Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 22:38

Of die gewoon niet durven te corrigeren “ want wat denkt de omgeving dan”.
Die zijn er ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 00:05

Magrathea schreef:
Het kan een gekke luchtstroom zijn hoor :) Als de flap een rare hoek maakt. Dan was er wel een probleem maar niet per se elektra gerelateerd.
Maar goed, er is niets gebeurd. *\o/*

@Smallheal, dat zal ook wel zo'n vrije ziel zijn geweest :j

Ah joh, maak dat meisje toch niet zo bang. Straks durft ze helemaal niet meer op vliegvakantie als ze het de volgende keer bij een KLM vliegtuig ziet.
Die "luchtstroompjes" zijn er altijd, alleen zie je ze meestal niet. Bij bepaalde weersomstandigheden worden ze zichtbaar. Ieder vliegtuig heeft ze, niet alleen die van een budget maatschappij.
Het heeft niets met problemen te maken.
Moet je je voorstellen dat je als volwassene van zoiets normaals al een probleem gaat maken, de kleine kinderen aan boord dan wel moeten doorstaan aan angsten en verkeerde interpretaties. Je zou bijna begrip voor die krijsende kleintjes krijgen :')
(Vooral als de grote mensen ook nog eens zonder aanleiding angstig in de brace positie gaan zitten := )

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 12:50

Okee beste vriendin is bevallen, hartstikke leuk voor haar, ben oprecht blij voor haar en haar man. Fijn dat alles goed is etc en ze wilden het heel graag.

Maar kan iemand me uitleggen wáárom uitgerekend ik nu met alle geweld ‘tante Mars’ moet zijn en me ook zo moet laten aanspreken door vriendin en later door kind? Terwijl ze weet dat ik 0,0 met kinderen heb?

Ze heeft nog tientallen vriendinnen, nichtjes en familie die willen kroelen, vasthouden, tante willen zijn etc. Waarom is het voor mensen uit mijn omgeving júist zo belangrijk dat uitgerekend ik hun kind leuk vind, het opgedrongen krijg etc. Ik snap daar met de beste wil van de wereld helemaal niks van :') Waarom dat soort dingen niet delen met iemand die er wel van geniet?

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 12:52

Geen idee tante Mars, ik vind het ook gemeen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 12:54

Mars schreef:
Okee beste vriendin is bevallen, hartstikke leuk voor haar, ben oprecht blij voor haar en haar man. Fijn dat alles goed is etc en ze wilden het heel graag.

Maar kan iemand me uitleggen wáárom uitgerekend ik nu met alle geweld ‘tante Mars’ moet zijn en me ook zo moet laten aanspreken door vriendin en later door kind? Terwijl ze weet dat ik 0,0 met kinderen heb?

Ze heeft nog tientallen vriendinnen, nichtjes en familie die willen kroelen, vasthouden, tante willen zijn etc. Waarom is het voor mensen uit mijn omgeving júist zo belangrijk dat uitgerekend ik hun kind leuk vind, het opgedrongen krijg etc. Ik snap daar met de beste wil van de wereld helemaal niks van :') Waarom dat soort dingen niet delen met iemand die er wel van geniet?

Dat zij dat zo zeggen hoeft toch niet te betekenen dat je dar akkoord mee gaat? ;) Misschien vinden ze jou wel een heel leuk persoon, en vertrouwen ze jou met je kind? Willen ze graag dat jij hun kind leuk vind. Ik zou het vooral positief zien :)

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 12:57

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 12:57

Ik zou gewoon droog melden dat ik geen familie ben :')

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 13:00

'Tante' komt er automatisch bij, los van of je dat nou kennelijk wel of niet wil.

Ik zou gewoon aangeven dat tante er niet bijhoort voor jou. Een vriendin zou dat toch wel moeten snappen (de hormonen misschien niet).

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 13:01

Ik weet dat de dochter van goede vrienden een andere vriendin van hun ook "tante Sylvia" noemt. Ik ben gewoon Martine :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 13:07

Ik ben tante maar wil ook niet zo genoemd worden en heb dat ook gewoon aangegeven. Dus ik word gewoon bij mijn voornaam genoemd gelukkig! :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 13:12

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 15:48

Ik gebruik Tante Sanet ook voor de hond van m’n schoonouders en de paarden die ik bijrij :D

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 16:18

Ik heb aan mijn broer aangegeven dat ik absoluut niet met tante aangesproken wil worden.
Ik hou niet van titels, dan was ik wel met een rijke man net een rits titels getrouwd. ;)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 16:31

Morgen ga ik langs dan ga ik ook duidelijk aangeven dat ik het niet wil hebben. Wordt daar raar op gereageerd zie ik het dan wel weer. Het zal goed bedoeld zijn maar wanneer je weet dat iemand 0,0 met koters heeft snap ik het hele voorstel al niet.. :=

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 17:10

Ik had vroeger ook een paar 'tantes', vriendinnen van mijn moeder die ik zo noemde. Ik was nogal verbaasd om erachter te komen dat je dat normaal alleen tegen zussen van je ouders zegt _O- (mijn moeder is enig kind en mijn vader heeft 1 broer)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 18:28

Ik doe ook niet aan ooms en tantes, heb daar zelf een hekel aan.
Mijn moeder wil dat echter niet zo erg begrijpen helaas. Die plakt echt overal een titel voor.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 18:44

In Brabant is/was dat ook wel een dingetje. Als je een vrouw bent die niet de moeder is, en als je nét ietsje bekender bent dan het niveau 'hoi-zeggen-bij-de-bakker', dan ben je al gauw een tante. Idem voor mannen maar dan in het oom.

Ik bedoel, het is toch hardstikke normaal dat een schoolvriendinnetje van Oma en daar dan de moeder van allebei de titel 'tante' dragen, of niet dan?

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 19:32

Ik ben alleen tante van het zoontje van mijn vriend zijn broer, en dat vind ik prima. Hij noemt me ook echt tante Laura, en mijn vriend ome Dennis.
Ik hoef geen tante genoemd te worden door kinderen van vrienden en vriendinnen. Nou heb ik niet zoveel vrienden met kinderen, dus het gebeurt ook niet echt, maar zou ook meteen protesteren!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 19:53

Oma's van vriendinnetjes noemde ik óók oma :+ (Ok nadat ze zelf zeiden dat dat mocht dan)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 22:43

Toen mijn nichtje eindelijk doorkreeg hoe dat werkte met ooms en tantes concludeerde ze verbaasd 'dus qimm is mijn tante!' :') ik ben blij dat mijn zus heeft meegewerkt aan het niet-tanteschap (ik was ook nog maar 17 toen mijn nichtje geboren werd, voelde me veel te jong om als een tante dit het leven te gaan)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 22:50

Ik ben vanaf mijn 7de tante :') , ik weet niet beter :+ . Had altijd een fluor gele trui en dus was ik tante pino want tante [naam] was echt veel te lang voor ze :')

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 13:10

Mijn neefjes en nichtjes noemen mij ook gewoon bij mijn voornaam. Echt geen tante. Mocht dat er ooit per ongeluk uit flappen dan luister ik ook niet.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 13:37

Ik heb een oom die maar 4 jaar ouder is dan mij. Die noem ik wel oom x maar zijn vrouw echt geen tante hoor. Ben ik met mijn ooms kinderen eens op stap denken al de mensen dat het de mijne zijn. Die 2 zijn dan totaal beledigd en ik moet mijn uiterste best doen om niet in een deuk te liggen. :')

Idem als Nederlanders of andere Belgen die het niet weten denken dat mijn vader mijne man is. Als je hen dan corrigeert kunnen ze wel door de grond zinken van schaamte. :+

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 13:56

Ik ben voor de kinderen van mijn beste vriendin ook Tante Suus. Is toendertijd zo gegroeid en stoort me niet.

Zondag familiefeest bij oma en er zijn 2 achterkleinkinderen bij. Heb voor het gemak niet verteld dat ik kom met honden, ga ze niet met dit prachtige weer opsluiten in huis en ergens anders op de bank zitten.

Kom gewoon via de tuin en ze blijven buiten tot iedereen er is om geen kinderbowling te creeeren. En er ligt een zwembad in de tuin dus kids gaan toch niet zonder toezicht naar buiten

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 14:12

kinderbowling :D

ik ga ook nergens zonder hond, familie weet het ondertussen al goed, maar de kinderen van mijn broer zijn al een aantal keer kegels geweest hoor :D

Maargoed, die kunnen wel tegen een stootje en zijn haar al gewend van baby af :D