[HK] Make-up topic: deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AnnemiekvM

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 14:27

Iemand een tip voor een foundation, dagcreme die medium dekt en er natuurlijk uitziet? Het liefst wat ook helpt tegen een wat droge huid? En die dan ook nog een poosje blijft zitten.

Deemiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 21:08

Ik ben deze week achter de tinted moisturizer van Origins GinZing gekomen, deze kleurt mee met de kleur van je huid. Zit ook SPF in en ik vind hem echt top, voel hem bijna niet zitten en blijft de hele dag door mooi zitten ook. Ik gebruik wel wat concealer

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 23:03

AnnemiekvM schreef:
Iemand een tip voor een foundation, dagcreme die medium dekt en er natuurlijk uitziet? Het liefst wat ook helpt tegen een wat droge huid? En die dan ook nog een poosje blijft zitten.

Ik heb een zeer droge huid, en wil ook altijd een hele lichte natuurlijke dekking. Sommige zijn wat duurder die ik hier onder schrijf, maar dat komt omdat veel betaalbare merken mijn kleur niet hebben, dus kom ik vaak op dit uit. Maar het zijn hele fijne foundations. Vooral de haus labs is erg fijn en verzorgend door de gefermenteerde arnica. Hij is dekkend, dus je kan hem heel erg dun aanbrengen.

Lichte dekking:
Rare beauty skin tint (prachtige skin tint, eigenlijk mijn favoriet, maar ik kan door mijn rosacea niet tegen de chemische spf die er in zit.))
Ilia serum skin tint. Ook heel erg fijn, het heeft wel door de minerale spf een vreemde geur. Maar deze trekt weg naar een paar minuten. De skin tint stick heeft de geur niet.

Medium:
Haus labs is fantastisch, nars light reflecting foundation ook top.

Deemiii schreef:
Ik ben deze week achter de tinted moisturizer van Origins GinZing gekomen, deze kleurt mee met de kleur van je huid. Zit ook SPF in en ik vind hem echt top, voel hem bijna niet zitten en blijft de hele dag door mooi zitten ook. Ik gebruik wel wat concealer

Er zitten kleine bolletjes foundation in, iets kan niet met je huid mee kleuren. Hooguit meer kleuren als je meer wrijft en er dus meer pigment uit de bolletjes komt. Of een ph reactie, maar dan gaat het ook om de ph van je huid en niet de kleur.
Bv met mijn huidskleur (medium cool) kom je nooit uit met deze producten, ze zijn veel te neutraal of warm en worden dus geel :+
Ben je warm of neutraal dan kan je er nog mee weg komen. Maar de kwaliteit van de meeste van deze producten vind ik meestal niet zo bijzonder, ze zijn eigenlijk alleen een hype op social media.

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 18:41

Ik heb nog nooit make-up gedragen, maar wil hier wel mee gaan experimenteren. Het enige moeilijke is: ik heb enorme traanogen en veeg daarom veel rondom mijn ogen en wangen. Welke producten kan ik dan het beste gebruiken, wat niet uitgeveegd wordt hierdoor? Moet ik dan waterproof hebben of iets anders?

En verder: met welke producten kan ik het beste beginnen met experimenteren? Ik ben van plan alles goedkoop te kopen, zodat ik daarna kan uitbreiden met wat ik fijn vindt werken, maar wil dus wel een beginnetje hebben.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 22:53

Als je snel tranende ogen hebt kan je kiezen voor bv clinique. Die hebben veel waterproof en irriteren je ogen ook niet.

Eyeliner die echt blijft zitten, ook in de waterlijn is colorpop gelliners mega goedkoop en de beste qua watervastheid.
Ik gebruik zelf ook de vloeibare eyeliner van clinique, deze is ook goed watervast.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 10:32

Waterproof, bij de kruidvat is essence /catrice heel betaalbaar en hebben best wel goede opties.

Wb het vegen rondom je ogen, misschien kun je tissues gebruiken (extra zacht) om vocht weg te dippen. Vegen vinden de meeste producten niet leuk. Is ook rustiger voor je ogen misschien (en beter tegen rimpels haha).

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 09:52

Helemaal het bestaan van dit topic vergeten!
Ik gebruik een bb creme van caudalie momenteel maar deze begint op te raken
Ik zoek dus een nieuwe primer en foundation. Ik zoek dit:

- natuurlijke uitstraling
- GLOWY finish <3
- medium dekkend
- moet licht aanvoelen
- heb gemengde/ normale huid

Niet echt een budget in gedachte. Heb een tube van nars liggen nog geloof ik. Was daar best tevreden mee, maar mengde het soms wel met dagcrème. Wellicht met een goede primer dat ik het nog kan opmaken? Ik hou echt van licht aanvoelen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 10:26

Ik gebruik op het moment de skintint van maybelline en die is echt verrassend goed en mooi. Veel beter als een hoop dure merken. Glowy zonder shiny te worden, huid lijkt nog huid, met genoeg dekking en ik voel het niet meer zitten na aanbrengen.
Die van loreal was echt niks voor mijn normale/gemengde huid. Leek enorm vet en vloog eraf, plus bij mij was het amper dekking.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 10:59

Ja, ik gebruik steeds vaker de wat minder high end merken en ben net zo tevreden erover soms als mijn chanel/lancome producten. Maar wie weet is het gewoon een gebrek aan kennis van mijn kant wat juist is voor mij.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 20:58

Vond de complexion rescue cream van bare minerals altijd fijn.

Nog veel fijner de skintint van rare beauty. Maar die kan ik zelf niet meer gebruiken door het type spf die er in zit :P
Maar die is echt heel erg fijn, licht, makkelijk aan te brengen en heel dewy. (Ik heb zelf een droge huid).

Via space NK en sephora ook in nl te bestellen.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 13:40

Niet geheel makeup gerelateerd maar ik gebruik al jaren producten van Kiehls, mijn huid doet het hier heel goed op, omdat ik eens lui was en alles was tegelijk op heb ik toen een huismerk iets gehad en mijn gezicht zat vol mee-eters en oneffenheden.

Toch zie ik Paula's choice vaak langs komen en vooral de nieuwe peptide moisturizer trekt mij enorm.

Paula's choice gebruikers hier? Hoe zijn jullie ervaringen?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 23:21

Ik gebruik de skin perfecting BHA liquid. En de anti aging dagcreme met minerale spf.
Heel erg tevreden over beide producten.

Ik kan niet tegen veel dingen ivm rosacea en onrustige huid door medicatie. Maar dit gaat prima. Verder heb ik alles van Glow recipe.

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 10:09

Heeft iemand een goedkoper alternatief voor de liquid blush en highlighter (lightwand) van Charlotte Tilbury? :)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 11:10

Birgit__ schreef:
Heeft iemand een goedkoper alternatief voor de liquid blush en highlighter (lightwand) van Charlotte Tilbury? :)

Elf halo glow wand.
Eigenlijk heeft ELF overal een dupe voor, waarbij sommige dingen zelfs beter zijn dan het origineel :P
Tegenwoordig ook te koop bij Etos

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 11:35

Alleen opletten dat etos dus niet alle kleuren heeft van alles,ook online niet. Maar heel groot fan van elf, ja. Ik heb geen ct geld, maar elf lukt wel en dan heb je extreem goede producten. Niet alles natuurlijk, maar heel veel wel.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 11:49

Ik gebruik de L'oreal Lumi Glotion, erg fijn spul!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 12:25

MyWishMax schreef:
Alleen opletten dat etos dus niet alle kleuren heeft van alles,ook online niet. Maar heel groot fan van elf, ja. Ik heb geen ct geld, maar elf lukt wel en dan heb je extreem goede producten. Niet alles natuurlijk, maar heel veel wel.

Klopt inderdaad, ik bestel meestal bij Elf zelf.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 12:27

Ik ook, of bij Douglas want die hebben wel wat meer en soms leuke kortingen. Maar meestal elf en alleen dingen die daar uitverkocht zijn ergens anders.

Of als primer op is even snel naar de etos want die zit in het dorp hiernaast haha

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 12:32

Elf <3 hun oogschaduw primers zijn ook goed

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 12:45

De no budge eyeshadow sticks zijn ook top, werkt lekker snel, daar hou ik van :+

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 15:12

Revolution bright highlighter in Divine heb ik ook, dat is ook een goedkopere dupe. Die is wel erg shiney, moet je van houden

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 16:00

Aight schreef:
Revolution bright highlighter in Divine heb ik ook, dat is ook een goedkopere dupe. Die is wel erg shiney, moet je van houden

Die lijkt er alleen niet echt op qua glans als het hem met de CT vergelijkt naast elkaar. CT en Elf zijn echt een glans, revolution is meer glitter.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 16:25

Heeft een van jullie de Tarte 'lights, camera, lashes platinum mascara' al geprobeert?
Ik ben geinfluenced en heb hem gekocht :')
Moet van mezelf eerst mijn andere zwarte mascara opmaken maar was benieuwd of er hier al mensen waren die het geprobeert hebben? :P

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 17:25

Beetje laat, maar bedankt voor de suggesties wat betreft welke merken goede waterproof make-up hebben.

Met welke make-up kan je het beste beginnen? Eyeliner en oogschaduw, of kan je wellicht al wat uitgebreider beginnen (en met welke producten dan). Of iemand die deze dummy even een snelcursus make-up kan geven :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 17:28

Dat ligt echt helemaal aan jezelf. Vaak is mascara en oogschaduw veilig om mee te beginnen. Eyeliner is echt al een stap verder en als je een wing wilt echt flink oefenen. Alle andere dingen ligt er ook weer helemaal aan wat je wilt. Alles kan, maar alles is wel oefenen en vooral wennen ook.

Ik vond me een keer laten opmaken ook altijd fijn om van te leren, welke kleuren passen (niks zo erg als verkeerde kleur foundation haha) maar ook hoe doe ke het en wat is het eindresultaat