Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 11:12

Ik pis me ook een ongeluk :') .

Wij zijn op vakantie, dus lopen veel en proberen gezond te eten, maar het is ook vakantie :')

Mjetterd

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 11:26

Ik lees in dit topic meerdere die Saxenda gebruiken. Hoe zijn er ervaringen tot nu toe? Waarin merk je verschil?
En qua toedienen, is het 1 keer in de week jezelf prikken?

Verder lees ik verschillende verhalen over wanneer je mag starten. Mijn huisarts wil het mij al voorschrijven maar hij gaf mij het advies eerst te checken bij de zorgverzekeraar. Op internet lees ik dat je er mee mag starten tijdens GLI traject maar ik lees ook wel dat het mag na dat je 3 maand GLI volgt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 11:41

Geen ervaring met Saxenda, wel ervaring met Mysimba.
Er staat wel op het ZN formulier(wat je huisarts in moet vullen) dat je tenminste 1 jaar bezig moet zijn met de GLI.

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 17:42

Goedemiddag

Hier ook een innige relatie met de wc om me leeg te piesen. Helaas wel snachts %) Gelukkig is de weegschaal wel lief daardoor. Na een weer een week stilstaan en zelfs aangekomen toch weer een voorzichtig minnetje.

Inmiddels bijna alle skyr smaakjes geproefd en ze zijn allemaal lekker :9 Alleen de appel mis ik. Dacht dat ik m ook besteld had maar blijkbaar toch niet.

Roosch. Jij bent toch ook in korte tijd veel afgevallen? Dan zie je toch vaker even stilstand om als het ware te herstellen? Ga er bij mij nu van uit dat dat het geval is maar zou dat bij jou niet ook zo zijn. Ik houd voor nu maar gewoon even vol.

Weet even niet meer wie ze geplaatst had maar leuke vogeltjes <3

Ik gebruik saxenda. Sinds 7 mei precies 13kg kwijt. Bij mij bevalt t goed veel minder honger en na tig pogingen om eindelijk weer gewichtsverlies. Ik val nog wel onder de oude regeling voor de zorgverzekering. Als je nu wil starten moet je idd een jaar gli gevolgd hebben.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 18:05

Hoe waren jouw bijwerkingen moi?

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 18:11

In het begin enorm misselijk. Zoals m’n huisarts al beschreven had echt zwangerschapsmisselijkheid. Daarbij snachts op de wc om alles er aan beide kanten uit te gooien als ik savonds iets te veel of vet gegeten had. Na ongeveer een maand werd dat beter en hoewel ik nu soms savonds nog wat eet geen last meer van.
Inmiddels heel soms nog even een vlaag je misselijk maar goed te doen en nog steeds veel minder trek.

Heb door de bijwerkingen veel langzamer dan de bijsluiter opgehoogd en zit nu ook nog niet op de maximale dosering maar val af en voel me goed dus ook huisarts voor nu zo gehouden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 18:12

Ik ben gestart met mysimba maar na een paar weken de pillen retour naar de apotheek gedaan. Ik was er ook zo beroerd van maar gelukkig niet zo erg als jij

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 18:22

Pfoee de regen is lekker voor de plantjes en voor Netflix, maar merk dat het voor mijn stappendoel wel een uitdaging is. Zou nu normaal nog lekker gaan wandelen na een dag werken maar het plenst hier behoorlijk. Maar kijken of op op de TV een walking workout kan doen ofzo :)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 18:52

Snippergroen schreef:
Pfoee de regen is lekker voor de plantjes en voor Netflix, maar merk dat het voor mijn stappendoel wel een uitdaging is. Zou nu normaal nog lekker gaan wandelen na een dag werken maar het plenst hier behoorlijk. Maar kijken of op op de TV een walking workout kan doen ofzo :)

Ik loop ook wel gewoon eens rondjes door huis met m'n e-reader in m'n hand als ik geen zin heb om naar buiten te gaan :') :Y)

Maar een walking workout is ook een goed idee :P

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 18:57

moi22 schreef:
Ik gebruik saxenda. Sinds 7 mei precies 13kg kwijt. Bij mij bevalt t goed veel minder honger en na tig pogingen om eindelijk weer gewichtsverlies. Ik val nog wel onder de oude regeling voor de zorgverzekering. Als je nu wil starten moet je idd een jaar gli gevolgd hebben.

Ja de nieuwe regeling ben ik ook achter gekomen. Al communiceert mijn zorgverzekering anders.
Baal er wel van. Huisarts had dat aan mij voorgesteld maar hij was denk ik ook niet op de hoogte van de vergoedingen op dit moment.

Ik had echt gehoopt het te kunnen combineren met GLI. Flinke tegenvaller.
Is er nog zicht op veranderingen wat betreft vergoedingen?

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 19:10

purny schreef:
Ik ben gestart met mysimba maar na een paar weken de pillen retour naar de apotheek gedaan. Ik was er ook zo beroerd van maar gelukkig niet zo erg als jij

Ik was er op voorbereid dus had mezelf voorgenomen het iig een maand de kans te geven. Daarna zouden de bijwerkingen minder moeten worden en dat klopte ook voor mij.

Snippergroen. Herkenbaar. Ik heb deze week ook veel meer moeite om aan m’n stappendoel en bewegingsringen van m’n horloge te voldoen. Uiteindelijk wel steeds gelukt.

@mjetterd. Mijn huisarts zei vorige week dat de zorgverzekeraars overdonderd waren naar de vraag en daarom nu een stap terug hebben gedaan.
Mijn zusje gebruikt saxenda via het ziekenhuis en daar zijn de artsen het absoluut niet eens met de gang van zaken. Zij zien heel veel mensen die moeten afvallen, die al alles geprobeerd hebben en waarvoor saxenda net dat duwtje in de goede richting kan zijn. Eerst een jaar gli is dan enorm ontmoedigend. Zij zouden t zelfs liever helemaal zonder gli zien omdat er geen bewijzen voor zijn dat dat werkt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 21:06

Ik vond de boksles zo leuk! Gespard met 4 mannen <<)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 21:08

purny schreef:
Ik vond de boksles zo leuk! Gespard met 4 mannen <<)

Wat leuk :D

Hier net terug van een uurtje kickboksen/circuit training. Vrijdagavond is altijd een half uur bokszaktraining en dan een half uur circuit met gewichten en lichaamsgewicht. Fijne training :j

En vandaag keurig netjes gegeten. Dus heel erg blij met deze dag! Op naar morgen weer zo één...

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 08:51

Nou mn plan van gisteren was mn metabolisme laten schrikken. Ik heb gisteren aan bierheffen gedaan en m'n metabolisme is volgens mij goed geschrokken. :')

De weegschaal was heeeeel lief. <3

Ik denk alleen dat ik dit qua vocht wel weer erbij haal vandaag. :')
Morgen eens kijken wat ie zegt.

Edit: vergeet bovenstaande. Helemaal verkeerd gekeken. :') wonderbaarlijk genoeg wederom om en nabij hetzelfde

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 09:03

Roosch schreef:
Nou mn plan van gisteren was mn metabolisme laten schrikken. Ik heb gisteren aan bierheffen gedaan en m'n metabolisme is volgens mij goed geschrokken. :')

De weegschaal was heeeeel lief. <3

Ik denk alleen dat ik dit qua vocht wel weer erbij haal vandaag. :')
Morgen eens kijken wat ie zegt.

Edit: vergeet bovenstaande. Helemaal verkeerd gekeken. :') wonderbaarlijk genoeg wederom om en nabij hetzelfde

Was je zicht nog een beetje vertroebeld vanochtend? :')

Hier viel het me vanochtend eigenlijk best wel mee na heel wat dagen slecht(er) eten en niet al te veel bewegen. 350gram buiten m'n comfortabele range. Dus zoals @Roosch dan zegt: één keer goed poepen en ik ben er weer :P

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 09:04

Nee, m'n vent sliep nog en ik had het door het donker niet goed gezien. :') valt dan tegen.

Jouw weegschaal doet wel lief :j

En inderdaad: gewoon stug doorgaan en blijven poepen dan maar. :))

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 09:33

Ik ga van de week weer eens mijn meetlint pakken en verder laat ik de weegschaal mooi staan, bevalt goed.

Ik ga vanmiddag een mooi stukje hardlopen, dus als lunch lekker 2 mueslibollen en vanavond volkoren turks brood met vegan gyros. Lichaam kan wel ff wat koolhydraten gebruiken :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 12:56

Zet 'm op @Gaucho, met je run. Hier net m'n nieuwe hardloopschoenen opgehaald bij de winkel :D dus ik kan ook weer veel kilometers gaan maken de komende tijd...

Aardig wat stappen ook alweer gezet vanochtend, een snel rondje door de stad voor wat benodigdheden :j straks nog even op visite bij m'n ouders. En vanavond loop ik waarschijnlijk nog wel een kort rondje buiten (mits het droog is).

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 13:41

Succes gaucho!

Oeps Roosch. Hier van de week t zelfde. Was ineens 2 kg af. Vond t te mooi om waar te zijn dus toch maar even onder de weegschaal gekeken. Stond ie op een gevallen haar elastiekje van onze dochter :+ daarna zat t er gewoon weer aan 8)7

Wat leuk dat jullie zo lekker aan t boxen zijn Purny en Müsli. Hier in t dorp is t aanbod helaas zeer beperkt. Zou graag spinnen maar dat zit er niet in -O-

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 14:07

moi22 schreef:
Succes gaucho!

Oeps Roosch. Hier van de week t zelfde. Was ineens 2 kg af. Vond t te mooi om waar te zijn dus toch maar even onder de weegschaal gekeken. Stond ie op een gevallen haar elastiekje van onze dochter :+ daarna zat t er gewoon weer aan 8)7

Wat leuk dat jullie zo lekker aan t boxen zijn Purny en Müsli. Hier in t dorp is t aanbod helaas zeer beperkt. Zou graag spinnen maar dat zit er niet in -O-

Bij mij in het dorp kan ik het ook niet vinden. Ik zit een kwartiertje in de auto naar mijn boksschool. Maar voor mij is dat het helemaal waard :j ik krijg hier goed les, sport met fijne mensen en er is ruime mogelijkheid om te lessen. Misschien is iets verder weg voor jou ook wel haalbaar? :)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 14:36

Ik heb een doel voor mezelf voor 80.000 stappen per week. Merk dat dat me wat rust geeft omdat dagen elkaar compenseren als dat zo uitkomt. Vorige week een makkie met 96.000 stappen. Deze week met het weer een heel stuk moeilijker. Moet er as we speak nog 28.000 voor deze week :+ vanavond droog hier zag ik dus dat wordt nog even een groot rondje wandelen. Haal ik het morgen niet, is dat geen ramp. Maar ik ga er wel voor!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 14:40

Dat is nog flink wat snippergroen!
Ik heb als doel 6000 per dag. Hqal ik die prima haal ik die niet ook prima (zit ziek thuis).

Gisteravond uit emo eten een extra bord avondeten naar binnen gewerkt(pasta schotel). Vanmorgen 400 gram lichter. *\o/* 8)7 ik snap het niet meer maarja.
Nu al 2,5kg kwijt *\o/* nog heel veel te gaan :')

Vandaag nog steeds |( dus rustig aan. Wel vanmorgen al gewandeld met lilo <3

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 15:44

Ik heb vandaag mooi wat stapjes gemaakt en kcal verbrand :D

Afbeelding

Afbeelding

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 16:30

Mooie route heb je ook gelopen Gaucho! Ik woon daar in de buurt :).

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 16:40

moi22 schreef:
Succes gaucho!

Dat een elastiekje zoveel verschil maakt!

Goed bezig arabella2000! *\o/* hopelijk vandaag geen emo eten. Moeilijk als je je ruk voelt.

Guacho, zoo!! Dat is een aardige stapper.

Ik heb vandaag ook goed stappen gezet, vanmorgen alles gemest en daarna naar de winkel. Vervolgens thuis alles klaar gemaakt omdat er vriendinnen komen eten. Ik zweet enorm omdat ik veel pijn heb/afkick.
Mijn vriendelijke huisarts heeft zijn woord gehouden en heeft mijn pijn medicatie bij de apotheek geblokkeerd. Ik dacht dat hij alleen de schildklier medicatie zou doen maar dus ook mijn tramadol. Ik heb dystrofie(zenuwpijn) in mijn enkel dus zonder pijn medicatie is gewoon mega pijnlijk. Ergste is het niet kunnen slapen. Het ziekenhuis waar mijn pijnpoli zit zou het opsturen maar helaas nog niks ontvangen, gelukkig ben ik maandag bij de bedrijfsarts die naast het ziekenhuis zit. Hopelijk doet de pijn nog wat met mijn gewicht, dan is er nog iets positiefs aan.