, je zou zeggen dat het succes moet hebben. :+

Beterschap Musli!!

Zo te zien zit iedereen lekker erin. Goed zo, meiden!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 08:26

Balen roosh, maar je komt er wel ;)

Wauw tarzan wat knap, 20kg eraf! Vasthouden is het moeilijkst idd.... succes!

Vanochtend weer wat eraf, dus nu 3 kg afgevallen sinds 24 augustus. Het gaat voor nu even lekker snel.

Vanmorgen eerste succesje:
Mijn spijkerbroeken zaten allemaal niet lekker meer. Gingen wel dicht maar zaten strak. De hele zomer dus geleefd in leggings met jurkjes of joggingbroeken.

Vanmorgen wilde ik een spijkerbroek aan en die paate zowaar *\o/* zelfs al ermee gefietst (2km :+ ) en hij zit perfect *\o/*

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 09:14

Dat gaat lekker!

Ik heb toch even op de weegschaal gestaan op de sportschool en de vetmassa ziet er niet zo beroerd uit ten opzichte van andere wegingen. Ik denk dat ik toch gewoon maar geduld moet hebben en blijven doorgaan. :+ gisteren niet kunnen sporten ivm hele drukke dag dus dat maken we de rest van de week maar goed. Gelukkig wel goed gegeten gisteren.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 14:36

Wauw @Tarzan. Welkom bij de club van "op gewicht blijvers". Minstens net zo, misschien nog wel moeilijker, dan het afvallen zelf. Maar ook jij kunt dit :j

Lekker bezig @Arabella. Altijd fijn als je weer kleren aan kunt, die daarvoor helemaal niet (fijn) meer zaten!

@Roosch, het is geen rechte lijn. Het gaat altijd met ups en downs, zoals jij ook zeker weet. Je bent hartstikke goed bezig, die resultaten die volgen wel :)

Hier vanochtend zwaarder dan gisteren. Maar ik ben natuurlijk ziekjes en heb het één en ander aan paracetamol en ibuprofen enzovoorts genomen. Zal wel vocht zijn ook. Time will tell.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 06:34

Het meelezen gaat even slecht, eerste lesweek op het werk is weer begonnen dus poeh, effe aanpoten :')

Ik zie veel fijne berichten voorbij komen, wel balen van de mensen waar de weegschaal blijft stilstaan.

Hier inmiddels -3,1 kg en wat centimeters minder.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 16:19

Ik wilde vanavond een lesje bodypumpen maar ik ben door de fysio hard onder handen genomen eerder vandaag.

Heb Foxy onder het stof vandaan geplukt en dan maar thuis even een uurtje of wat bewegen, zodat ik straks met een kruik op de bank kan.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 19:10

Oef Roosch, dat klinkt pijnlijk. Wat is een Foxy?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 19:12

Ja, iets met dry needling. :=

Oh sorry, ik vergeet even dat de term Foxy niet bij iedereen bekend is. :')
Foxy is de crosstrainer in huize Roosch. Het werkwoord is foxiën. :')

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 19:47

Lekker bezig Roosch.

Ik mocht vandaag van mijn horloge weer hardlopen, dus mooi even half uurtje gedaan vanochtend.

Structuur qua eten heb ik hier weer lekker te pakken. Morgen hele dag kantoor, met s avonds eten en vergadering. Verstandige lunch en tussendoortjes ingepakt, en probeer tussendoor wel wat overlegjes te wandelen.

Weekend naar Luxemburg, hardloopweekend. Dus het uit eten gaan wordt wel gecompenseerd met beweging :')

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 19:51

Goed bezig Gaucho, alvast veel plezier gewenst!

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 14:39

Ik wil me ook graag weer melden. Ik heb dat al eens eerder gedaan, toen wel wat afgevallen maar ook weer terug gevallen. Nu was het voor mij echt klaar. Ik was vorige week op vakantie en werd gewoon niet gelukkig van mezelf in zomerkleding zien. Dus we gaan weer vol goede moed verder.
Afgelopen zondag teruggekomen van vakantie en maandag weer in het gareel gegaan. Stond vanmorgen even op de weekschaal en al 0,8 kg eraf. Zal wel vooral vocht zijn, maar eraf is eraf zeggen we dan maar. Ik lees al een hele tijd mee en ik merk dat jullie elkaar zo goed motiveren en helpen. Echt heel erg leuk om te lezen.

Ik wil in totaal proberen om rond de 15 kg af te vallen. Maar voor nu eerst maar 5 kg als eerste doel.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 15:53

Misschien vind ik mezelf momenteel met corona heel zielig en heb ik gisteren bijna een hele zak biggetjes op én vandaag bijna een hele zak apenkoppen. Jullie kunnen je vast voorstellen hoe ik me momenteel voel. Echt 100.000x beter dan daarvoor, in no f*cking way -O- :x :r :Z

Nou, dan weten jullie ook dat het hier ook niet altijd fantastisch gaat. Haha.