Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 19:59

Cheetahfan schreef:
Ik moet altijd zo lachen om deze :')
[ [url=m/gdamrl.png]Afbeelding[/url] ]

Haha :')

O: 250ml Franse kwark, 3 handjes muesli, beetje jam en honing
L: Pindakaastosti, 1 volkorenboterham met 2 plakken kipfilet+boter
T: rijstwafel met jam, banaan
A: Broodje gezond (met achterham, ei, kaas, komkommer en beetje mayo), triangel met jam, 3 plakjes stokbrood met kruidenboter
T: Appel
+- 1800 kcal

D: water en thee
B: 20 minuten workout (buik en been), 5-10 minuten lopen

Lauura

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 20:23

Nou de overnight oats staan in de koelkast. Had er al een paar blauwe bessen door gedaan maar misschien had ik dat niet moeten doen 8)7 ik ben benieuwd morgen ochtend!

Lijstje van vandaag.
O: groene smoothie van banaan spinazie en 250ml magere yoghurt
L: wrap met groente en 3 plakjes kipfilet
A: Volkoren penne met roerbak groente en stukje kip
T: 4 paaseitjes

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 22:00

jaimy10 schreef:
Dat heb k ook.. als k ga dan ga ik goed los. Oeps. Ach.. dat gebeurd eens in de paar weken. := Komen we gelukkig geen kilo's van aan hihi

Mijn cheatday afgelopen zondag bestond uit een halve bus pringles, 3 triple chocolate chip cookies, 3 andere chocoladekoekjes, een halve reep Aero (soort Bros), een stuk Galaxy chocolade, 3 van die kleine reepjes Kinder chocolade, een halve Large domino's pizza, 3 pepperoni & mozzarella dough balls, 3 chicken strippers, 2 porties chocoladetaart en 3 scheppen Ben & Jerry's :') Dus... En was woensdag anderhalve kilo afgevallen tov vrijdag.

Maandagochtend voor het eerst in weken toen ook eindelijk fijn m'n rug kunnen trainen, met al die koolhydraten :')

Jullie gaan snel! Zal zo even bijlezen.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 22:18

Lauura schreef:
Nou de overnight oats staan in de koelkast. Had er al een paar blauwe bessen door gedaan maar misschien had ik dat niet moeten doen 8)7 ik ben benieuwd morgen ochtend!

Lijstje van vandaag.
O: groene smoothie van banaan spinazie en 250ml magere yoghurt
L: wrap met groente en 3 plakjes kipfilet
A: Volkoren penne met roerbak groente en stukje kip
T: 4 paaseitjes

Dit lijstje wordt al beter lau!
Heb je zo rond de lunch niet veel trek? Wat had je qua beweging vandaag?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 22:19

:oo eulogy, dat wil ik ook!! Bij mij staat het op zn minst altijd wel even flink stil als ik losgegaan ben, meestal ook echt wel zwaarder, al zal dat vooral vocht zijn. Maar duurt toch altijd weer even om t weer kwijt te raken.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 22:24

Morgen wordt een zware dag voor mij. Ik breek altijd op zaterdagen qua gezond eten. Werk van 6 tot 16:30 bij de bakker...
Ik heb bedacht
O1: banaan
O2: tosti van pompoenpitten bolletje en cadetje kipfilet en sla
L: breaker high proteins of kwark met rozijnen en havermout
T: jus d' orange vers geperst
A: wat de pot schaft
Als ik aan zoetigheid begin is mn rem weg.

Voor 6 uur ontbijt is erg vroeg dus daarom dan alleen banaan en bij de pauze rond 10 de broodjes.

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 22:37

Michelle, zat vandaag alsnog "maar" rond de 1200 kcal.. heb m'n avond eten niet precies afgewogen dus weet het niet exact! Nee geen honger, nooit eigenlijk... ik drink ook met gemak 3L water en dat vult ook flink..
beweging hele dag gewerkt a 30.000 stappen per dag. En daarna nog gereden ongeveer half uurtje.

Ik heb ook last van hoor als ik eenmaal begin aan zoetigheid kan ik nooit bij 1 dingetje laten.. niet aan beginnen dus. Ik koop ook niks, als het in huis is gaat het ook op. Zo irritant -:(-

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 22:47

Ik val juist ook sneller af na zo een giga Cheat! Heerlijk hihi :=

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 22:54

Laura, imo eet je inderdaad veel te weinig. Snap het probleem eerlijk gezegd niet zo, je kunt toch vrij makkelijk wat gezonde calorierijke tussendoortjes toevoegen? Zeker als je zoveel beweegt... Zie inderdaad wel al verbetering :)

Ja Jaimy ik ook :P Weet niet waar het aan ligt maar het is wel fijn. M'n PT wil ook echt nadrukkelijk dat ik 1x per week (4 uur :+ ) cheat. Deze zondag wordt het weer Domino's (of Papa John's!) en Ben & Jerry's denk ik haha

Ai lastig inderdaad op zaterdag bij de bakker Michelle!

Net lijstje Eske!

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 23:52

Ik ben op een of andere vreemde manier ook lichter na mn treatdagen :)) Sterker nog als ik ze niet hou kom ik veel sneller op een plateau.. werkt voor mij dus prima dus ik hou ze elke zondag :D zo had ik 2 weken terug een dag van 3200 kcal :+

Eulogy schreef:
Laura, imo eet je inderdaad veel te weinig. Snap het probleem eerlijk gezegd niet zo, je kunt toch vrij makkelijk wat gezonde calorierijke tussendoortjes toevoegen? Zeker als je zoveel beweegt... Zie inderdaad wel al verbetering :)

Dit. Je bent je lijf echt zo erg teniet aan het doen.. even ter vergelijking: ik ben ook 1.80 (weeg op t moment ong 70), en heb vandaag 18.500 stappen gezet, dus iets meer als de helft van jou, nou jij hebt paard gereden ik heb gesport.. ik zit op dit moment al op een verbranding van 3350(!) kcal, wat bij jou dus sowieso nog veel hoger ligt (of je moet echt heeeeel veel minder wegen maar dan lijkt t me niet nodig om af te vallen).. Vind je het dan zelf ook niet shockerend dat je maar 1/3e eet van wat je lichaam verbruikt?

X_Michelle_X schreef:
Morgen wordt een zware dag voor mij. Ik breek altijd op zaterdagen qua gezond eten. Werk van 6 tot 16:30 bij de bakker...
Ik heb bedacht

Voor 6 uur ontbijt is erg vroeg dus daarom dan alleen banaan en bij de pauze rond 10 de broodjes.

Lotgenoot :(:) :')
Ik werk dan wel bij de AH in de bakkerij(/deli soms) maar ik herken je dilemma. Werk er rond de 30 u per week (ene week 45, andere week maar 20 oid) en pff.. is een aardig grote factor als ik aankom :') Onze winkel is zwaar gefoccused op proeverijen (hoe meer en uitgebreider, hoe beter) dus door de weeks in de winter ben je zowat hele dagen proeverijen aan het maken.. tsja dat is goed fout gegaan :+ Heb nu mn zelfbeheersing dan weer 100% terug op mn werk; op zondagen heb ik treatday dus dan mag ik eten, de rest van de week moet ik er af blijven.
Gaat verassend goed :D

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 00:47

Damn wordt echt moedeloos als ik jullie cheat/afval verhalen lees :')
Ik cheat echt bijna nooit, krijg minder binnen dan ik verbruik, maar val niet af. :P
Misschien toch maar een treatday toevoegen?

En werken bij de bakker, ai, dat lijkt mij ook lastig.

Nu alvast lijstje voor morgen want moet half 7 van huis:
O: 200 gram alpro go on, bosbessen,chia en 3 el atkins muesli
T: appel
L: pannenkoekjes van 1 banaan, 2el havermout, 15 gram whey vanille, 1 ei en 100 ml magere melk
T: 150 gram protein quark
A: sla melange, 1 kipfilet, tomaat, komkommer, feta light apetina en balsamico
T: clean protein bar, handje druiven

B: uur fitness (half cardio en half kracht)
D: Thee, water, 1 cappuccino

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 00:56

xNavatu schreef:
Ik ben op een of andere vreemde manier ook lichter na mn treatdagen :)) Sterker nog als ik ze niet hou kom ik veel sneller op een plateau.. werkt voor mij dus prima dus ik hou ze elke zondag :D zo had ik 2 weken terug een dag van 3200 kcal :+

Eulogy schreef:

Dit. Je bent je lijf echt zo erg teniet aan het doen.. even ter vergelijking: ik ben ook 1.80 (weeg op t moment ong 70), en heb vandaag 18.500 stappen gezet, dus iets meer als de helft van jou, nou jij hebt paard gereden ik heb gesport.. ik zit op dit moment al op een verbranding van 3350(!) kcal, wat bij jou dus sowieso nog veel hoger ligt (of je moet echt heeeeel veel minder wegen maar dan lijkt t me niet nodig om af te vallen).. Vind je het dan zelf ook niet shockerend dat je maar 1/3e eet van wat je lichaam verbruikt?

X_Michelle_X schreef:
Ik heb bedacht

Lotgenoot :(:) :')
Ik werk dan wel bij de AH in de bakkerij(/deli soms) maar ik herken je dilemma. Werk er rond de 30 u per week (ene week 45, andere week maar 20 oid) en pff.. is een aardig grote factor als ik aankom :') Onze winkel is zwaar gefoccused op proeverijen (hoe meer en uitgebreider, hoe beter) dus door de weeks in de winter ben je zowat hele dagen proeverijen aan het maken.. tsja dat is goed fout gegaan :+ Heb nu mn zelfbeheersing dan weer 100% terug op mn werk; op zondagen heb ik treatday dus dan mag ik eten, de rest van de week moet ik er af blijven.
Gaat verassend goed :D

10.5 uur met paaseitjes onder mn neus is echt verleidelijk.
Ik ben nog geen week bezig met afvallen dus wil nog niet zondigen. Ben overigens wel al 2 kilo kwijt (oke heeft ook te maken met het maandelijkse ritme, maar toch hahah!)
Eerst maar even 2 weken streng en "afkicken" daarna wil ik op zaterdagen iets zondigen om het goed te kunnen volhouden.
Al heb ik nu al trek in een warm croissantje met jam %) ^) |o :\

Ik denk ook dat het vele bewegen mij echt goed doet. Ik wordt er veel fitter van en vrolijker. Dus dat ga ik lekker doorzetten. Toen ik begon was het idee min. 3x per week een uur hardlopen/wandelen met paardlief maar heb het vanaf dinsdag al 4x gedaan :):) heerlijk! Misschien morgen wel weer!
Wilde toen ook meer touwtjespringen en buikspier oefeningen doen... heel eerlijk... dat heb ik nog niet gedaan :o

En mijn struikelblok is echt water drinken. Ik doe dat echt veel te weinig.

Ik merk overigens ook echt aan mn huid dat ik oplet wat ik eet, super fijn!

En girls, helemaal niet gek dat jullie na een cheatdag juist afvallen. Even flink je lichaam laten schrikken en aan t werk zetten qua brandstof en daarna weer terug naar gezond, blijft je lichaam nog even in die 'schrik' van het veel moeten verteren ineens.
-ben niet zo goed in dit uileggen merk ik haha!-

Ingvild

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 01:15

Hi allemaal,

Ik meld mij hier ook! Ik wil vanaf maandag weer een poging gaan doen om rond de 10 kg kwijt te raken. Twee jaar geleden ook al een begin gemaakt, maar op een moment helaas mee gestopt. Nu toch besloten om het laatste stukje aan te pakken.

Echter is er voor mij 1 ding enorm veranderd, mijn werk. Ik ben van een soort kantoorbaan naar een baan gegaan waarbij ik redelijk veel beweeg en ook wat gewicht til. Ik werk als interieurfotograaf (fotografeer huizen voor verkoop), loop daardoor heel de dag met een camera met statief rond.Ook eet ik regelmatig onderweg in de auto. Wat kan ik dan het beste meenemen als lunch en tussendoortje?

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 09:31

WoW die overnight oats, vreselijk := doe ik nooit meer blehhh

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 09:42

Lauura schreef:

Yes! Ik ben niet de enige die het niet weg krijgt. Ik vind het zo vies. :')

Binnenkort komt mijn fietsbroek binnen en dan kan ik gaan fietsen. *\o/*
Elke week 1x een dik uur wandelen en 2x per week een uur fietsen. *\o/*

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 09:46

Welkom Invild!
Ik neem meestal als lunch gewoon brood mee, als tussendoortjes fruit?

Mijn lijstje van gisteren is een beetje apart. Ik ben er niet blij mee, wilde veel meer bewegen. 's Avonds bleef ik te lang hangen op stal (moest op 18.30 thuis zijn, maar was er om 20.00 :') ). Daarom had ik niet meer gewoon avond gegeten. Had ook ontzettend buikpijn. Maar zulke dagen zijn er helaas ook.
O: twee boterhammen met kalkoenborstfilet en zalm, zoet broodje met pruimenconfiture en vruchtenhagel en een beker melk.
T: een volkorenbiscuitje en water.
L: 6 cherrytomaatjes, drie boterhammen met zalm, pruimenconfiture en hazelnootpasta, water en een bekertje thee.
T: een appel en water.
T: een sultana.
T: een kop thee met honing en een hapje honing.
A: twee rijstcrackers met pindakaas en een kop thee.
T: klein bakje met wat chips en nootjes en een glas ranja.
B: 75 minuten fietsen, paard poetsen en wandelen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 09:54

Morgûh :wave:

Overnight oats vond ik alleen lekker met amandelmelk, appel, kaneel en honing en dat op de ochtend even opwarmen in de magnetron.
Nu doe ik gewoon havermout door mijn yoghurt met vers fruit. :9

Ik zal mijn stappenteller ook weer opzoeken, kijken hoeveel ik daadwerkelijk beweeg. :)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 10:15

X_Michelle_X schreef:
kim345 schreef:
Klinkt goed emma!

Ik heb echt een hele gekke dag, vanmiddag ineens echt trek

O: sinaasappel
L: 2 boterhammen met knaks, tosti 30+ kaas, 2 boterhammen speculoos :+
T: appel
A: mihoen met garnalen? Nog even zien
B: zo even een uurtje roeien, lekker weer om op het water te zijn!

Kcal: uh tsja.

Eet je altijd zo weinig voot ontbijt?
Als ik zo weinig eet als ontbijt heb ik later op de dag ook altijd honger. Misschien kun je in de ochtend iets extra's eten? Bij mij werkt dat :)

Ik heb s ochtends eigenlijk nooit trek, meestal ontbijt ik niet eens.
Als ik in de ochtend wel ontbijt krijg ik veel sneller trek dan wanneer ik het uitstel. Mijn huisgenoot had toevallig nu al knaks gemaakt en speculoos moet ik gewoon niet meer kopen. Vind dat zoooo lekker :+

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 11:20

Ingvild schreef:
Hi allemaal,

Ik meld mij hier ook! Ik wil vanaf maandag weer een poging gaan doen om rond de 10 kg kwijt te raken. Twee jaar geleden ook al een begin gemaakt, maar op een moment helaas mee gestopt. Nu toch besloten om het laatste stukje aan te pakken.

Echter is er voor mij 1 ding enorm veranderd, mijn werk. Ik ben van een soort kantoorbaan naar een baan gegaan waarbij ik redelijk veel beweeg en ook wat gewicht til. Ik werk als interieurfotograaf (fotografeer huizen voor verkoop), loop daardoor heel de dag met een camera met statief rond.Ook eet ik regelmatig onderweg in de auto. Wat kan ik dan het beste meenemen als lunch en tussendoortje?
(Groene) smoothies, rijstwafels (met pure chocola <3 ), fruit, dat soort dingen? :)

Volgens mij vroeg iemand wat ik bedoelde met met je maximale gewicht trainen? Daarmee bedoel ik het gewicht waarmee je bij 8-12 reps de laatste 2 reps bijna niet kunt doen en dat dat gewicht ook elke training (meestal :D ) omhoog gaat. Dat is imo het meest effectief.

Blugh ik eet als ontbijt meestal Griekse yoghurt met chocolate brownie whey en dat is lekker, maar besloot er vandaag pindakaas en Nutella door te doen omdat ik extreme cravings had en het in m'n macro's paste... Geen goed idee :') Het is extreem zoet en heel machtig, krijg het echt niet weg :')

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 11:22

Afbeelding

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 11:32

Omg al die cheat/trestdays van jullie :wow:
Ik durf echt niet zoveel te eten op één dag, dan ben ik bang dat ik de volgende dag gelijk 2 kilo zwaarder ben. Of dat mijn gewicht dan gelijk 2 weken stilstaat, dat doet het nou al :o

Lijstje voor vandaag
O: Glaasje drinkyoghurt, croissant en cracker met kipfilet
T: Breaker high protein
T: Ice tea green en wss een bitterballetje of 2 :')
A: lasagnette
T: gevuld eitje

B: uur paardrijden

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 11:45

MarlindeRooz schreef:
Lauura schreef:

Gelukkig _/-\o_
Ik dacht dat het aan mij lag. Heb het een keer gemaakt, ook precies zoals het recept zei, en er stond ook echt bij dat ik me kon verheugen op HET BESTE ONTBIJT OOIT. :')

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 11:47

Annikoe schreef:
Omg al die cheat/trestdays van jullie :wow:
Ik durf echt niet zoveel te eten op één dag, dan ben ik bang dat ik de volgende dag gelijk 2 kilo zwaarder ben. Of dat mijn gewicht dan gelijk 2 weken stilstaat, dat doet het nou al :o

Lijstje voor vandaag
O: Glaasje drinkyoghurt, croissant en cracker met kipfilet
T: Breaker high protein
T: Ice tea green en wss een bitterballetje of 2 :')
A: lasagnette
T: gevuld eitje

B: uur paardrijden
Die van afgelopen week was voor mij ook wel beetje over the top, ik was echt misselijk dus was ook niet chill :+ Maar er is wel echt wat voor te zeggen, er zijn onderzoeken die aantonen dat het je verbranding even een "boost" kan geven dus misschien moet je het juist eens proberen :D

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 11:51

Maanlicht schreef:
MarlindeRooz schreef:

Gelukkig _/-\o_
Ik dacht dat het aan mij lag. Heb het een keer gemaakt, ook precies zoals het recept zei, en er stond ook echt bij dat ik me kon verheugen op HET BESTE ONTBIJT OOIT. :')

Hier ook iemand!Terwijl ik havermout gewoon wel lekker vind! :9

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 11:52

Lijstje van gister uiteindelijk:
O: Breaker High Protein vanille, roggecracker met philadelphia komkommer en feta
L: twee rogge boterhammen met philadelphia komkommer en feta en runderrookvlees en tomaat. 4 cracottes met roomboter en vruchtenhagel :')
A: twee kleine broodjes met roomboter, rundertartaar, gelakte makreel, 36 uur gegaard buikspek, rogvleugel en een bolletje mango-citroen ijs. En drie glazen wijn O:)