Ik had ergens gelezen dat het eventueel zou kunnen helpen tegen PMS. En alsnog, voordat ik dit las had ik ook altijd het idee om te ze weg te laten halen gezien ze voor mij gewoon compleet nutteloos zijn.
Aankomen en hoofdpijn hebben lijken mij niet fijn inderdaad, snap niet wat daar kinderachtig aan is. Ik heb al heel mijn leven een sportief figuur en als dit plots gaat veranderen zou ik me niet gelukkig voelen, en dat hoofdpijn niet fijn is spreekt voor zich.
De keer dat ik een pil geprobeerd had had ik mijn maandstonden bijna twee maanden lang met alle bijhorende klachten (in mijn geval euhm ja -mijn excuses- diarree) wat absoluut niet fijn was en mijn stemmingswisselingen bleven aanhouden. En ik was er ook door aangekomen, niet extreem maar ik wil het gewoon niet.

Vorig jaar heb ik verschillende keren bloed laten trekken, nooit b12 te kort gehad en toen had ik deze symptomen ook al. Enkele keren een te kort aan ijzer en vitamine D gehad maar dat is opgelost.
In principe zou ik PMS kunnen laten vaststellen maar als er toch niks aan gedaan kan worden heeft het niet veel nut. Twee jaar geleden heb ik testen afgelegd en daar kwam oa uit ‘mogelijk chronisch depressief’ (en ja een officiële diagnose, de test was niet specifiek voor depressie maar het was een side note) dus het kan gewoon zijn dat het rond deze periode erger wordt. Heb hiervoor overigens ook een tijd medicatie genomen maar daar werd ik uiteindelijk enkel heel moe van. Op zich nog wel slim bekeken, als je moe bent en de hele dag half ligt te pitten heb je geen tijd voor stemmingswisselingen. :’)
Gezond eten spreekt voor zich dat dat voor iedereen goed is. Qua eten probeer ik zo gezond mogelijk te eten, ik eet niet veel suiker al is drinken een ander verhaal. En groenten heb ik altijd al veel gegeten, net zoals volkoren brood. Yoghurt/soja eet ik praktisch nooit.
Maar anyway het is nu wel duidelijk. Misschien heb ik het er vrijdag nog eens over met de HA maar het lijkt me op zich dus niet veel nut hebben.
Zal tijdens de moeilijkere dagen proberen wat meer te bewegen, dat doet op zich wel goed al is motivatie vinden om dan uit bed te komen op zich wel moeilijk.:’)