Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 08:17

Leuk he als de mamabrigade weer los gaat :D

Er schuiven ook wel eens dingen langs op mijn tijdlijn van de ‘club van relaxte moeders’ :') Als er nou net een groep is waar ze níet relaxed zijn is het daar wel :=

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 09:29

En als je dan reageert dat je wel last hebt van 10 uur gejank en gekrijs dan 'moet je je niet zo aanstellen'. Misschien moet dat jankende kind van je zich niet zo aanstellen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 10:00

Ik vind die ouders gewoon onwijs egoistisch. Op vakantie kan ook met de auto of trein. Nee leuker is het als je kind last heeft van zere oren, dat totaal niet snapt en dus maar zit te krijsen. Je doet je kind echt een plezier met een vliegreis. Lekker zere oren, geen ruimte om je kont te keren, verveling tot en met. Leuk! Ook voor de rest van het vliegtuig die dat gekrijs aan moet horen :')

Ik vloog pas naar Belgrado, gelukkig zat ik achterin het vliegtuig en de koters vooraan te krijsen. Maar de blik ook van zo'n stewardess toen de mamabrigade die trap op kwam zetten ri vliegtuig (en kind toen al aan het krijsen was).

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 10:05

Wauw, wat een reacties inderdaad :') Ik zat ook pas voor het eerst in een vliegtuig toen ik 12 was. Daarvoor gewoon met de auto naar Frankrijk.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 10:12

Ik was 22 en ik heb heel braaf niet gekrijst. Ook niet toen er witte rook uit de vleugel kwam bij de landing :j

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 10:28

Ik had gister wedstrijd en naast de baan stond iemand met klein kind. Die ging tijdens mijn inrijden spontaan op standje krijsen.
Ik kan gewoon per direct niet meer logisch nadenken dan, ik schakel gewoon helemaal uit. Gelukkig was het maar kort, maar ik was echt lekker gefocust en had niet eens gezien dat er een kind was. Ik schrok er eigenlijk van hoe erg me dat beïnvloedt. Mijn IQ daalt gewoon per direct 50 punten ;(

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 10:34

Ik vind trouwens wel dat er een verschil zit tussen een kind dat huilt of schreeuwt en waarvan je merkt dat de ouders zich rot/ongemakkelijk voelen en er alles aan doen om het te stoppen. Dan dezelfde situatie maar dat de ouders lekker achterover hangen want 'hij mag kind zijn hoor'..

Sanet herkenbaar! Gisteren hier voor het huis een schreeuwend kind terwijl ik met mijn vriend aan het ontbijten was. Ik ben gewoon direct binnen een seconde chagrijnig en gefrustreerd. :')

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 10:44

Van huilende kinderen krijg ik moordneigingen. Of het kind en/of de ouders er nou wat aan kunnen doen of niet, het blijft een irritant poedersuiker. Net als stofzuiggeluiden overigens, alleen leidt stofzuigen nog ergens toe en kun je het geluid op elk gewenst moment stoppen.

Als kinderen gewoon zoet spelen dan valt het echt wel mee. Gisteravond een feestje met 6 kids en die waren gewoon zoet aan het spelen. Dat was zo fijn!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 10:52

Mars schreef:
Leuk he als de mamabrigade weer los gaat :D

Er schuiven ook wel eens dingen langs op mijn tijdlijn van de ‘club van relaxte moeders’ :') Als er nou net een groep is waar ze níet relaxed zijn is het daar wel :=

O men wat een tenenkrommende website :')

http://clubvanrelaxtemoeders.nl/wp-cont ... 0x214.jpeg

Hihihihiihi mijn kind is een aso en ik vind het wel lollig hihihihihihihihihi

_-:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 10:53

Traiectum schreef:
Ik was 22 en ik heb heel braaf niet gekrijst. Ook niet toen er witte rook uit de vleugel kwam bij de landing :j

Dat is geen rook, dat is wake vortex, een heel normaal verschijnsel veroorzaakt door de aerodynamica van het vliegtuig bij weersomstandigheden.
https://youtu.be/QURW3wWF_FI

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 10:56

Anoniem schreef:
Traiectum schreef:

Dat is geen rook, dat is wake vortex, een heel normaal verschijnsel veroorzaakt door de aerodynamica van het vliegtuig bij weersomstandigheden.

Dacht ik ook, maar misschien was het wel degelijk rook. Wij waren er niet bij :oo

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 10:58

Waren op vakantie. Dochter zat in campingbed te spelen komt er een ander kind aan en die gooit allemaal stenen/grind in het bedje. Ouders staan erbij en kijken ernaar. Dat vond ik ook wel bizar :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 11:04

Magrathea schreef:
[naam] schreef:

Dacht ik ook, maar misschien was het wel degelijk rook. Wij waren er niet bij :oo

Als het rook was geweest had ze direct na de landing een enorme kermis aan evacuatie protocol meegemaakt.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 11:11

Anoniem schreef:
Traiectum schreef:

het kwam van 1 specifiek punt op de vleugel, van onder zo'n flap die omhoog staat bij de landing. ik heb het ook nooit vaker gezien. al heb ik er toen niet op gelet na de landing, ik dacht dat dat normaal was :')
was sowieso een nogal turbulente vlucht met een budget-airline. vriendinnen zaten tijdens het landen uit voorzorg al in de brace positie :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 11:35

Het kan een gekke luchtstroom zijn hoor :) Als de flap een rare hoek maakt. Dan was er wel een probleem maar niet per se elektra gerelateerd.
Maar goed, er is niets gebeurd. *\o/*

@Smallheal, dat zal ook wel zo'n vrije ziel zijn geweest :j

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 11:45

RoosG schreef:
Rtlnieuws heeft op Facebook een oproepje gedaan naar meningen over kinderen in het vliegtuig. Mijn hemel wat reageren die ouders allemaal heftig. Die mensen leven in zo’n grote bubbel!
https://www.facebook.com/rtlnieuws/phot ... 52/?type=3
(Is even op mijn mobiel, ik hoop dat ie zo werkt)

Kan het niet zien, enkel het plaatje. -O- (heb geen Facebook)

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 12:30

Tssssss.... “we hebben ook vakantie verdient” (vooral die t) en “het hoort er gewoon bij”. Afgelopen donderdag twee stoelen voor me, non-stop... een zes uur durende vlucht. Godzijdank aan m’n oordopjes gedacht, maar arme arme medepassagiers die dat niet hadden. Nee, heus begrip voor een traantje bij het opstijgen en landen, maar in de tussentijd? Da’s opvoeding. Lukt je het niet je kind zich te laten gedragen? Dan niet op vliegvakantie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 12:34

1 van de reacties vond ik echt ronduit moordneigingopwekkend: "ja mijn kind mag rennen in het gangpad, ja mijn kind mag gillen en krijsen, want het is immers een kind." Dan mag ik 'm ook voetje lap doen want soms is terug kind zijn gewoon leuk?

Of deze "niemand hoeft mij verantwoording te laten afleggen voor mijn kind". JIJ hebt inderdaad als enige verantwoording over je kind en dat is wel degelijk zorgen dat ie geen overlast veroorzaakt.

dan nog reacties als "wil je rust? verhuis dan naar de Noordpool, zuurpruim" en doorverwijzingen naar "hutjes op de hei". Jezus mina... is het dan echt zo ver gekomen dat dat rennen, gillen, krijsen en noem maar op als maatschappelijk normaal wordt gezien? Dat opgevoede kinderen die zich in stilte kunnen bezighouden niet meer van toepassing is?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 12:59

De categorie "als je van niemand last wil hebben ga je maar in een hutje op de hei wonen" is denk ik meer van toepassing op figuren die als je 1x hoest al op de muur trommelen dat je teveel herrie maakt :+
Volgens mij is er nog nooit iemand slechter geworden van gewoon rekening houden met elkaar... Ik mocht echt wel rennen en spelen vroeger, maar in de speeltuin of thuis/op straat met buurkinderen. Op andere plekken gedraag je je.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 13:34

Alsof er geen tussenfases zijn tussen hutje op de hei en totale krijschaos omdat de wolkjes ‘kind moeten zijn’.

Keertje huilen of beetje wandelen/rustig spelen hoor je mij niet over. Maar 6 uur lang brullen of geschreeuw, rennen en vliegtuig als speelpark gebruiken is gewoon aso gedrag. Heeft niks meer te maken met ‘kind zijn’ maar wel met opvoeding en basis fatsoensnormen.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 13:48

Tuurlijk moet een kind kind kunnen zijn, en een keertje flink krijsen, rennen, irritant doen, a la, dat deed ik ook als klein meisje.
Maar je moet je kind wel gewoon kunnen corrigeren, en niet dat domme "mama vind dit heel vervelend, wil je alsjeblieeeeeft stoppen met krijsen en gillen?" gepamper van sommige ouders. (mijn zwager bijvoorbeeld. Mijn neefje word echt een poedersuiker. Kan nu al niet omgaan met correcties)
Desnoods geef je het kind een corrigerend tikje, maar ja dat word tegenwoordig meteen als mishandeling gezien :roll:

Zo was ik laatst in de supermarkt.
Jongetje van een jaar of 6 was aan het rondrennen, gillen, liep tegen mensen aan en ouders waren in geen velden of wegen te bekennen. Even later zag ik het kind als een vis op de grond spartelen en krijsen omdat hij een zakje snoep terug moest leggen.
Ouders gaven eerst totaal geen sjoege maar gaven het uiteindelijk op, kind kreeg zn snoep.
Goed gedaan mensen, nu weet dat kind dus hoe hij zn snoep moet krijgen; gewoon papa en mama voor gek zetten _-:(

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 14:01

Verschrikkelijk, die ouders. Ik heb jaten geleden een vreselijk vlucht gehad met een gillend kind. Het moest niet eens huilen, het heette spelen volgens de ouders en dat mocht natuurlijk. :roll:

Ze bleken het appartementje naast mij te hebben en dat hebben ze geweten. Ik stond iedere ochtend om 6 uur op om lange wandelingen te maken. Yitgebreid gekletter met mijn ontbijtbordje, vals zingend onder de douche en helaas vielen mijn bergschoenen iedere ochtend 6 keer met een klap op de grond. :+
Kind wakker, kind brullen en ik lekker de deur uit en er geen last van hebben.

Na 2 dagen kwamen ze vragen of het wat zachter kon 's ochtends. Ik heb ze uitgelegd dat ik de beroerdste niet ben en normaal nooit zo'n kabaal maak. En ik heb ze verzocht hun kind ook tot rust te manen als anderen er last van hebben.

Ik hoop dat ze ervan geleerd hebben.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 14:03

Hahaha geweldig Palmera, prima manier om ouders op hun nummer te zetten! :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 14:07

Ik heb van die zware categorie C wandel/bergschoenen. Ga die een keer van de trap laten stuiteren als er bij de buren teveel kabaal is :Y)

We hebben een houten trap met lege ruimte onder. Galmt erg lekker :+

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 21:26

Ik denk dat dit van die moeders/vaders zijn die zichzelf een beter mens vinden omdat ze hebben voortgeplant. Van die 'Mijn leven is er beter op geworden' en 'Je leven heeft geen nut zonder kinderen.'