Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 17:10

Doubtless schreef:
Water weet je al, daar 'moet' een halve liter bij.
Verder denk ik dat je lunch wel wat steviger mag, mits je vol zit na een broodje en een beschuitje?
Na het shredden zou ik zorgen voor iets met proteïnen en eiwitten, voor je spieren. Zelf vervang ik een groot deel van de aardappelen voor salade en eet ik een stuk minder vlees, maar ik denk dat het qua gezond eten niet veel uit zal maken.

Water is ook echt puur water, daarnaast drink ik nog 2 grote groene smoothies, en groene thee dus ik kom vaak wel aan ruim 2 liter vocht.
Overigens was dat broodje een grote volkorenbol, zo'n harde van de bakker. Zal er morgen nog een stuk fruit ofzo bij nemen :j

Jee, dag 4 zit er op!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 17:12

Goede tip van Sall!

Je kan de push ups namelijk niet schrappen, omdat in elk level van de shred (en de volgende work-outs) er varianten van terugkomen.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 17:12

Ik zou persoonlijk voor meer dan 1.5 liter gaan, maar ik drink niets anders dan water, dus dat scheelt.

Citaat:
De functies van water zijn:
de opbouw van het lichaam. Het menselijk lichaam bestaat voor een groot deel uit water. Water is noodzakelijk voor het bloed, lymfe- en spierweefsel;
het oplossen en transporteren van voedingsstoffen, enzymen en afvalstoffen;
het reguleren van de warmte van het lichaam. Door wateruitscheiding (transpireren) kan het lichaam warmte verliezen en dus afkoelen.

Ik drink tijdens mijn workout (anderhalf tot 2 uur) plusminus een liter water & zweet behoorlijk. Puur aanvullen naar mijn idee. Verder heb ik het idee dat veel/alleen water drinken goed helpt bij/tegen spierpijn. Moet eerlijk zeggen dat ik snel last heb als afvalstoffen niet goed afgevoerd worden, dus ik streef wel naar die 2L.

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 17:17

Mars schreef:
Bhriseis schreef:
Ik vind persoonlijk niets zo irritant als mensen die met feestdagen na een zo'n haute cuisine-bord waar 1 wortel en 1 struik witlof opligt op hun buik wrijven en zeggen dat ze 'zò ontzettend vol zitten, en écht genoeg hebben, en nee, er kan beslist geen stukje taart meer in, want én een bord soep, én wat hapjes...' 8)7 Natuurlijk doet de rest van de tafel dan mee.

O dat vind ik ook zo irritant ja, mensen die ineens helemaal niks meer nemen... Dan gaat de lol en gezelligheid er inderdaad wel snel van af.

Maar dat moet iedereen toch lekker voor zichzelf weten :+ Waarom staat gezelligheid direct gelijk aan VEEL eten. Je kan toch ook met minder genieten?
Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik het ook lekker vind om vooral ook lekker VEEL te eten hoor. Maar veel mensen hanteren ditzelfde principe met alcohol: zonder alcohol is het niet echt gezellig. Nou dan krijg je mij (als "principieel" niet drinker) goed op de kast :P Wat een onzin: het is gezellig omdat je het leuk hebt met elkaar. Niet vanwege het eten of de drank die er naar binnen gewerkt wordt.

Ik had gister eens roggebrood uit de supermarkt meegenomen. Is lekker als tussendoortje vind ik :j En vult extreem. Misschien nog een tip? Of voelt het gezonder dan het is?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 17:23

Mij kan het ook niets schelen wat anderen eten hoor. Als ik maar lekker eten heb :+ En willen ze de helft niet? Meer voor mij *\o/*

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 17:25

(Volkoren) roggebrood is zeker gezond, past ook bij het verhaal over spelt.
Lage glycemische waarde

Kel2004

Re: Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 17:32

Roggebrood lust ik dus echt niet :o :r

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 17:35

ik heb even wat filmpjes van haar bekeken op youtube woeehhh werd er helemaal enthausiast van.
Ik ga wat dingetjes combineren met cardio aangezien sommige trainingen heel erg veel met benen enz gedaan word. Echt heel erg leuk en volgens mij ben je lekker moe na zn training van haar!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 17:51

Sprintje: zeg ik helemaal niet :)
Wat ik bedoel is dat ik het storend vind als mensen plots gaan doen alsof ze propvol zitten van iets wat nog minder is dan een gewone maaltijd op een gewone dag, en daar dan veel poespas en gebaren bij maken, en opmerkingen van: jee, dat jij dat opkrijgt! Terwijl ze duidelijk anders ook normaal eten. Ik ga werkelijk nooit ongevraagd aan tafel opmerken dat iemand veel of weinig eet, ik kan er persoonlijk ook absoluut niet wakker van liggen :+

Iedereen moet lekker eten wat hij of zij wil, daar ben ik het helemaal mee eens! Maar andere mensen een gevoel geven dat het vraatzuchtige olifanten zijn als ze bijna 1 portie opeten... daar houd ik dan weer niet van. Het ging mij om het 'doen alsof'.

Was dan ook gewoon een random opmerking die me te binnen schoot doordat ik aan Paaszondag dacht :)

Nog een verduidelijking die me te binnen schiet: hier beginnen ze dan ook meteen met de borden al bij elkaar krabben ('ja eet maar verder hoor, wij zijn gewoon al klaar'). En ik overdreef niet toen ik bedoelde een haute-cuisine-achtig bord met 1 wortel en 1 stronk witlof :')

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 18:00

Bedankt voor de welkom
De pushups kan ik gewoon niet ik kan mm pols/hand niet haaks op mn arm zetten en kan er dus ook geen druk op zetten ik heb veel littekenweefsel en dus een flinke verdikking in mn pols gewricht dus ik kan het niet al zou ik willen :)
met gewichten kan ik gewoon wel werken als ik polsen maar recht houd, maar opdrukken tegen de muur kan ik ook niet dan moet ik het op mm vuisten doen.

entless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 18:12

@Doubtless, dankje het heeft geholpen, zelf een stuk Yoga meltdown gedaan *\o/*

@Laura1982, je word er inderdaad goed moe van en door de manier van opbouwen blijft het leuk (vind ik).

@Seven, welkom! Helaas kan ik niks bedenken om op een andere manier een push-up te doen. Hopelijk weet iemand wat?

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 18:23

Inderdaad op je vuisten, seven!
En dan kan je de moeilijkheidsgraad opbouwen door steeds verder naar de grond te gaan (vanaf de muur, eettafel, stoel etc )

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 18:28

Bhriseis: helemaal eens ja :j
Ik heb ook nergens beweerd dat iedereen VEEEL moet eten. Maar bij bvb een paasdiner twee wortels eten en dan zuchtend en steunend roepen dat je volzit en aan anderen vragen hoe ze het allemaal wegkrijgen vind ik niet zo tof.

Seven: welkom hier :j
Ik heb ook hele zwakke polsen en kan dus ook geen gewone push op, ik probeer de 'lichtere' versie wel elke keer, maar tot nu toe gaat t nog niet echt beter... Ik las laatst ergens over push ups tegen de muur doen, dus staand, misschien is dat iets?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 18:33

Ik merk dat ik mijn motivatie kwijt raak. Ik zit nu op dag 36 (doe nu ripped) en ik moet me er zo toe zetten de work out af te maken. Ik moet werkelijk ál mijn wilskracht gebruiken om niet een stukje door te spoelen of halverwege te stoppen. Alles gaat nu ook op 90% in plaats van 100. En het is niet omdat ik het te zwaar vind, ik vind het gewoon stom ofzo. Dat ik denk 'wat ben ik aan het doen' terwijl ik dat eerst nooit had.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 18:39

Marit: zou het helpen om een lekker muziekje van jezelf op te zetten? Ik weet niet hoe vaak je deze workout al gedaan heb, maar ik merk nu al dat ik het uit mijn hoofd begin te kennen. Denk dat ik morgen dus mijn mp3 aan zet met wat lekkere muziek ter afwisseling :)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 18:46

@seven: ik maak een rol van een deel van mn mat en daarop zet ik mn handen. Dan lukt het bij mij wel! Deed het eerst met kussentjes maar dat was niet geweldig!

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 18:46

Pfoe ik heb echt moeite om aan mijn kcal te komen! Ik kom nu ongeveer uit op 1.500/1.600 terwijl ik wel 2000 nodig heb. Wie heeft tips om meer kcal binnen te krijgen, zonder teveel koolhydraten of eiwitten enz?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 19:00

Jilian was net bij dr Phil, ze wordt daar de nieuwe expert als het om eten en afvallen gaat :D we gaan haar dus vaker op tv zien :)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 19:06

seven is het iets om je onderarmen of vuisten op de grond te zetten en het dan te proberen?

Mariska85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 19:18

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 19:23

Niet opgeven nu Marit! Kom op!

Gezonde tussendoortjes kiezen Rowina, bijv fruit of neem eens een handje (ongezouten) noten.

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 19:25

Ja maar dat heb ik dus al! Dus vind het wel lastig want ik wil wel afvallen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 19:35

Fruit kan je zo ongeveer onbeperkt eten hoor. :)
En de vetten die in een handje noten zitten zijn goede vetten.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 20:10

@Marit: misschien ripped nog afmaken en dan gewoon alle verschillende workouts
van Jillian door elkaar doen? Zijn er zo veel dat het bijna niet saai kan worden :)
Of als afwisseling een keer een groepslesje op een sportschool of lekker buiten
hardlopen?

Ik ben helemaaal op, heb vanochtend voor school killer abs gedaan en doordat ik mijn trein had gemist
kwam ik niet toe aan voor het eten no more trouble zones doen.
Zodadelijk ga ik dus maar level 3 shred doen in plaats van no more trouble zones,
die duurt me echt te lang om zo nog snel even te doen.. Of heel misschien kan ik me
er zo nog even toe aan zetten maar ik twijfel :P

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 20:11

Ik kom weer meelezen en posten in dit topic. Begin februari ook mee gedaan omdat ik slank in Bikini wol, maar door drukte van de studie afgehaakt. Vandaag kwam ik erachter dat ik over 4 weken al in bikini moet, dus ik wil weer fanatiek sporten. Vandaag besloten dat ik 5 dagen ga sporten met Jillian, 1 dag in de sportschool en een dag vrij. Level 1 van Jillian kan ik inmiddels dromen, dus ik ga nu starten met 5 dagen shred level 2.