[HK] Make-up topic: deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_chou

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 17:32

Ik weet echt te weinig van wat alles is en wat alles doet, dus ook erg moeilijk om daarin een begin te maken.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 18:38

Wat je ook kan doen, bij bv de bijenkorf heb je verschillende counters die je kunnen adviseren qua kleur/ondertonen etc.
Dan weet je meteen waar alles in valt. Hourglass, nars en charlotte tilbury hebben alle drie goed personeel over het algemeen en weten veel van ondertonen. Ook bij een Mac winkel trouwens.
Daarna kan je bij de goedkopere merken je eigen kleur makkelijker vinden.

Zoals ik hier boven al eerder aan gaf heeft ELF hele fijne make up wat makkelijk werkt, dat is een goed merk om mee te beginnen imo.

Op een weinig make up dag (vaak heb ik een helemaal geen make up dag :') dan heb ik alleen bruine mascara op omdat mijn wimpers heel licht zijn)
heb ik alleen een getinte spf op, wenkbrauw potlood (heb een paar littekens die ik altijd nweg werk :+ )
Heel licht een oogschaduw stick en wat mascara. Denk dat dat ook het makkelijkste is om mee te starten.
Op de weinig make up dagen heb ik altijd de eyes to mesmerize van CT of een Elf no budge stick Op mijn oogleden en dan echt heel lichtjes, helemaal uitgeblend zodat je echt maar een klein beetje kleur ziet. Mascara erbij en gaan... Hou sowieso van snelle make up.
Alleen bij echte feestjes oid maak ik er meer werk van :P
Eyeliner heb ik eigenlijk ook altijd wel op. Maar ben er ook handig in dus het zit er zo op. Maar zonder zou ook makkelijk kunnen.

Vind het wel heerlijk ontspannend om mijn make up te doen op de feestjes dagen... met bv Robert Welsh youtube op de achtergrond :P
Dat is trouwens ook een kanaal die heel erg leerzaam is om te kijken, zeker in zijn oudere video's komen heel veel goede tips voorbij, ook voor beginners.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 19:08

Het hangt ook wel erg af van je gezicht natuurlijk. Ik heb hooded eyes, dus ik moet zorgen dat ik hoog genoeg ga met de oogschaduw. En ik heb blonde wenkbrauwen momenteel (verf is eraf), maar wel vrij donker geverfde haren, dus zonder wat kleur op de wenkbrauwen kan ik niet met goed fatsoen de deur uit :P.

Veiligste is wel om te beginnen met de wat neutralere kleuren qua oogschaduw.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 19:29

Ja, ik ben dus al aantal keren bij bijenkorf bij workshops geweest of me lagen opmaken bij de counters. Zoals al gezegd wordt, dan weet je meteen kleuren en hoe het aangebracht moet worden. En het is gewoon leuk vind ik!

Net als Robert welsh! En nog wel aantal leuke YouTube haha

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 10:56

Robert Welsh <3 ik vind zijn adviezen zo fijn, ik vertrouw alles wat hij zegt blind. Zijn broer maakt ook leuke content!
Ik ga denk ik voor de tinted serum van Typology. Het is jammer dat er geen kleine verpakkingen bestaan van foundation, want ik gebruik hey alleen voor gelegenheden verder. Ik heb eentje van nars nu al 4 jaar. Durf het ook niet meer te gebruiken nu. Zo zonde :=

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 11:07

Ja klopt, foundation gebruik ik ook weinig, dus op een gegeven moment gooi ik het ook weg omdat ik het niet meer durf te gebruiken :')

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 16:35

Zijn er geen reisverpakkingen van foundation?
En ze anders vaker gebruiken door te mengen met je dagcrème?
Zelf heb ik vrijwel altijd foundation op, dus geen last hier van :o

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 09:31

Hmm helaas niet van degene die ik op het oog heb! Ik mengde voorheen ook wel eens foundation met creme. Maar vraag me wel af of het niet afdoet aan hoe het op je huid zicht houdt. Je veranderd immers de samenstelling.
Heb nu de seamless foundation van Lisa Eldridge op het oog. Die schijn je mooi te kunnen opbouwen naar hoe dekkend je het wil.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 10:10

Van de mijne meestal ook niet, heb sowieso huidtint/ondertoon (medium tan en heel erg cool) die niet veel in het assortiment hebben, dus als ze het hebben hebben ze het vaak weer niet in de reisverpakkingen :P

De enige die ik wel op maak is de serum foundation van Ilia omdat ik die dus wel vaker gebruik.
De plaatjes bij "mijn" kleur zijn ook altijd grappig, door mijn lichte groen/grijze ogen en lichte haren lijkt ik in oogopslag niet heel donker qua huid. Maar de mensen die mijn kleur op hebben in de plaatjes zie je het wel goed.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 10:29

Raineri schreef:
Hmm helaas niet van degene die ik op het oog heb! Ik mengde voorheen ook wel eens foundation met creme. Maar vraag me wel af of het niet afdoet aan hoe het op je huid zicht houdt. Je veranderd immers de samenstelling.
Heb nu de seamless foundation van Lisa Eldridge op het oog. Die schijn je mooi te kunnen opbouwen naar hoe dekkend je het wil.

Hoe dekkend je het wilt ligt ook enorm aan hoe je het aanbrengt. Je kan een full coverage ook juist gebruiken als een veel lichtere dekking. Zo kan ik dezelfde foundation of fulltime glam maken of net iets meer als een getinte dagcrème.

Maar je kan ook gewoon concealer gebruiken ipv foundation, kleinere verpakkingen en de manier van aanbrengen zorgt voor het uiteindelijke effect. Dan zie je geen verschil of je nu foundation of concealer gebruikt hebt

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 10:35

MyWishMax schreef:
Raineri schreef:

Hoe dekkend je het wilt ligt ook enorm aan hoe je het aanbrengt. Je kan een full coverage ook juist gebruiken als een veel lichtere dekking. Zo kan ik dezelfde foundation of fulltime glam maken of net iets meer als een getinte dagcrème.

Maar je kan ook gewoon concealer gebruiken ipv foundation, kleinere verpakkingen en de manier van aanbrengen zorgt voor het uiteindelijke effect. Dan zie je geen verschil of je nu foundation of concealer gebruikt hebt

Je hebt ook hele vloeibare concealers/light coverage inderdaad! Slimme tip!

En opletten met aanbrengen dat je niet met je vingers/''vieze kwasten/sponsje'' aan je opening/applicator zit. Dan voorkom je bacteriën in je foundation die sneller je product bederven

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 10:42

Je hoeft juist geen lichte dekking te kopen, dat krijg je ook voor elkaar met full coverage concealer. Ik gebruik echr allerlei soorten. Alleen als je wel een keer meer dekking wilt met een lichte wordt dat veel moeilijker.

Ik zou dan eerder voor een medium tot full gaan en eventueel een makeup verdunner erbij nemen of een melkachtige toner (dat geeft beter effect als een dagcreme) maar dat is niet nodig als je jezelf de juiste manier van aanbrengen aanleert. En de skincare eronder heeft ook altijd effect op de make up en zelfs de dekking, hoe het draagt en noem maar op.

Katie Jane Hughes heeft daar hele leerzame video's over. Zij is ook echt een make up artist en geen influencer, want hoe die zichzelf opmaken 9 van de 10 keer is niet bruikbaar als je niet gefilmd wordt met tig felle lampen haha

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 11:00

Mijn foundation is van Haus labs.
Dat is er inderdaad ook een die heel goed dekt maar die je ook heel mooi licht aan kan brengen.
De reden dat ik het niet elke dag gebruik is eigenlijk meer dat ik er soms gewoon geen zin in heb :')
Skincare met wat glow recipe hue drops, eyeliner, mascara en klaar :+

De ilia gebruik ik meer, omdat daar ook spf 30 in zit, scheelt weer een Skincare stap :')
Maar de Haus labs is heel erg mooi, zeker als ik meer make up gebruik zit daar alles van de contour, blush etc heel mooi op

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 11:10

Ik zou die hausse labs ook graag willen, maar dat is wel echt boven budget helaas. :') Maar precies wat je zegt, die is zo mooi en zo verschillend te dragen ook

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 11:11

Tellen tanning drops als make up? Zo ja, hebben jullie daar misschien aanraders voor?

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 11:13

ik gebruik die van marc inbane, werken echt super. Doe ook al erg lang met het flesje. Gebruik hem gemiddeld genomen van de herfst tot en met de lente 1x in de week/twee weken. Het is me nog nooit gelukt om daar vlekken mee te krijgen, ondanks als je bekijkt hoe ik het soms uitsmeer :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 11:27

MyWishMax schreef:
Ik zou die hausse labs ook graag willen, maar dat is wel echt boven budget helaas. :') Maar precies wat je zegt, die is zo mooi en zo verschillend te dragen ook

Ik ben door mijn kleur sowieso de l*l _O-

Het is CT, Nars, hourglass of Ilia. Die dan weer ietjes goedkoper is :')
Fenty en rare hadden ook mijn kleur en waren iets voordeliger.
Maar Rare gebruikt een Spf waar ik niet tegen kan, en Fenty heeft met de nieuwe hydrating foundation mijn kleur er uit geknikkerd -O-
En de andere coole ondertonen zijn echt veel te licht of veel te donker helaas.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 11:41

Ik heb serieus van die mengkleuren boor foundation, want ik wissel door het jaar en met die drugstore merken kan je lang niet altijd testen. Bizar hoevaak er wel plek is voor testers, maar ze er gewoon niet zijn. Zelfs bij de Douglas bij de merken die ik koop, gewoon geen testers of maar van 1 of 2 kleuren. Heb dus al paar keer verkeerde kleur gehad. En zelfs al paar keer toen er wel testers waren en een medewerker me geholpen heeft met kiezen. Thuis komen en echt niet de juiste match... Dus ik heb nu wit, blauw en oranje pigmenten :')

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 14:33

MyWishMax schreef:
Je hoeft juist geen lichte dekking te kopen, dat krijg je ook voor elkaar met full coverage concealer. Ik gebruik echr allerlei soorten. Alleen als je wel een keer meer dekking wilt met een lichte wordt dat veel moeilijker.

Ik zou dan eerder voor een medium tot full gaan en eventueel een makeup verdunner erbij nemen of een melkachtige toner (dat geeft beter effect als een dagcreme) maar dat is niet nodig als je jezelf de juiste manier van aanbrengen aanleert. En de skincare eronder heeft ook altijd effect op de make up en zelfs de dekking, hoe het draagt en noem maar op.

Katie Jane Hughes heeft daar hele leerzame video's over. Zij is ook echt een make up artist en geen influencer, want hoe die zichzelf opmaken 9 van de 10 keer is niet bruikbaar als je niet gefilmd wordt met tig felle lampen haha

Goeie tips!! Dank!
Ik ga eens kijken bij Katie Jane Hughes. Applicatie maakt idd veel verschil, maar ook de juiste voorbereiding wanneer je weet wat bij jou "zwakke plekken" zijn waar je make up makkelijker afbreekt. Bijvoorbeeld: neus. Zo heb ik ook best lang gezocht naar een goede zonnebrand die goed combineerde met mijn make up. Nu verkies ik spf altijd wel boven foundation, maar toch fijn als het kan.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 15:09

Voor de plekken waar je olie door je make up heen komt, goed hydrateren en echt in laten trekken en voor je make up je huid deppen met een setting spray op een vochtige beauty blender, dat scheelt echt enorm.
Ik heb zelf 0 olie, want heb een hele droge huid, maar een vriendin van mij doet het altijd op haar T zone en zij heeft juist een hele vette huid, haar make up blijft echt veel langer goed.

Zij gebruikt trouwens de cushen foundation van tirtir volgens mij bij boozy shop gekocht. Daar heb je ook kleine reis verpakkingen van en proefzakjes om je kleur te kiezen.
Blijft bij haar echt heel erg mooi zitten.
Zij gebruikt de setting spray van CT, maar ik denk dat een goedkopere ook prima zijn werk doet.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 16:29

Ik heb setting spray van milani. En als ik wedstrijd heb van kryo? En loreal, die hairspray achtige haha. Dan zit het echt vast.

Op neus werkt het soms ook om een oogschaduwprimer te gebruiken, maar niet elke soort werkt. Je hebt dan wel een wat drogere soort nodig. En idd niet te veel erop willen doen.

Die tirtir zit ik ook al een tijd naar te kijken!

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 11:28

We kijken overduidelijk allemaal Robert Welsh :') mijn oog was ook op tir tir gevallen! Kreeg alleen flashbacks naar mijn foundation als tiener: zo'n maxfactor poeder doosje _O- . Ik ben daarom best bang dat het best wel een overdaad zal zijn? Ik vind het bij de reviewfotos ook prominent aanwezig altijd, maar kan aan de applicatie liggen. De reviews zijn wel lovend! Mijn oog was gevallen op de milk toner en de ceramic ampoule.
Denk dat ik binnenkort de lisa eldrigde foundation ga bestellen en alles voor skin prep. Helemaal zin eens mezelf uit te dossen!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 14:38

Kennisje van mij is make up artist, die gaf de tips eigenlijk.

Maar Robert zegt het idd ook, ik denk heel veel goede make up artists omdat het werkt :D

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 11:57

Wat is trouwens jullie lievelings oogschaduw?

Ik vind het altijd grappig dat sommige betaalbare merken zo veel beter presteren dan dure.

Voor "normale" poeder oogschaduw is sigma en lunar beauty echt mijn favoriet. Ook Beauty bay en colorpop heeft goede. Vooral de samenwerking van rawbeautykristi x colorpop was :+:
En de supershocks :Y)
Sigma is wel echt mijn favoriet, werkt makkelijk en alle kleuren zijn top.

Voor stick/cream heb ik er 2. Elf nu budge en CT eyes to mesmerize.
En bij CT specifiek de pillowtalk, had ook een andere meer bruinige ervan en die vond ik erg vlekkerig.
Van de Elf werken ze allemaal top, mat en de glimmende.
Begrijp sowieso nooit hoe Elf het doet voor hun prijzen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 12:24

Ik heb een klein doosje van fenti. Wat prijzig maar ik zocht een goede paars die ik nergens anders kon vinden. Super gepigmenteerd, heel tevreden mee. Maar denk dat er merken zijn die minder aan de prijs zijn met dezelde kwaliteit. Masr doe er echt zo lang mee dat ik het prima vond zo. Verder gebruik ik al een jaar of 8 een doos van two faced. Is prima, niets bijzonders.

Wbt primers. Ik heb nu een van nars die bijna op z'n einde is. Vind hem erg tegen vallen. Ik wil dan wel die van elf aanshaffen, maar nog veel liever die van sigma maar die is steeds uitverkocht.