Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 21:54

Ik lees net dat er in Brabant 31 basisscholen hebben besloten om nog niet open te gaan omdat ze het te onduidelijk vinden hoe besmettelijk de Britse variant is

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:14

Mindim schreef:
lenaa_tje schreef:
Nee dat schreef ik. Jij zei dat je ook eerder wel vond dat een 10 jarige een mondkapje op kan dat vind ik dus niet terecht. Andersom kan je die vergelijking niet maken. Vo is gewoon een mondkapje. Ook als je 11 bent. Dat vind ik ook logisch. Net als op het mbo op je 17e wel afstand maar ben je 19 op het vwo niet. Dat is geen doen.

Een kind actief op een vo school heeft gewoon meer contacten dan een basisschool leerling.

Het lijkt me juist prima werkbaar in die zoals jij aangeeft kleine basisschool klassen :+

Maar duidelijk hoor, jij vind gewoon dat kinderen op de basisschool van 10, 11 en 12 geen mondkapje op hoeven, want die zijn heel veel anders dan die van 12, 13 en 14 op het middelbaar. Kinderen van 11 zitten trouwens over het algemeen niet op de VO hoor. Ik klaag niet over het mondkapje op het VO, wat moet moet, maar zie niet in waarom 10+ dat niet hoeven, maar goed. Meningen verschillen.

Dit verschilt per niveau :) wij heb op het vwo best wat 11 jarigen. Zelfs in mavo 1.
Ik heb er nu ook een hele bups in mijn mentorklas die net 15(december/januari) zijn. Dan ben je dus 11 als je in de eerste begint.
En ja die zijn dus 15 op het mbo, tja dat vind ik ook wel vroeg.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 03-02-21 22:19, in het totaal 2 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:15

De cijfers in mijn regio zijn verdubbeld -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:24

lenaa_tje schreef:
Mindim schreef:

Dit verschilt per niveau :) wij heb op het vwo best wat 11 jarigen. Zelfs in mavo 1.
Ik heb er nu ook een hele bups in mijn mentorklas die net 15(januari) zijn. Dan ben je dus 11 als je in de eerste begint.

De vroege en de late leerlingen bedoel je, die was ik even vergeten. Maar goed dat bevestigd mijn punt enkel. Een 11 jarige op de VO of op het basis en evengoed de 12 jarigen in dit geval. Zelfde leeftijd, dus waarom verschillen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:26

:+
Heb vandaag een kaartje met 2 elastiekjes gekregen van mijn kapster.

"mocht je worstelen met je haar,
Zie dit elastiekje dan als gebaar.

Hopelijk tot snel."

Haha hou wel van die humor. Ondanks dat het voor de kapper zo fijn niet is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:28

DuoPenotti schreef:
:+
Heb vandaag een kaartje met 2 elastiekjes gekregen van mijn kapster.

"mocht je worstelen met je haar,
Zie dit elastiekje dan als gebaar.

Hopelijk tot snel."

Haha hou wel van die humor. Ondanks dat het voor de kapper zo fijn niet is.

Wat leuk!!

Bij een vriendin werd een tekening van de buurtkinderen door de deur gegooid, bij de hele straat geloof ik, om een hart onder de riem te steken <3

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:35

Mindim ... dat gaf ik ook al aan, jij vond toen dit in ging ook dat dit in het basisonderwijs wel kon. En dat had ik niet begrepen, Prima. Wat mij betreft laat je dat, dan in gaan vanaf 6. Dat doen ze in het buitenland ook. Daar ging mijn opmerking over. Je kan het dan wel blijven vervroegen.
Ik vind de mondkapjes in het onderwijs een schijnveiligheid en dat zal je zoon, die zich graag aan de regels houdt beamen gok ik. Die leerlingen heb ik ook. Die houden dus op een aparte plek pauze.
De vraag is bereik je, je doel? Zo is mondkapjes op het vo verplicht, een leerling is er 1 kwijt en ik zie ze zo de gebruikte mondkapjes van een ander opzetten. Qua hygiëne zit je bij kinderen gewoon niet goed :')
Wil je dus veiligheid creëren wat is dan het streven? Schijnveiligheid of echte veiligheid.
De tafels met spatschermen heb ik meer vertrouwen in. Ingeval respect voor de PO docenten :) ik hoop dat ouders dus ook niet moeilijk gaan doen als snotterende groep5/6 7/8 leerlingen thuis moeten blijven
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 03-02-21 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:36

Mijn haar is net te kort om in een staartje te doen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:37

purny schreef:

Ik zou je graag een beetje uitlenen maar dat valt zeker onder de kapper wat niet mag ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:42

lenaa_tje schreef:
Mindim ... dat gaf ik ook al aan, jij vond toen dit in ging ook dat dit in het basisonderwijs wel kon. En dat had ik niet begrepen, Prima. Wat mij betreft laat je dat, dan in gaan vanaf 6. Dat doen ze in het buitenland ook. Daar ging mijn opmerking over. Je kan het dan wel blijven vervroegen.
Ik vind de mondkapjes in het onderwijs een schijnveiligheid en dat zal je zoon, die zich graag aan de regels houdt beamen gok ik. Die leerlingen heb ik ook. Die houden dus op een aparte plek pauze.
De vraag is bereik je, je doel? Zo is mondkapjes op het vo verplicht, een leerling is er 1 kwijt en ik zie ze zo de gebruikte mondkapjes van een ander opzetten. Qua hygiëne zit je bij kinderen gewoon niet goed :')
Wil je dus veiligheid creëren wat is dan het streven? Schijnveiligheid of echte veiligheid.
De tafels met spatschermen heb ik meer vertrouwen in.

Ik begrijp kant nog wal van je posts om eerlijk te zijn :+

Gewoon VO met mondkap en op basisschool vanaf groep 6 ook, dat bedoel ik.
Mondkapjes op school geloof ik ook niet in, daar gaat het me ook even niet om. De kleintjes die er helemaal niets van snappen moet je ook geen mondkap op willen zetten. Maar kids vanaf tien of ze nu op de basisschool zitten of op het VO dezelfde monniken dezelfde kappen wat dit betreft. Vooral om dat sommige leeftijden op beide scholen voorkomen. Dat bedoel ik, even nagelaten of het helpt of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:43

purny schreef:

Mijnes te lang om er niet als Ma Flodder er uit te zien :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:47

lenaa_tje schreef:
purny schreef:

Ik zou je graag een beetje uitlenen maar dat valt zeker onder de kapper wat niet mag ;(

Nadeel is dat ik last krijg van slagen in mijn haar als het net te lang is om kort te laten knippen... dus het staat alle kanten op.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:59

purny schreef:

Mijne ook. Tegen de tijd dat ik naar een kapper durf ( dus volledig ingeënt ben) zal ik weer een dikke vlecht kunnen maken, vrees ik

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 23:02

Besmettingen zijn met bijna 500 gestegen, hopelijk geen stijgende trend

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 23:06

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 23:20

En de politie is al zwaar overbelast. :=

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 00:19

De cijfers zijn op woensdag altijd hoger. Morgen waarschijnlijk om en nabij gelijk, en dan hopelijk weer een mooie daling.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 01:11

Zo is het. Er is al lang niet zo’n lage stijging op woensdag geweest als deze week.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 01:53

Kuipers liet gisteren een grafiek zien, met de verwachting dat de cijfers weer gaan stijgen, door de Engelse variant, die sterk in opkomst is.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 06:58

lenaa_tje schreef:
De tafels met spatschermen heb ik meer vertrouwen in. Ingeval respect voor de PO docenten :) ik hoop dat ouders dus ook niet moeilijk gaan doen als snotterende groep5/6 7/8 leerlingen thuis moeten blijven

Spatschermen bieden imo absoluut geen veiligheid. Aorosolen houden daar geen rekening mee, die vliegen daar gewoon langs.

En respect voor PO docenten, mwaoh. Deels. Er is altijd een reden waarom iets niet kan bij veel scholen. Dat was vorig jaar bij de heropening al zo, en lijkt nu meer/erger.

Ik ben heel benieuwd hoe ze het op de school van onze dochter gaan doen. Hoop dat we daar vandaag bericht over krijgen. Het is een nieuw gebouw, mooi ruim opgezet met diverse ingangen. Bovenbouw gebruikt de achteringang al vanaf het begin vh schooljaar. Dus dat zal niet veranderen. De gangen zijn heel ruim, dus ik gok/hoop dat ze afzien van mondkapjes. Anders zullen we toch aan moeten schaffen, want ze heeft er maar 1. Die van ons zijn echt veel te groot nog.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 08:45

veerledec schreef:
De cijfers zijn op woensdag altijd hoger. Morgen waarschijnlijk om en nabij gelijk, en dan hopelijk weer een mooie daling.

Ik hoop het maar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 09:21

Het gaat streng vriezen, zul je zien dat er een elfstedentocht gehouden kan worden dit jaar. Dat zou wat wezen nu :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 09:23

Het gaat ongeveer 3 dagen vriezen.....
Dat valt bijna onder sensatiemedia.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 09:26

Sizzle schreef:

Nou mijn weerbericht geeft toch anders aan.
Maar joh, niet zo zuur, was leuk bedoeld.

PS er is in november al aangegeven dat ie sowieso niet komt, dus niks sensatiemedia.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-02-21 09:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 09:29

Mindim schreef:
Sizzle schreef:

Nou mijn weerbericht geeft toch anders aan.
Maar joh, niet zo zuur, was leuk bedoeld.

Het zou toch juist niet leuk zijn? Afgezegd is hij immers al.
Ik heb bij de laatste nog drankmuntjes staan verkopen trouwens. Heb de Unox muts nog liggen.