[Centraal] Tattoo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 23:50

That en which zijn grammaticaal beiden correct in deze zin, hoor. Maar dan moet je de komma wel weglaten, want die hoort daar niet. Als je 'm laat staan is je zin grammaticaal incorrect, toch niet in de zin die jij wil hebben.

Something en anything hebben hier ook vrijwel dezelfde betekenis met een klein nuanceverschil. Anything is algemener en betekent dat je nooit ook maar iets moet vergeten van alle dingen die je gelukkig maken. Something is veel specifieker en duidt op één heel specifiek ding dat je gelukkig maakt. Je kan dus gewoon kiezen wat jij het mooiste vindt klinken. Maar anything is hier wat formeler, poëtischer en daarom grammaticaal wat mooier. Something is meer spreektaal.

xTiffani

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 00:37

Interessant, ik kan aardig goed engels verstaan etc. Maar met de grammatica ben ik echt een muts :o (zelfs in het Nederlands :') )

Waarom vind ik Something dan beter klinken? Ik vindt anything er zo raar staan. Puur mijn gevoel hoor, die klopt overigens nooit :7

Poppetjes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 09:27

Safiera schreef:
Poppetjes_ schreef:
Voor mij is dat al heel lang: "Never regret something, that once made you smile" Daar leef ik echt naar.

Niet dat mijn Engels geweldig is, maar zou het niet mooier 'Never regret anything which once made you smile' zijn?

Volgens mij kan het allebei, anything en something. Ik vind anything niet lekker klinken omdat never ook al nooit is, en anything niets. Something is iets. Dus vrij vertaald is het dan: Heb nooit spijt van iets dat je ooit heeft laten lachen. En anders is het Heb nooit spijt van niets dat je ooit heeft laten lachen. Dat vind ik zo raar. Of denk ik dan te ver :')

Yasmine schreef:
That en which zijn grammaticaal beiden correct in deze zin, hoor. Maar dan moet je de komma wel weglaten, want die hoort daar niet. Als je 'm laat staan is je zin grammaticaal incorrect, toch niet in de zin die jij wil hebben.

Something en anything hebben hier ook vrijwel dezelfde betekenis met een klein nuanceverschil. Anything is algemener en betekent dat je nooit ook maar iets moet vergeten van alle dingen die je gelukkig maken. Something is veel specifieker en duidt op één heel specifiek ding dat je gelukkig maakt. Je kan dus gewoon kiezen wat jij het mooiste vindt klinken. Maar anything is hier wat formeler, poëtischer en daarom grammaticaal wat mooier. Something is meer spreektaal.

Ahhh ff de komma ertussenuit halen dus! :D Maar dat is dan gewoon een stukje smaak, want ik vind anything dus echt raar klinken en anderen vinden dat dus weer juist mooier.
Laatst bijgewerkt door Poppetjes_ op 29-07-15 09:34, in het totaal 1 keer bewerkt

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 09:29

Never ragret :j

:+

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 09:35

Haha Kim :')

Ik persoonlijk vind anything ook mooier klinken...
Maar het kan allebei idd

Ik heb voor mijn tekst ook een poos nagedacht hoe ik hem wilde hebben

Houden van is ook los kunnen laten

Dat is dus geworden
To love is to be able to let go

Erg lastig om iets op de juiste gevoelswijze te vertalen :j

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 09:45

Ik wil ook al heel lang een abstracte pijl, maar kan de "juiste" niet vinden, niet zelf tekenen en de artiesten aan wie ik het heb voorgelegd kwam ik er ook niet mee uit :+

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 09:55

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 09:55

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 10:00

Dreamy schreef:
Ik wil ook al heel lang een abstracte pijl, maar kan de "juiste" niet vinden, niet zelf tekenen en de artiesten aan wie ik het heb voorgelegd kwam ik er ook niet mee uit :+

Al bij leviticus in Arnhem geweest?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 10:02

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 10:08

BelleTessa schreef:
Die abstracte pijlen vind ik ook erg gaaf!

Het jammere van quotes vind ik vaak dat ze negatief zijn.. Ik hou van positieve quotes, zou zelf nooit kiezen voor iets in een negatieve trant.
http://www.nsmbl.nl/gek-op-minimalistis ... oo-artist/
Vind deze ook gaaf!!

Die zeker onwijs gaaf!! :j

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 10:09

BelleTessa schreef:
Die abstracte pijlen vind ik ook erg gaaf!

Het jammere van quotes vind ik vaak dat ze negatief zijn.. Ik hou van positieve quotes, zou zelf nooit kiezen voor iets in een negatieve trant.
http://www.nsmbl.nl/gek-op-minimalistis ... oo-artist/
Vind deze ook gaaf!!

Heel gaaf werk!! Volgende keer dan maar tripje Turkije... :') (Maar eerst nog terug naar Zuid-Frankrijk voor afmaken van de laatste :') )

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 10:14

Ja, zal er op neer komen dat anything en something beide kan :) Zelf zou ik niet something kiezen, iets te nederlands-engels voor mijn gevoel...

Het betekent allebei 'iets', maar something is meer één ding (als in, het aantal 1).

Zoals: 'have you got something to fix this?' (heb jij iets om dit te repareren?) 'anything will work!' (alles is goed!)

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 10:55

@Damned precies, ik zag daarna pas dat het van Catullus was, quotes zou ik sowieso nooit aanpassen. En ik denk er nog even over na, ik weet niet hoe ik dat mooi in het design ga krijgen :=

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:13

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:24

Een paar berichten terug wordt precies hetzelfde gelinkt :=

Vind sommig werk niet zo heel goed tbh.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 12:38

Oh sorry, had ik niet gezien!

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 13:11

Ik zit hoor! :D Had nog wat voeten in de aarde, de auto wilde niet starten :')

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 14:24

Oewww spannend!

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 16:07

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 16:09

Spannend Tessa!

Ben benieuwd hoe het er uit komt te zien! Je bent hier al zo lang mee bezig! :D

Saayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 16:18

Hallo dames! Ik meld me ook maar eens (als jullie dat goed vinden?). Lees regelmatig mee en zie heel leuke dingen voorbij komen!
Het is lastig om een goede artist te vinden die je tattoo precies zo kan maken zoals jij wil.. Maar het is het wel meer dan waard! :j Leviticus kan mooie dingen zetten, kennis van mij laat een sleeve door hem maken en dat ziet er goed uit!

Ik vroeg me af of hier ook mensen zitten die ervaring hebben met Needle Art Tattoo? Heb wisselende verhalen gelezen over de hygiëne (roken, joints e.d. :+ ) verdere werkwijze zou wel goed en steriel zijn.
Er zitten daar gasten die geweldig goed zijn, zoals Ryan Foley. Waar ik zeker mee om de tafel zou willen voor mijn volgende tattoo :D mits er dus niet gerookt word TIJDENS het tattooeren zelf.

Ik ben benieuwd! *\o/*

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 16:31

Saayer schreef:
Hallo dames! Ik meld me ook maar eens (als jullie dat goed vinden?). Lees regelmatig mee en zie heel leuke dingen voorbij komen!
Het is lastig om een goede artist te vinden die je tattoo precies zo kan maken zoals jij wil.. Maar het is het wel meer dan waard! :j Leviticus kan mooie dingen zetten, kennis van mij laat een sleeve door hem maken en dat ziet er goed uit!

Ik vroeg me af of hier ook mensen zitten die ervaring hebben met Needle Art Tattoo? Heb wisselende verhalen gelezen over de hygiëne (roken, joints e.d. :+ ) verdere werkwijze zou wel goed en steriel zijn.
Er zitten daar gasten die geweldig goed zijn, zoals Ryan Foley. Waar ik zeker mee om de tafel zou willen voor mijn volgende tattoo :D mits er dus niet gerookt word TIJDENS het tattooeren zelf.

Ik ben benieuwd! *\o/*

Ik ben daar een stuk of 5 keer geweest. Er word echt nooit tijdens het tatoeëren gerookt, echt alleen tijdens pauzes!

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 16:31

Een vriendin van mij is er geweest en ik ben toen mee geweest.

Er wordt gerookt, maar wel gewoon in een pauze. Niet tijdens het zetten zelf :)
Tenminste, bij ons dan. Hoe het bij de rest was, geen idee :P

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 16:34

Nou het staat erop! Iets meer als 2 uur bezig geweest,
Viel me echt mee! Alleen de binnenkant van m'n elleboog.. Men.. :')
Nu staat m'n gehele arm in de fik, maar ben wel blij :D