Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JufDiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 12:20

Katharinaa schreef:
*\o/* *\%/* *\o/* Dansje voor Gem!

*\o/* **\O/** *\o/* Dansje voor JufDiana, gogogo! Eerste loopjes zijn zelfden fijn, hou dat wel in je achterhoofd. En luister naar je lichaam.

Mijn knie deed het vandaag goed, dus ook een dansje voor mezelf *\%/*

I know! En als je dan zo eigenwijs bent als ik wordt het vaak alleen maar minder fijn hihi!

JufDiana

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 18:27

Ja ja de eerste 3 km zitten erop

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 20:08

Ik ben ook benieuwd naar de oefeningen.

Di 5k, do 5k en vandaag 7k gelopen.
Vond vandaag heel zwaar. Misschien dat het aan de pollen of de temperatuurstijging ligt. Is ook al een verschil van handschoenen en muts naar shirt met korte mouwen.

Ik ben ook benieuwd naar de oefeningen.
Zelf het gevoel dat mijn SI vast zit, maar weet uit ervaring dat één van mijn bilspieren zit te klieren.
De keten moet dus sterker worden, en ik moet uitvinden welke ik precies moet rollen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 20:26

Goed bezig jufDiana!

Luxorvalkje, ik heb zo'n foamrolballetje voor mijn bilspier. Heel effectief.
Bij mij komt de zere bilspier door een spier die vastzit in mijn rug, dus misschien kun je ook wat rekoefeningen voor je rug meepakken.

Ik ga morgen richting Achterhoek (Lochem) met mijn vriend, om de 4 toppenroute van mudsweattrails daar te trailen.
Als we hem afronden op een halve, dan wordt dat mijn 3e halve in 8 dagen (al was de eerste 25km).
Dan ga ik afbouwen, want het lijkt goed weer te worden om de 2riversmarathon volgend weekend te lopen. Fingers crossed dat ik me goed voel, mijn vriend zich goed voelt (die gaat mee op de fiets) en er geen coronagevallen op mijn werk komen zodat ik in quarantaine moet.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 12:59

Gister wilde ik eigenlijk nog 3km lopen, om de 50 te halen en zondag is normaal mijn rustdag..

Eerst even paardrijden, daarna hardlopen, dacht ik.. en dan klap je heel hard met je kont op het zand..
2 min geen evenwicht gehad
20 min wazig zicht gehad
1,5 uur misselijk geweest
En elke stap doet overal zeer

Nou ik hoef niet uit te leggen dat ik niet meer heb gelopen :+

Vanmorgen op wilskracht en paracetamol een rondje van 3km gelopen, want ik wilde toch de 50 halen deze week. Ik heb er 29 minuten over gedaan _O-
(Nee hoor ik ben NIET eigenwijs :roll: )

Hoop dat de meeste pijn morgen weg is en ik gewoon de geplande 12 kan gaan lopen...

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 14:36

0091 schreef:
Gister wilde ik eigenlijk nog 3km lopen, om de 50 te halen en zondag is normaal mijn rustdag..

Eerst even paardrijden, daarna hardlopen, dacht ik.. en dan klap je heel hard met je kont op het zand..
2 min geen evenwicht gehad
20 min wazig zicht gehad
1,5 uur misselijk geweest
En elke stap doet overal zeer

Nou ik hoef niet uit te leggen dat ik niet meer heb gelopen :+

Vanmorgen op wilskracht en paracetamol een rondje van 3km gelopen, want ik wilde toch de 50 halen deze week. Ik heb er 29 minuten over gedaan _O-
(Nee hoor ik ben NIET eigenwijs :roll: )

Hoop dat de meeste pijn morgen weg is en ik gewoon de geplande 12 kan gaan lopen...

Lijkt me duidelijk, je lichaam protesteert...doe er wat mee.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 15:16

0091 wat een pech, even een stapje terug doen dan nu. Dat eigenwijze is heel herkenbaar.

Hier heb ik er weer een halve marathon opzitten met mijn vriend. Het was een pittige route met 388HM en hij viel niet mee door de warmte en door het lood in mijn benen vandaag.
Maar het is toch weer gelukt.
Nu afbouwen komende week en hopen dat alles mee gaat zitten om zaterdag de 2rivers marathon te lopen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 15:33

Lekker SV! Lijkt me heerlijk gevoel geven. :j

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 15:39

Oei 0091, dat is een flinke smak geweest, beterschap. Dat je toch nog bent gaan lopen, die-hard!

Leuke omgeving SV! Veel succes volgend weekend, ik duim voor je dat je je fit blijft voelen.

Afgelopen week niet gelopen, even een weekje rust na 4 dagen op het ijs. En de hardloopsokken heeft nog steeds het nieuwe model van mijn schoenen niet. Ik wilde pas weer lopen als ik nieuwe schoenen had, maar het duurt nu wel lang.

Dus vandaag toch maar mijn oufe paar aangetrokken en een leuk stukje gelopen. Klein beetje verdwaald tussen bilthoven en de Bilt, uiteindelijk weer goed gekomen en daardoor een leuk stukje bos ontdekt. Leuk om volgende keer te lopen. Het was al vroeg warm, om 8.45u gestart, 15 km gelopen en gelukkig was ik rond tien uur klaar, want het werd behoorlijk druk op de route. Lekker gelopen, veters wat strakker en geen klachten. Hopelijk blijft dat zo tot ik mijn nieuwe schoenen heb.

Geniet van het heerlijke weer!

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 16:46

Dat is ook hè, naast de warmte, de drukte. Die ontloop ik liever ook, zeker op zondag.

Gisteren weer begonnen met 5 km, ik denk na 3 a 4 weken niet te hebben gelopen. Wel twee keer crosstrainer in het weekend, maar vorig weekend helemaal niets gedaan.
Hopelijk nu weer eens opbouwen, word wel enthousiast van dit weer en langere dagen.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 18:45

Ik liep gisteren 7k.

Vandaag 11k gewandeld.

Afbeelding

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 19:45

Lekker zeg Luxor!

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 08:52

Mooie rondjes hebben jullie gemaakt!
Het weer was er ook wel echt perfect voor

Beterschap 0091!

Ik loop de komende tijd helaas niet. Ik ben vorige week geopereerd aan m'n enkelbanden, zit nu nog in het gips. :( Het is voor een goed doel (lopen en sporten zonder pijn).

Kan niet wachten tot ik weer mag.

Zaterdag 2,3km met krukken gehupst, wat is dat vermoeiend. De eerste keer 10km lopen ging mij makkelijker af haha.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 11:24

Mijn eerste 10K was geen 'lucky day' ... ja, dat was het wel, maar ik bedoel 'geen eendagsvlieg' :) .
Gisteren weer 10 in the pocket, niet helemaal easy peasy en tempo is er ook nog niet, maar ben er toch zo blij mee **\O/** . Heb zo'n knauw in mijn zelfvertrouwen gekregen. Mag nog niet veel vaker of langer rennen, dus zie ik er tegenop als ik maar eens per week kan gaan. Elke keer is toch weer een drempel. Niet omdat ik geen zin heb, maar omdat het in mijn kop zit dat ik 'het niet meer kan' als ik zo weinig ren. In principe mag ik van de fysio wel weer rennen en als het goed voelt ook iets uitbreiden, maar dan zal ik de (zware) core-stability oefeningen los moeten koppelen van de beenspier-oefeningen.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 19:15

Herkenbaar Gem, ik voel met je mee!

Ik heb spierpijn van mijn stabiliteitsoefeningen gisteren dus dat haalt wel wat uit :)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 19:47

_Cindy schreef:
Herkenbaar Gem, ik voel met je mee!

Ik heb spierpijn van mijn stabiliteitsoefeningen gisteren dus dat haalt wel wat uit :)

Gisteravond tijdens het uitlaten mijn hond kon ik het ene been nauwelijks meer voor het andere krijgen. Leek wel een blok beton dat in beweging gebracht moest worden.
Maar okee, eigen schuld, want ik heb de full package aan oefeningen gedaan, met een rugzak (3 kg beladen) als 'verzwaring'. Had de tijd, wilde de boel weer goed op de rit krijgen na een paar dagen FOG'en.
Vandaag geen hardlopen, maar dus ook alle fysio-oefeningen.

Vrijdag a.s. weer na maaaaaaanden met een hardloopmattie een stukje rennen! Heb er zo'n zin in *\%/* !

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 20:32

Wat gezellig Gem, met iemand samen lopen is zo leuk! Snap ook heel goed dat je zelfvertrouwen een deuk heeft opgelopen. Je kunt immers niet meer op je lijf vertrouwen. Dat vertrouwen moet weer langzaam herstellen.

De 2rivers komt in zicht. Het wordt een perfecte temperatuur en bijna geen wind. Dus het weer zit goed, nu hopen dat het qua gezondheid allemaal goed blijft gaan.
Vanmorgen 14km getraild, maar ging moeizaam. Zware benen en warm.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 14:26

Wow 0091 klinkt als een serieuze val! Voel je je nu beter? De paardjes lijken ook de lente in hun bol te hebben.

Wat goed Gem, you're back in business!

SV het wordt inderdaad perfect loopweer dit weekend, veel succes alvast!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 17:49

Weet iemand een leuke loopomgeving, binnen een straal van 30 km rondom Utrecht. Ik ben een paar dagen vrij. Heb vandaag 10 km gewandeld in mijn eigen omgeving, maar wil morgen wel even rennen in een onbekende omgeving

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:47

Hallo allemaal!

Ik had gisteren m'n post niet kunnen afmaken, wou nog op wat mensen reageren:

Kosseh oh dat is niet leuk, veel beterschap! Hopelijk nadien van de pijn verlost. Hoe lang zou het herstel duren?

Morris wat goed dat je weer aan het lopen bent. Dit weertje is echt heerlijk hé. Heb wel het gevoel dat m'n lichaam zich nog moet aanpassen aan de warmte, het kan de warmte precies nog niet goed kwijt.

Luxorvalkje ook goed bezig!

Mama3 heb je je nieuwe schoenen binnen intussen? Geniet van je vrije dagen!! Aan een looproute kan k je niet helpen.

JufDiana is het 2de loopje ondertussen ook al een feit?

Mijn kniepijn is helemaal over denk ik. Ik mag van m'n broer (fysio) deze week weer 40-50km doen en dan volgende week terug richting de 60.
Vandaag hoop ik er 15 te doen, als m'n werk het toelaat. Zondag heb ik een 'wedstrijd' op de planning, Naturarun in Westmalle. Vorig jaar was ik hier 3de. Dit jaar is er geen podium uiteraard, maar ik zou toch graag m'n tijd van vorig jaar verbeteren. De ondergrond is dit jaar ook beter/droger denk ik.
Memuska, laat je me weten of ik met m'n gewone loopschoenen kan of dat ik m'n trailschoenen moet aandoen?

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 21:46

@ Katharinaa Helaas nog steeds geen nieuwe loopschoenen, maar ik wil gewoon lopen..

Wat een goed nieuws dat je weer meer mag lopen. Veel succes dit weekend. Ook voor SV!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 08:07

Katharinaa schreef:
Memuska, laat je me weten of ik met m'n gewone loopschoenen kan of dat ik m'n trailschoenen moet aandoen?

Doe ik! :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 13:20

Goeiemorgen!
Zeker een goeie morgen voor mij... heb met mijn loopmattie zojuist 11 km gedaan. Zij als herstelloop na dinsdag haar HM gedaan te hebben (dus dan wandelt ze ook af en toe tussendoor) en voor mij weer de uitdaging om een km verder én weer kletsend de ontspanning in het lopen vinden wasrbij je samen naar een gemiddeld tempo zoekt.
Ter vergelijk: voorheen liepen we samen elke HM en moesten we afwisselend de kar trekken. Zij meer power, maar zware benen op de laatste drie km. Ik minder power, maar ga de laatste drie kms juist volle kracht vooruit. Nu moet zij me nog alleen op sleeptouw nemen. Mijn conditie houdt het nog beter / langer vol dan mijn rechterbeen wil, maar er zit progressie in.
(Stiekem hoop ik eind maart / begin april op dezelfde manier, rennen afgewisseld met stukjes wandelen, weer een HM afstand aan te kunnen *\o/* )

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 15:38

Oh super om te lezen!!!!! Doe wel voorzichtig hé...

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 19:06

Wat gaan jullie goed!

En ook de meeste kwaaltjes lijken weer op z’n retour.