[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 12:36

Eierkoek is wel mager maar in de meeste zit heel veel suiker.

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 12:38

@puppetje ja ik dacht ook altijd dat een eierkoek gezond was maar ik lees net dat dat helemaal niet zo is. : :n
Gekopieerd van het internet :
Enkele alternatieve tussendoortjes ter vervanging voor een eierkoek zijn:
Rijstwafel
Beschuit met kaas 20+
Tomaatjes
Plakje ontbijtkoek
Appel
Schaaltje magere yoghurt

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 12:44

Welkom lovesamantha!

Ontbijtkoek is volgens mij ook nog wel vrij suikerrijk
Ik pak wel vaker beschuitje met 20+ kaas, maar dan wel volkoren
Eierkoek geen idee van, eet het nooit :Y)

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 12:48

Ik moet meer in dit topic aanwezig zijn :Y) Moet elke keer zo veel bijlezen :=
Heb niet zo veel onthouden, maar wollie en winner, wat zien jullie er goed uit! :D
Vanmorgen gaf de weegschaal hier wonder boven wonder 91,9 aan, dat betekent dus dat er 15,6 af is *\o/*

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 12:50

Dankjewel Wollie!
Wow Mandy heel goed bezig! *\o/*

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 12:56

Zou ik ook met jullie mee mogen kletsen? Ik wil er al een tijdje heel graag 10 kilo af hebben. En heb besloten daar vandaag mee te beginnen. Mijn naam is Melina en ik ben 27 jaar. Mijn lengte is 1.60m. en gewicht op dit moment 68 kilo. Hier ben ik niet tevreden over. Voor een jaar terug was ik rond de 53 kilo, ik ben vanwege persoonlijke omstandigheden flink aangekomen. Ik heb een schema gevonden, wat ik als richtlijn wil gebruiken : http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/die ... -dieet-10-

Er zitten veel voedingsmiddelen in die ik lekker vind en hoop het hierdoor goed vol te kunnen houden. Vanmorgen begonnen met een sinasappel/thee en een geroosterde boterham. Als lunch heb ik een halve komkommer, twee bruine boterhammen, een ei en een glas melk gegeten/gedronken.

Ik probeer ook een aantal keren in de week te sporten, oa joggen/zwemmen/wandelen/fietsen. Maandag heb ik nog een uur gezwommen en wil eigenlijk vanavond weer gaan zwemmen. Straks maak ik een lange wandeling (ongeveer drie kwartier) met de honden.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 13:00

Welkom Melina!
Mag je ook beleg op je geroosterde boterhammen?
Ik ben erg benieuwd! Het dieet is wel erg laag in calorieën schat ik zo...
Maar kijk gewoon of je je er goed bij voelt? Vooral omdat je ook wat beweging erbij hebt? Niet dat je omvalt ofzo van de honger! (10 kg in 3 maanden is goed te doen, 3 weken wat op je site staat is wat overdreven, moet je denk ik ook niet willen! :D ) ik ben vanaf 5 januari bezig, en nu met mn laatste kilootjes bezig, suc6!!

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 13:13

Hey Melinda!
Dan hebben we hetzelfde doel ik wil er namelijk ook 10 kilo af hebben!
Ik ben net klaar met het maken van mijn lunch : 1 sneedje/plakje cnackebrod met ham, 1 meergranen beschuit met kaas, een halve (grote) mango en twee kopjes Nan Yu thee (zonder suiker :o).

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 14:18

Hey Wollie2004, bedankt voor je reactie! Mij lijkt inderdaad 10 kilo in 3 weken niet haalbaar, ik doe het iig wat rustiger aan. Ik neem dit dieet als richtlijn, het kan zijn dat ik savonds gewoon eens stukje witvis/mager vlees met wat groenten/sla eet. Voor overdag houd ik het schema wel aan, ik ben benieuwd! En ik eet de boterhammen inderdaad geroosterd zonder beleg. Knap hoor dat je al zoveel afgevallen bent!!

Hey Lovesamantha, jij ook bedankt! Leuk dat we hetzelfde doel hebben, kunnen we elkaar een beetje aansporen en bekijken hoeveel tijd we nodig hebben voor het afvallen. Gebruik jij ook een dieet? Of gewoon gezond eten/bewegen?

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 14:42

Melina nee ik gebruik geen dieet ik doe het met gezond eten en de workouts van Cassie! :)
Wat ik vandaag heb gegeten lijkt wel een klein beetje op jou dieet.
En inderdaad dan kunnen we kunnen elkaar een beetje aansporen een aanmoedigen!
Ik heb wel dingen waar ik me aan hou bijv. bij het avondeten weinig aardappelen, rijst etc. maar veel groente, veel water drinken, kleine maaltijden, veel fruit, en geen zoetigheid. Ik denk dat dit me al aardig op weg zal helpen.
Ik heb net trouwens op de site van Cassie gekeken (Blogilates) en ik denk dat ik 2x per dag 30 minuten lang workouts ga doen dus in totaal 1 uur per dag best intense bewegen.
En Melina ik heb op het internet een stukje gevonden ik kopieer het even voor je ik schrok er best wel van. Mijn eerste gedachte was namelijk o, zo moeilijk is het niet om 10 kilo in een maand te verliezen tot ik dit las. :\

''10 kilo staat gelijk aan 70.000 tot 80.000 calorieën. Dat is ongeveer 2333 calorieën per dag die men minder moet eten of moet verbranden door te sporten. Wanneer je 1000 calorieën onder je normale energieverbruik eet, en daarnaast nog 1000 calorieën verbrand door te sporten moet het in principe lukken om die 10 kilo per maand te verliezen.
Maar vergis je niet, 1000 calorieën minder eten dan je stofwisseling is erg zwaar en wanneer je daarbij ook nog eens intensief gaat sporten is dit ontzettend moeilijk vol te houden.''

Dit gaat over een periode van 1 maand. Nou ik denk dat ik er dan minimaal 2 maanden voor moet uitrekenen om die 10 kilo kwijt te raken.
Zelf hou ik me niet echt bezig met calorieën maar de hoeveelheid calorieën die ik eet en van plan ben om te eten zijn ongeveer 1500 per dag. Dan zou ik er zelf nog 500 verbranden d.m.v beweging. Dus dan zou ik in totaal 1000 calorieën minder binnenkrijgen en verbranden per dag en als ik dan naar de bovenstaande tekst zou kijken zou het 2 maanden duren voor ik 10 kilo kwijt ben. Maar ik ga natuurlijk ook af en toe wat lekkers eten dus dan duurt het wat langer dan dat. Maar ik heb liever dat ik er een wat langere tijd over doe en de kilo's dan ook echt kwijt ben.

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 14:55

Ik ga het ook zeker niet redden in 1 maand hoor, ik trek er zo'n 3 maand voor uit, dat moet haalbaar zijn. Hoop ik ;) We gaan gewoon ons best doen. Het moet inderdaad wel vol te houden zijn. En blijvend, anders heeft het nog geen zin.

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 15:03

Ja precies ik vind 3 maanden ook een mooi doel.
Het lastige is alleen dat ik ook wat strakker wil worden. Dus dan kweek ik ook meer spieren en zie je dit niet zo aan de weegschaal maar ik wil toch wel echt die 10 kilo kwijt..
Ik wil wel bij elk deel (taille,heupen en bovenbeen) er zeker 5cm af hebben dus misschien kan ik daar beter naar kijken dan naar de kilo's maar als je afvalt verlies je ook automatisch centimeters.
Snappen jullie het nog? :')

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 15:05

Ja snap het nog, misschien kom je eerst wat bij, maar dan begin je ook meer te verbranden (conditie/spieren etc.) en dan lukt het vast hoor met die 10 kilo eraf en strakker!

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 15:12

Ik hoop het! Ik was namelijk echt bang dat die 10 kilo me niet gaat lukken door het sporten en de spieren maar hoe hoe jij het zegt klinkt het logisch. En ik sport ook niet zo verschrikkelijk veel dat ik ineens 10 kilo aan spieren ga aankomen. :')

Toralone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 15:39

WTH? Ik ben een week weg en heb 28(!!) pagina's gemist. Nu word ik morgen ook 28, dus daar zal het wel mee te maken hebben.
Voor de mensen die het wilden weten, ik was naar Aalten, bij mijn nieuwe aanwinst kijken, een 2jarige merrie die in de opfok staat. Eind deze maand ga ik haar betalen en dan is ze 100% van mij.

Ontopic: Ik heb vanochtend gewogen, 111.9, dus toch weer 4 ons eraf. Gaat erg gestaag, maar heb er dan ook veel moeite mee. Sinds 2 dagen hou ik me aan mijn eigen afspraken. Ik doe magere yogurt met een half handje nootjes, speciale cornflakes (van rijst en mais) met magere melk, eet meer fruit en tomaatjes en ik heb een geweldige manier gevonden om salades te eten.
*poging tot bijhouden*

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 15:42

Als je krachttraining doet maak je spiermassa aan, dus het ligt er al aan op welke manier je sport, daarbij komt ook dat je voor een kg spiermassa best wel intensief en veel met regelmatig vrij zwaar moet trainen. Ik denk dat het terugzien op de weegschaal dus wel mee valt ;) (het zal geen bergen kilo's zijn imo)
en zoals jullie ook al opmerkten, het gaat uiteindelijk toch om hoe je je voelt in je lijf en in je kleding!
Getal op de weegschaal en BMI zijn dan ook maar een graadmeter!
Maar komt goed dames! goed op weg!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 15:44

Ik lees even mee op mobiel. Ben op mn werk. zal vanavond even goed bijlezen.

Ik heb inmiddels 1.5 liter water op. Vind qua eet stijl het nog erg lastig omdat ik niet zo goed weet wat nu te veel.en te weinig is en wat wel kan en niet... Iig niet snoepen, dus eet ik komkommer of worteltjes en fruit.

Tips zijn zeer welkom. thuis eten we vanavond pizza dus moet ff goed na denken wat ik moet.
Vanavond iig weer stuk lopen

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 15:47

Ow en ik ben benieuwd wat jullie ontbijt is....

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 15:49

Ah tolarone, dan ben je bij mij in de buurt geweest :)

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 16:07

moet bijna wel te doen zijn die 10 kg, bij mij ging er de eerste maand 9 af (maar was ook wel heel hard nodig, nu gaat het iets gestaagder)

Mijn ontbijt is een kiwi met yoghurt en muesli (kellogs) of kiwi met 2 boterhammen, eentje halvajam en eentje pindakaas

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 16:25

Voorbeelden van een ontbijt dat ik eet/wil gaan eten : een schaaltje magere yoghurt met fruit of meergranen beschuitjes met vlees/kaas/fruit beleg of knackebrod met hetzelfde beleg of hard gekookt eitje op broodjes of een grote fruitsalade of cornflakes met melk (heel af en toe).
En bij het beschuit of knackebrod neem ik ook nog een stuk fruit.

Ik was heel even benieuwd wat ik vandaag tot nu toe heb binnengekregen qua calorieën en ik zit nu op 636 calorieën (ontbijt, lunch en tussendoortje) en daar komt dan nog avondeten en een gezond tussendoortje bij.
Ik ga trouwens niet elke dag mijn calorieën tellen maar als ik het voor vandaag doe weet ik hoeveel calorieën ik ongeveer binnen krijg per dag als ik zo door blijf eten. :)

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 17:35

Hoera weer chinees op examentraining.. Dan maar een beetje ervan genieten. :+

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 17:52

Bedankt voor de ontbijt tips !! Daar kan ik wel wat mee.

Ik heb een calorie app gedownload, was wel ff benieuwd haha.

Straks nog lopen maar het regent en onweert hier nu hard dus ik wacht nog even....

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 17:52

wollie2004 schreef:
Hahaha dacht ik al ja! O:)
Lief van je! :*

<3

En nog 0,2 kg boven je gezonde BMI.. Wat SUPER goedddddddddd :D :D!!!

Babs, oeps ik las het verkeerd haha. Hopelijk kom je straks weer wat meer in je ritme :) Lijkt wel op een allergische reactie, dikke ogen, enorm jeuk.. :(:)

Dora88 schreef:
Paulien (dat was het toch?), als je weer wat meer mag bewegen, komt het vast wel weer. Ik vind het gewoon al super makkelijk dat je zonder te bewegen op je zelfde gewicht bent gebleven.

Jaaa dat is helemaal goed, ik ben Paulien! :D Maar jullie hebben gelijk. Zodra ik volgende week weer lekker mag bewegen, gaat het vast weer veel beter. :)

Chessie, vandaag was wel een slechte dag haha, maar goed morgen weer beter.. hopelijk geeft het even weer een metabolisme stoot.. :)

Wendy, hoe lang ben jij? Wat leuk, iemand die ongeveer hetzelfde weegt als mij :D :D. Hey, wat leuk om te lezen van je bikini :D! Super goed!! :D

Goed bezig Dora!! :D

Cassandra, hoe was je bruiloft? :D

Welkom lovesamantha :)

Puppetje, netjes joh, nog 3 kg! :D

Mandy :D! Goed bezig!!

Welkom Melina :)

Toralone, alvast gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :D :D

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 17:53

Owja, mijn BMI was 42,7 en is nu....... ik ga even uitrekenen...