Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 08:43

Als je 'refresht' of een keer opnieuw met een iets andere postcode kijkt, krijg je weer nieuwe opties.

Ik heb denk ik 40 opties bekeken voor ik definitief in plande.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 08:44

Echt? Top, dan ga ik dat proberen!

Marije_jiplover

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 08:55

Hoeft niet eens een andere postcode te kiezen.
Ik heb gewoon m'n eigen postcode nog een keer ingetypt om andere locaties te krijgen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 08:55

Lous schreef:
:Y)
Sheran schreef:
Beetje rare vraag misschien, maar het ziet ernaar uit dat ik morgen ook een afspraak mag maken! *\o/*

Nu heb ik een vriend die met Moderna geënt was en die was gaan overgeven. Nu heb ik emetofobie (dus echt een fobie voor overgeven) dus ik zit een beetje tegen het plafond :P Ik zou beide toch nemen hoor, maar is er een overzicht van locaties waar ze alleen Pfizer prikken bijvoorbeeld? :')

Wie zegt dat dat met het vaccin te maken heeft en niet met de persoon zelf?

Gewoon goed eten van tevoren en veel water drinken. Vooral dat laatste (heb ik van de geprikte voor me vernomen)
Aangeraden word ook 2 paracetamol in te nemen.

Daarom is het een fobie :') Als je online zoekt (moet je ook nooit doen) zie je het wel vaker bij Moderna.
Komt denk ik ook een beetje duurder ik van mijn vorige vaccinaties (hepatitis vA, DTP) ook behoorlijk ziek ben geworden. En van medicijnen heb ik ook altijd bijwerkingen als ze er zijn :'). Maar hopelijk is deze prik de uitzondering!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 08:59

Nou, dat ligt niet louter aan Moderna. Mijn man had de dag na z'n Pfizer vaccin ook wat bijwerkingen (algeheel niet helemaal fit, beetje verhoging) en heeft oa zijn ontbijt er weer uitgegooid.

Hij heeft normaal zelden last van bijwerkingen na een prik en had dat van deze ook totaal niet verwacht.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 09:02

Gelukt *\o/*
Na een paar keer proberen stond er een zondag tussen, top!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 09:08

Marije_jiplover schreef:
Nou, dat ligt niet louter aan Moderna. Mijn man had de dag na z'n Pfizer vaccin ook wat bijwerkingen (algeheel niet helemaal fit, beetje verhoging) en heeft oa zijn ontbijt er weer uitgegooid.

Hij heeft normaal zelden last van bijwerkingen na een prik en had dat van deze ook totaal niet verwacht.

Dat helpt denk echt voor Sheran.. :j :')

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 09:09

:') _O-

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 09:32

Nee maar dat geeft dus aan dat als je toevallig wel Moderna krijgt, je dus niet extra in de stress hoeft te schieten, want de bijwerkingen en evt effecten hangen gewoon niet op 1 vaccin vast.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 10:00

Rationeel weet ik het, maar bv op de farmaceutische site wordt dan braken wel genoemd als bijwerking bij Moderna en niet bij Pfizer.
Het leven van een emetofoob... :')

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 10:03

Och, wat naar voor je.
Rationeel zul je het wel weten, die kans is niet zo groot. Maar daar heb je weinig aan als je er tegenaan zit te hikken. Hier is het niet zo erg dat ik er wakker van lig, maar ik ben wel iemand die standaard moet janken als ik over m'n nek ga, dus ik probeer een klein beetje met je mee te leven.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 10:04

Dank je wel :) Jij had Moderna gekregen toch Oscar?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 10:06

Volgens mij zijn er ook veel minder vaccinaties beschikbaar van moderna, dus de kans is groot dat je Pfizer krijgt dan. En dan maar braaf naar de bijwerkingen lijst luisteren, overgeven hoort er niet bij. :j

Ik weet er hier in de buurt wel 1 die alleen Pfizer had, maar weet niet of dat nog zo is haha

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 10:12

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 10:15

Ik ben in Barneveld gisteren geweest. Op alle hokjes zag ik Pfizer staan. Misschien een optie om daar heen te gaan Sheran?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 10:22

Hoogeveen prikt Pfizer.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 10:38

Net in Emmen de 2e pfizer gehad en het was weer super geregeld. Nergens hoeven wachten, behalve die 15 minuten achteraf dan :D
En bij de uitgang waren meerdere mensen om de gele boekjes bij te werken.
Beide vaccinaties in het boekje en ik kon ook het boekje van mijn vader laten bijwerken. Top, hoeft hij daar niet apart voor te gaan rijden.

Voelt toch wel een beetje als afsluiting van een vervelende periode.
Zelf had ik niet zozeer moeite met alle maatregelen maar wel de angst om corona te krijgen met mijn spierziekte en de daardoor zeer beperkte behandelmogelijkheden.
Die angst is nu wel weg en ik houd me nu nog graag aan de huidige maatregelen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 10:38

Sheran schreef:
https://www.farmacotherapeutischkompas. ... n_moderna_

Zeer vaak!! :')

Ik bel gewoon, dan vraag ik of ze nog locaties hebben met alleen Pfizer.

Het is super irrationeel, maar als je dus aan mij vraagt: 'intuberen op de IC of overgeven' dan kies ik zonder twijfel intuberen :')

Ik bedoelde bij Pfizer qua bijwerkingen he? Daar moet je je aan houden ;)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 11:15

Sheran, ik zou gewoon bellen. Desnoods eerlijk uitleggen. Echt vervelend en die spanning kun je er dan niet bij gebruiken.

Ik heb het met testen. Onze vriendengroep gaat 25 juli naar een evenement. Geen maatregelen en 1,5 m enz. maar je moet je wel laten testen vooraf. Ik heb inmiddels een kaartje, maar kan wel janken bij het idee getest te moeten worden.

Ik ben één keer getest en dat vond ik zo vreselijk dat ik eigenlijk niet meer durf te testen. Het klinkt ook enorm irrationeel maar ik beval bijna liever hahaha. Infusen, bloedprikken, hechten ed geen probleem, maar mijn neus is zo gevoelig. Direct een bloedneus en 2 weken lang met regelmaat vanuit dat neusgat een bloedneus. Ik voel me echt een aansteller en net een klein kind. Ik heb nu neusspray met lidocaine besteld hahaha. Misschien dat ik het dan minder voel. Ik had me voorgenomen nooit meer te laten testen in mijn neus, maar ik heb zo’n zin in een feestje.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 11:23

Sheran schreef:
Beetje rare vraag misschien, maar het ziet ernaar uit dat ik morgen ook een afspraak mag maken! *\o/*

Nu heb ik een vriend die met Moderna geënt was en die was gaan overgeven. Nu heb ik emetofobie (dus echt een fobie voor overgeven) dus ik zit een beetje tegen het plafond :P Ik zou beide toch nemen hoor, maar is er een overzicht van locaties waar ze alleen Pfizer prikken bijvoorbeeld? :')

Ik ken drie mensen die een dag hebben gebraakt na Pfizer

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 11:27

Vayo schreef:
Sheran, ik zou gewoon bellen. Desnoods eerlijk uitleggen. Echt vervelend en die spanning kun je er dan niet bij gebruiken.

Ik heb het met testen. Onze vriendengroep gaat 25 juli naar een evenement. Geen maatregelen en 1,5 m enz. maar je moet je wel laten testen vooraf. Ik heb inmiddels een kaartje, maar kan wel janken bij het idee getest te moeten worden.

Ik ben één keer getest en dat vond ik zo vreselijk dat ik eigenlijk niet meer durf te testen. Het klinkt ook enorm irrationeel maar ik beval bijna liever hahaha. Infusen, bloedprikken, hechten ed geen probleem, maar mijn neus is zo gevoelig. Direct een bloedneus en 2 weken lang met regelmaat vanuit dat neusgat een bloedneus. Ik voel me echt een aansteller en net een klein kind. Ik heb nu neusspray met lidocaine besteld hahaha. Misschien dat ik het dan minder voel. Ik had me voorgenomen nooit meer te laten testen in mijn neus, maar ik heb zo’n zin in een feestje.

Er is meen ik ook een test waarbij je op een of ander sponsje sabbelt ipv een wattenstaafje in je neus. Misschien kan je daar eens naar op zoek?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 11:47

Dorus schreef:
Vayo schreef:

Er is meen ik ook een test waarbij je op een of ander sponsje sabbelt ipv een wattenstaafje in je neus. Misschien kan je daar eens naar op zoek?

Klopt, maar die worden niet goedgekeurd. Zowel voor dit evenement als voor mijn werk. En misschien heb ik gewoon pech gehad en valt het nu reuze mee. Ik hoop het zo ...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 11:51

tokedri schreef:
Sheran schreef:

Ik ken drie mensen die een dag hebben gebraakt na Pfizer

Echt, dit is zo geen fijn bericht voor iemand die aangeeft een fobie te hebben en dus de bijwerkingen bestudeerd heeft... Wat heeft ze eraan om dit te lezen behalve meer angst?

Ik ken nu ook een hoop mensen die de afgelopen tijd overgegeven hebben, zowel met als zonder vaccinatie. Gaat hier ook buikgriep rond die blijkbaar weer vat op mensen heeft nu er wat meer mag.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 11:52

Klopt het dat je op de vragenlijst voor het aanmelden voor een prik ook een vraag hebt 'kans op flauwvallen'?

Ik ben van '88 en heb een enorme prikangst (met flauwvallen). Ben eigenlijk benieuwd of er meer hematofooben zijn hier die al geprikt zijn en wat hun ervaring is :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 11:53

Gewoon duidelijk aangeven bij de intake en bij de prikker.