[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 11:57

Het is afhankelijk van de kleur. Rode semi-permanent blijft er gewoon in zitten tot je je haar weer een andere kleur verft.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 12:03

Emmaa_ schreef:
Het is afhankelijk van de kleur. Rode semi-permanent blijft er gewoon in zitten tot je je haar weer een andere kleur verft.

Yep, ik heb ooit m'n haar rood (ros/oranje) geverfd met een tijdelijke verf die er zogezegd na 8 wasbeurten uit waste. Nou, ik ben toch mooi 1 jaar ros geweest :+ Zelfs na meerdere keren opnieuw verven in een andere kleur ging het er gewoon niet uit.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 12:07

Jildau schreef:
Nou ik heb de color remover erin.. Laat jullie weten hoe project van donkerbruin met rode gloed - naar donkerblond/lichtbruin gaat verlopen. :')

Het rode is er bijna helemaal uit en het is nu gewoon bruin. Iets donkerder dus dan de bedoeling maar goed genoeg om balayage of highlights te laten zetten!

Heb eerst de color remover van de Kruidvat een uur in laten werken en ondertussen nog beetje geföhnt want warmte versneld het effect. Toen daarna donkerblond verf erin gedaan en dan een askleurige. Werkt prima en m'n haar ziet er nu juist erg gezond uit!

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 13:06

Hallo ladies!

Sommigen van jullie zullen zich misschien mijn model-voor-kinki avontuur herinneren.

Zo ging ik er in:

Afbeelding

(op de foto niet te zien, maar haar kwam voorbij mijn navel)

en zo kwam ik er uit:

Afbeelding

Mijn haar was altijd mijn kindje, maar sinds deze ervaring heb ik er eigenlijk schijt aan. Behalve 5 x color remover en de nodige verzorging om het gezond te houden heb ik er niks meer aan gedaan, niks geknipt of geverfd of wat voor poging gedaan om het weer een beetje fatsoenlijk te krijgen :P

Inmiddels ben ik kwa lengte en kleur op dit punt aangeland:

Afbeelding

Afbeelding

En ik draag het meestal zo:

Afbeelding

Afbeelding

Ik zie nu pas die mega uitgroei aan de achterkant, ernstig.

(let niet op m'n kop :D geloof het of niet, maar dat zijn geen pukkels maar muggenbulten op m'n voorhoofd ^) ^) )

Nu ben ik inmiddels op een punt aangekomen dat ik toch wil kijken of ik het een beetje kan pimpen, dus ik heb twee potten alpine green besteld van directions, die komen vandaag binnen, en dan ga ik voor de grap is kijken wat er uit komt als ik dat er overheen gooi. Denk zelf dat het echt hit or miss wordt. Gezien ik een aantal plukken heel warm blond heb zou dat best kunnen gaan clashen met het groen, maar we zien wel. Het mag er best een beetje messy uit zien, dat past wel bij me. Op het korte stuk haar verwacht ik niet meer dan dat het donkerder wordt met een groene gloed, van de punten verwacht ik wel dat ze de kleur uit t' potje worden (zijn nu heel licht groen). Ik hoop in ieder geval dat al die verschillende tinten een beetje met elkaar gaan matchen, haha. Daarnaast zat ik er aan te denken om mijn pony weer kort te knippen, maar ben er nog niet helemaal over uit.. wat denken jullie?

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:28

ik vind dat blauwe altijd erg leuk!

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:37

Afbeelding

Hij is in het echt net wat donkerder met een hele warme ondertoon, maar ik ben heel blij met mijn egale (want ik had er ondertussen wel heel veel verschillends in :')) warme bruine kleur :D
Het is de Bonde Brown uit de nieuwe kleurencollectie van Keune, 5.nogwatte

Drogon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 21:27

Mooie kleur Prugelpiet!

Nou, hoi, daar ben ik weer. Nog geen twee weken geleden mijn haar roze geverfd, en het is er nu al weer uit.. Ik ben nu oranje, hiep hoi.

Mijn vraag dus, ik heb mijn haar geblondeerd, hoe kan ik het nu best weer in een natuurtint verven? Ik wil het liefst naar donker toe. Maar dat gaat zeker niet zo makkelijk met geblondeerd haar? :') Wie o wie kan mij helpen?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 21:28

Drogon schreef:
Mooie kleur Prugelpiet!

Nou, hoi, daar ben ik weer. Nog geen twee weken geleden mijn haar roze geverfd, en het is er nu al weer uit.. Ik ben nu oranje, hiep hoi.

Mijn vraag dus, ik heb mijn haar geblondeerd, hoe kan ik het nu best weer in een natuurtint verven? Ik wil het liefst naar donker toe. Maar dat gaat zeker niet zo makkelijk met geblondeerd haar? :') Wie o wie kan mij helpen?

Ik vind altijd juist dat van licht naar donker heel gemakkelijk gaat. Als het nu oranje is zou ik een askleur doen. Dus een .0 kleur bruin.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 22:03

Maar niet te bruin want ik ben altijd bang bij geblondeerd haar dat het extra donker wordt _O-

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 17:46

resultaat:

Afbeelding

Ik baal wel van die uitgroei :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 19:34

Ik vind het supergaaf oké.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 19:39

Staat inderdaad veel leuker dan het blonde ervoor, Bambolina :))

Ik ben zo verliefd, ben vanochtend naar de kapper geweest en het is eindelijk helemaal de kleur die ik wou <3 2 maanden geleden is m'n haar volledig ontkleurd en heel lichtblond geverfd, maar er zat nog een gele gloed over. Die hebben ze er vandaag uitgehaald en nu is het echt helemaal assig, net als ik wou :+: Zal morgen in het licht even een goede foto maken :D

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:12

Hoi ik kom even binnen vallen :) Ik will mijn haar graag licht zilvergrijs verven en heb er daarvoor nu 1x bleek in gehad. Nu vraag ik me AF of het met mijn huidige kleur nodig is er nog een keer bleek overheen te gooien (het is nu een maand geleden) of dat ik met toner en dan grijze verf een heel eind kan komen.
Dit is mijn haar nu:Afbeelding
http://imageshack.com/a/img924/8366/3BMCUN.jpg

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:50

Bambolina schreef:
resultaat:

[ [url=m/f9lgAQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik baal wel van die uitgroei :')

Snap wel dat je die uitgroei niet mooi vind. Een ander ziet dat minder denk ik.
Ik vind het wel echt mooi voor de rest! Super hoe die kleur 'verschiet'.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 17:15

Eleandra, dat zal je echt nog een keer moeten bleken, je kan het met een Toner wel wat assiger maken, maar het zal anders nooit zilver worden.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 18:23

Dat vermoeden had ik inderdaad al, thanks voor je antwoord jasz :) Kun jij toevallig ook inschatten of 1x bleken hoogstwaarschijnlijk wel genoeg is of dat ik misschien zelfs 2/3x aan de slag moet? Of is dat niet te zeggen?
Ik wil er namelijk liever niet nog een paar keer bleek overheen gooien..

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 19:56

Ik denk dat 2 keer bleken nog nodig is, je haar zal echt bijna geen geel meer mogen bevatten voor dat het grijze zal pakken. Een dubbele astint is wel mogelijk.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 20:37

Ik denk nog 1 keer. Ik doe het zelf altijd 2 keer en dan begin ik vanaf middenblond. Geel ga je er trouwens nooit uitkrijgen door het te blijven blonderen, dat krijg je er alleen uit door zilvershampoo of een Toner erin te doen. Dat geel zal ook niet zorgen dat het niet pakt dan hoor.
Mijn haar is altijd licht geel na de bleek, dan doe ik er 10 minuten zilvershampoo in en is het al veel witter en in de paar keren wassen daarna is het dan echt helemaal wit.

Hoe sterke peroxide gebruik je? Ik gebruik zelf 6 en ik gebruik blauw blondeer poeder, dat helpt ook al te voorkomen dat je haar erg geel wordt.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 18:20

Ik lees al een poosje mee en ik zie zoveel leuks voorbij komen dat ik dacht, hier maar even om hulp vragen :))

Ik heb mijn haar al n flinke poos niet meer geverfd (ik wilde toch wel es weten wat mijn eigen kleur nou is :') ) , maar nu wil ik er toch weer wat mee doen.
Het is voor mijn doen lang en het heeft net geen lekkere motor kleur :') wel n dingetje, ik ga 8 september trouwen en de kleur moet dus niet al te gek worden, wat raden jullie mij aan? Ik ben ongeveer elke kleur wel geweest, van wit blond tot nog net geen zwart haha.

Zo is het nu:
Afbeelding

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 08:58

Is dat rossige ook een beetje zoals het in het echt is?

Ik zou als ik jou was gaan voor een balayage.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 19:42

Hoi,
Ik had eerder op deze pagina advies gevraagd omtrent mijn haar (en ook gekregen, waarvoor dank!) en zou jullie mening nog eens waarderen. Ik heb vandaag op aanraden van een haarproducten winkel (aangezien ze niet precies hadden wat ik eigenlijk wilde...) wella 12/96 special blonde in mijn haar gedaan. Het is er een stuk assiger uitgekomen, waar ik blij om ben. Hebben jullie er misschien kijk op wat er zou gebeuren als ik er nu zilvere semi-permanente verf ( https://www.fluxpiercing.co.uk/image/ca ... 00x500.jpg ) in doe? Zou dat pakken/ helemaal niets doen/ een vreemde kleur worden?

Het is dus van de eerste naar de 2e foto gegaan, de 2e is hoe het nu is.
Afbeelding Afbeelding
Nog een foto: http://i.imgur.com/pYPRFdo.jpg?1
Het is trouwens inderdaad bovenop en in de onderste laag een stuk donkerder, ik heb zelf geprobeerd een balayage effect te creëeren omdat ik niet van plan ben steeds uitgroei bij te werken.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 10:59

Ik denk dat je kleur nu op zich wel licht genoeg is voor het grijs om goed te pakken :j

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 12:57

Hoi, ik kom hier ook even binnenspringen. Na jarenlang hetzelfde kapsel te hebben gehad is het tijd voor verandering! Knippen wil ik niet te dramatisch doen, maar met verven heb ik mijn oog op iets anders laten vallen, ik wil namelijk aardbei-blond gaan. Mijn haar is al lichtblond van nature, dus het verven op zich zou gaan probleem moeten zijn, maar ben eigenlijk wel benieuwd naar ervaringen. Weet iemand of er veel bij komt kijken om het te onderhouden?
Dit is de kleur die ik bedoel:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 13:19

Ja, daar komt sowieso veel bij kijken. Als je al licht genoeg bent van jezelf heb je het geluk dat je het roze er zelf overheen kan verven, maar omdat roze eigenlijk alleen maar semi-permanent te doen is moet je het regelmatig bijhouden. Als je al begint met zo'n lichte tint zou ik zelfs zeggen elke week.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 13:32

Aw damn, dat is wel balen. In ieder geval als het mij dan niet aanstaat is het snel weer weg.