Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 09:01

Moeshie gaaf zeg! Schotland is zo mooi :+: Dat wordt afzien en genieten :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:48

Nou ik ben vandaag met buuf geweest, 1.18 km, verder kwam ze niet :')
Woensdag ga ik zelf weer even 5k en dan vrijdag zien we wel weer hoe ver buuf dan komt :))

Maar agh, t was wel weer gezellig dus das ook belangrijk :)

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 22:21

Ik was even de motivatie kwijt maar deze avond was ie er weer, 6,62 km gedaan met tempo 5:54 :D

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 22:31

Knap hoor! Ik kan echt geen vijf km rennenx)

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 22:33

AlwaysH schreef:
Knap hoor! Ik kan echt geen vijf km rennenx)

Ach dat komt bij jou vast ook nog :D zolang je maar plezier hebt!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 22:35

Ja ik vind het erg leuk!
Doe nu ongeveer twee a drie km en dan af en toe afwisselen met lopen. Door scheef rib krijg ik heel snel pijn. Niet perse in mijn zij maar echt dat rib. Weet dat het verder geen kwaad kan maar moet daar dus even spieren opbouwen.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 23:16

AlwaysH schreef:
Ja ik vind het erg leuk!
Doe nu ongeveer twee a drie km en dan af en toe afwisselen met lopen. Door scheef rib krijg ik heel snel pijn. Niet perse in mijn zij maar echt dat rib. Weet dat het verder geen kwaad kan maar moet daar dus even spieren opbouwen.

Lijkt me ook niet fijn %) Maar zolang het geen kwaad kan kan je natuurlijk gewoon rustig opbouwen :)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 23:17

Wauw wat een mooi tempo!! Ik zit nu nog op ongeveer 9min per km :') Maargoed daarvoor oefen ik 3x per week. Ben sinds t begin al een minuut sneller geworden per km :)

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 09:35

Amethyst_ schreef:
Wauw wat een mooi tempo!! Ik zit nu nog op ongeveer 9min per km :') Maargoed daarvoor oefen ik 3x per week. Ben sinds t begin al een minuut sneller geworden per km :)

Dankje, het gaat niet altijd zo vlot hoor, maar het was al aan het schemeren dus dan begin ik harder en harder te lopen om nog iets te kunnnen zien op het einde :D Ik loop liever wat trager eigenlijk, ideaal zou 6:20 zijn maar de laatste tijd zit ik daar steeds onder. En bij jou gaat het ook vast lukken als je 3x per week oefent! Daar ben ik dan weer niet goed in, in regelmatig trainen.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 09:47

Loop je dan op de weg of in het bos? Want op de weg maakt het mij niet uit dat het donker is :)
Gisteren helaas te laat thuis om nog een rondje te kunnen rennen :\ En vandaag is paard aan de beurt voor beweging dus dan wordt het morgen.

Toch ook ingeschreven voor de 4 mijl ladiesrun in Arnhem 22 april. Wel geinig zo in het teken van de Giro d'Italia 8-)

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 10:05

Ik loop voornamelijk door het veld en in het bos dus dan is het niet zo handig :) Ik loop wel kleine stukken op de weg en dan is het geen enkel probleem inderdaad.

Zijn er mensen hier die mee gaan doen aan de Wings for Life Run op 8 mei? Het lijkt me zo gaaf en je steunt ook ineens een goed doel!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 10:12

Ah nee dan snap ik het heel goed! Risico op struikelen wordt op oneffen grond wel wat groot. Zeker zonder hoofdlampje :D

Heb er over nagedacht, maar dit jaar nog even niet. Wil wat harder/verder kunnen rennen voor ik aan zoiets meedoe. Wel mooi doel idd!

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 11:22

TrIjNiE__ schreef:
Ik loop voornamelijk door het veld en in het bos dus dan is het niet zo handig :) Ik loop wel kleine stukken op de weg en dan is het geen enkel probleem inderdaad.

Zijn er mensen hier die mee gaan doen aan de Wings for Life Run op 8 mei? Het lijkt me zo gaaf en je steunt ook ineens een goed doel!

Ja ik!

Mijn eerst run :) Ben sinds november aan het trainen en het gaat heel goed. Ben een beetje aangestoken voor mijn vriend die vorig jaar mee heeft gelopen, echter loop hij dit jaar niet meer vanwege een blessure.
Het mooie vind ik aan de Wings for Life Run dat er geen finish is; de auto moet jou inhalen. Je kan dus je eigen doel bepalen :)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 11:26

Nou, niet helemaal. Hangt er toch vanaf hoe hard de auto rijdt wanneer je ingehaald gaat worden. Maar mag ook aannemen dat ze niet meteen met 10km/h gaan rijden.

Wel stoer dat je meedoet! +:)+

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 11:46

Hafjelinger hoe ver is jouw vriend vorig jaar geraakt en hoever trainde hij thuis? :) Ik zit nu rond de 8,5 km als ik mijn tempo niet te hoog leg maar ik ben bang dat het niet de moeite is om mee te doen en het is wel ver rijden.

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 12:40

Amethyst ik loop ook niet zo hard hoor. Doel is wel om harder te gaan lopen, maar nu red ik dat ook nog niet.... Bij een normaal rondje zit ik nu vaak op 7 min/km. Wil wel onder de 6 uitkomen eigenlijk.
Djilna: op de site van wings for life kan je je snelheid invoeren en dan kan je zien hoe ver je kan lopen ongeveer. http://www.wingsforlifeworldrun.com/nl/ ... alculator/
Heb gisteren een lekker rondje op mijn nieuwe schoentjes gedaan... Liepen prima tot zover gelukkig.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 13:02

Wat een tof idee!
Alleen zou ik bij zoiets wel echt zeker weten over mijn grenzen heengaan :+

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 13:13

Vet! Dat is bij mij om de hoek! Dat kon ik wel eens als eerste run gaan plannen :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 16:31

Djilna schreef:
Loop je dan op de weg of in het bos? Want op de weg maakt het mij niet uit dat het donker is :)
Gisteren helaas te laat thuis om nog een rondje te kunnen rennen :\ En vandaag is paard aan de beurt voor beweging dus dan wordt het morgen.

Toch ook ingeschreven voor de 4 mijl ladiesrun in Arnhem 22 april. Wel geinig zo in het teken van de Giro d'Italia 8-)

Leuk! Ik ben benieuwd hoeveel deelnemers er uiteindelijk zijn. En hoe de route is.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 16:33

De route heb ik al gevonden www.ladiesrunarnhem.nl . Website is van de week aangepast. Geen verkeerde route en zeker niet vlak :D
Moet alleen wel een uurtje eerder weg van werk.. Werk in Limburg en wil wel een beetje de tijd hebben en een hapje gegeten hebben..

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:02

Djilna schreef:
De route heb ik al gevonden http://www.ladiesrunarnhem.nl . Website is van de week aangepast. Geen verkeerde route en zeker niet vlak :D
Moet alleen wel een uurtje eerder weg van werk.. Werk in Limburg en wil wel een beetje de tijd hebben en een hapje gegeten hebben..

Centrum van Arnhem is wel erg vlak. Vrijdagavond is niet mijn beste avond na een hele week werken, dus het wordt meer voor het plezier lopen dan een goede tijd neerzetten.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:15

Ik loop ook voor de lol.
En zo vlak is het niet hoor. Al is het vooral vals plat. Maar nee, geen 30 m hoogteverschil ;)
Nu zal dat op de route die ik heb gezien op zich ook wel weer meevallen.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:22

TrIjNiE__ schreef:
Hafjelinger hoe ver is jouw vriend vorig jaar geraakt en hoever trainde hij thuis? :) Ik zit nu rond de 8,5 km als ik mijn tempo niet te hoog leg maar ik ben bang dat het niet de moeite is om mee te doen en het is wel ver rijden.

Mijn vriend heeft vorig jaar 17 km gelopen. hoe hij thuis exact trainde weet ik niet precies, maar hij had thuis al meerdere malen 10 km en meer gelopen :)
Als je kijkt op de site van de Wings for Life Run kun je zien wat andere mensen vorig jaar gelopen hebben (op de ranking list). Er zijn heel veel mensen onder de 10 km, dus het is helemaal geen schande om 'weinig' km's te lopen! Daarbij loop je tijdens zo'n run misschien ook wel meer, door de sfeer, adrenaline etc.
Ik heb zelf gezegd dat ik 10 km wil lopen. Ik zit nu met trainen op 6 km, dus of ik dat ga halen weet ik niet. Maar ik ga gewoon kijken hoever ik kom :)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:38

Ik ben er niet bij in Arnhem. Focus me voor nu op de 4EM in juni.

Vandaag moest ik 5-2 keer 4. Zag mentaal enorm op tegen die 5 minuten, geen idee waarom. Ging erg goed qua conditie! Liep met compressiekousen van Hema, ben er totaal geen fan van. Had juist wat meer last dan anders van mn kuiten/enkels. Tijd ging wel beter,zat op 9:32/km op bijna 3km. Vooruitgang....

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 19:41

Net weer geprobeerd hard te lopen met de veters wat losser. Nu voelde ik die pijn gelukkig niet meer, wel wat andere pijntjes maar ik denk dat die "normaal" zijn. :)
Heb les 1 van Evy gedaan. Niet helemaal volgehouden dus volgende keer weer les 1 tot dat die goed gaat. :)