Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 19:28

Lauraennala schreef:
@T2T, plaatje van internet, maar dit is hem :D
[ [url=m/hG3ZGl.png]Afbeelding[/url] ]

Verstandig om even de training te laten voor het is, werk vraagt eigenlijk ook tot op zekere hoogte een bepaalde TSS, terwijl daar lang niet altijd rekening mee wordt gehouden.

Een soort van high tech giraffe lijkt het. Met een beetje fantasie misschien _O-

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 19:31

Het is echt zulk vies weer inderdaad.. dit weekend niet kunnen fietsen. Zaterdag bezig met dakpannen rechtleggen en paardrijden. Zondag alleen maar regen.. om het een beetje goed te maken daarnet een klein stukje gespeeld op de hei. Want daar zijn geen potentieel omvallende bomen. Heel goed plan dacht ik. De gemiddelde double track op de heide lag er zo bij:
Afbeelding

Dat werd waterballet gevolgd door een gratis schijfremmen concert. Die dingen lopen sowieso al heel makkelijk aan (meer mensen die dat hebben met shimano grx groepset voor de gravellers?) en met een beetje water en zand is het bingo :=

maaikemuis

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 19:52

Ik weet wat ik de komende dagen even niet doe _O- . Als zelfs de heide er zo uit ziet!

Ik moet zeggen dat de remmen van de grx-groepsset het beter doen bij smerigheid dan de remmen van mijn 105-groep op mijn wegfiets. Die maken veel sneller herrie. Die GRX-groep vind ik juist zo fijn!

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 19:53

Zonnetje81 schreef:
Nou utrecht is niet het einde van de wereld vanuit noord eindhoven. Ik ga even op die site kijken.

Ik ga volgende week ook naar de bikefitter van maaikemuis :D Ben erg benieuwd wat eruit komt. Ik wilde het doen vóórdat ik een nieuwe fiets kocht zodat ik wist in welke richting ik het moet zoeken. Maar ik zag een mooie kans die ik niet wilde laten liggen: een fiets binnen budget en met gewenste specs én op voorraad. Die ging meteen mee :') Mocht uit de bikefit blijken dat de fiets mij echt niet past, mag ie gratis retour.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 20:57

leeslampje schreef:
Zonnetje81 schreef:
Nou utrecht is niet het einde van de wereld vanuit noord eindhoven. Ik ga even op die site kijken.

Ik ga volgende week ook naar de bikefitter van maaikemuis :D Ben erg benieuwd wat eruit komt. Ik wilde het doen vóórdat ik een nieuwe fiets kocht zodat ik wist in welke richting ik het moet zoeken. Maar ik zag een mooie kans die ik niet wilde laten liggen: een fiets binnen budget en met gewenste specs én op voorraad. Die ging meteen mee :') Mocht uit de bikefit blijken dat de fiets mij echt niet past, mag ie gratis retour.

Ik ben heel benieuwd!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 21:25

Grappig. Ik heb het dus weer andersom. De 105 op de wegfiets loopt niet snel aan maar mijn grx 810 wel.. hij is al 1x bij canyon geweest maar het blijft precisiewerk om hem niet aan te laten lopen.

Leuk Leeslampje. Welke fiets gekocht?

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 10:52

Een Liv Avail AR. Niet zo'n spannend apparaat, maar wel heel blij mee en voor mij een stap beter dan wat ik nu heb :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 11:02

leeslampje schreef:
Een Liv Avail AR. Niet zo'n spannend apparaat, maar wel heel blij mee en voor mij een stap beter dan wat ik nu heb :D

Mooi ding hoor! :j we verwachten wel een fotootje natuurlijk...

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 13:42

Ohhhh, maar dat is een mooi ding!

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 14:44

leeslampje schreef:

Cool. Fingers crossed dat je er goed op past, en goed naar de bikefitter luisteren.

Ik kan echt niet wachten op de lente hoor. Voor nu hoop ik vooral dat het redelijke weer dat komend weekend verwacht wordt ook echt goed weer gaat zijn. Dan kan ik op zaterdag naar mijn ouders om de nieuwe fiets te laten zien zonder angst dat ik de hollandse brug af waai...

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 14:53

De Hollandse brug valt nog mee. De Stichtse brug is pas een rot ding!

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 14:59

maaikemuis schreef:
De Hollandse brug valt nog mee. De Stichtse brug is pas een rot ding!

Die is gelukkig te ver van mijn huis af :D Ik woon in Amsterdam West en mijn ouders in Almere...

Maar je hebt wel gelijk. De Stichtse brug is nog vervelender (met wind en zonder)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 18:23

leeslampje schreef:

Gaaf *\o/* , veel plezier ermee

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 22:01

leeslampje schreef:
Zonnetje81 schreef:

Goede geregeld!! Hopelijk past het perfect :D

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 19:04

Vandaag naar mijn ouders in Almere gefietst en weer terug om de nieuwe fiets te laten zien. Super weer, bijna geen wind en in het zonnetje lekker warm. Wel duidelijk winterconditie (de afgelopen maanden nauwelijks op de fiets gezeten)

Afbeelding

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 19:25

Toppie ! Ik zag het al op Strava voorbijkomen.
Ik was vanochtend eerst naar mijn zus een bakkie doen .
En stapte pas laat op de fiets … eerst zonder zon .
Maar die brak later toch nog door .
Er stond wel een windje .
Kwam dit tegen , moest er voor stoppen .

Afbeelding

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 11:44

Time2Tri schreef:
Toppie ! Ik zag het al op Strava voorbijkomen.
Ik was vanochtend eerst naar mijn zus een bakkie doen .
En stapte pas laat op de fiets … eerst zonder zon .
Maar die brak later toch nog door .
Er stond wel een windje .
Kwam dit tegen , moest er voor stoppen .

[ [url=m/Cu2cU1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh, dat is wel heel gaaf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 11:53

Mooi, T2T!

Ik ben donderdag voor het eerst op mijn goedkope crossfiets naar kantoor gefietst. 15 km volle bak tegenwind in een open vlakte en ik wilde niet dat de scholieren op elektrische fietsen me zouden inhalen :') Stiekem was ik totaal gesloopt; moet echt weer conditie gaan opbouwen!

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 12:00

Flinke afstand Imay! Dat opbouwen komt wel weer :)

En mooie vogel onderweg T2T!

Gisteren mijn eerste kilometers op de Liv gefietst. Heerlijk en smaakte naar meer. De ketting slaat soms nog wel door, dus daar moet ik even mee terug om goed af te laten stellen. En ik ben meteen ontgroend: ik stopte voor een korte pauze en klikte niet op tijd uit. Vanuit stilstand heel charmant tegen de vlakte gegaan _O-

Iemand vroeg om een fotootje <3

Afbeelding

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 12:15

leeslampje schreef:
Flinke afstand Imay! Dat opbouwen komt wel weer :)

En mooie vogel onderweg T2T!

Gisteren mijn eerste kilometers op de Liv gefietst. Heerlijk en smaakte naar meer. De ketting slaat soms nog wel door, dus daar moet ik even mee terug om goed af te laten stellen. En ik ben meteen ontgroend: ik stopte voor een korte pauze en klikte niet op tijd uit. Vanuit stilstand heel charmant tegen de vlakte gegaan _O-

Iemand vroeg om een fotootje <3

[ [url=m/gDYGRT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat kleurtje <3 <3 <3 <3

En dat vanuit stilstand om gaan ken ik, is mij ook een keer overkomen. Of ja, ik ga de verkeerde voet uitgeklikt bij een heel kort bochtje. Ik viel om met de buitenvoet los en binnenvoet vast :') Mooie blauwe plek op je heup nu?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 13:24

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 14:28

Wat een mooie kleur @leeslampje <3 Tof hoor!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 15:20

Oh ja, heel bekend! Ik was de parkeergarage nog niet eens uit of ik lag de eerste keer al. Ik ben echt uitzonderlijk getalenteerd :') . Ook een leuke. Kramp krijgen terwijl je uit wilt klikken. Dat gaat ook niet %) . Die Liv fietsen hebben altijd zulke gave kleurtjes. Deze ook, zij is werkelijk prachtig!

Hier ligt vriendlief weer in het ziekenhuis. Dat begon woensdag, hij zou even bellen met de poli maar ik moest vooral even een rondje fietsen. Sta ik bovenop de Stichtse brug als hij belt met de mededeling dat ze hem willen zien. Ik kan best aardige snelheden bereiken blijkt…. De afgelopen dagen heb ik dan ook weinig anders gedaan dan heen en weer fietsen van en naar het ziekenhuis. Vanmorgen kreeg ik van hem opdracht om even te genieten van het mooie weer en even lekker een lang stuk te gaan fietsen. De lieverd! De ben ik even op bezoek gegaan bij de prinses ;)

Afbeelding

Het waait wel vandaag….

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 15:38

Och, het zit jullie niet mee @Maaikemuis. Hopelijk knapt je vriend gauw weer op :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 19:24

Oef, ik hoop het ook, maaikemuis! Heerlijke foto wel, mooi weer he!

Toffe Liv heb je daar, leeslampje! En inderdaad, de klassieker met uitklikken :D Nu hoor je er echt bij!