Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 19:30

Loretta schreef:
bigone schreef:
Gesloten worden door de gemeente is big business, inmiddels hebben ze al meer dan 100.000 euro binnen maar dat heb je ook nodig wanneer je aan een nieuwe wereld wil bouwen, ik zou zeggen, horeca die wel netjes controleert , doe ze na.

Waar moeten al die landjes dan gemaakt worden. We hebben al een Forumland en deze Wappies willen zelfs een hele nieuwe wereld gaan bouwen. Hoe willen ze dat doen dan.

Er zijn nog best wat eilandjes leeg in de oceanen. Dus dat lijkt me een ideale bestemming. Dat is ook gelijk een oplossing voor het woningtekort hier.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 19:47

bigone schreef:
De eigenaren zijn lijstduwers voor de partij en volgens Ouwehand is alle vlees verbannen de oplossing tegen een nieuwe pandemie.

Dat weet ik. Daarom zei ik ook van beroeps demonstranten.
Gaat wel eventjes heel makkelijk zo een ton geld cashen. Is allemaal wel weer heel "toevallig" dit.
Floris Beukers 1 van de eigenaren bijvoorbeeld heeft nauwe banden met Esther Ouwehand. En de PVDD heeft het weer groot helpen maken op Twitter. Is allemaal wel weer heel "toevallig"

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 19:49

Iedereen die een corona vaccin en deze tijd durft te vergelijken met de jodenvervolging is werkelijk helemaal van het padje af
Als mijn familie had mogen kiezen tussen weggevoerd worden naar Bergen Belsen of een vaccin, hadden ze al vooraan gestaan voor een vaccin.

Iedereen die durft te beweren dat het vaccin een medisch experiment is, ooit van Dr Mengele gehoord die op dezelfde joden die al waren weggevoerd echt medische experimenten deed, vooral op tweelingen en jonge kinderen.

Nee was het maar deze tijd geweest dan had ik met familie opgegroeid ipv zonder neefjes nichtjes enz...

Maar je vooral niet inenten en veel klagen en naar de oorlog wijzen. Ik hoop dat jullie die dat doen ooit beseffen hoe verschrikkelijk goed we het hebben in deze tijd

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 20:05

Mizora schreef:
996981 schreef:
Als de vaccinaties voldoende beschermen tegen een nieuwe variant :)

Uiteraard, daarom heb ik de spoiler ook neergezet, ik heb het dus enkel over de huidige bekende varianten, die tot nu toe maar beperkte vaccinatie-ontwijking tonen.

Als er een variant komt die dit sterk ontwijkt, zoals de gamma-variant dat deed bij mensen die antistoffen hadden ontwikkeld na een besmetting met de klassiek variant (daar gaf een eerdere besmetting slechts 50% minder kans op een besmetting met de gamma-variant), dan zal er inderdaad een andere route genomen moeten worden. Zeker als dit gecombineerd gaat met een nauwelijks verminderd ziektebeeld.

Dan is de kans groot dat tot er een werkend vaccin is er weer sterke maatregelen genomen moeten worden om te voorkomen dat de ziekenhuizen overbelast raken en er weer een bult extra mensen arbeidsongeschikt raken door long covid. Wel is de kans dan ook groot dat er met slechts 1 extra prik de bescherming up to date gebracht kan worden en het aanpassen van een mrna-vaccin is een stuk simpeler dan van een vector-vaccin. Een enkele vaccinatie is veel sneller opgestart dan een dubbele vaccinatie, alle priklocaties zijn uitgezocht en snel weer op te bouwen als ze al afgebroken zijn, het personeel is opgeleid en ook de vaccin-fabrieken zijn ondertussen flink opgeschaald, waardoor het leveren waarschijnlijk veel vlotter zal gaan.

De kans is dan behoorlijk groot dat een eerder doorgemaakte besmetting ook onvoldoende bescherming zal bieden, daar zit het verschil dus niet in (zie de gamma-variant).

Er is een groot verschil met de griep, influenza. Corona is namelijk veel minder geneigd tot muteren. De enige reden dat het nu toch relatief vaak (maar in nog geen verhouding tot influenza. Influenza wordt verdeeld in 4 strains: A,B,C en D. Waarvan alleen al van A 132 subtypes voorkomen, waarbij de subtypes ook weer tientallen tot honderden varianten per subtype hebben. Ook strain B heeft redelijk veel varianten, maar al veel minder dan A en geeft daardoor al eigenlijk nooit pandemieën, strain C geeft alleen milde klachten en strain D is geen humane variant over het algemeen) mutaties optreden is omdat er nu zo enorm veel besmettingen zijn geweest. Zodra dit terugloopt, neemt de kans op een gevaarlijke mutatie ook af.

Interessant :j

Ik hoorde van de week op radio 1 dat er ook andere Sars virussen op vleermuizen zijn gevonden, die wellicht kunnen bijdragen aan de ontwikkeling van vaccins voor andere varianten van Covid-19. Ik ben benieuwd hoe alles omtrent vaccinaties zich de komende tijd gaat ontwikkelen.

Edit; is het overigens ook niet zo dat influenza meer kans krijgt te muteren, daar het grootste deel van de bevolking niet gevaccineerd wordt en het virus al heel lang onder de mensheid is? Ik kan me voorstellen dat als een mutatie weer muteert en die mutatie ook weer muteert het snel gaat. Of werkt dat niet zo?

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 20:12

Mijn overgrootvader zat gevangen eerst in de Scheveningse gevangenis ( oranjehotel) daarna gedeporteerd naar kamp Westerbork.
Hij zat daar tot de bevrijding maar heeft het overleefd is naar huis gelopen en werd daarna rector magnificus van de universiteit van Utrecht.
Ondertussen had Ijn vrouw haar huis vol onderduikers. Vaak tijdelijk tot ze ergens anders heen konden. Guess what, niemand van die onderduikers heeft het overleefd voor zover we weten.

Maar voel je vooral buiten gesloten en vergelijk het voor met wo2.
Iedereen die dat doet is af.

Ja ik ben boos en verdrietig hierover. Nee ik ben niet joods. Mijn overgrootvader weigerde joden van de universiteit te ontslaan ( Leiden) en werd netzoals de bekende Cleveringa ( zijn baas) gevangen gezet

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 20:14

bigone schreef:
De eigenaren zijn lijstduwers voor de partij en volgens Ouwehand is alle vlees verbannen de oplossing tegen een nieuwe pandemie.

DE oplossing weet ik niet, maar de intensieve veehouderij en het eten van vlees hebben zeker een heel belangrijk aandeel in het ontstaan van zoönosen dus ze heeft zeker een punt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 20:16

Ik snap die vergelijking sowieso niet.. Aan de ene kant zeg je, corona is maar griep en maatregelen zijn niet nodig en om dat punt kracht bij te zetten haal je wo2 erbij.. Dan ben je idd heel erg af :n

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 20:20

Eleeke ik ben wel joods, 2de generatie, mijn moeder was overlevende met haar ouders uit een hele grote familie met zijn drietjes..

De kinderen,baby's en afgevoerd..
Maar he deze tijd is poedersuiker joh je mag iets minder al bijna twee jaar

Voor zover ik heb kunnen nakijken zijn er idd tweelingen voor medische experimenten gebruikt in de familie

Willen ze dat met een getest en bewezen vaccin vergelijken
Echt te triest voor woorden

Ik ben er echt klaar mee

Laat iedereen kijken naar wat wel.kan, count your blessings

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 20:23

Solistar schreef:
bigone schreef:

DE oplossing weet ik niet, maar de intensieve veehouderij en het eten van vlees hebben zeker een heel belangrijk aandeel in het ontstaan van zoönosen dus ze heeft zeker een punt.

Volgens mij heeft de intensieve veeteelt er niet zo veel mee te maken, eerder de groei van bevolking en het daaraan gekoppelde innemen van natuur. Waardoor dieren met virussen vaker in aanraking komen met mensen. Maar die natuur gaat net zo goed ingenomen worden door alleen plantaardig te leven, ook dat moet ergens verbouwd worden.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 20:25

Echwel schreef:
Eleeke ik ben wel joods, 2de generatie, mijn moeder was overlevende met haar ouders uit een hele grote familie met zijn drietjes..

Voor zover ik heb kunnen nakijken zijn er idd tweelingen voor medische experimenten gebruikt in de familie

Ik ben er echt klaar mee

Even los van het topic , maar jeetje wat ontzettend heftig!

En verschrikkelijk dat er ook in jouw familie medische experimenten zijn gebruikt... Ik vindt dat zo bizar dat dat is gebeurd. Net als met de mensen met beperkingen in die tijd...

Ik vindt het ook walgelijk dat mensen het vergelijken met de tweede wereldoorlog. We hebben nu eigenlijk niks te klagen wat dat betreft....

En precies helemaal met je eens: kijk naar wat wel kan , zoveel mensen zijn zo negatief geworden en genieten niet meer van de kleine dingen.

BigOne

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 20:26

Opmerking van iemand op Twitter :

Toch grappig dat de ‘verzetsstrijders’ van #WAKUWAKU totaal geen moeite hadden met wet- en regelgeving toen de overheid de NOW introduceerde en het restaurant de afgelopen anderhalf jaar zo ruim €188.000 aan steun ontving.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 20:29

@bigone

De intensieve veeteelt heeft er juist mee te maken. Veel te veel monocultuur, veel van dezelfde dieren dicht opelkaar… daar ontstaan ziektes. Daarom stoppen ze die dieren bijvoorbeeld vol met antibiotica… enz
Laatst bijgewerkt door Esperanza op 28-09-21 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 20:30

Sorry aan iedereen dat ik zo fel ben
Vandaag zou mijn moeder jarig zijn en de.laatste jaren tijdens haar dementie heeft ze zo idioot veel van de oorlog meegemaakt weer en onwillekeurig verteld.
Dat ik door al het gezeik en vergelijken nu echt echt klaar daarmee ben

Ik hoop werkelijk dat niemand dit echt hoeft mee te maken, wat deze impact op de kinderen en daardoor ook kleinkinderen is niet te vergelijken met wat dan ook

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 20:35

Echwel schreef:
Iedereen die een corona vaccin en deze tijd durft te vergelijken met de jodenvervolging is werkelijk helemaal van het padje af
Als mijn familie had mogen kiezen tussen weggevoerd worden naar Bergen Belsen of een vaccin, hadden ze al vooraan gestaan voor een vaccin.

Iedereen die durft te beweren dat het vaccin een medisch experiment is, ooit van Dr Mengele gehoord die op dezelfde joden die al waren weggevoerd echt medische experimenten deed, vooral op tweelingen en jonge kinderen.

Nee was het maar deze tijd geweest dan had ik met familie opgegroeid ipv zonder neefjes nichtjes enz...

Maar je vooral niet inenten en veel klagen en naar de oorlog wijzen. Ik hoop dat jullie die dat doen ooit beseffen hoe verschrikkelijk goed we het hebben in deze tijd

Die vergelijkingen met de holocaust slaan ook totaal nergens op. Die vergelijkingen worden ook maar te pas en te onpas gemaakt. Die vergelijkingen zijn echt gestoord.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 20:45

Esperanza schreef:
@bigone

De intensieve veeteelt heeft er juist mee te maken. Veel te veel monocultuur, veel van dezelfde dieren dicht opelkaar… daar ontstaan ziektes. Daarom stoppen ze die dieren bijvoorbeeld vol met antibiotica… enz

Welke dieren stoppen ze vol met antibiotica Esperanza?

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 21:01

Echwel schreef:

Ik ben er echt klaar mee

Dikke knuf echwel.,dat zal veel invloed hebben gehad op je leven. Getraumatiseerde ouders leidt helaas ( bewezen) tot Getraumatiseerde kinderen.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 21:03

Overigens. Degene bij waku waku met de borden waren aan het tegen demonstreren tegen de extreem rechtse demonstranten kom ik net achter.
Met fascisme bedoelden ze fvd en voorpost.

Ze zijn door de politie uit de groep gehaald en mogen alleen aan de overkant staan nu

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 21:04

Afbeelding

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 21:07

Wat een kans parels. De Twitter naam alleen al…

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 21:08

Wel jammer dat ze fascisme verkeerd gespeld hebben. Even googelen is niet zo lastig toch. :=
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 28-09-21 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 21:09

996981 schreef:

Je snapt dat ze juist protesteren tegen de mensen aan de overkant die allemaal facistische teksten op borden hebben? Of keur je facisme goed?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 21:11

MarlindeRooz schreef:
996981 schreef:

Je snapt dat ze juist protesteren tegen de mensen aan de overkant die allemaal facistische teksten op borden hebben? Of keur je facisme goed?

Met een bord over nazis? Dan ben je toch geen haar beter?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 21:14

Eleeke schreef:
Overigens. Degene bij waku waku met de borden waren aan het tegen demonstreren tegen de extreem rechtse demonstranten kom ik net achter.
Met fascisme bedoelden ze fvd en voorpost.

Ze zijn door de politie uit de groep gehaald en mogen alleen aan de overkant staan nu

Van alle signature is inmiddels aanwezig. Maar extreem rechts heeft dus de ere plaats voor de deur verworven. Gaat lekker zo, ik denk dat Esther O nog weleens spijt kan gaan krijgen hiervan.

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 21:14

bigone schreef:
Volgens mij heeft de intensieve veeteelt er niet zo veel mee te maken, eerder de groei van bevolking en het daaraan gekoppelde innemen van natuur. Waardoor dieren met virussen vaker in aanraking komen met mensen. Maar die natuur gaat net zo goed ingenomen worden door alleen plantaardig te leven, ook dat moet ergens verbouwd worden.

Nou de intensieve veeteelt speelt zeker een grote rol, niet de enige maar wel een grote. Dichtbevolkte boerderijen zijn enorme broedplaatsen voor pathogenen die zich daar snel kunnen verspreiden en muteren en uiteindelijk een gevaar kunnen vormen voor de mens. Daarnaast is de overdracht vaak via nauw contact en dat heb je sneller met (producten van) boerderijdieren dan met wild.

Ja de wereld is overbevolkt en dat is het grootste probleem, maar kijkend naar zoönoses vormt de intensieve veehouderij zeker een risico. Niet voor niets zijn veel meldingsplichtige ziektes bij landbouwhuisdieren de zoönoses die een gevaar voor de volksgezondheid kunnen vormen. Gaat nu ook steeds meer geld naar onderzoek in die OneHealth richting waarbij veterinairen en humane onderzoekers samen de volksgezondheid proberen te waarborgen, zeker sinds Sars-cov2. Stoppen met alle vlees is niet realistisch, maar zou zeker bijdragen aan het verminderen van het risico op een nieuwe pandemie.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 21:16

Esperanza schreef:
@bigone

Wist je dat het RIVM er onderzoek naar heeft gedaan? Naar 3 zoonose in Nederland?

Citaat:

Conclusie: bij 2 van de 3 onderzochte zoonosen niet,bij 1 wel. Er is meer onderzoek nodig. Mocht jij bronnen hebben die wat anders zeggen hoor ik het graag uiteraard.

Citaat:
Wij hebben geconstateerd dat de hypothese ‘in gebieden met veel veeteelt komen meer humane zoönotische ziektegevallen voor, dan in gebieden met weinig veeteelt’ op gaat voor Q-koorts. (25) Echter voor psittacose en leptospirose suggereren de uitkomsten dat ook andere dieren een rol spelen als bron van infectie. Gericht nader onderzoek is nodig om na te gaan of en welke rol de veehouderij in de totale ziektelast speelt.
[/quote]

Maar Corona lijkt voor sommigen de perfecte stok om mee te slaan naar de 'intensieve veeteelt' zonder enige vorm van onderbouwing.